روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019

هامون معتقدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

فوتبال!‌ عشق بسیاری از ماها‌!‌ سال‌ها پیش که شاید من و شما هم نبودیم، فوتبال خلاصه می‌شد در بازی با دوستان در کوچه و خیابون و دیدن مسابقات تلویزیون. بعدها به این دو لذت اساسی ، لذت بازی کردنش هم اضافه شد. میکرو و کنسول‌های قبل‌ترش هم فوتبال داشتن اما فوتبالا زیاد شبیه فوتبال نبودن. یادش بخیر یه فوتبالی بود که توش مشت و لگد می‌زدیم و شوتامون به قول سرهنگ موزی شکل می‌شد. اولین عنوانی که مسیر کلی این نوع بازی‌ها رو عوض کرد فوتبال گزارشی سگا بود! یا همون Superstart Soccer! بهش می‌گفتیم فوتبال گزارشی چون واسه اولین بار گزارش داشت. اما بعد از اون رسیدیم به فوتبالی که شاید محبوب‌ترین بازی فوتبال تاریخ باشه. بالا بالا پایین پایین چپ راست چپ راست ضبدر دایره! واسه خیلیاتون آشناس نه ؟ Winning Eleven 3!‌ روبرررررتو کارررررلوس! هنوز هم که هنوزه سرعت و روح فوتبال اون بازی رو هیچ فوتبالی نداشته!‌ درسته تخیلی بود ولی کیف می‌داد. اون موقع کونامی شده بود یکه تازه فوتبال و بی‌رقیب می‌تاخت و قلب طرفداراشو تسخیر می‌کرد. اون روزا سازنده‌های بازی حتی فکرشم نمی‌کردن که حدود ۲۰ سال بعد رقیبی داشته باشن به نام فیفا که لایسنس لیگا و تیما رو درو کنه و با تبلیغات گسترده و محتواهای خیلی زیاد خودش جایگاه اول فروش رو به دست بیاره!‌ البته هنوز هم Pro Evolution Soccer سرحاله و هر سال سر موقع بازیش رو عرضه می‌کنه و متاهای خوبی هم به دست میاره!‌ حتی گاهی بالاتر از رقیب یعنی فیفا!‌ یعنی اگه این لایسنسای لعنتی نبودن احتمالا متاش بالاتر از اینام می‌شد. درسته که PES چند سالی افت کرده بود و بازی مشکلای خیلی زیادی داشت اما مدتی می‌شه که طرفدارای پر و پا قرصش ازش راضین و حس می‌کنند دوباره افتاده رو دور موفقیت. البته درسته که من به عنوان نویسنده این مقاله با سری PES بزرگ شدم و یه جورایی فنشم ولی سعی می‌کنم انصاف رو رعایت کنم و ضعف‌ها و نقاط قوتشو خدمت شما معرفی کنم تا شاید با این بازی بیشتر آشنا بشین و بتونین قضاوت بهتری برای خرید اون داشته باشین. در ادامه با وبسایت گیمفا همراه باشین تا به نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019 بپردازیم.

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

همه کپ خودشونن جز رضا پرستش!

وقتی برای اولین بار بازی رو اجرا می‌کنین شاید فک کنین که بازی زیاد تغییر نکرده! راستش تو ظاهر هم همین طوره! درست مثل پارسال که بازی نسبت به PES 2017 تغییر خیلی زیادی نکرده بود، نسخه جدید بازی هم خیلی شبیه Pro Evolution 2018 هستش. البته این فقط ظاهر قضیه است. واقعیت اینه که بازی خیلی بهتر از قبل شده! مهم‌ترین تغییری که در جای جای گیم‌پلی بازی خودش رو نشون می‌ده طبیعی‌تر شدن بازی و نزدیک شدن به فوتبال واقعیه! از پاس‌ها گرفته و جایگیری بازیکن‌ها و شوت‌ها تا واکنش دروازه‌بان‌ها و دفاع‌ها موقع دفاع کردن و فرار کردن بازیکن‌ها هنگام حمله همه و همه طبیعی‌تر شدن و بیشتر به فوتبال واقعی نزدیکن. یه عامل مثبت دیگه که در نسخه‌های اخیر PES پررنگ بوده و تو این نسخه به اوج خودش رسیده، استایل مخصوص بعضی از بازیکناس که واقعا با مدل واقعیشون مو نمی‌زنه. کافیه دویدن محمد صلاح یا شوت‌های کوتینیو رو با دقت نگاه کنین تا متوجه شین دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنم.
هر جا صحبت از فوتبال و بازی باشه خواه ناخواه رقابت بین PES و FIFA هم مطرح می‌شه و ناگزیر باید این دو رو با هم مقایسه کنیم. نقاط قوت فیفا بر کسی پوشیده نیست و همین الان هم طرفداران بیشتری نسبت به PES داره، اما حداقل در این نسخه روح فوتبال و ذات احتمالی بودن فوتبال بالاتر از چند نسخه اخیر فیفاست. (شاید این مورد در فیفا ۱۹ پیشرفت بسیار زیادی کنه این حرف در مورد FIFA 19 صادق نباشه) .Pro Evolution Soccer از این نظر که تقریبا همیشه در آن بهتر از فیفا بوده پیشرفت بسیار زیادی کرده است. در واقع هنگام تجربه PES بیشتر این احساس رو خواهین داشت که مشغول فوتبال بازی کردن هستین تا بازی ویدئویی کردن! عاملی که این ویژگی رو در این نسخه مهم‌تر از قبل کرده اینه که همیشه توپ جایی نمی‌ره که ما می‌خوایم یا قصد داریم بفرستیم و حتی اگه بهترین شوت ممکن رو هم بزنیم باز ممکنه بازیکن اشتباه کنه و توپ به اوت بره! در واقع درست مثل فوتبال واقعی که هیچ چیزی رو نمی‌شه با قطعیت پیش‌بینی کرد اینجا هم همین اتفاق داره می‌افته. خب حالا که نقاط قوت بازی رو گفتیم بد نیست به ضعف‌هاش هم بپردازیم.

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

چمن طبیعی و نورپردازی خوب بازی

خیلی سریع بریم سراغ اصلی‌ترین نقص بازی! مهم‌ترین اشکال بازی که شدیدا هم به اون ضربه می‌زنه عدم لایسنس بسیاری از تیم‌ها و لیگ‌هاست. کونامی در چند سال اخیر یکی یکی داره تیم‌ها ولیگ‌هاش رو از دست می‌ده و امسال هم طبق عادت چند سال به این روند ادامه داده و لایسنس لیگ قهرمانان رو از دست داده. البته اضافه شدن چند تا لیگ به این عنوان اتفاق مثبتیه اما لیگ انگلیس و اسپانیا و بوندس لیگا کجا! و لیگ دانمارک و پرتقال و بلژیک و سوییس و اسکاتلند و حتی آرژانتین کجا! البته کونامی لیگ روسیه رو هم به صورت انحصاری لایسنس کرده که خب طبیعتا می‌تونه واسه بازی‌بازان روسیه جذاب تلقی بشه و نه ما (حداقل برای اکثر ما). البته نکته مثبت قضیه برای طرفداران بازی PES که دارای کنسول PS4 و یا رایانه شخصی هستند، اینه که می‌تونن یه پچ غیررسمی ساخت طرفدارها رو (که البته بعضیاشون کیفیت بسیار بالایی دارن و اصلا معلوم نیست که شرکت سازنده نساخته) دانلود کرده و بازیشون رو مثل یه بازی کاملا لایسنس شده کنن (متاسفانه این امکان در کنسول اکس باکس وان وجود نداره) اما باز هم این بازی کاملا مثل وقتی نمی‌شه که تیم‌ها به صورت رسمی لایسنس شده باشن. برای مثال تشویق ورزشگاه‌ها و تیکه کلامای باحال گزارش‌گرا و غیره دیگه واسه تیمایی که با پچ درست شدن معنی پیدا نمی‌کنه.

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

نه رونالدو نه مسی نه نیما نه ام باپه! همون کوتینیویی که خدمتتون عرض کرده بودم شد طرح روی جلد!

اشکال دیگه‌ای هم که به بازی وارده نحوه بازی حریف در آخرین درجه سختیه! متاسفانه تو این درجه به خلاقیت و تکنیک حریف اضافه نمی‌شه بلکه حریف کلا اشتباه نمی‌کنه! یعنی تقریبا همه چیزش تو بهترین و درست‌ترین حالت تنظیم می‌شه و در نتیجه اصلا حس و حال یه حریف واقعی رو به آدم نمی‌ده و بازی باهاش یه کم اذیت‌کننده می‌شه! البته نه این که نشه بردش بلکه بردنش هم خیلی حال نمی‌ده. برعکس این مساله قسمت آنلاین بازیه که تا دلتون بخواد جذابه! خوشبختانه سرورهای بازی بهتر از سال قبل شدن (شاید هنوز زیاد بازی رو نخریدن که باز شلوغ شه اذیت کنه!) و اگه اینترنتتون پینگ مناسبی داشته باشه می‌تونین واسه رسیدن به Devisionهای بالاتر بازی‌های جذاب و نفس‌گیری رو تجربه کرده و کلی لذت ببرین. در این قسمت بر حسب Devision یا رده‌ای که در اون قرار دارین باید ده بازی انجام بدین و امتیاز خاصی رو کسب کنین تا به دسته بهتری برین و با گیمرای قوی‌تری بازی کنین! و هر بار که به دسته‌ بهتری می‌رین به امتیاز بیشتری برای صعود به رده بالاتر نیاز دارین! هر چقدر تیمتون ضعیف‌تر باشه با برد امتیاز بیشتری نصیبتون می‌شه و خب در رده‌های بالا نمی‌تونین رئال یا پی اس جی رو وردارین و به صعود هم امیدوار باشین! البته لازم به ذکره که اگه نتونین یه امتیاز حداقلی رو بگیرین هم به لیگ‌های پایین‌تر سقوط می‌کنین! حالت MyClub هم تقریبا همان چیزی است که در نسخه‌های قبلی دیدیم و چیز جدیدی بهش اضافه نشده.
در بخش آنلاین بازی یه ویژگی جدید هم قرار داده شده و اون هم تعویض سریعه! دیگه لازم نیست واسه یه تغییر ساده بریم تو قسمت تنظیمات و ترکیب تیم و بازیکنا رو جا به جا کنیم بلکه خیلی سریع با فشار دادن یک کلید وسط باز و زمان‌های مرده می‌شه تعویض رو انجام داد. همچنین اگه یه تیم شروع کنه به خودش گل زدن و بخواد اعصاب حریفش رو به هم بریزه خود به خود بازنده اعلام می‌شه. در مجموع تجربه بخش آنلاین بازی واقعا لذت‌بخش و سرگرم‌کنندس!

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

چرا یه آدم باید انقدر خوشتیپ باشه ما نباشیم ؟؟؟

بپردازیم به گرافیک بازی! گرافیک PES در چند سال اخیر وضعیت خوبی داشته و چهره و فیزیک بازیکنا همگی مناسب بودن. در این نسخه هم وضعیت به همین ترتیبه و حتی در موارد بسیاری وضعیت بهتر هم شده! اولین نکته‌ای که جلب نظر می‌کنه چمن بازیه که خیلی بهتر از نسخه‌های قبل شده و کاملا طبیعی جلوه می‌کنه. دومین مورد فیزیک توپ بازیه که حرکتش چه بر روی زمین و چه در هوا طبیعی‌تر از قبل شده و می‌شه با اطمینان گفت یکی از ضعف‌های اساسی PES در این نسخه برطرف شده. انیمیشن‌های بازیکن‌ها هم اگر چه در هنگام بازی خوب و واقع‌گرایانه کار شدن اما تو شادی بعد از گل هنوز هم PES با رقیبش FIFA فاصله داره. اما در مجموع می‌شه گرافیک بازی رو جزو نقاط قوت اون به حساب آورد.
موسیقی‌های بازی اکثر قطعات شنیدنی‌ای هستن و هنگام گشت و گذار تو منوی بازی حس خوبی خواهین داشت اما صداگذاری وضعیتی برعکس اون داره! اولین ضعف این قسمت گزارشگر بازیه که هیچ وقت خوب نبوده و در این نسخه هم وضع به همون روال سابقه. گزارش بی‌روح و دیالوگای کم و تکراری! راستش رو بخواین من خودم همیشه زبون گزارش بازی رو عوض می‌کنم و سعی می‌کنم با زبون ژاپنی گوش کنم که خیلی جذاب و باحاله! اما به هر حال چون اکثرا گزارش بازی رو با زبون انگلیسی تجربه می‌کنن باید گفت این قسمت یه نقصه ضعف برای بازی به شمار می‌آد. ضعف بعدی صداگذاری هم تماشاگران که اصلا طبیعی تنظیم نشدن و خیلی پیش می‌آد که یهو آروم بشن یا بلندی صداشون تغییر کنه.

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

You’ll never walk Alone

به عنوان جمع‌بندی باید گفت PES 2019 اگر چه ضعف‌های زیادی داره! از جمله نبود لایسنس‌های مهم و کیفیت پایین محتواها و مادهای بازی و همچنین گزارشگر ضعیف و بی‌روح! اما همچنان روح فوتبال در اون جریان داره و با گیم‌پلی عالی و هوش مصنوعی خوب بازیکنان و انیمیشن‌های بسیار قوی و فیزیک عالیش بهترین تجربه فوتبالی رو به گیمر ارائه می‌ده و در حالت بازی با حریف واقعی (و نه هوش مصنوعی) یه فوتبال کاملا لذت‌بخشه و مفرحه.

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا
روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • STAR1 گفت:

    موسیقی های خیلی خوبی براش در نظر گرفتن , گرافیک و طراحی چهره ها هم حرف نداره, سرعت سرور های بازی هم خیلی خوبه, برا کسایی که آنلاین بازی میکنن نعمت بزرگی هست, این قابلیت تعویض سریع که بش اضافه شده هم خیلی به سرعت بازی کمک میکنه , تصمیم هومندانه ای بود.
    مصنوعی بودن دشوار ترین درجه سختی بازی که جز ایراد ها ذکر کردین رو قبول ندارم.

    • White noiz گفت:

      مصنوعی بودن دشوارترین درجه ی سختی را قبول ندارم

    • Big Boss11 گفت:

      (ولی سعی می‌کنم انصاف رو رعایت کنم ) من که هیچ صداقت و انصافی تو این مقاله ندیدم ، اونجا که گفتین pes در مقایسه با فیفا بیشتر به واقعیت نزدیک جک سال بود و منو یاد لطیفه های استاد ایرج ملکی انداخت

      • اگه به هر طریقی تونستم انقدر بخندونمتون خوشحالم 😀 ولی خب نظرتون محترمه

        • DeadPool گفت:

          تشکر بابت نقد
          به نظرم نمره ی بازی یکم کم لطفی شده براش
          ولی خب شما نفد کردی نه من و نظر شماست و قابل احترام .
          یه چیزی که من درک نمیکنم
          این همه بحث الکی در مورد فیفا و پیس هست
          کسی که فیفا دوست داره . فیفا بازی کنه
          کسی که پیس دوست داره پیس
          یه چیز خیلی منطقی ایه . نیاز به این همه بحث نداره .
          مثل اینه که یکی پیرهن قرمز بخره یکی ابی . خب هر که یه چیزی رو دوست داره .
          چرا باید این همه بحث کنیم دربارش ؟
          کسی که فیفا بازی میکنه به فرض محال اگه یه پیس بازو راضی کنه که فیفا بهتره که اونم فکر میکنم چند سال کار فشرده بخواد ، برعکسش هم همینطور. خب چه سودی داره براش؟
          بازی کنید و لذت ببرید دوستان .
          موفق باشید

    • TYR GOD گفت:

      اصلا باگهاش برطرف نشده خیلییی باگ داره اینو منی میگم ک هر روز تو گیم نت پنج شیش تا بازی میکنم واقعا عذاب اوره

    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      نصف خاطرات هر گیمری رو فریاد های اون داداش ژاپنی با داهههههههه و باتیستوتاااااااااااااا خلاصه می شه. رمز زدن برای باز کردن منتخب جهان و اروپا بماند :inlove: :rotfl: واقعا تا یه زمانی کاملا این بازی دوس داشتم و اصن فیفا علاقه نداشتم ولی متاسفانه تیم کونامی خیلی بد شد. توی هر بازی که باهاش خاطره داشتیم یا کنار گذاشت یا کم کاری کرد. 🙁

  • ArmaaeeL گفت:

    خب اولا ممنون از نقد. مطمئنن همه ی گیمر های قدیمی تر با International Superstar Soccer کنسول افسانه ای سگا خاطره دارند و شوت های از وسط زمین و داور کوری!!! که قبل بازی انتخاب میکردن که بتونن رو دروازه بان تکل بزنن واسه گل زدن رو یادشون نمیره :))
    نوستالژی منتخب جهان WE 3 شوت های باتیسوتا و سیبیل های پیکسلی علی دایی که فراموش نشدنیه.
    سری WE کنسول PS1 و ادامه ی اون سری با نام PES و مخصوصا PES 6 در نسل بعد شرطی های کلوپ و بهانه دسته خراب هم از یاد هیچ گیمری پاک نمیشه ولی ایا انها دلیلی برای اینکه چون از قدیم تجربه ی این سری رو داشتیم چشم رو روی حقیقت پیشرفت فوقالعاده ی رقیب ببندیم؟من خودم تا نسخه ی ۹ این سری فقط PES بازی میکردم فیفا رو هم با فیفا ۱۰ شروع کردم که اولین نسخه ی انقلابی فیفا بود و تا امروز هم فیفا و PES رو هر سال تجربه میکنم برای چند روزی و بعد از اون تصمیم میگیرم یک سال اینده رو با کدوم بازی بگذرونیم البته ۸ ساله که فیفا برای من خیلی بهتره. پیشرفتش رو تو این سال ها به چشم دیدم و واقعا برای من لذت بخشه من خیلی روی واژه ی (روح فوتبال) فکر کردم واقعا هنوز متوجه نشدم چیه که PES داره و فیفا ازش محرومه:/
    من خودم رو فن متعصب هیچ کدوم نمیدونم و اگه امسال PES بهتر باشه بعد ۸ سال برمیگردم به PES همونطوری که بعد نزدیک ۱۵ سال از سال ۲۰۱۰ کوچ کردم به فیفا…

  • JUST me گفت:

    اقای معتقدی ممنون
    به این برکت عکس دست جمعی تیم بارسا دیدم یاد گروه مرگ لیگ قهرمانان افتادم..
    یاخدا صعود کنیم 😀

  • Ali mirzapour گفت:

    زمانی که pes خدایی میکرد . فیفا در خلوت خویش گدایی میکرد
    Pes فوتبال تو هستی . فیفا که برگ گلابی هم نیست در مقابلت

  • من که سعی میکنم هم pesوfifaرو بازی کنم و ازهردوشن لذت ببرم 😉
    هیچ بازی بی نقص نیست

  • Mahyar110022 گفت:

    چهار تا دلیل بگید که فیفارو ول کنیم بیایم pes
    یه کریر فیفا میارزه به pes
    تازه تا پارسال لایسنس سی ال داشت pes خسته کننده بود حالا اونم نذاره
    فقط فنای لیورپول و بارسا و شالکه دلیل دارن بخرن اونم لایسنس تیمشونه اونم تو فیفا با اینکه لایسنس نیست کامل تره 😀
    البته ار حق نگذریم فیسا فوق العادس
    بازی از موکت دراومده یکم شبیه چمن شده :laugh:
    ولی هنوز پی اس تو ۸ جهت میچرخه و هنوز ۳۶۰ در جه چرخش نداره 😐
    اسکیل مو های فیفا هر روز کاملتر میشه خوشحالی های بعد گل پی اس همون چندتارو هر سال تکرار میکنه
    وضعیت کیت و کفش ها هم نگم بهتره واقعا
    پی اس مارو با بازیای فوتبالی اشنا کرد و وا داد باید قبول کنیم حالا فیفا لذت بخش تره تا چی اس تعصبو باید بزاریم کنار

    • sahba.sh گفت:

      خیلی جلو خودم رو گرفتم تا نظر ندم ولی نظرت رو که خوندم امیدوار شدم
      منتقد نوشته فیزیک عالی ولی به این دقت نمیکنه که هنوز بعد ۸ سال که فیفا گردش ۳۶۰ درجه رو آورده pes گردش بازیکن تو هشت جهت محدوده
      اگه این فیزیک فوق العاده است پس فیفا با اون تکنولوژی موشن کپچر بینظیره
      کل حالات دویدن بازیکنها ۱۰ مدله و انیمیشنها دست سازه!!! چجوری این بازی فیزیکش عالیه!؟ با دلیل و رسم شکل توضیح دهید

      • Big Boss11 گفت:

        نویسنده کلا تحت تاثیر تعصب و فن بازی این مقاله نوشته

      • چرا حرف در میاری؟ پیس بازیکناش تو ۸ جهت میرن فقط؟؟؟؟
        بازی کردی اصلاً؟؟؟؟

      • Rorschach گفت:

        sahba.sh
        اینا چه نظراییه…
        بازی کردی داری اینو میگی یا خودتو زدی به کوچه علی چپ!
        دموی PES 2019 رو بازی کردم کیف کردم از گرافیک بازی و شبیه سازی و گیمپلی.
        ضعف بزرگ PES حالا شده لایسنس. اما هنوزم فوتبال بازی کردنش سرتر از فیفاست. فیفا رو هم بازی کردم دیگه. انقدر گفتن فیفا فیفا فیفا بازیش کردم. یعنی خیلی راه داره تا به گیمپلی PES برسه. به چی برسه؟ اونقدری که توی PES میتونی روان و راحت بازی کنی توی فیفا نمیتونی. اتفاقا توی فیفا هنوز چرخش ظلع داره. بزیکن یدفه میچرخه یه طرف دیگه. برو بازی کن داداش بعد نظر بده.
        نسخه جدید PES محتویات نداره اما هنوز گیمپلیش در حال پیشرفت و شبیه سازیش فوق العاده ست. شبی سازی فوتبالش منظورمه.
        رفیق تو که میگی گردش ۳۶۰ درجه، میخای راحت باش بگو هنوز PES پیکسلیه! والا من که ۱۵ ساله PES بازی میکنم چنین ایرادی ندیدم.
        هنوز فیزیک بازیکنا حین بازی کردن توی PES خیلی بهتر از فیفاست. توی فیفا با وجود بهره بردن از موتور فراس بایت، و لاپوشونی فاجعه هایی که با موتور قبلی می ساختن (و تازه اون موقع هم یه سری میومدن می گفتن فیفا بهتره!) بهتر شده الان.
        تازه الانشم شما برو قیافه دیماریا و هیکلشو توی فیفا ببین. بعد بگو فیفا فیفا. فیفا هم ظعف داره دیگه. هر چقدر توی طراحی صورت نیمار و رابیوت خوبه فیفا، صورت بعضی بازیکنا هیچ دیتیلی نداره.
        آره فیفا توی نمایش جو استادیم فوتبال خیلی کارای باحای میکنه که آدم باورش بشه یه فوتبال زنده داری بازی می کنی. درستم هست. فیفا توی این زمینه ها سره. خیلی هم سره.
        اما وقتی سوت بازی رو میزنی هنوز PES دو قدم جلوتر از فیفاست.
        والا من که اینطوری می بینیم. هرچی زور زدم فوتبال توی فیفا بهم بچسبه نچسبید که نچسبید.

        • sahba.sh گفت:

          بازی کردم دمو رو و اصلا درمورد شبیه سازی و گرافیک و گیمپلی حرفی نزدم فقط درمورد فیزیک گفتم
          دوباره نظرم رو بخون
          pes حداقل پنج سال با فیفا فاصله داره از تعداد انیمیشن های دوبازی پیداست که فاصله چقدره
          اینکه شما نمیتونی روون بازی کنی دلیل نمیشه هیچکی نتونه
          بشین چارتا بازیه هاردکور گیمرهارو نگاه کن

          • Rorschach گفت:

            نظرت معادله چند مجهولی نیست که بابا
            تا هرچی میشه میان جواب میدن یه بار دیگه نظرمو بخون. من بهترین رمان های دنیا رو هم یه بار بیشتر نمیخونم. بیام نظر شما رو دوبار بخونم.
            نه در مورد گیمپلی نظر داده نه در مورد گرافیک بعد میگه فیفا پنج سال جلوتره.
            حالا دقت کن شاید ۴ سال و نیم باشه!
            هاردکور!
            یاوه ای خود گنده پندارانه
            لابد ما که هر بازی رو یه بارم روی درجه سختی آخر بازی میکنیم، تا فیفا بازی نکرده باشیم هاردکور حساب نمیشیم. شما که فیفا زدی هاردکور حساب میشی.

            هرچی میخام خودمو نگه دارم هیچی نگم نمی ذارن دیگه

            • sahba.sh گفت:

              عزیزم توهین نکردم که چرا توهین میکنی!؟ ما شدیم یاوه گو!؟!؟!؟
              تو گفتی گرافیک گیمپلی من گفتم اصلا این موردارو نگفتم خب حداقل دقت کن به نوشته ی من صد در صد فیفا باز هاردکور نیستی کاملا مشخصه اینجا هم نگفتم هاردکور گیمر نیستی گفتم بازیه فیفا بازهای هاردکور رو ببین
              اگه بخوای گیمپلی فیفا رو خوب درک کنی و بدون مشکل بازیش کنی حداقل باید ۶ سال بازیش کنی تا تمام و کمال باهاش مچ بشی
              واسه همین خیلی از pes فن ها میگن فیفا خشکه
              من از ۲۰۰۸ دارم فیفا بازی میکنم رو کنسول و قبلش رو pc یه فرقی باید بین من و کسی که تازه فیفا بازی میکنه باشه یا نه!؟
              همه از دفاع کردنه فیفا ۱۸ انتقاد کردن ولی من بعد از ۲۰۰ و خورده ای بازیه آنلاین فقط و فقط ۴۰ تا گل خوردم پس تقصیره بازی نیست تقصیره بازی بازه که نتونسته خوب المانهایه تاکتیکیش رو درک کنه

        • sahba.sh گفت:

          شما یکم تعصب بیش از حد هم داری
          فروش دو بازی رو ببین
          اینکه میگن به خاطر لایسنسه چرته چرا!؟ چون کلا با ۲ گیگ پچ تمام لایسنسها حتی کاملتراز فیفا قابل استفادست
          کل فروش پس به اندازه دو ماهه اول فیفا هم نیست

      • دوست عزیز والا من تا اونجا که می دونم از ۵ نسخه قبل حرکتا در ۱۶ جهت انجام میشه و نه ۸
        ۸ که برای پلی استیشن ۱ بود!

        • sahba.sh گفت:

          ۱۶ رو والا من تازه دارم میشنوم
          اصلا ۱۶ اوکی…با ۳۶۰ درجه فرقی نداره؟! همین ۱۰ دقیقه پیش داشتم pes19 بازی میکرده والا جز ۸ جهت چیزی بیشتر ندیدم

          • allfreegamer گفت:

            یکم سرت رو بیشتر بخارون شاید پیدا کنی :rotfl:

            • sahba.sh گفت:

              در کل بحث کردن در مورد pes یه اشتباهه محضه حداقل تو ایران
              اینجا یه جوری طرفداری میکنن از عناوین حالا میخواد کنسول باشه میخواد یه بازی باشه که انگار پدرشون بنیانگذار اصلی اون شرکت سازندست
              من هر صحبتی داشتم از اطلاعاتم و از واقعیات گفتم که دوستان مطلع بشن که خیلیا دوست ندارن مطلع بشن از برخوردشون مشخصه اولین کامنت منم بخونین گفتم که خیلی جلو خودم رو گرفتم ولی نتونستم
              و اشتباه هم کردم چون این بحث بیفایدست
              میخ تو سنگ نمیره یا سنگ میشکنه یا میخ کج میشه

      • داداش اگهPES360درجه رو اضافه کنه خیلی از پلیرا بازی رو نمیخرن از جمله خودم .واقعا سرعت و ارتش به همینه

      • مهدیار گفت:

        من pes 19 رو بازی کردم و واقعا میتونم بگم نسبت به نسخه های قبلیش خیلی فیزیکش طبیعی تر شده حالا شما که تعصب بیش از حد رو فیفا داری باید بهتر به pes نگاه کنی نه اینکه تعصب چشاتو کور کنه. من هر بار که pes 19 رو بازی میکنم باز فیزیک طبیعیش رو حس میکنم و میتونم بگم بعد از ۲ ماه که دارم بازی میکنم اصلا برام فیزیک طبیعیش عادی نشده.

    • من دوست دارم که پیس بازی حالا با هر لایسنسی که داره و نداره تو هم یاد بگیر به سلیقه‌ی بقیه احترام بذاری
      ۷-۸ ساله فیفا داره همون گیم پلیو به خوردتون میده بعد ادعا میکنید خیلی بازی خوبیه

      • Mahyar110022 گفت:

        (۷-۸ ساله فیفا داره همون گیم پلیو به خوردتون میده بعد ادعا میکنید خیلی بازی خوبیه)
        :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :laugh: :laugh:
        همین پارسال بود کلا گیمپلی عوض شد امسال هم شوت ها سیستم جدید داره
        کاستوم تکنیکای جدید داره

        • kamran. best1 گفت:

          چی میگی عمووو فیفا ک واقعا هر سال همه چی هست جز فوتبال… فیفا یعنی کات سین ها.. یعنی ورد به زمین.. یعنی گزارشگر.. همین.. فوتبالش مخصوصا نسخه جدیدش شبیه معبد شاوولین شده والا.. حخ.. ولی پیس ی روح واااقعی فوتبال.. حس ناب بازی واقعی وسلام.. تا بازی نکنی نمیفهمی چی میگم

    • adams-khersi گفت:

      داداش یه پچ ۳۰مگی تو پس بریزی همه اش درست میشه!! انقد درگیری نداره که!!!!

  • این بازی ارزش یک ریال هزینه کردن رو هم نداره،فقط فیفا رو عشقه

  • ما هم که باید این بازی رو تو گیم نت تجربه کنیم:(
    این بازی ناز رو

  • من با یازده قهرمان ۹ این فرانچایز رو شروع کردم .( Winning Eleven 9 ) بعدها اسم یازده قهرمان ازش حذف شد و فقط تکامل حرفه ای فوتبال باقی موند‌.(PES ) کلا PES تو کشور ما نسبت به فیفا طرفدار بیشتری داره.از PES 2010 به اینور FIFA واقعا جلو زد.جوری که من هم FiFA 12 رو گرفتم ولی بازیش سخت بود و واقعی تر.بر خلاف PES که کمی چاشنی آرکید بودن داره مثل فورزا سری هورایزون و نه موتور اسپرت.شاید به این خاطره که هورایزون نسبت به موتوراسپرت طرفدار بیشتری داره.درست مثل NFS که قطعا طرفدارای بیشتری نسبت به Project Cars یا Grid داره.(چه تشبیهی ) .کلا من خودم آرکید رو به شبیه ساز ترجیح میدم.
    PES تو نسخه ۱۴ موتور بازی رو عوض کرد . از یک موتور مخصوص بازی های شوتر استفاده کرد این شد که تکل ها منجر به فرغون شدن بازیکنان میشد.قضاوت داوران ناعادلانه و یک طرفهای و گاهی غیر قابل پیش بینی .همین رو بگم که تو یک بازی با داداشم ۹ تکل منجر به ۹ کارت قرمز شد و نتیجه سه صفر به سود حریف.۴اخراجی برای اون و ۵ تا برای من. :rotfl:
    PES 2015 پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت.و بنظرم نسبت به سه نسخه بعدیش هم برتر بود.سه نسخه بعدی بنظرم پیشرفت خاصی نداشتن و صرفا بازی آروم تر و روان تر شده بود و دیگه از اون شوت های برق اسای راه دور نسخه ۲۰۱۵ که بی شباهت به نسخه ۲۰۰۸ هم نبود آنچنان خبری نبود.نکته جالب توجه اینکه در بخش Edit Player این که شما بازیکن رو با چه شکل و شمایلی بسازی و مثلاً چه مدل مویی برای اون بذاری در قدرتمند بودنش تاثیر زیادی داشت !!!! 😐 به سه نسخه آخری حال نکردم.
    از این نسخه چیز زیادی نمی‌دونم اما می‌دونم گیم اسپات ۹ داده و من بعنوان گیمری که اصلا متای بازی رو ملاک خرید بازی قرار نمیدم اما اینو خوب می‌دونم که گیم اسپات الکی ۹ نمیده. قطعا بنده این بازی رو تجربه خواهم کرد و خب میشه گفت تنها بازی هست که میتونم با دسته بازی تجربه اش کنم.راستش نمی‌دونم دوستان کنسولی چطوری مثلاً بازی های شوتر یا اکشن رو با دسته بازی میکنن ولی واقعا برای من یک چالش هست و غیر PES هیچ بازی رو نمیتونم با دسته بازی کنم و خب تو بازی های شوتر هم بنظرم هیچ چی جای موس رو نمیگیره.حتی تصور چرخش دوربین با یک کلید جهت دار هم برام سخته.اینو بخصوص از وقتی وارد پابجی موبایل شدم متوجه شدم.( چه مقایسه ای آخه دسته چه ربطی به کلید لمسی رو موبایل داره :laugh: ) .
    در نهایت از آقای نویسنده هم تشکر میکنم.
    من خیلی به فوتبال رایانه ای علاقه ای ندارم ولی بحر حال تو خونه و بخصوص وقتی جمعمون جمع باشه PES خیلی حال میده و بنظرم مثل FIFA حس خشک بودن بازی به آدم دست نمیده.اخه PES یکجور فوتبال خیابونی بنظرم محسوب میشه .این رو رو حساب تکل ها و پرت شدن بازیکنان و فرغون شدنشون و کارت قرمز های ناگهانی و …. میگم.راستش نمی‌دونم چرا خطای هند رو تو بازی قرار نمیدن. :laugh:
    با تشکر.

    • Retr0 گفت:

      باهات در مورد بازیای شوتر موافقم من خودم ps4 دارم و الان دارم dying light می زنم راستش این دسته اصلا کنترل و سرعتدموس رو نداره ولی بعضی وقتا توی یه بازی اذیت می کنه و بعضی وقت ها هم نه

    • Siamak61 گفت:

      اره میدونم انیمیشنهاش نسل ۷ه. البته تعدادش هم قبول دارم ولی نسل هفتیه وبایدهمه رودوربریزه تاحالاهرچی ساخته وموتورفیزیک روعوض کنه بعدبیادبازی بسازه اینو من نمیگم همه کارشناسهامیگن

    • Siamak61 گفت:

      دوست عزیزpes14کجاو۱۸-۱۹ کجا الان درنسل طلایی pesهستیم واقعاگیم پلی فوق العاده وانیمیشن وفیزیک توپ روون وبرخوردهای عین واقعیت شما برای امتحان دموی ۱۹روبازی کن اصلا کلا نظرت برمیگرده فیفا هم توجزییات خوبه وگیم پلیش بدنیست فقط نوآوری نداره وبدترازهمه انیمیشنهاداغون ونسل هفتیه ولی لایسنس وجوش عالیه.

    • omidpava گفت:

      راجع به دسته بگم که من خودم pc gamer بودم مدت خیلی طولانی تا اینکه برای اولین بار تصمیم گرفتم با دسته ps4 شوتر بازی کنم
      روزای اول باورم نمیشد چجوری میتونن با دسته شوتر بازی کنن چون من حتی نمیتونستم دوربینو ثابت نگه دارم و کلا بیخیالش شدم
      اما بعد مدتی کاملا مسلط شدم جوری که اصلا دگ دوست ندارن دست به موس و کیبورد بزنم
      بزرگترین نکته مثبت کنترلر به نظرم اینه که تو هر حالتی میتونید بازی کنید اما موس و کیبورد کمر آدمو میشکنه…

  • مشکل لایسنس و گزارشگر رو میشه خیلی خیلی راحت حل کرد.فقط کافیه یه سر به سایت هایت های ادیت پیس بزنید :-)) :-)) :-))

  • من که کلا از بازی های فوتبال بدم میاد.اما هر دو رو دو سه باری نسخه ۲۰۱۸ شون رو بازی کردم و به نظرم pes خیلی خیلی بهتره چون گرافیک خیلی بیشتری داره

  • MASOUd 1000 گفت:

    با عرض معذرت از نویسنده ی محترم بابت اسپم

    دوستان من اکانت ترکیبی گوست ریکون رو روی ps4 ریختم ولی وقتی اجرا میکنم بعد از این که زبان بازی رو انتخاب کردم میگه باید به یوبی سافت سرویس وصل شی و برمیگرده از قبل باید چیکار کنم؟

  • kurd گفت:

    بیخود ترین پی اس بعد ۱۴ همینه

  • kurd گفت:

    البته فلا دس گرمی خوبیه تا اومدنه فیفا

  • شرمنده بابت اسپم.
    دوستان متنی رو میخوام از dmc v و از چیزایی که لو رفته بنویسم پتانسیل اسپویل داره.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    قیافه ویتیل لو رفته و به نظر میاد یکی از باس فایت های بازیه.
    طبقه تصاویر لو رفته هم لیدی هم تریش داخله بازی هستن.
    چهره ی ویتیل شبیه کایلو رن تو فیلم star wars عه.
    اون بخشی که دسته نرو قطع میشه در ادامه نشون میده اون دسته قطع شده ناگهان تبدیل به یاماتو میشه تو دسته فرده ناشناس که بقیشو خودتون حدس بزنین…
    دوستان بعید میدونم اینارو بتونین تو نت پیدا کنید من خودم این کلیپا و عکسا رو تو یه پیج دی ام سی فن تو اینستا پیدا کردم که از خوده بازی عکس گرفته بودن.
    .
    .
    .
    .
    .
    پایان اسپویل.

  • Mehdi-ty گفت:

    از نظر منpes 2019 دومین نسخه برتر pesهست.حرکات خیلی طبیعی شده.انیمیشن هاش خیلی بهتر شده ولی هنوز گزارشگر و لایسنس اش رو درست نکرده.اگه لایسنس و گزارشگرش درست شه خدایی از فیفا سرتر میشه.

  • Nemo گفت:

    هشدار هشدار خطر اسپویل !
    امروز یه تریلری تو یوتیوب پخش شد که مربوط به دویل می کرای بود !
    حضور ورجیل تاید شده
    ورجیل تو اون صحنه که دست نرو رو قطع میکنه دست نرو تبدیل به شمشیر یاماتو میشه و ورجیل یه تلپورت باز میکنه میره دنیای دیگه ( معلوم نیست کجا میره)
    بعد ورجیل میگه من دستتو بهت برمیگردونم!
    بعد صحنه قطع میشه نوبت میرسه به دانته
    خوب بزارید شخصیت منفی داستان رو بهتون معرفی کنم که اسمش اورنیزه
    پادشاه شیاطین که میخاد کل دنیا رو بگیره
    دانته تو این مبارزه شکست میخوره و شمشیرشم میکشنه
    شخصیت وی رو هم تو تریلر نشون دادن
    نه دانته نه نرو نه وی نتونستن اورنیزو شکست بدن
    فوق العاده بود!

  • mr.javadniazi گفت:

    هم فیفا بازی میکنم و هم pes و سر همین لایسنس نبودن pes ی دو سالی هست که بیشتر فیفا میزنم، کلا وقتی تنها هستم و حوصله انلاین بازی کردن رو ندارم فیفا میزنم، اما وقتی دو نفر میشیم معمولا pes بازی میکنم چون pes بنظرم رو گیم پلی بهتره و فیفا ماشینیه اما این رو بگم pes پیشرفت خوبی تو گیم پلی داره در عوضش تنوعش واقعا کمه، فیفا هم ی دو سه سالیه رو گیم پلی و هوش مصنوعی درجا زده و از قرار معلوم امسال هم همینطوره ولی تو تنوع و امکانات به تکامل رسیده… نمیدونم سیاستشونه یا نه ولی اگه فوتبالی ساخته میشد که خصوصیات هر دو رو داشت اصلا ماه میشد…

    • Rorschach گفت:

      دقیقا حرفت درسته. همینو بگو …
      “pes بنظرم رو گیم پلی بهتره و فیفا ماشینیه”
      من فیفا بازی کردم. همه چیش خوبه الا خود بازی فوتبالش. حواشی و گزارشگر و میان پرده و چی و چی …. اما بازی لنگ میزنه

  • وقتی لایسنس تیم ها کامل نیست به چه درد میخوره این فوتبال؟
    تا کی میخوای فقط بارسا و رئال رو برداری؟
    در ضمن بدون لایسنس تکی بازی کردن هیچ جذابیتی نداره
    کونامی باید یه تکون اساسی به خودش بده

  • آقا چرا میگی مای کلاب همون قبلیه؟
    اول اینکه featured players بهش اضافه شده که شبیه کارت های اینفورم فیفاست
    دیگه موقع بازیکن گرفتن حالت ball roll وجود نداره و بازی بصورت شانسی بهت بازیکن میده
    حالت rank mode بهش اضافه شده و چندتا سیستم جدید
    نقد ناقصی بود خیلی سریع فقط میخواستید تموم شه.

  • خیلی ممنون بابت نقد و بررسی ، راستش من نسخه قبلی رو بازی کرده بودم و باید بگم که خوب بود ، ولی ظاهرا این نسخه در حد نسخه ی قبلی خوب نیست ! البته من شخصا فیفا رو بیشتر قبول دارم …..

  • Omid Qorbanii گفت:

    دوستان لطفا تعصبی نظر ندید …
    اونایی که میگن pes بده یا مال آماتورهاست ، یا اصلا pes بازی نکردن یا اگر بازی کردن نسخه ۱۴ یا ۱۵ رو بازی کردن
    من هر سال هم pes رو میخرم هم فیفا حالا دلیل دارم
    pes از نسخه ۱۷ به بعد کلا تبدیل شده به یه بازی فکری یعنی شما اصلا نمیتونی راحت دریبل بزنی و اگه بازیت بر اساس دریبل باشه حتما بازی رو خواهی باخت مثل واقعیت که مثلا در جام جهانی دیدیم نیمار با تک روی هاش برزیل رو خراب کرد
    پی ای اس مخصوصا در نسخه ۱۸ روی فکر بود
    حالا فیفا مخصوصا در نسخه ۱۸ فقط روی دریبل و بازی ساده میچرخید و گل زدن توش راحته و به راحتی میشه پاس فرار داد
    دلیل این که من هر سال هر دو بازی رو برای ps4 ام میخرم اینه که من دوست زیاد دارم که خونه ام میان و یه جورایی پاتوق بازی میشه و من مجبورم به سلیقه همه احترام بزارم
    در پایان به عنوان یه بازیکن حالا به فکر خودم حرفه ای فوتبال ….. : pes در سه سال اخیر واقعا از فیفا بهتر بوده اینو بی تعصب میگم همون طور که در سال ۲۰۱۴ , ۲۰۱۵ فیفا از pes بهتر بوده

  • هامون جان گل سپاس بابت نقد
    نظر شخصی من درباره ی fifa و pes,من سالها pes بازی میکردم اما چهار سالی هست دیگه کلا رفتم سمت فیفا…دلیلش هم فقط یک چیز…pes یعنی قلق…یه نسخهه فقط باید سانتر کنی دیگه تمومه،به نسخه فقط سیستمو جوری بچین فقط پاس تو عمق بده تمومه…مشکل من با pes اینه…هر چند فیفا هم حالت قلق داره.ولی تاثیرش به مراتب کمتر از pes.البته صادقانه بگم فیفا هم هنوز خیلی جای کارداره تا به یک بازی فوتبال لذت بخش تبدیل بشه ولی با این وجود،ترجیح شخصی من فیفاست…چون استانداردا رو بهنر رعایت کرده…

  • hamidgrio گفت:

    ی جورایی مشکلات نسخه قبلی و داره .تو مواردی که خوب بود بهتر شده و تو چیزایی که مشکل داشت خیلی تغییری ایجاد نکرده

  • SaEiD CeZaR گفت:

    من شخصا pes17 رو به همه ی این بازی ها ترجیح میدم
    ۱۸ دقیقا ۱۳ ه
    مهاجما قوی تر از دفاعهان
    حتی با توپ
    ۱۷ اگه سانتراش اونطوری نبود خیلی خیلی بهترم میشد

  • Pazikon گفت:

    نورردازی تنها موردیه که امیدوارم فیفا هم یه فکری به حالش بکنه ، حداقل نورپردازی بازی تو روز واقعا افتضاحه

  • adams-khersi گفت:

    من نمیدونم این فیفا بازا چی میخوان اینجا!! البته من خودم هرجفتشو بازی میکنم ولی هرجفتشون هم بدی دارن هم خوبی!! باگ گل فیفا از نیم دایره پشت ۱۸ دسته رو کج کن بزن ۱۰۰% گل ئه!! زاویه بسته محکم بزن بغل دست گلر تو گل حالا گلر میخواد بیرانوند باشه یا کورتوآ!! حالا اگه تونستی تو پس زاویه بسته گل بزن!!! ۴تا رفیقین میخواین نفری ۲تا تیم بردارین کاپ بندازین نمیذاره انتخب کنی و شاید تیم های خودت بخورن به هم!! وای اگه بازی روز باشه توپ رو دیدی ندیدی!! بازیکنا گیر میکنن به هم!! دوییدن از پشت ببینی عین فلجا!! حالا جم استادیوم و گزارشگر و آلتیمیت و یه سری خوبی!! هی میگن لایسنس!! بابا یه پچ ۵۰مگی میریزی درست میشه!! WTF!!!

  • بذارید از همین اول یه چیزی رو اعتراف کنم
    من از اول زندگیم تا حالا حتی یه بار هم فیفا بازی نکردم پس بیخودی این بازی رو قضاوت نمی کنم.
    اما
    PESداره تقاض پول پرست بودن و نداری کونامی رو پس می ده و مشکلاتی که این بازی داره بخاطر همین هست.گیمپلی هم یه بحث سلیقه ای هست به نظر من و جای بحث خاصی نداره

  • بدترین ایرادش لایسنس هاش هست و گرنه بازیه خوبیه

  • Siamak61 گفت:

    معلومه که بعضیها فن هیچیکی نیستن وهمش دارند ازpesبدمیگن وازفیفاتعریف میکنن ببخشیدمافن هستیم

  • Siamak61 گفت:

    فیزیک. بعضیهابایددهنشون رواب بکشند ازفیزیک پیس ایرادبگیرن واقعا متاسفم. توفیفا بازیکنها به هم میپیچن این شده فیزیک جالبه برخوردبین دوبازیکن وفیزیک توپ تو پیس فوق العادست وکلیات اون

  • kurd گفت:

    به نظرم کونامی باید امتیازشو بده به ۲k با این افتضاحات هر سال بدتر میشه.فقط فیفا رو عشقه

  • navid1998 گفت:

    اقا این فیس مسی چرا اینطوری درست میکنن
    این که خیلی بده فیفا هم که ۳ ساله با همون فیس میزارش ببینیم فیفا امسال چطوری میسازش :-/

  • alipes52 گفت:

    امسال متاسفانه برا خلاف سال گذشته مشکل بزرگpes 2019 سرورهای آنلاین این بازی هست که الان در ایران تقریبا ۹۹ درصد افراد اصلا نمی توانند به سرورها وصل شوند و بلافاصله بعد از اتصال از سرورها قع میشوند.
    تقریبا با تمامی شرکتهای اینترنتی تست شده است و به هیچ عنوان نمی شود به سرورها وصل شد.

  • mahdikaamyabi گفت:

    سلام
    دوستان کسی میدونه سرور های Konami داخل ایران بن شدن یا چه اتفاقی افتاده که نمیشه PES2019 رو انلاین زد ؟ – ارور ورفیکیشن فیلد میده !!!

  • pato گفت:

    اقا بابت اسپم ببخشید
    تو اپدیت جدیدش دیگه نمیزاره بازیکنارو قوی کنی خودش روی Random قفل میکنه
    چه@جوری دورش بزنم؟!!

روح فوتبال | نقد و بررسی بازی PES 2019 - گیمفا