هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا

هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند

علی سالمی
۱۱:۳۸ ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا

آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) کارگردان بازی Final Fantasy XV، در مصاحبه اخیر خود با سایت گیم‌اسپات، از موفقیت‌های این عنوان و بسته الحاقی آنلاین آن سخن گفته، و همچنین با تحسین The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بیان کردند که دوست دارند پروژه بعدی ایشان، از کیفیتی مشابه با این عنوان برخوردار باشند.

آقای تاباتا در مورد تغییر‌ات عنوان Final Fantasy XV در طول سال‌ها، بدل شدن از یک نسخه فرعی به یک نسخه اصلی، موفقیت‌های این عنوان پس از انتشار و حمایت‌های مداوم سازندگان از این بازی، سخنان زیر را بیان نمودند.

از لحاظ تجاری، ما تاکنون ۶.۵ میلیون نسخه از این بازی فروخته‌ایم، و با در نظر گرفتن حمایت‌های ما از این عنوان پس از عرضه و تا زمان انتشار نسخه رایانه‌های شخصی -که پس از آن نیز نسخه موبایل را خواهیم داشت-، می‌توان گفت که این پروژه برای ما بسیار موفقیت آمیز بوده است. اما از لحاظ شخصی برای من و تیم سازنده، چیزی که از همان روز اول عرضه بازی بسیار برای ما جذاب بوده، بازخورد هواداران پیرامون این عنوان است. بسیاری از انتقادات در مورد داستان بازی، و حس ناتمامی آن در بعضی بخش‌ها بود. پس برای ما، تمام تلاش خود را کرده تا بازخورد هواداران را پاسخ داده و آن بخش‌ها را کامل کنیم.

وقتی هوادارانی که از روزهای ابتدایی عرضه از داستان بازی ناراضی بوده‌اند، حال از داستان آن به صورت کامل ابراز رضایت می‌کنند، درست آن لحظه است که می‌توانیم به عنوان یک تیم، از حمایت‌های پس از عرضه خود از این عنوان خوشحال شویم. و مطمئنا ما نمی‌توانیم این حمایت‌های خود را تا ابد ادامه دهیم. ما به زودی باید پروژه Final Fantasy XV را تمام کنیم. با این وجود، ما همچنان به بازخورد هواداران در مورد محتویاتی که دوست دارند در آینده در این عنوان مشاهده کنند، گوش می‌دهیم.

آقای تاباتا در ادامه می‌گویند که تیم سازنده از ابتدا برنامه داشته تا بخش آنلاین را به بازی افزوده، و به بازیکنان اجازه دهند تا آن ۱۰ سالی که درون بازی به آن پرداخته نشد را تجربه نمایند. ایشان همچنین در ادامه بیان کردند که حمایت‌های مداوم از بازی و پرداختن به بازخورد هواداران، باعث شده تا در طول زمان افراد بیشتری این عنوان را تجربه کنند. به گفته آقای تاباتا یک ماه پس از عرضه بازی، تنها ۳۰ درصد ار بازیکنان این عنوان را تمام کرده بودند. اما حال ماه‌ها پس از انتشار این عنوان و حمایت‌های پشت سر هم تیم سازنده، بیش از ۶۰ درصد از بازیکنان این بازی، بخش داستانی آن را به پایان رسانده‌اند.

در ادامه این مصاحبه آقای تاباتا با اشاره به عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بیان نموده که شخصا این بازی را تجربه نکرده‌اند، اما بسیاری از اعضای تیم این عنوان را تجربه نموده، و با توجه به بازخوردهای بسیار مثبت آن‌ها، آقای تاباتا این عنوان را یک بازی بسیار کامل، جلا داده شده و تقریبا بی‌نقص می‌دانند.

آقای تاباتا آرزو دارند که بتوانند تجربه‌ای که بازیکنان به هنگام بازی کردن Breath of the Wild داشته‌اند را، با دانش و توانایی‌های تیم سازنده Final Fantasy XV ترکیب کنند. در ادامه می‌توانید سخنان آقای تاباتا در این مورد را مطالعه نمایید.

من سخنان بسیاری از تیم سازنده و بازخورد آنان از تجربه این عنوان (The Legend of Zelda: Breath of the Wild) شنیده‌ام. اما (حتی بدون تجربه آن و) تنها با شنیدن داستان و بازخورد بازیکنان، ما می‌توانیم بگوییم که این بازی بسیار کاملی است. این عنوان بسیار جلا داده شده، و از این لحاظ تقریبا بی‌نقص می‌باشد. و هدف ما آن بوده تا تجربه‌ای که بازیکنان از Breath of the Wild داشته‌اند را، با تکنولوژی و دانش خود (تیم سازنده Final Fantasy XV) ترکیب کنیم. ما توانایی آن را داشته تا در کنار به وجود آوردن یک دنیای قابل باور و بی‌اندازه زیبا، عنوانی بسیار بسیار با کیفیت، با عناصر گرافیکی قدرتمند را بسازیم. احتمالا به هنگام توسعه پروژه بعدی، این هدف ما خواهد بود.

در بخش انتهایی این مصاحبه، آقای تاباتا در مورد دنیای باز در عنوان Final Fantasy XV سخن گفته، و اشاره داشتند که پروژه بعدی ایشان نیز ممکن است بخشی از آن به صورت دنیای باز طراحی شود.

سخت است که در این لحظه بگویم، این عنوان (پروژه بعدی آقای تاباتا) به صورت کامل از طراحی دنیای باز بهره خواهد برد یا خیر. اما، می‌توانم بگویم که تجربه کلی که بازیکنان از گشت و گذار در یک محیط بسیار بزرگ بدست خواهند آورد، چیزی است که ما مطمئنا در پروژه بعدی خود نیز قرار می‌دهیم.

عنوان Final Fantasy XV، سال گذشته برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شده و هم‌اکنون بر روی این کنسول‌ها قابل دسترسی است. نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان نیز به تازگی توسط شرکت اسکوئر انیکس تایید شده، و قرار است اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا
هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هاجیمه تاباتا از موفقیت‌های Final Fantasy XV و اهدافشان برای پروژه بعدی خود می‌گویند - گیمفا