شرکت EA: هجمههایی که اخیراً به ما می شود عادلانه نیست
یکی از مدیران شرکت ناشر بازی Star Wars Battlefront 2 یعنی EA به تازگی درباره هجوم های زیادی که به این شرکت بر سر مسئله وجود لوت باکس ها در این بازی می شود صحبت کرده است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با گیمفا همراه باشید!
عنوان Star Wars Battlefront 2 در چند وقت اخیر محل صحبت و جدل بسیاری از طرفداران و پیگیران حوزه دنیای بازی های رایانه ای بوده است و دلیل اصلی آن نیز وجود لوت باکس هایی است که شما می توانید با پرداخت مبالغی آن ها را خریداری کنید. به این مسئله گزارش های دیگری مثل تصمیم EA مبنی بر تعطیل کردن استودیو Visceral Games که سابقه توسعه بازی های خوبی مثل Dead Space را در کارنامه داشت را نیز اضافه کنید. حال این ناشر محل صحبت و انتقاد بسیاری از اصحاب رسانه در چند وقت اخیر به دلیل چنین تصمیماتی بوده است.
یکی از کارکنان این شرکت یعنی Sean اخیراً از طریق توئیتر سعی کرد تا نظرات خود را درباره این مسئله به اشتراک بگذارد. او گفت که تمام افراد در این استودیو از انتقادهای سازنده ای که به این شرکت وارد می شود استقبال می کنند اما انتقادهای تندی که اخیراً رایج شده اند به هیچ کس هیچ گونه کمکی نخواهد کرد. او در یکی از چهار توئیت خود اشاره کرد که شرکت EA مثل همیشه هدف انتقاد های ناجوانمردانه قرار گرفته است و آن هم به خاطر بحث لوت باکس های موجود در این بازی است که بسیاری بدون داشتن اطلاع کامل از آن ها، صرفاً به خاطر اینکه « چیزی گفته باشند»، شروع به انتقاد از این شرکت کرده اند.
به راستی که در چند وقت اخیر صحبت های بسیاری پیرامون مسئله پول پرستی EA شده است اما این مسائل به نسبت قبل پر رنگ تر بوده اند. در واقع در تاریخ این شرکت سابقه نداشته است که این گونه به آن حمله بشود و در حالی که صحبت های آقای Sean درباره انتقاد سازنده منطقی به نظر می رسد، اما نباید از این مسئله نیز چشم پوشی کرد که کاربران حق انتقاد به سیاست های اخیر EA درباره پولی کردن بازی ها و همچنان وجود لوت باکس ها در بازی Star Wars Battlefront 2 را دارند.
عنوان Star Wars Battlefront 2 در تاریخ ۱۷ نوامبر برای رایانه های شخصی و کنسول های نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اره خیلی منطقیه سیاست EA مثل NFS World که بازیش رایگان بود و درون پرداختی بود و کلا ۴ تا ماشین رایگان داشت ، برای پلی دادن بازی با تمام ماشین ها و همچنین خرید آپگرید ها برای ماشین باید ۲۰۰۰ دلار پیاده میشدی 😐 (حتی ماشین های رایگان هم نیاز به خرید آپگرید های پولی بودند) تازه اونم چی الان اومدن سرور بازی رو که برا سال ۲۰۱۰ بوده قطع کردن ؟؟؟ این یعنی چی ؟؟؟ کسی که برای این بازی حتی ۲۰۰ دلار هم خرج کرده باشه ! مدیرش باید بزنه سرور بازیو بپوکونه ؟؟؟؟ معلومه که سیاستشون از ریشه مشکل داره …
دوستان عزیز هر سه نفر بالایی یک نفر هستن ازتون خواهش می کنم نسبت به کامنت هاش هیچ عکس العملی نشون ندین . یک شخص بیکار . افسرده و انگ.ل جامعه که اتفاقا بچه هم نیست ولی مغزش در حد بچه ۱ ساله هم رشد نکرده برای جلب توجه بیست و چهار ساعته تو سایته و مزخرف میگه تا توجه کاربر ها رو جلب کنه
به نظر من ea اصلا لایق این اعتراضات نیست!کسی که چند ساعت بتلفیلد ۱ بازی کنه.یا چند دقیقه تایتان فال۲٫اصلا نمیتونه خرده ای بگیره!شاید توی سینگل پلیر یه مقدار ضعیف باشه فقط که این هجمه ها نا خیلی غیر انسانی هستن
دوست عزیز اول پست رو بخون بعد نظر بده .. بحث راجه به اینه که EA داره بازیهاو درون پرداختی میکنه و … از این جور مسایل هست که تو NFS payback و Star wars bf2 و … دیده شده وگرنه بتل۱ و تایتان۲ که اصلا مشکلی ندارند
اما در قبال پرداخت درون برنامه ای ea یه چیزی بین متوسط و مزخرفه!
من خودم تمام بازی های آنلاین جدید ea رو بازی کردم به هیچ وجه نیازی به پرداخت درون برنامه ای برای بازیکن نیست خیلی راحت می تونی از رقابت لذت ببری
آره منم همینطور اما اخبار ناجوری از بتلفرانت۲ منتشر شده.میگن حدود۴۰ساعت باید برای باز کردن یه کاراکتر بازی کنی.۴۰ساعت خیلی نیست اگر بازی جذاب باشه اما برای بعضی ها که تفریحی بازی میکنن زیاده.طرف مجبور میشه با پول بخره کع بده
ناموسا من چندین سال تو این سایتم شاید قدیمی ها منو دیدی باشن من یه اکانت دارم این همه ساله از پسش بر نمیام چحوری این همه اکانت هم زمان دارید ساپورتزمیکنید دمتون گرم
دقیقا!منم یه بار خواستم با یه اکانت دیگه بیام هرچی کردم نشد
اره واقعن خیلی افسردست از لحنش معلومه بیچاره دلم میسوزه حتمن خیلی هم تنهاست اخه کی میمونه بیشه یه انگل
دوستان شما اصلا میدونین به چیه این شرکت گیر میدن که اینجا حمایتش میکنید، این شرکت برای پول حاضره کارکنان خودش رو هم نابود کنه، بنظرتون چرا استودیو Visceral Games رو تعطیل کردن، چون وقتی به نسخه سوم این بازی لوت باکس اضافه کردن اصلا فروش نرفت، درسته پول هدف اصلی همه ی کمپانی هاست ولی هیچ شرکتی به اندازه EA از این مسئله سؤ استفاده نمیکنه، با بازی خوب ساختن یه شرکت خوب نمیشه، EA این بازی ها رو نمیسازه بلکه استودیو های زیر دست EA این بازی ها رو میسازن، شرکت خوب شرکتی که از استودیوهای زیر دستش حمایت کنه، نه اینکه تا یک بازی خوب میسازن مجبورشون کنن یکسره یه نسخه جدید ازش بسازن تا بتونن ازش پول دربیارن
دوست عزیز در این نسل هزینه تولید بازیها خیلی بالا رفته، اگه کمی انصاف داشته باشیم باید وضعیت این شرکتها رو درک کنیم، هر نسل هزینه ساخت بازیها بالاتر میره، اما الان چند نسل هست که قیمت بازیها روی شصت دلار مونده، واقعا اگه این شرکتها فکری بحال درامد زایی اضافه نکنن نمیتونن هزینه ای رو که میکنن جبران کنن، این سیستم پرداختهای درون برنامه ای و لوت باکسام که تازگی مد شده برای اینه که بتونن درامد بیشتری داشته باشن، شاید به عنوان یه گیمر بنظرمون کاره درستی نباشه اما اگه انصاف داشته باشیم باید بهشون حق بدیم، شما الان میگید شرکت ea پول پرسته و این حرفا اما من به شما قول میدم این سیستم درامد زایی رو بزودی در همه بازیهای دیگر هم خواهید دید،
بالا رفتن هزینه ساخت بازی ها یک جوک به تمام معنا و یک ترفند کثیف از سوی شرکت ها تا مردم رو شوستشوی مغزی بدن که هزینه بازی ها بالا رفته.
شما یک حساب سر انگشتی بکنی می بینی که هزینه بازی ها (در کل) حداقل ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده
انتقادها کاملا عادلانست…وقتی پول پرستی شما حد و مرزی نداره انتظار تحسین از طرف گیمرهارو دارین؟!
بنظر من هر شرکتی باید در مقابل پولی که میگیره بهترین خدمات انجام بده وقتی برای یک بازی ۶۰ دلار میگیره چه دلیلی داره بخواد دوباره بخاطر چند تا ایتم دوباره پول بگیره یه بازی رایگان اگر پرداخت درون برنامه ای داشته باشه توجیه داره ولی این کار هیچ توجیهی نداره یعنی بازیکن برای بهتر بودن نیاز به تلاش بیشتر نیستن فقط پول بیشتری بدن میتونن قویتر بشن بنظرم همه بجای این انتقادات
باید تحریم کنن
هر گونه هجمه به شرکتی که توسعه دهنده ای مثل ویزرال گیمز رو تعطیل میکنه و کرایتریون رو به انزوا میکشونه . سیزن پس رو از عنوانی مثل بتلفرانت ۲ حذف میکنه تا خیلی بیشتر جیب گیمر ها رو بزنه از طریق مایکروترنزکشن . سه بار به یه استدیو فرصت گ.ند زدن به عنوان نید فور اسپید رو میده . بخش آفلاین شوتر هاش هر چقدر هم خوب باشن صرفا یه اموزش کوتاه برای مولتی و تلکه کردن گیمر هست. عنوانی مثل استاروارز ۱۳۱۳ رو کنسل میکنه . امی هنگین بیچاره رو استخدام میکنه تا سال ها از عمرش رو روی یه عنوان استاروارز کار کنه تهشم میگه خ.دافظ . و در نهایت دوران بازی های تک نفره رو تمام شده میدونه حلال است بلکه شامل ثواب اخروی نیز میشود
شاید از دید تو حرفت درست باشه ولی شخصا اگه صاحب کمپانیی بودم که یکی از استودیو هام کیفیت کمتری نسبت به بقیه داشت و فرصتی پیش میومد تا یه کمپانی بهتر مثل Respawn رو جایگزینش کنم تعارف نمی کردم، لوت باکس های battlefront2 هم مطمعننا باعث قوی تر شدن یه پلیر نمیشه فقط ابزارش رو متنوع تر میکنه درست مثل BF1 که شما با همون تجیزاتی که تو رنک ۱ بازی بهت میده هنوز میتونی تو تاپ پلیرها باشی تازه اگه نمیخوای برای اسلحه هزینه کنی بازی برات چلنج گذاشته تا آنلاک کنی، در ضمن الان بیشتر از یک ساله هر شب با دوستان تو BF هستم هنوزم لذت میبریم، راجع به nfs هم داری کم لطفی میکنی، توش نو آوری داره بخش داستانی داره، تیونینگ فوقالعاده، گرافیک باحال فقط نباید با GT مقایسش کنی طبیعیه ضغیف تر به نظر میرسه، از طرفی EA خوب تارگتش برعکس Bethesda بازی آنلاینه، اگه از با تمام آفلاین بودن مشکلی نداری با آنلاین بودن هم نباید مشکل داشته باشی دیگه..
والا ویزرال گیمز شرکتی نبود که بازی بد کیفیتی بسازه . تازه اگرم ساخته باشه بقیه استدیوهاش هم خراب کاری کردن . دراگون ایج ۲ . نمونش . بازم بگم ؟ میرورز اج کاتالیست . تازه اینو که دایس ساخت . پس مشکل از کیفیت بازی نبوده . فروشش به مذاقشون خوش نیومده . ۴ میلیون نسخه فروش کمی حساب نمیشه اصلا (دد اسپیس ۲) . کرایتریون چی ؟ هر نسخه ی نید که خراب کرد اومد و یه نید خوب تحویل داد . اونم زد ترکوندش . من اصلا هیچ وقت نید فور اسپید رو با جی تی که شبیه سازه مقایسه نمیکنم . چون اصلا تو فاز همدیگه نیستن . نید باید با فروتزا هورایزن مقایسه بشه و با یکم مقایسه میفهمیم حرف چندانی در برابرش نداره . بعدم اوکی قبول ea تارگتش آنلاینه ؟ پس لزومی نداره که کلا بخش تکنفره بسازه برای بازی هاش . بازی هایی مثل اورواچ یا عناوین مطرح دیگه ای که کاملا آنلاین هستن بسازه . کلیت حرفتو قبول دارم ولی دیدی که یه شرکت از اهدافش و سیاستش برای طرفدارا ایجاد میکنه خیلی توی باز خوردا تاثیر داره .
ناعادلانه خوده خودتونید که دارین گیم و داغون میکنین
امثال EA صنعت گیم رو به نابودی میکشن
امثال ea باعث شدن اسمش جای هنر بشه صنعت
این، دوست من، هم جنبه خوب داره و هم بد!