نویسنده Detroit: Become Human در مورد ماهیت و رویکرد متفاوت بازی صحبت میکند
سرپرست نویسندگان Detroit: Become Human آقای آدام ویلیامیز، طی مصاحبهای در مورد رویکرد متفاوت عنوان در دست ساخت خود صحبت کردند. “این مهمتر است که جای ارائه پاسخ به بازیکنان، مشکلاتی را بر سر آنها قرار دهیم.”
طی مصاحبهای با وبسایت GameReactor، سرپرست نویسندگان عنوان Detroit: Become Human آقای آدام ویلیامیز (Adam Williams) سعی کرد تا بیانیه بحث برانگیز موسس استودیوی کوانتیک دریم یعنی دیوید کیج (David Cage) را که در جریان رویداد E3 مطرح کرده بودند، شفافسازی نماید. در آن زمان کیج اعلام داشت:
نمیخواهم که بازی را مجبور به ارائه چیزی کنم، بخاطر اینکه خودم را در جایگاهی نمیبینم که پیامی برای مردم داشته باشم. اما قطعا مشتاقم تا از بازیکنان سوالهایی بپرسم. سوالهایی که معنادار هستند و آنها را بعنوان یک شخصیت و یک شهروند جلوه خواهند نمود.
توضیحات آقای ویلیامز در مورد صحبتهای دیوید کیج:
در حقیقت ما پیامی مبنی بر اینکه چه زمانی رباتها ظهور خواهند کرد، و یا اینکه آنها خطرناک هستند یا خیر؛ نداریم. هدف ما تعریف سوالها و دوراهیهایی بر سر راه بازیکنان است تا این امکان را برایشان فراهم آوریم که نظر خود را در بازی اعمال کنند. این تکنولوژیها تا زمانی که به واقعیت بدل شوند، برای ما شبیه فیلمهای علمی تخیلی خواهند بود. فکر میکنم بعدها شگفتزده شویم، و اما سوالی که در این میان مطرح خواهد شد این است که: آیا ما قادر به کنترل رباتها خواهیم بود؟ کتاب The Singularity Is Near یکی از منابع الهامبخش ما بود، و مفاهیم موجود در آن بسیار جذاب است. نظریههای بسیاری وجود دارند، اما جامعترین آنها این است: تا زمانی که بحث هوش مصنوعی به میان باشد، تحولی بزرگتر از اینترنت و اتومبیل در انتظار بشریت خواهد بود.
یکی از مشکلاتی که با رخ دادن چنین اتفاقی رقم میخورد، که اتفاقا یکی از موضوعات اصلی ما هم به حساب میآید این سوال خواهد بود: تعریف انسانیت چیست؟ اگر به کارا در نمایش پاریس دقت کنید، بنظر من او شخصیت انسانیتری نسبت به پدر دختر بچه دارد. فکر میکنم انسانیت مرتبط با عقل، روح و اخلاقیات باشد… و این یکی از مشکلاتی است که ما میخواستیم با ساخت بازی بر سر راه بازیکنان قرار دهیم، و از این طریق متوجه شویم که آنها انسان بودن را چگونه توصیف میکنند.
از نظر ما مطرح کردن چنین مشکلاتی مهمتر از ارائه پاسخ آنها است. هدف ما انتقال کاربران به اتاق بازینامه نویسیمان و پرسیدن این سوال و ارائه دوراهیها و درک نظرات آنهاست. به این دلیل است که Detroit: Become Human تجربهای جذاب خواهد بود، و بهمین خاطر است که دو بازیکن به سختی تجربهای کاملا یکسان خواهند داشت. تجربیات آنها بگونهای بازتاب تفکرات و احساسات آنها میباشد.
خلاصه صحبتهای آقای ویلیامز این میشود: بجای دریافت پاسخ، منتظر ارائه سوالهای مختلف باشید. این تماما به شما بستگی دارد که در نهایت چگونه به این بازی واکنش نشان دهید. عنوان Detroit: Become Human قرار است در بهار ۲۰۱۸ بصورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شود.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
نظرات
Only on PlayStation :inlove:
بازی های دیوید کیج و خیلی دوس دارم ولی نمیدونم چرا تو ایران خیلی طرفدار نداره
چون فکر می کنند بازی فقط تق تق کشتن ادمه و برای شاهکاری مثل هوی رین حوصله وقت گذاشتن ندارن
تو ایرانو از جامعه ی گیمرهای مفهومی میدونی؟! اینا عنده گیمشون کالافه اونم زود زود بدوئن فقط ادم بکشن کسی گیم مفهومی تو این مملکت بازی نمیکنه چون بعد مفهوم از ذاتش نابود شده
بخاطر اینکه بازی شدیدا داستان محوره و بیشتر فیلمه تا بازی و ازادی عمل تقریبا صفره (بیاند که اینجوری بود) ، مثل فیلمیه که گیمر فقط شخصیت بازی رو هدایت میکنه تا ادامه ی فیلمو نشون بدن بعد دوباره حرکت به سمت کات سین بعدی، لست اف اسم مثل فیلمه اما گیم پلی حرف اولو اخرو میزنه
و دانستن کامل زبان انگلیسی
پ ن طبیعیه همیشه یه عده هستن خودشونو حرفه ای میدونن بقیه چیزی بارشون نیست فقط بنگ بنگ بکش بکش تو بازی بلدن!!
اتفاقا کالاف بازیه داستان محور و مفهومیه و این قشر از گیمرای هم سبک خودت اوج گیمریشون توی تلق تولوق بتلفیلد و لگد زدن اسلحه خلاصه میشه
هر بازی سبک خاص خودشو داره هر کی ام یجور حال میکنه با بازی شما سرتون تو لاک خودتون باشه یکوقت مفهوم زده نشید
تعریف انسانیت چیست؟
دیوید کیج انسانیت رو هدف قرار داده.
این بازی خریدش الزامی هست.(البته با دانش کافی از زبان En) :yes: :chic:
دیوید لینچ و دیوید کیج دو تا از بزرگترین فیلمنامه نویسان و بازی و فیلم سازان واقعا مشهور.خلاق و دیوانه ب معنای خوبش هستن 😎
جا داره بازی جدید استاد رو ایستاده بازی کنیم. به احترام!
نمیدونم چرا این دوبازی اخیرش درگیرتم سایفای وفیکشن بوده من که با هوی رین بیشترین لذت ممکنو بردم