هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا

هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند

اشکان عالی خانی
۱۴:۰۵ ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا

هیدئو کوجیما، بازی ساز افسانه‌‌ای، در بخشی از صحبت‌های خود در ایونت RTX Sydney در مورد قدرت فوق‌العاده بازی‌های ویدیویی و بازی‌هایش توضیحاتی را ارایه کرده است. او از خود و بازی‌هایش می‌گوید و بازی‌بازان را تشویق می‌کند که خودشان را با مسائل او درگیر نکنند بلکه خود را با بازی‌های ایشان سرگرم نمایند.

آقای کوجیما حس می‌کند که هم قصه گویی و هم فناوری‌های جدید برای ساخت بازی‌ها لازم و مهم هستند. او احساس می‌کند که بازی‌های ویدیویی این قدرت را دارند که از فیلم‌ها، رمان‌ها و سایر ارایه‌های دراماتیک پیشی بگیرند و او دوست دارد تا با وارد کردن فناوری‌های جدید به بازی‌هایش، احساسات جدیدی را به بازی‌بازان بدهد.

ایشان همچنین در مورد احساسات شخصی خود در زمان حال صحبت کردند. کوجیما اشاره کرد که همیشه دوست دارد به آینده نگاه کند و به آن امیدوار باشد و گفت که در همین زمان در سال قبل، دوران سختی را می‌گذرانده است. کوجیما تنها عاشق این است که خلق کند و زمانی که در دنیای خلاقیت خود به شکل عمیق پیش برود، دوست دارد تا دنیا را خبردار کند.

آقای کوجما به صورت کلی به خوشحال بودن یا ناراحت بودن خود فکر نمی‌کند و وقتی مشاهده می‌کند که طرفداران و بازی‌بازان پشت او هستند و از تمام نقاط دنیا، پیش از عرضه بازی Death Stranding از او حمایت می‌کنند، به شدت احساس خوشحالی می‌کند. او به این خاطر می‌تواند بازی‌ بسازد که طرفداران از او پشتیبانی می‌کنند. این موضوع به کوجیما قدرتی می‌دهد تا بتواند آن چیزی را که می‌خواهد خلق کند. خلق کردن یک چیز، او را خوشحال می‌کند و با توجه به این دید، او هم اکنون خوشحال و خرسند است و تا زمانی که بتواند به خلق کردن ادامه بدهد، بسیار خوشحال و خرسند باقی خواهد ماند.

کمی قبل تر، هیدئو کوجیما به مسئله جالب و مهمی اشاره کرد. او توضیح داد که در بین برخی از مردم، سوءتفاهم‌هایی پیش آمده است و برخی از مردم فکر می‌کنند ایشان نسبت به برنامه انتشار بازی‌ها بی اهمیت و بی توجه هستند. کوجیما در پاسخ این گونه گفت که او اتفاقا به این دست از مسائل به شدت اهمیت می‌دهد و معتقد است کسانی که به این موضوع اهمیتی ندهند، در واقع خالق نیستند.

پس از این که سوالات از آقای کوجیما به سمت شخصیت ایشان رفت و در واقع بحث شخصی شد، ایشان اشاره کردند که خیلی نگران من نباشید و به فکر بازی‌های من باشید. زمانی که یکی از افراد در مورد توصیف کوجیما سوال کرد، ایشان گفتند:

به فکر من نباشید، لطفا چیزهایی که من می‌سازم را دوست داشته باشید.

کوجیما در اظهار نظری زیبا گفت که او به خودی خود تاثیری برروی مردم نمی‌گذارد بلکه بازی‌های او هستند که این اثرگذاری را دارد. بیشتر مردم او را به خاطر بازی‌هایش می‌شناسند و معتقد است مردم خیلی هم از او خوششان نمی‌آید بلکه بازی‌های او محبوب هستند؛ به همین خاطر، کوجیما می‌خواهد تا آخر عمر به ساخت و خلق بازی‌های ویدیویی ادامه دهد.

این تمام صحبت‌های آقای کوجیما در ایونت نام برده شده نبود و ایشان در مورد مناسبت بودن ایده بازی Death Stranding برای بازار، مسائل سیاسی آمریکا و میل خود به بازی‌سازی و دلیل همکاری با سونی نیز توضیحاتی را ارایه کردند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا
هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALADAR گفت:

    کوجیما یک ادم غیر قابل پیش بینیه.اسمش منو یاد منطقه IWOJIMA میندازه گه یک از جزایر معروف ژاپن طی جنگ جهانی دوم تو بوده.نبرد ایوجیما هم اصلی ترین نبرد بین ژاپن و امریکا تو جنگ جهانی دوم بوده که طی ان امریکایی ها بطور کامل این جزیره رو تصرف کردن.

  • mansourrrr گفت:

    الله و کبر استاد خوش گفتی قربونت :yes: :heart:

  • Gameresaade گفت:

    بازی نقطه ی به هم رسیدنه ادبیات و سینما و نقاشی و عکاسی و موسیقی و هزارتا هنر کوچیک و بزرگه :inlove: :inlove:
    چرا پیشی نگیره

  • اینم تازگیا مثل اسپنسر شده. زیاد حرف میزنه

    اومده زیر دست سونی استعدادش شکوفا شده بنده خدا .. زیر دست کونامی استعدادش گنگ بوده واسه همین تو ۳۰ سال عمر بازیسازیش هیچ ایده ای به ذهنش نرسیده تا جایی که تونسته متال گیر ساخته..رسما گیمرا رو هالو فرض کرده و سریال رو به اسم گیم به گیمرا غالب کرده

    بازی وقتی زیر دست سونی ساخته شه احتیاجی به تعریف و تمجدید نداره

    • ALADAR گفت:

      با این که دوست ندارم اینو بگم اما تو سری متال گیر فقط ground zeroes رو بازی کردم و اصلا از سبکش خوشم نیومد.میدونم فقط پیش زمینه نسخه بعدی بود اما بنظرم سبکش خیلی تکراری و خسته کننده بود.بقیه نسخه ها رو اصلا بازی نکردم و از فانتوم پین حتی تریلر هم ندیدم و نظری راجع بهش هم ندارم.

    • Nader13 گفت:

      ایشون خالقه سبکه مخفی کارین و بازیاش هزار تا چی ب دنیای گیم اضافه کرده اگه قرار بزرگای گیمو زیر سوال ببریم اونم در این حد پس دیگه بازی سازه خوب نداریم و دیگه اصن بازیه خوب نداریم/امان از دسته گیمرای تازه ب دوران رسیده

    • first hunter گفت:

      داداش خیلی دلت میخواد کامنتت خونده بشه ؟ یه بار نظرتو راجب کوجیما گفتی و اون صد تا دیسلایکی که خوردی نشون میده که اکثر سایت کامنتتو خوندن حالا خواهشا بس کن

  • TLoU part two گفت:

    با حرف آخرش خیلی حال کردم
    (مردم خیلی هم از من خوششان نمی آید.مردم بازی های مرا دوست دارند )
    باور کنید اگر یه اثر متوسط تولید کنه دیگه کسی تحویلش نمیگیره
    اون همه خدمتی که به صنعت گیم کرد رو فراموش میکنن
    یاده حرف جوکر افتادم که میگفت :
    ” تو برای اونها فقط یه عوضی هستی ، کافیه آخرین نشونه دردسر از بین بره ، اونوقت میزارنت کنار “

  • Y PS گفت:

    انصافا این جملات زیبا رو باید هم از استاد کوجیما بشنویم…تو چندتا جمله بزرگترین درس های گیم رو یاد میده :yes:
    هونطور که استاد گفتن بازی ها با فناوری خاص خودشون که دخالت گیمر در روند این هنره میتونن از رمان ها و فیلم ها پیشی بگیرن…کدوم فیلمی رو سراغ دارید که مثل سری ویچر داستان هایی به زیبایی هرچه تمام رو روایت کنه و سرنوشت داستان هاشو به خودتون بسپوره؟ کدوم فیلمایی به اندازه سری سولز و بلاد عمق و ژرفایی دارن که هر کس برداشتی از داستانش داشته باشه؟
    در آخر هم باید بگم استاد ما هم به فکر بازی های شما هستیم و هم به فکر خودتون…کسی هم از شما بدش نمیاد بلکه همه از کسایی که قدر شمارو ندونستن متنفرن.

  • lynch گفت:

    داداش قبول داریم آدم جالبی هستی و بازی هایه خوبی میسازی , بازی ها هم تو داستان پردازی خیلی پیشرفت کردن , اما دیگه خیلی تند میری !! بازی ها از رمآن ها پیشی بگیرن !!! ادبیات به عنوان یه هنر کجا و بازی کجا !! بازی یه سرگرمیه در انتها که گاهی از مرز هآیه سرگرمی کمی میزنه بیرون . حتی سینما کجا بازی کجا از نظر داستان پردازی . هنوز سینما به خاطر اینکه ذاتن برا سرگرمی ساخته شده و بعدا به عنوان هنر استفاده شده سینما رو هنر دست دوم میدونن بعد میخوای بازی رو با رمان و کتاب مقایسه کنی ?!!

    • Amin_nc گفت:

      شماداری گیم روبرای سرگرمی صرفاصرفاانجام میدی ….هزاران کتاب ورمان وفیلم وسریال چندصدمیلیاردی یک طرف the LAST OF US :heart: یکطرف چون برای من کارهمه ی اونهاروانجام میده ومثالهای دیگه که گیمرجماعت خوب میدونه چیه :console: :computer:

      • Ramsay گفت:

        صنعت گیم(ک روزى هنر بود)پتانسیل زیادى براى پیشى گرفتن از ادبیات و سینما داره اما هنوز خیلى راه مونده تا به این دو برسه.ما الکى داریم خودمون رو بزرگ جلوه میدیم.عین اینه ک من warcraftرو با شاهنامه مقایسه کنم 😐 سطح این کجا و ان کجا.پتانسیلش رو داره اما حلا حالا ها صنعت گیم از لحاظ داستان سرایى خیلى از ادبیات و سینما عقب تره.نمونه بارزش هم میتونیم در فیلم هاى دو دهه اخیر ببینیم.کدوم بازى به پیچیدگى fight club؟کدوم عنوان به بااحساسى her؟

  • ........ گفت:

    شک ندارم روزی گیم از سینما جلو تر خواهد شد. ظرفیت صنعت گیم به سبب ذاتش خیلی خیلی بیشتر از فیلم و رمانه. هرچند به اندازه اونا پیشرفت نکرده اما بنظر من آینده هنر و سرگرمی دست ویدیو گیم خواهد بود نه سینما و ادبیات. هرچند سینما و ادبیات هرگز از بین نخواهند رفت(همونطور که رادیو از بین نرفت) اما از گیم عقب خواهند افتاد

  • ragnaros گفت:

    چقدر حرف میزنه این!!!

  • majidam گفت:

    متال گیر فقط متال گیر ۴ بود وقتی که اسنک دستشو از دست میده و چشمشو هم از دست میده اون بازی خدای بازی بود یه گیم پلی روون وهیجانی انگیزی داشت و داستان خوبی هم داشت

هیدئو کوجیما: بازی‌ها قدرت این را دارند که از فیلم‌ها و رمان‌ها پیشی بگیرند - گیمفا