سازندگان Fe درباره ایده خلق بازی و موضوعات مختلف صحبت میکنند
پس از تجربه موفق بازی Unravel، مشخص است که شرکت الکترونیک آرتز قصد دارد تا عناوین مستقل و کوچک بیشتری را منتشر کند. عنوان Fe دقیقا یکی از همان بازیها است که در E3 2016 معرفی شد و پس از یک سکوت خبری نگران کننده، در جریان کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۷ باز هم شاهد حضور مثبت آن بودیم. پس از نمایش بازی در گیمزکام ۲۰۱۷، سازندگان Fe توضیحاتی را در مورد مسائل مختلف بازی ارایه دادند که قطعا دانستن آن ها جالب و مفید است.
کارگردانان خلاقیت بازی Fe، یعنی آقایان
این برنامه به مانند داشتن یک ویرایشگر کتاب خوب است. این ایده ما است، ما آن را خلق کردیم. ما با یک ایده نهایی شده به پیش آن ها (EA) آمدیم و آن ها نیز میدانستند که میخواهند روی چه چیزی سرمایه گذاری کنند. آن ها همچنین میدانستند که ما مستقل هستیم بنابراین برای ما بسیار مهم است که کمال خود را حفظ کنیم، استایل خود را نگه داریم و بابت آن نیز بسیار خوشحال هستیم. افرادی که با آن ها در حال کار هستیم، توسعه دهنده هستند و در طراحی بازی بسیار حرفهای عمل میکنند؛ بعضی مواقع آن ها بازی را حتی بهتر از من میشناسند. آن ها ایده هایی را مطرح کردند که به ذهن ما خطور نکرده بود زیرا ما برروی روند توسعه خودمان تمرکز کرده بودیم.
کارگردانان بازی در مورد ایده اولیه خلق آن و همچنین شخصیت و محیط طراحی شده برای بازی صحبت میکنند.
زمانی که شما یک بازی مستقل را خلق میکنید، باید یک چیز بسیار متفاوت را امتحان کنید و برای امتحان کردن آن ها، به مرز ها فشار بیاورید. من مدتی در کار انیمیشن فعالیت میکردم و راه های بسیار زیادی برای بصری کردن اجزای مختلف هست. در بازیها، ما هنوز به واقع خیلی از موارد را تا به حال امتحان نکردهایم. چرا ما این استایل هنری را انتخاب کردیم؟ به این دلیل که…
به این دلیل که کار کردن با آن بسیار آسان است. این یک طرف قضیه است و طرف دیگر این است که ما یک تیم بسیار کوچکی هستیم و ۱۲ نفر برروی این پروژه کار میکنند. ما به چیزی لازم داشتیم که برای این پروژه به اندازه کافی خوب باشد. دنیای بازی کاملا بزرگ است و ما باید آن را با سرعت کافی خلق میکردیم. این یک دلیل است و دلیل دیگر نیز این است که این استایل هنری زیبا به نظر میرسد. ما به چیزی نیاز داشتیم که به خودی خود بایستد و از دیگر عناوین متفاوت باشد.
تیم سازنده برای ساخت بازی Fe از موتور محبوب Unity استفاده میکند؛ موتوری که به شدت محبوب بازیسازان مستقل است و علاوه بر این که کار کردن با آن راحت و آسوده تلقی میشود، جلوه های بصری تقریبا زیبایی را نیز خلق میکند. با این حال، کارگردانان بازی توضیح میدهند که استفاده از یک موتور گرافیکی به مانند استفاده از یک دوربین برای فیلمبرداری است و محتوایی که با آن خلق میشود اهمیت دارد. آن ها در مورد پیامی که Fe میتواند برای بازیبازان داشته باشد توضیح میدهند. ابتدا
ما میخواستیم Fe، نوعی از یک داستان باز باشد. دنیای بازی از کودکی الهام گرفته است که سعی میکند با ذهن خود، واقعیت دور اش را بسازد. ما میخواستیم همین احساس را به بازیباز بدهیم و یک قصه را درون آن پنهان کنیم. این، حدودا داستانی در مورد پیشروی در یک دنیای جدید است؛ این که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنید.
رفتن به داخل جنگل نیز از بر اساس خاطرات کودکی ما است. به ما اجازه میدادند تا در جنگل به بازی بپردازیم و ما آزاد بودیم که از آن به عنوان زمین بازی خودمان استفاده کنیم. این موضوع میتوانست بسیار ترسناک و در عین حال، بسیار زیبا باشد. زمانی که شما در جنگل هستید، میتوانید آن را همانطور که میخواهید تفسیر کنید و داستان خود را بسازید. این چیزی است که حس میکنیم بازی های زیادی هماکنون انجامش نمیدهند. آن ها به شما میگویند که چکار کنید و مجبورتان میکنند تا به دنبال داستان بروید؛ همین باعث میشود که آن ها فکر و احساسات بازیباز را تهیه کنند. ما در این جا واقعا تلاش میکنیم تا به بازیبازان اجازه دهیم…
تا داستان را کشف کنند و در راهی جدید، بخشی از آن باشند.
با وجود کنسول های میان نسلی سونی و مایکروسافت، یعنی پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان، بازیبازان دوست دارند تا بدانند سازندگان مختلف چه اقداماتی برای بهینه کردن بازیهایشان برروی این کنسول ها انجام خواهند داد. کارگردانان Fe میگویند که فعلا این موضوع، در اولیت آن ها قرار ندارد اما یک سری کارها در این رابطه انجام خواهند داد. اگر یادتان باشد در روزهای گذشته آن ها در مورد اضافه شدن نینتندو سوییچ به پلتفرمهای انتشار بازی صحبت کرده بودند که به اطلاع شما رساندیم.
پس از این، صحبت مدت زمان گیمپلی بازی مطرح شد که سازندگان به طرز عجیبی پاسخ دادند.
قطعا عنوان مستقل Fe بسیار امیدوار کننده و زیبا به نظر میرسد. این بازی قرار است در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه های شخصی منتشر شود. شما میتوانید نمایش بازی در گیمزکام ۲۰۱۷ را از اینجا تماشا و دانلود نمایید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات