فروش ۳٫۱ میلیون نسخهای God Of War تنها در سه روز اول انتشار
بازی God Of War رکورد سریعترین فروش در بین عناوین انحصاری شرکت سونی را شکست.
بازی God Of War یکی از جاه طلبانهترین عناوین سونی، توانست به یکی از موفقترین بازیهای انحصاری این شرکت تبدیل شود. با وجود اینکه مدت زمانی زیادی از عرضه آن نمیگذرد اما سونی اعلام کرد که این بازی از لحاظ فروش به رکورد تازهای رسیده است.
سونی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که بازی God Of War در سه روز اول انتشار توانست به فروش غول آسای ۳٫۱ میلیون نسخه در سراسر جهان برسد. این یعنی God Of War نهتنها رکورد سریعترین فروش عناوین انحصاری سونی را شکسته، بلکه به پرفروشترین عنوان این مجموعه در بریتانیا نیز تبدیل شده است.
رئیس توسعه دهندگان استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica)، آقای شانون استادستیل (Shannon Studstill) پیامی شخصی با طرفداران این بازی در رابطه با این دستاورد به اشتراک گذاشت که به این شرح است:
صمیمانه از تمام طرفداران این بازی در سرار جهان تشکر و قدردانی میکنم که باری دیگر با کریتوس و جدیدترین ماجراجوایی او همراه شدند.
ما مشتاقانه منتظر شنیدن این هستیم که طرفداران هر روز در حال ساختن خاطرات تازه و بهیاد ماندنی از گیمپلی بازی محبوبشان یعنی God of War هستند. مطمئنا این خاطرات تا سالها در ذهن همه ما باقی خواهند ماند.
داستان این بازی برخلاف دیگر نسخههای این مجموعه، روی کریتوس و پسرش آترئوس تمرکز دارد. اینبار کریتوس به جای اسطورههای یونانی سراغ اسطورههای نورس رفته است. از تغییرات بزرگ دیگر میتوان به سیستم مبارزات و همچنین سلاح اصلی او اشاره کرد؛ در این نسخه بهجای Blades of Chaos، سلاح اصلی کریتوس تبر لویاتان (Leviathan) است.
همچنین این عنوان توانست بالاترین نمره در بین انحصاریهای پلیاستیشن ۴ را کسب کند و دومین شروع موفق در بین بازیهای فرست پارتی سونی در اسپانیا را به دست آورد.
در راستای دیگر اخبار مرتبط با این God Of War، مطلع شدیم که آقای کوری بارلاگ (Cory Barlog) کارگردان آن به ساخت پنج بازی دیگر میاندیشد.
بازی God Of War که با ستایش همهجانبه طرفداران و منتقدان رو به رو شد، در تاریخ جمعه ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه شد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
“بازی های داستان محور تک نفره دیگه محبوبیت سابق رو ندارن”
اسپنسر ،ea
دیدین ک یه داستان محور تو سه روز فروش ۳ میلیون فروخت 🙂
بگین ما بلد نیستیم داستان محور شاهکار بسازیم
وگرنه فروششون ک عالیه
آنچارتد ت یه هفته ۲.۷ میلیون فروخت درحالی ک بخش انلاینم داشت
هیلو ۵ تو سه ماه تازه ۵ میلیون فروخت درحالی ک بخش انلاینم داشت
Sea of thieves بعد یه ماه ۲ میلیون خریدار داشت تازه پلیر های pcهم حساب کنین 🙂
God of war همشونو با اختلاف زد زمین
درحالیکه فقط آفلاینه
پس بجای این حرفا
یا اقرار کنین نمیتونیم بازی آفلاین شاهکار بسازیم
یا خودتونو تکون بدین و بسازین
بهونه الکیم نیارین
ببین دادش شما فروش هر بازی رو باید نسبت به زمان انتشارش مقایسه کنی خدای جنگ در زمانی منتشر شد که کنسول ps4 در مرز ۸۰ میلیونی هست بعد شما نمیتونی بیای با انچارتدی مقایسه کنی که سال ۲۰۱۶ امده یا با هیلو مقایسه کنی که ۲۰۱۵ امده
هر سال فروش کنسول میره بالا به طبع فروش عناوینشون هم میره بالا شما هر بازی رو باید به نسبت سال خودش مقایسه کنی نه اینکه فروش یک بازی ۲۰۱۵ رو با فروش یک بازی ۲۰۱۸ مقایسه کنی
با سال خودش مقایسه کنم ؟ چشم عزیز
فار کرای۵
روی سه تا پلتفرم
بعد یه هفته
۵ میلیون فروش
گاد اف وار
روی یه پلتفرم
سه روز سه میلیون فروش
ازین واضح تر ؟
تازه همونطور ک گفتم
این بازی از هر بازی دیگه ای تو تاریخps4 بیشتر پیش فروش شده!!!
چه انحصاری چه غیر انحصاری
آمار پیش فروش هارو به صورت عددی اعلام کنن سرسام اوره میشه نتایجش
بازی فروشش تو سه روز از فروش دو هفته ای هورایزن زیرو داون بیشتر شده !!
هورایزنی ک بعد یه سال ۸ میلیون فروش کرد
گاد رسما از الان ۱۵ میلیون فروشش تضمین شدس
همه اینا
بدون مولتی !
گاد بزرگ ترین انحصاری ps4 هست هم عنوان به شدت خوبی هست و هم همه گیمرها اشتیاق بهش دارن و باید بفروشه اگه گاد نفروشه پس چه بازی باید بفروشه؟؟ خود من چند روز قبل از اینکه بازی هنوز رسما قابل بازی باشه رفتم تهیه کردم
ولی صحبت شما در کامنت بالا نادرست بود چرا چون هر سال که فروش کنسول ها بالاتر میره طبیعتا فروش نرم افزاری هم افزایش پیدا میکنه فروش ۱ بازی روی کنسول ۷۰ میلیونی در سال ۲۰۱۷ با فروش بازی روی کنسول ۸۰ میلیونی مطمئنن فرق میکنه چون گیمرهای بیشتری کنسول رو تهیه کردن
اما به طور کلی فروش گاد پدیده ای بوده در نوع خودش که نشان از محبوبیت هست
اونکه اره
مثبتم بت دادم
برا منم گاد بهترین انحصاری سونیه xD
:yes: :yes:
دلیل اصلی فروش زیاد این بازی جدا از خوب بودنش ریشه دار بودن بازیه، God of War از اون بازیاست که حتی خیلی از اونا که گیمر نیستن هم میشناسنش یا حداقل اسمشو شنیدن گیمر ها هم که همه با این بازی خاطره دارن، نمونه دیگه هم GTA اینجور بازیا فروششون تضمین شدست
فقط EA . ببینید چقدر قدر جیب گیمرا رو میدونه که هر از چند وقتی ی بازی با خرید درون برنامه ای میده و جیب گیمرا رو خالی میکنه
اصلا مردونگی رو باید از EA آموخت :inlove: :inlove:
این بازی استحقاق فروش هر چه بیشتر و متای بالاتر رو هم داره
هرچی بگیم کم گفتیم
سلطان صنغت گیم سونی کبیر :-*
تازه این امار پیش خرید ها رو حساب نکرده وگرنه بیشتر هم میشد 🙂 :yes:
یجا خونده بودم
پیش خرید این بازی از هر بازی ای روی ps4 بیشتر بوده
نه فقط انحصاریا
هر بازی ای!!!
یعنی هیچ بازی ای نتونسته اندازه این بازی روی ps4 پیش خرید داشته باشه
من الان دارم بازی می کنم ولی خداییش اصلا گاد از مسیر خودش خارج شده واقعا تو بازی فک کنم واسه خیلی هاتون پیش اومده که فک کنید کریتوس ابُهت قبلی رو نداره و بعضی قسمتا واسه کشتن دو تا واکر عاجز میشید اخه این چیه بابا نه صحنه های جذاب اکشنش مونده که موقع کشتن خدایان مثلث مربع ضرب اینارو میزدی حال می کردی نه موزیک های حماسی قبلا رو داره که ادم حس کریتوس بودنو بگیره الان نصف بازی رو رد کردم اکثرایتش فقط اون غول های چوب به دست میاد اخه این چیه شده عین darksaiders یعنی از روی اون کپی کردن خدایی حالا شما هم هی جبهه بگیرید لایک منفی بزنید هرکی بگه اینا برام پیش نیومده دروغ میگه دلیل فروشش هم فقط اینه که همه فک می کنن گاد همون حس قبلی رو داره
درمورد موسیقی باید بگم که اولا سبک موسیقی های استطیر مختلف با هم فرق داره دوما موسیقی های این نسخه در نوع خودشون شاهکارن به حدی زیبا هستن که تصمیم گرفتم اگه پول دستم اومد موسیقی های اورجینالشو از psn بخرم تازه موسیقی های حماسی مثل ترک deliverance کم نداره این نسخه!
درمورد ابهت کریتوس هم بگم کاملا مخالفم هنوز اون ابهت همیشگی خودشو داره نمیتونم مثال بزنم چون اسپویل میشه وگرنه چند نمونه از صحنه های badass کریتوس تو این نسخه رو یاداوری میکردم بهت.
در مورد qte باهات موافقم اگه بود خیلی خوب میشد ولی نبودش نکته منفی حساب نمیشه.
درسته این بازی زیاد حس گاد های قبلی رو نداره ولی انقدر شاهکار و بی نقصه که هیچ جوره نمیشه ازش نمره کم کرد.
اون صحنه هاى جذاب که مى گى اسمش QTE ـه که با استاندارد هاى ۲۰۱۸ جور در نمیاد. اونا واسه سال ۲۰۱۰ خوبه نه الان. به شدت هم چیز مضخرفیه. موزیک حماسى نداره ؟؟ من واقعا صحبتى ندارم. ساندترک این GoW یکى از بهترین ساندترک هاى بازى هاست. گاد همون حس قبلى رو نداره. حس خیلى بهترى نسبت به قبل داره.
آقا QTE هیچ مشکلی توی سری God of War نداشته و برخلاف هیچ استانداردی نیست به شرطی که درست پیاده بشه که حقیقتا توی این بازی می تونست خیلی عالی پیاده بشه. حالا اگه بازی QTE داشت یه سریا(شمارو نمیگم، کلی عرض می کنم) که الان میگن QTE خوب نیس، اون زمان میگفتن عالیه!!!
اسپویل:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
خدایی تو این نسخه نبرد های با بالدر اگه QTE داشت خیلی خفن میشد.
کاملا موافقم
ولی بازم نبرد با ایشون خیلی خفن ساخته شده بود، جیگر آدم حال میومد 😀
اگه تریلر اسپایدرمن رو یادتون باشه که خیلی qte داشت. حالا اون موقع خیلی ها تو توییتر به سازنده ها اعتراض کردن که چرا اینقدر qte داره و اکثرا هم اعتراض کردن. همین نشون دهنده اینه که دیگه دکمه زنی منسوخ شده و اگرم باشه باید خیلی کم و جزئی باشه.
به بازی اعتراض نشد، فقط ابراز نگرانی کردن که نکنه بیش از حد از این دکمه زنیا استفاده بشه
QTE هرگز منسوخ نشده و نمیشه، چون نکته ی منفی نیست به شرطی که درست استفاده بشه
مثلا خب این خیلی نا امید کننده س که فقط با زدن یک دکمه، کاراکتر یهو چند تا حرکت خفن بزنه ولی از اون نا امید کننده تر اینه که حتی یه دکمه هم نزنیم.
با نظرت موافقم منم اولش همین حس رو داشتم ولی سعی کردم بهش به دید یه آیپی جدید نگاه کنم اونوقت بهم حال داد تو هم بهش به دید یه آیپی جدید نگاه کن همش تو فکر سری های قبلی نباش اینجوری بازی کنی حال میده تو بازی نه معمای آنچنانی داره نه کلا ۲ ۳ تا غول داره ولی در کل بازیه خوبیه من الان دارم تروفی هارو جمع میکنم این بازی مثل یه مقدمه اس برای شروع نبردهای آینده قسمتی که جنگ راگناروک توش راه بیوفته قیامت میشه
داداش مشکل تو اینه که انتظار داری این گاد مثل بازیای قبلی باشه منم اولش اینطور بودم ولی بیا منطقی باشیم وقتی شیش تا بازی قبلی از نظر گیمپلی کپی هم دیگه بودن انتظار نداشته
باش الان هم بیان دوباره مثل قبلیا بازی بسازن این تغییرات واقعا ضروری بود
سیامک جان من موندم واقعا گاد رو بازی کردین!!!!؟؟؟
طرف جلو بچه کریتوس بهش میگه گذشتتو براش بگو کریتوس سینشو جلو میزنه و بهش میگه من فلانیم با اون موسیقی حماسیش یعنی اینجا ابهت از بدنت ریزش میکنه یا اونجایی که اترئوس کنار جنازه ی مادرش گریه میکنه یهو عقب رو نگاه میکنه که کریتوس رو میبینه با موسیقی حماسیش اینجا هم ابهت از سرتاسر بدنش میریزه
صحنه های اکشن جذاب نداره!!!!!؟؟؟؟واقها بازی کردی؟؟؟؟
لامصب صحنه هایی سینماتیک فک اندازی داره که آدم همینجوری تا چند دقیقه دهنش باز میمونه درضم گفتی موسیقی قشنگی نداره خوده پی سی بازها میگن عجب موسیقی خفنی داره اونوقت شما میگین نه فکر کنم شما رو یه پلتفرم دیگه ای بازی میکنید و فقط برای خراب کردن گاد اومدین نظر چرت خودتونو به بقیه بگین درضم گفتی غول کشی نتیجه هم میشه گرفت که شما ایکس باکس فنید چرا که فقط ایکس باکس فن ها این حرف ها رو میزنن کل بازی ۲۵ ساعت به بالاست اونوقت طی این ۲۵ ساعت غول هاش به ده تا نمیرسه راستی خدای جنگ قبلی هم غول داشت و چرا کسی نمیاد بگه خدای جنگ قبلی غول کشی هست!؟معلومه میخوایید این گاد رو به خاطر تغییرات عالیش خرابش کنید
داش موسیقیش که حماسیه نمیدونم چرا میگی نیست در مورد ابهت هم اصلا هدف همین بوده که تو واقعا حس کنی پیری یعنی چی و بگی جوانی یادت بخیر و اینکه چجوری خشمشو کنترل میکنه همه اینا داستانشو عالی کرده
حقشه بازم باید بفروشه
به نظرم هرکی که کنسول ps4 داره داشتن ی نسخه از بازی گاد اف وار براش واجبه
واقعا این بازی. فوق العاده س از همه لحاظ
گرافیک
گیم پلی
مبارزه
داستان
حالت دوربین
پازل های فوق العاده که ن سخت هستن ن آسون کاملا بالانس هستن هر موقع به ی پازل میرسی دوست داری سریع حلش کنی
من که اینطوری ام حتی اگه وسط مرحله داستانی باشم
برای هر کسی که یه کنسول ps4 حالا هر مدلیشو داره خرید این بازی واجبه :yes:
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آخر دوم (مخفی) بازی نشون می ده که اتفاقای جالبی قرار تو نسخه دوم این بازی بیفته
نوش جونت سونی جان
من زمانی که بازی رو گرفتم ۳ روز متوالی درگیر بازی بودم و از بهترین تجربه های نسل بود برام لایق نمره کامل۱۰ :inlove:
به طور کلی اگر بخوام با نسخه های قبلی خودش مقایسه کنم خب یکسری نقدها میتونم در قیاس با مثلا گاد۱ یا گاد۳ در بعضی موارد که هممون بهشون عادت کرده بودیم وارد کنم اما در نسل فعلی واقعا نمره اش ۱۰ هست
باید بگم که در باره معنی “شاهکار”در عقیدم تغییری ایجاد کردم یعنی یک چیزی رو بهش اضافه کردم.توجه به جزییات هم یک بازی رو شاهکار میکنه.انجام دادن چیزها به طرز باور نکردنی و خوبی که بازی رو موندگار کنه هم بازی رو شاهکار میکنه. به طور کلی یک بازی شاهکار هنوز هم در نسل های بعد خودش موندگار میشه.از این بازی(که شاهکارهست) شاید ده سال بگذره ولی بلاخره یکی یه ویدیو در یوتیوب برای نقاط مثبت این بازی میسازه.البته این بازی(god of war) هنوز هم شاهکار نیست.در این ریپلای من نظرات جدیدمو درباره بازی می گم.از خوبی های نبود مینی مپ” یا “اون خطه تو اسکایریم که اسمشو نمی دونم.”حرف می زنم تا ضعف سینماتوگرافی کاتسین های بازی نسبت به کاتسین های mgsv.من نمی تونم به این بازی شاهکار صنعت گیم بگم البته این بازی “شاهکار نسل هشتم” هست دلیلم اینه که…آآآآ…بابا این بازی هیچوقت “بلادسولز”ومتال گیر نمیشه.و نیازی هم نیست بشه.همون طور که همه بازی ها به شاهکار بودن نیاز ندارن.
راستی،یک مقاله اومده بود تا بگه که بازی های تک نفره بهتر از چند نفره هستن.این حرف درسته ولی ما نباید اهمیت گیمپلی رو کم بشمریم.یک بازی باید با یک فیلم تفاوت داشته باشه و این تفاوت با “گیمپلی” ایجاد میشه.یک مکانیک گیمپلی یک اثر هنری هم هست و اتفاقا ساختن یک گیمپلی خوب بسیار پیچیدست.مثل یک مجموعه چرخندست که باهم یک سیستمو میسازن و اگه یکی از قطعات نباشه…خب،اون سیستم از کار میفته.
از…گیمپلی شروع کنیم.این بازی نیاز به استامینا بار نداره.اتفاقا استامینا بازی رو بدتر می کنه.ولی میزان خون(میزان سلامتی)دشمنا باید تنظیم شه.خیلی از دشمنا احساس یک کیسه بوکس میدن و این به هیچ وجه خوب نیست. دوربین اگه مثل دارک سولز و بلادبورن کمی فقط کمی دورتر می بود بازی خیلی بهتر می شد.بازی همون طورکه گفتم در مدیوم آسونه و در give me god of war اعصاب خورد کنه.متاسفانه پلتفرمینگ در بازی حذف شده و بجاش یک سیستم صخره نوردی اومده.بابا من واقع گرایی توی گیمپلی نمی خوام سیستم صخره نوردی فقط یک”اون اهرم طرف چپ رو به جلو ببر”سادست تو فقط اون لفت استیک رو به جلو میبری و بازی تمام کار رو برات انجام میده و این احمقانست.با حذف پریدن هم عمق پلتفرمینگ و هم عمق کمبات رو کم کردن. اگه دگمه پریدن بود اونوقت کمبو های بیشتری دیده می شد.
یک چیزه دیگه…آپگرید کردن سلاح برای کمبو های جدید چیز خوبی هستش و بازی رو تغییر میده ولی چرا باید نوار xp و ارتقای زره و عناصر rpg در این بازی باشه؟کریتوسی که با نیم تنه ی بالای برهنه همه ی خدایان یونان رو شکست داد حالا به زره نیاز داره؟! و در ضمن خدایی نوار xp دیگه خیلی مسخره شده.
ولی بازی یک چیز مثبت داره.مینی مپ نداره و خودت باید راه و مسیرتو پیدا کنی.
این بازی هنوز هم یک چیز قدیمی در لول دیزاینینگ داره…فرض کن تو یه معبدی بعد در ها باز میشن و دشمن میاد.تو اونارو میکشی.بعد درها دوباره باز میشن و دوباره دشمن میاد و تو اونارو هم میکشی.این کار تا سه بار تکرار میشه تا بلاخره تموم میشه و تو ادامه میدی.این چیز دیگه قدیمی شده و واقعا کمکی به بازی نمی کنه.و صرفا تنوع رو از بازی می گیره.
در آخر باید از بعضی نکات توی نقد آقا سعید(که بهشون خیلی احترام میذارم)انتقاد کنم.
۱-آقا سعید گیمپلی دارک سولز فقط”حمله،جاخالی یا دفاع،حمله”نیست.چیزی که میگید یک مکانیک گیمپلی نیست بلکه صرفا یک کمبو هستش.
۲-“انیمیشن سلاخی دشمنان” هیچوقت ریشه یک فرانچایز نیست.ریشه های یک فرانچایز در گیمپلی و مکانیک های اون و داستان اون هستن نه در یک مشت انیمیشن.
بریم سراغ داستان…شاید کمی اسپویلر برای اوایل بازی و اواسط بازی باشه.
این بازی یک مشکل در داستان داره که به مشکل”ببخشید ماریو ولی پرنسس پیچ در قلعه ی دیگه هستش”معروف هستش.
فکر کن وسط بازی به یک ابر سیاه برخورد کنی و نتونی از اون بگذری بعد باید به نقطه ی مثلا B بری تا فلان کار رو انجام بدی تا ابر سیاهه بره بعد اونوقت میتونی به همون نقطه تازه بری.این چیز فقط و فقط بازی رو کش میده و از این موقعیت ها تو بازی زیاد هست.
یک نقد دیگه هست اونم اینه که چرا بازی از مرگ مادر ارتئوس شروع میشه؟ما هیچ ارتباط احساسی با اون کاراکتر نداریم و از جهت دیگه کاراکتر های بازی صرفا از خوبی های اون کاراکتر حرف میزنن.”دربارش حرف نزن،بشونش بده.”ما باید اون کاراکتر رو خودمون ببینیم نه اینکه مثلا یک دوارف دربارش حرف بزنه.متال گیر سالید سه مثال خوبی هستش.در اون بازی شخصیت پردازی همه کاراکتر ها سه بار یا بیشتر به تو نشون داده میشه.برای سه بار تو قدرت “باس” رو می بینی.برای سه بار تازه واردی ولی جذابیت”آسلات”رو می بینی.برای سه بار شیطونی “ایوا” رو می بینی و برای سه بار بدی”ولگین”رو می بینی. بازی شخصیت های پیچیده ای داره ولی اون شخصیت پردازی هارو در ذهنت حک میکنه.
و میدونید مشکل بزرگ تر از این چیه؟تموم داستان بازی بر اساس این کاراکتر هستش که حتی صورتشو نمی بینیم!
و یک مشکل دیگه…خیلی مهم نیست.ولی چطوری بلید اف کی آس اینقدر راحت وصل شد. در سه گانه اصلی اون سلاح به راحتی جدا نمی شد چونکه به دستای کریتوس جوش خورده بود پس کریتوس می تونست اون اسلحه رو تاب بزنه بی هیچ مشکلی.ولی در این نسخه کریتوس فقط اون رو دور دستش گره می زنه! و به راحتی میچرخوندش!! این یک حفره داستانی هستش.
درباره موسیقی هم بگم که ازش خوشم اومد و یک نقطه مثبت هستش.
الان نوبت به کاتسین ها و سینماتوگرافی هستش…اول از همه کاتسین ها حتی در دور دوم و سوم اسکیپ نمی شن که میتونه برای بعضی ها مشکل باشه.مخصوصا برای اسپیدرانرها.
کاتسینای این بازی هیچ کاتی نداره مثل فیلم بیردمن یا کاتسین های mgsv. این تکنیک در این بازی تاثیری نداشته و صرفا منتقدارو سرگرم کرده.ولی مثلا در mgsv اینطوری نیست و اون تکنیک سینمایی وضعیت صحنه و شخصیت پردازی کاراکترارو نشون میده برای مثال صحنه محاکمه heuy (پدر آتکان) که در اون وقتی که کازوهیرا میلر پاشو میکوبه دوربین یک شوکی بهش وارد میشه بعد با لرزش میون سربازایی که “بکشیدش”رو فریاد میزنن میچرخه و اون نور سرخ و اون موسیقی هم شدت رو زیاد میکنه. یا مثلا اون صحنه ای که دوربین دقیق روبروی صورت اسکال فیس قرار می گیره و احساسی ترسناک رو بوجود میاره. یا اون کاتسینی که “ساهالانتروپوس”(متال گیر تو این بازی) داره به سمت جلو میاد و دوربین با نشون دادنش و هم ازش دورشدنش و با لرزیدنش عظمت اون ماشین رو نشون میده.
ولی در گاد اف وار دوربین بازی در کاتسین ها هیچ تاثیری بزرگ نداشته.
در آخر باید بگم که گذشت زمان به ما میگه بازی شاهکار هستش یا نه.
من اینارو برای کوبیدن بازی ننوشتم من قطعا این بازی رو وقتش می خرم و همین بازی,در دورانی که بازی های کامپیوتری پر از پرداخت درون برنامه ای شدند خودش ارزشمند هستش ولی از این که یک حباب از انتظارات بی مورد دور این بازی تشکیل بشه و بعضی سونی فن ها این بازی رو به پتک روی سر ایکس باکس تحلیل بدن نگرانم.
پس می بینید با کاری که میکنم (قصد خود بزرگنمایی ندارم)در اصل بازی رو از خطر نجات میدم.
البته تازه دیر شده الان هر کسی چیز بدی بگه با منفی تیربارانش می کنن و این یک وضعیت سالم برای community یک بازی نیست.
دوستان من سه روز رو مشغول تایپ کردن اینا توی آفیس ورد کردم و الان که تموم شده و یک خبر خالی در مورد گاد اومده و میتونم نظراتمو در مورد بازی بگم.
من این بازی رو نکوبیدم و هنوز هم به این که این بازی به نسبت نسل ۸ شاهکاره باور دارم و بنظرم هرکسی که ps4 داره باید این بازی رو تجربه کنه ولی از جهت دیگه این بازی مشکلات کوچکی رو داشت که من دوست داشتم بگم.(گاد اف وار باعث افزایش سرعتم در تایپ شد 😀 😀 )
(به امید روزی که در این سایت عضو تحریریه بشم!):D
جا داره یادی کنیم از وضعیت پیچیده اقتصادی بازی های سینگل پلیر و آفلاین داستان محور …
این بازی خیلی راحت میتونه به فروش ۱۵ میل آنچارتد ۴ برسه
نوش جون سانتامونیکا و سونی
بازی خوب که بسازی، هم میفروشه
هم به سازنده و ناشر سود میرسونه
هم هزینه ساخت نسخه بعدیشو درمیاره
این کاری که بارلوگ و تیمش کرده فقط ساختن یک شاهکار نبود بلکه کل صنعت گیم رو جلو برده.
این موفقیت سانتامونیکا باعث ایجاد یک جو رقابتی دوستانه در بین فرست پارتی های سونی و ترد پارتی های انحصاری ساز شده که نتیجش میشه ساخت بازی های با کیفیت تر.
نوش جون سانتا مونیکا عزیز
انقدر بازی زیباست، انقدر با جزئیاته، انقدر بدون نقصه، انقدر مغز داره، انقدر پخته س که آدم دوست داره اگه وضعش خوب باشه به جای ۶۰ دلار،۱۰۰۰ دلار بریزه پای سازندگانش
بازی فوق العاده ایه انصافا , هنگام مبارزات , قشنگ قدرت کریتوس و سنگینی ضرباتشو حس میکنی و هنگام مبارزه با باس ها دقیقا مثل فیلم های ابر قهرمانی میمونه , مبارزه با باس اول دقیقا اون حس مبارزه بین هالک و لوکی تو اونجرز ۱ رو میده یا مبارزه تور با هالک تو تور راگناروک , چیزی که خیلی عجیب حال میداد , قدرت تخریب پذیریه , گرافیک برف , صدا گذاری , … عاااااالیه
فک کنید نسخه بعدش قطعا واسه ps5 میاد , با اون گرافیک , با کریتوس , تو نورس , چه شوووووود .
واقعا فروش خوبیه ولی متاسفانه در برابر فروش پراید حرفی برای گفتن نداره
درگیری با یک مشت غول و هیولا که نشد بازی.
#حسود نباشیم:))
شاهکار صنعت گیم باید بگم کسی که الان ps4 داره ولی بازی رو تجربه نکنه گیمر نیست دیگه. بهترین بازی ای که داخل نسل ۸ بازی کردم بهترین انحصاری ای که روی ps4 بازی کردم دیگه فکر نکنم تا ۵ سال اینده همچین بازی شاهکاری ساخته بشه. دوستان حتما این بازی تجربه کنین. من فقط حسرت دورانی رو میخورم که ps3 نخریدم که نسخه ascension رو بازی کنم حیف واقعا حیف.
دوست عزیز خوشبختانه این بازی روی سرویسps nowموجوده
خیلی ممنون که گفتی دوست عزیز ولی با ps now دردسریه بازی کردن. هم اینترنت و هم پول اشتراک اگه ریمستر میکردن عالی میشد.
واقعا عالی بود :yes: 😯 😯