به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017

Former Writer
۰۹:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

همگی از وضعیت صنعت گیم در کشورمان با خبریم. می دانیم بازی‌ساز‌های غربی و ژاپنی در حال حاضر چه وضعی دارند و وضعیت بازی‌های خودمان چگونه است. شاید بسیاری از ما دلایل وجود این اختلاف سطح را بدانیم. شاید هم هنوز به دنبال دلیل می‌گردیم. فرقی نمی‌کند. در هر صورت وضعیت ما همین است و هر دلیلی که موجبش شده باشد فقط و فقط می توان یک راه‌حل برایش متصور شد. کار و تلاش بی‌وقفه و تکیه بر اراده‌ای استوار. درست است که جوانان سرزمینمان از کمبود ها رنج می‌برند. درست است که نقشه‌های دشمنان بیرونی و درونی عرصه را برایشان تنگ کرده. اما آنان هنوز ایستاده‌اند. با اراده‌ای استوار و با اهدافی درخشان. هم اکنون زمان نتیجه دادن مجموعه‌ای از تلاش‌های شبانه روزی است. آری. بالاخره اولین جرقه‌های جهانی شدن صنعت گیم ایران در حال درخشیدن هستند.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

TGC 2017

TGC چیست؟

یکی از مهم ترین کار ها و فعالیت هایی که در راستای پیشرفت صنعت بازی سازی کشورمان انجام شده برگذاری رویداد TGC است. اگر در جریان فرایند ساخت بازی های داخلی قرار گرفته باشید می دانید که یکی از مهمترین و چالش بر انگیز تزین مراحل کار پیدا کردن بازار فروش و تبلیغات و شناساندن محصول به جامعه ی هدف است. این مرحله به قدری مهم است که رسما اگر به درستی انجام نشود مهم  نیست که بازی شما بایوشاک باشد یا دزد بی مزد. با یک برچسب “عدم موفقیت” از شما پذیرایی شده و براحتی کنار گذاشته می شوید. این مورد به قدری برای بازی سازان وطنی دشوار است که بازی های ساخته شده در حدود ۹۰ درصد مواقع یا شکست می خورند و یا آنطور که باید یه سود دهی نمی رسند. دلیل این اتفاق وجود نداشتن بازار خوب است. متاسفانه در ایران تنها پلتفرمی که تا حدی می توان روی بازارش حساب کرد پلتفرم های دستی و گوشی های هوشمند هستند که آن ها نیز محدودیت ها و نکات منفی خودشان را دارند. از طرفی به علت مشکلات فراوان و سد های بی نهایتی که جلوی پای متخصصان قرار می گیرد عرضه ی بازی برای کنسول ها و پلتفرمی چون استیم کاری است که اگر غیر ممکن نباشد بسیار بسیار دشوار و طاقت فرسا است. به همین خاطر همیشه دسترسی به بازار های بیرون از ایران برای توسعه دهندگان کشورمان کاری دشوار بوده.

رویداد TGC قرار است پلی باشد میان سازندگان ایرانی و ناشران و خریداران خارجی. TGC می کوشد تا بستری را فراهم کند که صنعت گیم سازی کشورمان بتواند تعاملاتش را با دنیای بیرون افزایش دهد و راه دستیابی ایران به بازار های جهانی را هموار تر کند. با این اتفاق نه تنها تولید کنندگان و جوانانی که در داخل کشورمان در حوزه ی ویدئو گیم فعالیت می کنند به تجربه ها و گفته های ارزنده ی کارگشتگان این زمینه دستیابی پیدا می کنند، بلکه توجه سرمایه گذاران و توزیع کنندگان غربی را نیز به بازار های ناب ایران جلب می کند. با آشنایی بیشتر این افراد با بازار گیم ایران و شناخته شدن این صنعت در عرصه ی جهانی می توان امیدوار بود که تعاملاتمان با بازار های خارجی بسیار بیشتر شده و وضعیتمان در حوزه های مختلف بهبود چشمگیری یابد.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال امضای قرار داد همکاری.

همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و Game Connection

نمایشگاه و همایش بین المللی Tehran Game Convention اولین رویداد تجاری B2B (تجارت به تجارت) بی المللی با موضوعیت بازی های ویدئویی است که با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و یک رویداد گیمینگ فرانسوی با نام Game Connection در جمهوری اسلامی ایران برگذار می شود.
گیم کانکشن از بزرگترین رویداد های بین المللی ویدئو گیم است که بیش از دو هزار و هفتصد توسعه دهنده، ناشر و فعال صنعت گیم در آن شرکت کرده و از فرصت هایی که فراهم می کند استفاده می کنند.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای موسسه ی فرهنگی و غیر وابسته به دولت است که با هدف حمایت هر چه بیشتر از فعالان، توسعه دهنگان و ناشران صنعت بازی سازی جمهوری اسلامی ایران است و از افراد با تجربه و کارگشته ی این صنعت تشکیل شده است.
همکاری بنیاد و گیم کانکشن منجر شده تا یکی از بزرگترین رویداد های وابسته یه ویدئوگیم در منطقه ی خاور میانه کلید بخورد.
حضور گیم کانکشن دو فرصت بسیار عالی را در اختیار بنیاد و این رویداد قرار داده است که می تواند موفقیت آن را تضمین کند. نخست آن که با توجه به همکاری بسیاری از کمپانی های مطرح و بزرگ صنعت ویدئو گیم با گیم کانکشن، افرادی از بزرگ ترین و تاثیر گذار ترین کمپانی های صنعت گیم در این رویداد حضور خواهند داشت و این برای شرکت کنندگان فرصتی بی همتا است. بزرگترین ناشران و خریداران صنعت گیم در آنجا به دنبال استعداد ها و نیرو های خلاق و با تجربه اند تا قرارداد هایشان را با آنان بنویسند. لذا این امر فرصتی را در اختیار جوانان ما قرار می دهد تا خود را نشان داده و هر آنچه در چنته دارند را رو کنند.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

حضور ایران در گیمز کام.

اپلیکیشن گیم کانکشن برای تنظیم کارآمد تر قرار های ملاقات

گیم کانکشن همچنین اپلیکیشن اختصاصی تنظیم قرار های ملاقات خود را در اختیار شرکت کنندگان در این رویداد قرار داده است تا آن ها بتوانند با سریع ترین روش ممکن پیش از برگذاری رویداد، قرار های خود را تنظیم کنند. اگر شما یکی از شرکت کنندگان هستید می توانید به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. به لطف این اپلیکیشن، دیگر لازم نیست برای ترتیب دادن ملاقات بعدی تان در کف سالن نمایشگاه پرسه بزنید و به دنبال اشخاص مورد نظرتان بگردید. این گونه تنظیم قرار ها به طرز اعجاب آوری سریع تر پیش رفته و می توانید از وقت بسیار محدودی که در این رویداد در اختیارتان هست بهینه ترین استفاده را بکنید. با این اپلیکیشن قادرید تا پانزده قرار را در یک روز تنظیم کنید. همچنین شما می توانید تمامی اطلاعات لازم برای شرکت در این رویداد را از طریق این اپلیکیشن مشاهده کنید. این که چه اشخاص و کمپانی هایی در آن شرکت می کنند و این که اصلا کار، هدف و پروژه ای که آن ها به دنبال آن هستند چیست. شما می توانید برای هر یک از این اشخاص درخواست ملاقات ارسال کنید. و یا این که با توجه به برنامه ریزی خود به درخواست ملاقات دیگران پاسخ دهید. همچنین زمانبندی کامل برنامه های رویداد نیز از طریق این اپلیکیشن برایتان قابل مشاهده است و لازم نیست ساعت ها و تاریخ ها را از قبل یاد داشت کنید.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Game Connection

اهداف برگذاری رویداد TGC

اصلی ترین هدف از برگذاری این رویداد ایجاد ارتباط میان فعالان صنعت گیم ایران و ناشران و سرمایه گذاران بین المللی است. صنعت بازی سازی در کشورمان با توفیقات بسیاری همراه بوده و جوانان پر شور و تلاشگر ایران زمین تابحال موفقیت های زیادی را در این عرضه به دست اورده اند. اما آثار و حاصل تلاش های آنان همواره آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و دیده نشده اند. یکی از عوامل این ناکامی عدم حضور بازی های ایرانی در بازار های جهانی است. از این رو رویداد TGC و موارد شبیه به آن می توانند پلی باشند برای ارتباط بیشتر و بهتر ایران با بازار های جهانی ویدئو گیم.
ایران همچنین در زمینه ی بازار نیز از مهمترین کشور های منطقه است. از این رو با برگذاری رویداد های از این دست می توانیم توجه ناشران و سرمایه گذاران را به بازار ایران و طیف وسیع و پر تعداد مخاطبین ویدئو گیم در این کشور جلب کنیم.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

بخش داوری رویداد TGC

ساختار کلی رویداد

رویداد TGC از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. فضای رویداد های تجاری (B2B)، کنفرانس ها، فضای مخصوص بازی سازان مستقل و روز ناشران.

فضای رویداد های B2B

این بخش از چند شاخه ی مختلف تشکیل شده است که آن ها را می توان این گونه طبقه بندی کرد:

  • بخش قرار های ملاقات عمومی و VIP
  • فضای نمایشگاه
  • فضا های مخصوص استراحت و پذیرایی
  • دسترسی شرکت کنندگان به اپلیکیشن تنظیم قرار های ملاقات

کنفرانس ها

در این بخش سخنرانان و اساتید برجسته ای که از سراسر جهان دعوت شده اند در زمینه های گیم دیزاین، مباحث تکنیکی، هنری، تولید و مدیریت و تجارت در حوزه ی بازی های ویدئویی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

فضای مخصوص به بازیسازان مستقل

این بخش مخصوص بازی سازان مستقل است که برای توسعه ی محصول خود نیازمند ناشر مناسب هستند. در این بخش این امکان برای آن ها فراهم است تا در فضا هایی جدا گانه با ناشران، سرمایه گذاران و ارائه دهندگان سرویس های مختلف ملاقات کرده و آثار و عناوین خود را به آن ها نشان دهند و درباره ی همکاری و سایر موضوعات سخن بگویند.

روز ناشران

در این بخش بیش از پنجاه توسعه دهنده ی بازی های ویدئویی در منطقه ی منا ( MENA یا Middle East and North Africa ) آثار خود را در حضور ناشران بزرگ بین المللی معرفی خواهند کرد.

چرا باید به TGC توجه کرد؟

همانطور که پیشتر نیز گفتیم صنعت بازی سازی در کشورمان گرچه هنوز آنطور که باید و شاید شکفته نشده است اما پتانسیل های شگفت انگیزی درون خود دارد. طراحان و سازندگان با استعداد بسیار زیادی در این مرز و بوم وجود دارند که هنوز استعدادشان را کسی نشناخته و هنوز فرصتی نیافته اند تا توانایی های شگفت انگیزشان را نشان دهند. رویداد هایی هماند TGC به سازندگان جوان این امکان را می دهد که برای اولین بار به جوامع جهانی از نزدیک آشنا شده و بتوانند قابلیت هایشان را در سطح های جهانی نشان دهند. این رویداد فرصت های فوق العاده ای را برای سازنده های جوان فراهم می کند تا بتوانند با ناشران و سرمایه گذاران ملاقات کنند، در بازار های بین المللی حضور داشته باشند، با خواسته ها و استاندارد های مد نظر ناشران بزرگ و بین المللی آشنا شوند و با حدود دو هزار نفر از بازی سازان و داخلی و خارجی تعاملات داشته و بیشتر و بهتر با فضای ساخت ویدئو گیم در جهان آشنا شوند.

این رویداد مناسب چه کسانی است؟

بر خلاف چیزی که در اولین برخورد ممکن است به ذهنتان برسد نمایشگاه TGC یک رویداد عمومی نیست. یعنی این که دلیلی وجود ندارد که هر کس علاقه ای به دنیای ویدئو گیم دارد در این رویداد نیز چیز به درد بخوری بکند. همانطور که از نام B2B (Business to Business) پیداست کسانی که در این رویداد شرکت می کنند فعالان حوزه ی گیم هستند. کسانی که از فعالیت در این عرصه کسب در آمد می کنند و یا این که کار و تجارتشان ارتباطی با صنعت گیم دارد. از این رو اگر صرفا به گیم علاقه دارید شرکت در این رویداد برایتان جذاب است اما نباید انتظار خاصی از آن داشته باشید. جدای از بحث عموم، این نمایشگاه برای تمام فعالان عرصه ی گیم و حتی آی تی تدارک دیده شده و بسیاری از برنامه نویسان، طراحان و توسعه دهنگان ویدئو گیم کشور و سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت.

چه کسانی سخنرانی خواهند کرد؟

در این رویداد به منظور آشنایی هرچه بیشتر و استفاده حضار از اساتید و چهره های با تجربه ی صنعت گیم سخنرانی هایی ترتیب داده شده تا فوت و فن ها و تجاربی که طی سال ها تجربه توسط این اساتید جمعاوری شده در اختیار جوانان گشورمان قرار گیرد. حسن بزرگ این نمایشگاه آن است که تعداد زیادی از افراد سرشناس و با تجربه ی ویدئو گیم در آن شرکت می کنند. افرادی که اتفاقا نام کمپانی های بسیار بزرگی را نیز یدک می کشند. لذا می توان در این فرصت دو روزه از سخنرانی ها و کلاس های تخصصی رویداد بهره ی فراوانی برد. نکته ی مهم درباره ی این سخنراتی ها این است که در صورتی که زبان انگلیسی تان خوب نیست نباید نگران باشید. زیرا که ترجمه ی همزمان به زبان فارسی نیز انجام می شود. البته در کلاس های تخصصی (Master Class ها) به علت سطح بالای کلاس ها و مدت زمان طولانی شان، امکان ترجمه همزمان مطالب آن ها وجود ندارد. لذا برای شرکت در این کلاس ها می بایست با دقت اقدام کنید.

سخنرانان مطرح بخش برنامه نویسی و تکنولوژی:

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Mike Acton
کمپانی: Insomniac Games
موضوع: راه حل هایی برای برخی از مشکلات برنامه نویسان انجین

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Christophe Riccio
کمپانی: Unity
موضوع: هدف گیری بازی هایی با کیفیت گرافیکی بالا، با اکوسیستمی بزرگ و میان پلتفرمی

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Tony Albrecht
کمپانی: Riot Games
موضوع: بهینه سازی جامع، اشباهات متداول در برنامه نویسی شیءگرا

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Behrang Khoshnood
کمپانی: Ubisoft
موضوع: سفر به دنیای میلیون ها کاربر همزمان استفاده کننده

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Yaser Zhian
کمپانی: Dead Mage Game Studio
موضوع: نوعی سیستم کارآمد برای C++

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Peter Walsh
کمپانی: VFS
موضوع: چالش های برنامه نویسی و توسعه ی عناوین بزرگ و AAA

 

سخنرانان مطرح بخش هنری (Art):

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Julian Kenning
کمپانی: Character Art Manager at Natural Motion
موضوع: طراحی هنری در بازی های موبایلی علیه بازی های کنسولی

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Richard Kemp
کمپانی: Natural Motion
موضوع: طراحی هنری در محیط های بازی Dawn of Titans

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Peter Ridgway
کمپانی: King
موضوع: اتصال دنیا های هنری با استفاده از شبکه های لوله ای

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Henry LaBounta
کمپانی: Zynga
موضوع: تمرینی برای درست دیدن

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Amir Hossein Erfani
کمپانی: Space Fox
موضوع: چگونه به یک گیم آرتیست تبدیل شویم.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Hani Abu-Ghazaleh
کمپانی: Art Director at Ubisoft Abu Dhabi
موضوع: کارگردانی هنری در بازی های موبایل و کنسول

 

سخنرانان مطرح بخش Game Design:

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

David Baron
کمپانی: Groovy Pulse
موضوع: آیا می توان تکنیک های گیم دیزاین را برای فهمیدن بیماری های ذهنی به کار گرفت؟

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Wolfgang Walk
کمپانی: Walk Game Productions
موضوع: معنا و اصول طراحی

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Rayna Anderson
کمپانی: Eidos-Montréal
موضوع: گسترش دادن جهان های موجود

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Brie Code
کمپانی: Tru Luv Media
موضوع: بازی های ویدئویی خسته کننده اند!

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Aidin Zolghadr
کمپانی: Shotgun Surgeons
موضوع: چگونه بازی های Free 2 Play برای پول سازی طراحی شده اند؟

 

سخنرانان مطرح بخش تولید و مدیریت پروژه:

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Diego Garzon
تخصص:  Technical Art Director
موضوع: همه می توانند بازی های AAA و هالیوودی بسازند – توانمند سازی تمدن ها برای ثابت کردن خودشان

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Keith Fuller
کمپانی: Fuller Game Production
موضوع: چیز هایی که ای کاش یک نفر یادم می داد!

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Henry Faber
کمپانی: Gamma Space
موضوع: مدیریت بهتر پروژه های تیم های کوچک

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Luke Muscat
کمپانی: Prettygreat
موضوع: طراحی بخش چند نفره برای بازی های موبایل و دیوانه نشدن!

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Mojan Ahmadi
کمپانی: DigiPen Institute of Technology
موضوع: توسعه دهندگان و کارآموزان – چگونه درباره ی توانایی های کارمندانمان اشتباه می کنیم؟

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Farzam Molkara
کمپانی: Zorvan Game Studio
موضوع: “… که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها…”

 

سخنرانان مطرح بخش بازار یابی و تجارت:

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Ben Kuchera
از: Polygon
موضوع: چگونه رسانه ها را وادار کنیم بازی ما را پوشش دهند؟

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Baris Ozistek
کمپانی: Netmarble EMEA
موضوع: توسعه ی بازی های موبایل با کیفیت بالا

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Caglar Eger
کمپانی: Goodgame Studios
موضوع: کدام ناشران به دنبال بازی شما می گردند؟

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Hassan Mehdiasl
کمپانی: Sourena Game Studio
موضوع: معرفی بازی تان در سی دقیقه

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Karol Zajaczkowski
کمپانی: ۱۱ bit studios
موضوع: چگونه یک قلب را بشکنیم؟! – احساسات اصلی ترین فاکتور تبلیغاتی This War of Mine هستند.

 

کلاس های تخصصی (Master Class ها)

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Mike Acton
کمپانی: Insomniac
کارگاه طراحی داده محور

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Hamid Jalili
کمپانی: Phoenix Song
موضوع: طراحی و ساخت کارکترها برای نسل بعدی بازی ها

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Henry Labounta
کمپانی: Zynga
موضوع: کارگردانی هنری هدفمند

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Pascal Luban
کمپانی: The Game design studio
موضوع: طراحی Freemuim در سطح پیشرفته

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Keith Fuller
کمپانی: Fuller Game Production
موضوع: رهبری و هدایت

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

Martin Talbot
کمپانی: Fuller Game Production
موضوع: تست کار آمدی و بازی کردن

 

زمان و مکان

نمیشگاه TGC در روز های ششم و هفتم جولای ۲۰۱۷ یعنی در تاریخ پانزدهم و شانزدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در شهر تهران برگذار می شود. شما می توانید زمانبندی دقیق برنامه های نمایشگاه را از طریق این لینک مشاهده کنید.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

موقعیت مکانی نمایشگاه در شهر تهران

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

موقعیت مکانی نمایشگاه در شهر تهران

رویداد در ساعت هشت صبح روز پنجشنبه پانزدهم تیر ماه آغاز شده و در ساعت ۲۰ روز جمعه، شانزدهم تیر ماه پایان می یابد.

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

نقشه طبقه اول نمایشگاه

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

نقشه طبقه دوم نمایشگاه

گیمفا در TGC 2017

وبسایت خبری تحلیلی گیمفا همواره از مهمترین حامیان صنعت بازی سازی کشور بوده و در دوره های مختلف، حمایت های گسترده‌ای از توسعه دهنگان، سازنده‌های جوان و رویداد ها و نمایشگاه های مختلف ایرانی کرده است. این رویه در نمایشگاه TGC سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت و گیمفا به عنوان یکی از بزرگ ترین رسانه های ویدئو گیم فارسی زبان، این رویداد را پوشش خواهد داد.

از تمامی شما دوستان و هواداران عزیز دعوت می کنیم تا در این نمایشگاه از غرفه‌ی وبسایت گیمفا دیدن کنید. تیم گیمفا از جمله مدیریت مجموعه، سردبیر، شماری از اعضای تحریریه و تیم خبرنگاران در این غرفه حضور خواهند داشت و پذیرای شما عزیزان خواهند بود.
به امید دیدار!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا
به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • M2Cian گفت:

    با این چیزا فقط سر خودمون رو شیره میمالیم . با چار تا خارجی آوردن و خودمون رو قاطی و اونا کردن ظاهرسازی یه ذره هم تغییر ایجاد نمیشه . یه دگرگونی بزرررررگ نیازه تا مقوله بازی تو کشور ما شروع بشه … اینا هم فک میکنن میتونن اینطوری مردم رو (دور از جون)خر فرض کنن.
    به خدا جوونایی هستن که تلاش میکنن منتهی تا عاغایان نخوان این تلاش ها هم بی ثمره …
    تا وقتی یه عده به بازی به چشم بچه بازی و مسخره بازی نیگا کنن همین آشه و همین کاسه
    این خیلی خوبه که بازار رو گسترش بدیم ولی خو باید بازی وارد این بازار بشه نه آشغال بی کیفیت که واسه خفنش بخواد ۲۰۰ میلیون خرج بشه

    • ........ گفت:

      حرفت درسته درباره مقوله بازی ولی چرا اینوجشنواره باید سهمی در خر فرض کردن داشته باشه؟ همینم غنیمته. قدم به قدم. نمیشه که بگیم قلیون می‌کشم چون که سیگار ضرر داره!

      • M2Cian گفت:

        میگم اول باید بازی باشه تا تعامل صورت بگیره …چشنواره سیاه بازیه که بگن :مردم ما به بازی اهمیت میدیم

        • Thoriin گفت:

          جناب بازی هست ولی تو حوزه موبایل و کمی ضعیف تر تو پی سی. مشکل صنعت بازی سازی ایران میشه گفت کمی دخالت عوامل سیاسی مثل حال حاضر سینما و نبود سرمایه کلان و تکنولوزی که خوده تکنولوزی هم گسترشش نیاز به سرمایه داره . صنعت بازی سازی ایران نیاز به حمایتی معتمد داره و اینو فعلا شرکت های خارجی می تونن (چون از نظر بانک ها و دولت کلا تعطیلیم ) گرفتی ؟ شاید با این همایش ها بشه جذب سرمایه خارجی کرد

    • M.mohamadr7 گفت:

      بازی سازی تو ایران فقط تو حوزه موبایل هست و در حوزه بازی های کامپیوتری هیچ تخصصی وجود نداره . این نمایشگاه فرصت خوبی در اختیار بازی ساز های داخلی قرار میده تا بتونن بهترین تجربه رو کسب کنن و حداقل دانششون بالاتر بره . انتقاد خوب هست ولی ادم باید فکر هم بکنه . برای این نمایشگاه زحمت کشیده شده و تقریبا بهترین افراد خارجی هم به این نمایشگاه میان انصاف نیست اینجوری بکوبیم زحمت کسانی که نمایشگاه رو راه انداختن

    • تا وقتی مسئولان یاد نگیرن که باید هوای مخاطب داخلی را داشته باشن و به شعورش احترام بزارن نه اینکه هر روز تهدید کنن که بازی خارجی رو جمع میکنیم، اون موقع شایدم من ایرانی هم دلم سوخت و از سر ترحم بازی ایرانی خریدم.

    • VIKING گفت:

      اگه یه بودجه ده میلیارد تومنی بدن به بازی سازا

      میتونن بازی در حد call of duty بسازن
      ولی بازی کردن و بازی ساختن اینجا وقت تلف کردن حساب میشه و حتی خود ارگان های دولتی قبول دارن

      این نسل که برای باورهای غلط سوخت
      امیدوارم نسل آینده موضوع گیم تو کشور به طرز درست جا بیفته

    • ممنون بابت مقاله
      به شخصه به این TGC خیلی امیدوارم

    • HannaH گفت:

      براى چى فکر مى کنید مفید نیست. لیست سخنران ها بسیار خوبه و موقعیت فوق العاده اى براى درک عمیق نسبت به ساخت بازى هست. یکى از مشکلاتى که با اکثر علاقمندان توى کشور هست، اینه که هنوز هدف مشخصى کسى نداره. اونچه مسلمه هیچکس نمى تونه از صفر به صد پرواز کنه و البته نگاه به مقوله بازى هم شاید نه به بسته بودن ایران، ولى توى غرب هم طبیعى نیست.
      مسئله مهم بعدى این هست که تصور این که صنعت نوپاى بازى توى ایران بخواهد از صفر، خداى جنگ تولید کنه مطمئناً امید بیهوده ایه. کلاس هایى مثل کارگردانى هدفمند، نویسندکى و رهبرى تیم، بسیار مهم و حیاتى هستن که با توجه به نبود کلاس هاى عمومى در ایران (حداقل تا جاییکه من خبر دارم) فرصت خوبى براى دادن عمق به دانش بازیسازهاى ایرانیه. و البته فرصت دیدن این آدم ها توى غرب هم به سادکى دست نمى ده و به نظر من از موقعیت استفاده کنید.

    • leon.s گفت:

      کدوم اقایان میگی شما؟این حرفا چیه اخه؟اگر این نخواد اگر اون نخواد را از کجا اوردی دیگه اخه.تغییر بزرگ درست قبول دارم ولی چیزی مانع پیشرفت این صنعت نیست اینا جایی نگو دیگه.

    • HajAhmad گفت:

      برادر همه این چیزایی رو که فرمودی همینجوری از هوا نمیاد. همه چی آروم آروم باید تغییر کنه ملت یهو نظرشون رو عوض نمی کنن. به نظر من این جور جشنواره ها باعث اعتماد سازی بیشتر خارجی ها به ما و سرمایه گذاری بر روی ما میشه. حالا شما میفرمایی که بی تاثیرن یه چیز دیگس

  • Mehdi Nita گفت:

    به امد پیشرفت چشم گیر صنعت گیم کشورمون……… :yes: :yes: :yes:

  • M2Cian گفت:

    آقای صدری فک کنم یکی دو تا عکس تکرار شدن

  • saleh8731 گفت:

    واقعا بیاید واقع بین باشیم
    صنعت گیم تو کشوری با محدودیتای ما هیچوقت نمیتونه پیشرفت کنه
    ملتی که گیم براشون بچه بازیه چجوری میخوان سرمایه گذاری کنن تا شاهکار هایی مثل بازی های کشور های دیگه ساخته بشه … :cigarette: :disdain:

  • erfan9 گفت:

    هر چی گشتم نتونستم غرفه گیمفا رو از تو نقشه پیدا کنم
    سرکاریه؟ ?:-)
    یکی کمک کنه!!!

  • Resident Evil گفت:

    سلام امیدوارم صنعت گیم تو کشور مام پیشرفت کنه که باز بعیده
    آقا یه سوال از کسایی که برنامه نویسی بلدن من الان یه هفتس شروع کردم زبانCرو و روزی حدودا ۶ساعت کار میکنم(از آموزشای یه سایت استفاده میکنم)حالا بنظرتون من که میخوام اول برنامه نویسی موبایل و بعد تحت ویندوز یاد بگیرم چه زبوناییرو باید یاد بگیرم تا برسم به اندروید؟چقد طول میکشه اینارو یاد بگیرم؟
    خعلی خعلی دوست دارم بازیساز شم عاشق این کارم ولی خب چون نه بچه مایه دارم نه کسی تو این کشور اهمیت میده ناامید شدم کلا :-(( :-(( :-((

  • Only One گفت:

    من که به شدت دوست دارم لول دیزاینر بشم
    ولی اصلا نمیدونم از کجا و از چی شروع کنم

  • Ben Kuchera
    از: Polygon
    موضوع: چگونه رسانه ها را وادار کنیم بازی ما را پوشش دهند؟
    سایت خود شما(POLYGON منظورم هست) این چه میدونم رویداد TGC رو پوشش بده نقد و بررسی بازی بازیساز های ما فعلا پیشکشتون.
    وقتی هیچ کدام از سایت های خارجی معتبر و مشهور صنعت گیم مثل همین POLYGON رویداد به این مهمی رو پوشش نمی دن خب واقعا چه بدرد میخوره این همایش ها ، یعنی الان تمام مشکلات بازی سازا حل شد فقط منتظریم که SQUARE ENIX بیاد یکی از بازی هارو پسند کنه ببره منتشر کنه 😐 اولا با یک و دوتا کنفرانس و همایشو و سمینار آب از آب تکون نمیخوره باید حتما جدی تر و حرفه ای تر با این مقوله برخورد بشه حالا که تونستن این افراد رو بیار اینجا حتما میشه نظر افراد بزرگتر و مهمتر شرکت های بزرگتر و تاثیر گذار تری رو جلب کرد ، وقتی sony و microsoft و حتی nintendo حضور ندارند خب چه فایده ای دار خب وقتی میشه بازی مثل ارتش های فرازمینی ساخت چرا دیگه نشه ساخت. مشکل دیگه این که وقتی در کشور ما بازی قرار ساخته بشه ملاک اصلی رو بازار داخلی قرار میدن نه بازار های خارجی خب همین میشه دیگه وقتی بازی AAA روی ۲ تا DVD9 میشه به قیمت ۳۰ هزار تومن تهیه کرد چرا باید بازی پر از باگ و مشکل شما رو به همون قیمت خرید

  • M.mohamadr7 گفت:

    گیمینگ تو ایران درست جا نیفتاده درست ولی بعضی از تبلیغ های صداوسیما هم بد نبوده مثل این که کودکان نباید بازی های خشن بازی کنن .
    وقتی در جهان رده سنی بالای ۱۷ سال به یک بازی داده میشه چرا بچه ۱۰ ساله باید این بازی رو بازی کنه ؟ چون فرهنگ نیست وقتی پدری اجازه میده بچش این بازی هارو بازی کنه پس از صداوسیما توقعی نداشته باشین . فرهنگ تو ایران بسیار پایین هست متاسفانه و صداوسیما یکی از اشکالات اون

  • saleh8731 گفت:

    هیچوقت این اتفاقا نمی افتن

  • god of war گفت:

    من اگه جاشون بودم به حای این همه نمایشگاه و هزینه های سنگین این پول توپلو باهاش یه حرفه ایی مثل دراکمن رو می اوردم
    به اونایی که علاقه و استعدادشو دارن یه دوره ی فشرده اموزش بده
    نه این که سخنرانی کنه
    ما بچه های رو داریم که واقعا علاقه و استعداد دارند ولی اموزش درست حسابی نمی بینن
    بعدش که بازی هامون خوب شد نوبت به این کاراست
    الان واقعا هیچی نداریم
    بعدشم نمایشگاهی ک از سونی و ماکروسافت نماینده نداشته باشه به چه دردی می خوره
    اصلا همه اینا درست
    این اقایون نمی دونن گیمر ها بین ۱۷ تا ۲۴ سالن
    ونمی دونمم دقیقا پنج شنبه و جمعه کنکوره؟
    یارو کنکور بده یا بیاد نمایشگاه؟

  • ........ گفت:

    اون موقع سونی مثلاً چطور هورایزن رو تبلیغ کنه؟ یا مثلاً بیلبورد توم ریدر رو چطور بزنن؟

  • ALIREZA.PC گفت:

    جیف که یه سری چیزا تو ایران دست و بال پیشرفت تو گیم رو بسته
    ولی همین نشونه خوبی برا شروع هست

  • monsef گفت:

    سلام
    دوستان بیاید کانال @bazieirani
    این هم لینک گروه.فقط امیدوارم تایید کنن مدیران
    https://t.me/joinchat/DKM6V0LNNZErsyBictB2_Q
    فقط دوستانی که میخوان از روی منطق،انتقاد کنن وارد بشن
    کسی که میخواد بیاد الکی بگه بازی ایرانی چطور فلان رو حذف میکنیم
    انتقاد داری؟با دلیل بیانش کن
    یاعلی…

  • Jahanlo گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان
    جریان برگزاری چنین نمایشگاه هایی همیشه مسئله ای بوده است که تنها به نحوه برگزاری آن توجه شده ، در صورتی که صنعت گیم در ایران تنها سمت سوی کپی برداری را پیشه گرفته و این مسئله یعنی مرگ قبل از تولد. می توان گفت بستر بازی در ایران بسیار گسترده شده است اما بستر بازیسازی نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه اصلاً آغازی را در کارنامه خود ندیده است که بخواهد پیشرفتی را نیز برای خود به ارمغان بیاورد. تنها اعلام حضور کردن در چنین بستری (بازیسازی) کار چندان بزرگی نیست ، چرا که سالهاست کنفرانس E3 را تمام گیمرهای دنیا می شناسند و از نظم و دقت بالای این نمایشگاه باخبر هستند، وجود داشته دارد و خواهد داشت. بستر فکری ایجاد شده آن هم در این چندسال در ایران تنها دینی را به گردن ما انداخته است و آن هم لطف کمپانی هایی که Engine انجین های خود را در اختیار عموم قرار داده تا بتوانند کمکی به رشد ذهن های خلاق در سراسر دنیا کنند که کم هم نبوده است ، بازیهایی که مستقل ساخته شده و گاهاً بی هیچ ادعایی جزء بهترین ها شده اند. حال ما در این بستر چه کرده ایم؟ آیا بستر گیم را برای کسانی که تازه پا به این عرصه می گذارند مفهوم سازی کرده ایم؟ آیا راه کاری برای ایجاد خلاقیت در ذهن شخصی که میخواد در این عرصه خودی نشان دهد ایجاد کرده ایم؟ جواب این سوالها تنها با برگزاری چنین برنامه هایی داده نخواهد شد ، چرا که عمق دلیل و مجهول بودن شرایط همچنان با علامت سوالی در کنار خود خواهد ماند تا شاید روزی روزگاری مسیری که به انتهایی مشخص برای آغاز کردن می رسد برای مخاطب این عرصه به درستی ترسیم شود.
    سپاس

  • MS GAMER گفت:

    ای کاش یه کلاس هم میزاشتن با عنوانه چگونه به دیگر پلتفرم ها احترام بگذاریم?

  • mmd_uchiha گفت:

    مشکلات یکی دو تا نیست،خیلی زیاده
    بازی سازی تو ایران مثل اینکه انسان های اولیه بخوان بستنی درست کنن

  • Kendrick Lamar گفت:

    +برید قران به سر بگیرید و هر روز به خاطر همه اماما گریه کنید پول بدم برید بازی بسازید؟
    -(اشک در چشمانش جمع میشود و تلفن را قطع میکند) :mean:

  • Oracle گفت:

    وقتی بازی مثل Last of us بخاطره بی حجابی الی فروشش تو ایران ممنوع میشه باید در این صنعت رو تو این کشور تخته کرد مشکل با آوردن ۴ تا خارجی حتی بزرگای این صنعت مثل میکامی و… تو کشور حل نمیشه مشکل از جای دیگست صنعت افتاده دسته کسایی که از بازی سازی چیزی بارشون نیست

  • هیچی گفت:

    سلام.
    نظرات دوستان رو خوندم. واقعا متنفرم از خود کم پنداری.
    محتویات نظرات همه آه و ناله بود که نتوانستیم نمیتوانیم و تا ابد نخواهیم کرد 😐
    در ایران به اندازه کافی استعداد و توانایی هست. چیزی که بازی ساز ها ندارن پوله. همین.
    شما واسه بازی های خارجی ۲۰۰ هزار تومن پول رو خرج میکنید میره. ولی واسه بازی های ایرانی که فوقش ۲۰ تومن هست همه کم میارید نیخرید!
    وگرنه توانایی هست. بازی ارتش های فرازمینی با اون گرافیک یا بازی شبگرد با اون داستان و شخصیت های عالی کم هستن؟

به سوی جهانی شدن | معرفی رویداد TGC 2017 - گیمفا