در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا

در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard

سعید آقابابایی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا

برای بازیبازان هم نسل من که دوره نوجوانیشان را پای پلی استیشن ۱ و در کلوپ های بازی آن زمان می گذراندند، یکی از خاطره انگیزترین و بهترین خاطرات آنها مربوط به عناوین یک سری افسانه ای است به نام Resident Evil که مخصوصا ۳ نسخه اول آن برای ما عناوینی رویایی بودند. عناوینی که خیلی از ما با این که پلی استیشن هم در منزل داشتیم به کلوپ می رفتیم و بازی می کردیم تا همه دور ما جمع شده و با هم طعم ترس و وحشت را بچشیم و البته وقتی به معماهای بازی و رمز و رازهای آن می رسیم با کمک هم بتوانیم آن ها را حل کنیم زیرا برخی کاغذ به دست بودند و رمزهای مثلا رزیدنت اویل از کد موسیقی تا الماس ها و … را نوشته بودند و می توانستیم از آن ها بپرسیم که تازه خیلی وقت ها ناز می کردند و انگار گنجی در اختیار داشتند که واقعا هم گنج بود. یادم است که پسر جوانی که سنش از ما بیشتر بود در آن دوره روی برگه هایی مرتب و منظم تمامی رمزهای معماها و کدهای عناوین Resident Evil را نوشته داشت و آنقدر عاشق این سری بود که نام وی را در ان کلوپ “آقای اویل” گذاشته بودیم و به نوعی قهرمان خیلی از ما به حساب می آمد که آن قدر در این بازی حرفه ای بود! وی مانند پادشاه در کلوپ راه می رفت و همه دور وی بودند و منتظر بازی کردن سری اویل توسط او بودند! آن دوره اینطور بود، قهرمانان ما هم بازیبازها بودند…

resident evil 7 biohazard artwork 004

بفرمایید شام.. یه دو لقمه نون و مغز و روده ای بزنیم دور هم با این خانواده دوست داشتنی!

Resident Evil انقدر عالی و ترسناک بود که حتی دسته جمعه بازی کردن ان نیز ترس داشت و وقتی نمسیس از پنجره به داخل می پرید با این که ۲۰ بار این صحنه را دیده بودیم و حفظ بودیم باز هم استرس می گرفتیم که دارد تعقیبمان می کند. بدون شک این سری از برترین و خاطره انگیز ترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای هستند و البته ۳ نسخه اول آن، برترین ۳ گانه وحشت بقا است که تاکنون خلق شده است. خالق و مغز متفکر این سری نیز کسی نبود جز استاد شینجی میکامی بزرگ. وی پدر سبک وحشت بقا در دنیا محسوب می شود. سبکی که متاسفانه در سال های اخیر به غیر از یکی دو مورد مانند سری دد اسپیس و اویل ویتین، مرده است و فقط شاهد عناوین وحشت هستیم و نه وحشت بقا. بازی های ژانر وحشت مثل amnesia یا slender هستند که در انها هیچ دفاعی نداریم و تنها یک چراغ قوه داریم و بس که در این عناوین ترساندن خیلی راحت تر است و البته هیجان مبارزه را در حالت ترس تجربه نمی کنیم. اما در عناوین وحشت و بقا که پدر همه آنها و برترینشان سری Resident Evil است، با یک شات گان در دستمان با شنیدن صدای nemesis سه متر از جا می پریدیم و فرار می کردیم. یا حس ترسی که در بازی سایلنت هیل از شنیدن صدای کله هرمی به ما دست می داد در حالی که سلاح های مختلف در اختیار داشتیم.

re7 ce

برای طرفداران پر و پا قرص و عاشقان این سری

سبک وحشت بقا را شینجی میکامی در کپکام با عناوین Resident Evil به دنیا معرفی کرد و آن را محبوب کرد و به آن پر و بال داد تا همگی تجربه لذت بردن از عناوین ناب این سبک را در سری Resident Evil بچشیم اما متاسفانه در ادامه اتفاقاتی رخ داد که اصلا خوشایند نبودند و هم کپکام ضرر بزرگی کرد و هم ما بازیبازان برای سالها فقط بایستی با خاطرات ۴ بازی اول آن سری سر می کردیم. استاد میکامی بعد از ساخت نسخه چهارم که یک بازی تاریخ ساز و جریان ساز بود و نوعی جدید از سیستم تیراندازی و عناوین وحشت بقا را به دنیا معرفی کرد، طی اختلافاتی که با کپکام داشت از این شرکت جدا شد و خیلی رک و راحت باید بگویم “سری Resident Evil بی پدر شد.”کپکام بلای بدی بر سر شاهکاری به نام رزیدنت ایول که در حقیقت محبوب ترین و برترین فرنچایز این شرکت نیز هست، آورد. از زمانی که خالق این سری یعنی استاد شینجی میکامی بعد از ساخت نسخه چهارم این سری که عنوانی تاریخ ساز بود، کپکام را ترک کرد، سردرگمی این فرنچایز نیز آغاز شد و با سرعت خیلی خیلی زیاد سقوط کرد. نسخه های ۵ و ۶ این سری هر دو بازی های فوق العاده جذاب و هیجان انگیز و زیبایی بودند اما رزیدنت ایول؟ ایا رزیدنت ایول بودند؟ نه این طور نبود. به غیر از شخصیت های اشنای این فرنچایز، چیز دیگری در این بازی ها اشنای طرفداران سری رزیدنت ایول نبود و ترس که فاکتور اصلی و حیاتی این سری بود در پس سکانس های اکشن و سرشار از مهمات و به رگبار بستن زامبی ها، گم شده بود و دیگر خبری از ان استرس مرگبار راه رفتن در راهروهای مرگبار و تاریک عمارت مخوف رزیدنت ایول ۳ و ترس از هر لحظه سر رسیدن نمسیس، نبود و حتی لحظه ای نیز چنین حسی در بازی لمس نمی شد. بعد از مدتی کپکام که به نظر می رسید مقداری (لااقل مقداری) برای بازخوردهای بازیبازان و طرفدارارن این سری ارزش قائل شده بود، توانست تا با دو نسخه از بازی Resident Evil Revelations مقداری حال و هوای کلاسیک این سری را برای ما زنده کند و کمی از خاطرات شیرین گذشته را حس کنیم، هر چند بسیار کم و اندک.

sighting 2

سلام علیکم!

از زمان اوج این فرنچایز سال ها می گذرد و هنوز که هنوز است ما در انتظار تجربه یک عنوان با همان حس حال عناوین میکامی هستیم. انواع نسخه های اصلی و فرعی و شماره دار و جانبی و … با نام Resident Evil در  طول این سال ها منتشر شد و دریغ از یکی از انها که دوباره همان حس و حال قدیمی این سری را به ما بدهد. تنها همان طور که گفتم یکی دو عنوان مثل Resident Evil Revelaion بودند که کمی حال و هوای شبیه تری به عناوین قدیمی داشتند و همان ها هم بهترین نسخه های کل این مدت بوده است. تمام این مدت و این سال ها به گلایه و گله از کپکام گذشت. دیگر داشتیم به خودمان می گفتیم چقدر باید از این کپکام گلایه کنیم و شاکی باشیم. این گلایه ها همه به خاطر دوست داشتن است. ناسلامتی بسیاری از برترین خاطرات تاریخ سال های گیمری ما متعلق به این شرکت و عناوین آن است و به همین خاطر است که دیدن آن در وضعیتی اشفته بسیار برایمان ازاردهنده است. ما واقعا کپکام را دوست داریم و همیشه و قدردان لحظات شیرینی که در سال های گذشته به ما هدیه داده است بوده ایم و خواهیم بود اما انتظار داریم که این شرکت باز هم به خودش بیاید و تجربه ای از جنس همان خاطرات را این بار در نسل جدید برای ما رقم بزند و کاری کند که دوباره با افتخار نام ان را ببریم و خود را طرفدار آن بدانیم. کپکام نیز گویا این را بالاخره شنید و در کنفرانس سونی در E3 2016 ما را کمی امیدوار کرد. در کنفرانس سونی در E3 2016 که یکی از برترین کنفرانس های تاریخ این نمایشگاه بود، به طور رسمی پرده از خبر ساخت نسخه هفتم از سری اصلی رزیدنت ایول با نام  Resident Evil 7 Biohazard برداشته شد و طرفداران را هم در خوشحالی و هم در نگرانی فرو برد. خوشحال از معرفی یک نسخه جدید شماره دار از این سری و نگران از این که ایا کپکام باز هم خرابکاری خواهد کرد یا خیر؟

resident evil 7 biohazard baker

داداچ داری اشتباه می زنی!

در ابتدا فهمیدیم که این نسخه و شخصیت های ان ربطی به قبل ندارند و جدید هستند که این هم خوب بود و هم بد. خوب از این نظر که کپکام نمی توانست خاطرات خوب ما با آن ها راخراب کند و بد از این جهت که شخصیت هایی که کلی خاطره داریم را نمی بینیم. بازی نمایش داده شد و اعلام شد که از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کند. بعد از آن چندین و چند تریلر دیگر نیز پخش شد که باید اعتراف کنم کم کم دید من را نسبت به این بازی عوض کرد. در ابتدا اصلا به این نسخه اعتماد نداشتم و با خود می گفتم یک بازی ضعیف خواهد بود اما باید حرف حق را زد؛ در تریلرهای اخیر واقعا مشاهده کردم که بازی ترسناک شده است و کاملا استرس در آن مشهود است که این استرس، یکی از امضاهای سری رزیدنت ایول بوده است که مدت زیادی بود در نسخه های شماره دار این استرس را نمی دیدیم و تنها و تنها اکشن بود که موج میزد. اما به نظر می رسد در نسخه هفتم باز هم به استرس و ترس باز می گردیم که این بازگشت ترس با شخصیت های جدید بسیار بهتر از ان است که شخصیت ها اشنا باشند ولی بازی هیچ استرس و ترسی نداشته باشد. طبق اعلام کپکام Resident Evil 7 Biohazard در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های Xbox One ،PS4 و PC منتشر خواهد شد و از قابلیت واقعیت مجاری نیز پشتیبانی خواهد کرد که البته این قابلیت تا یک سال بعد از عرضه بازی در انحصار سونی و پلی استیشن خواهد بود. بدون شک این بازی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ است و عده زیاید در دنیا منتظر هستند تا با این نسخه ظلسم عناوین ضعیف این این سری بی نظیر شکسته شود و شاهد یک رزیدنت اویل واقعی باشیم. بعد از این که اولین نگاه به Resident Evil 7 Biohazard را در وبسایت گیمفا و پیش نمایش Resident Evil 7 Biohazard را در مجله چهاردهم گیمفا تقدیم شما کردیم قصد داریم تا این بار که زمان زیادی به انتشار این عنوان باقی نمانده است با پیش نمایش Resident Evil 7 Biohazard در خدمت شما باشیم. پس در ادامه با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

maxresdefault 1

سری اویل با راهرو میانه خیلی خوبی دارد. خوشسبختانه در این بازی نیز به یاد گذشته شاهد راهروهایی مخوف هستیم.

داستان Resident Evil 7 Biohazard در سال ۲۰۰۷ رخ می دهد. تقریبا ۴ سال بعد از وقایع نسخه ششم رزیدنت اویل. بازی در شهر دلوی در ایالت لوئیزیانا در جنوب ایالات متحده امریکا دنیال خواهد شد. شخصیت اصلی این بازی اتان وینترز نام دارد که یک شخصیت کاملا جدید برای این سری به حساب می آید و یک شهروند معمولی است که در مقایسه با شخصیت های اصلی قبلی این سری از مهارت های مبارزه ای و تیراندازی خیلی کمتری بهره مند است. اتان در جستجوی یافتن همسر گمشده اش میا است که این جستجو وی را به یک عمارت زراعی متروک می رساند که متعلق به خانواده بیکر است. اگر چه در داستان ارتباط هایی با عناوین قبلی این فرنچایز وجود دارد اما این بازی یک مجموعه کاملا جدید از شخصیت ها را به بازیبازان معرفی می کند که هیچ گاه در این سری حضور نداشته اند. در نام بازی برای اولین بار هر دو کلمه “Resident Evil” و “Biohazard” که یکی مربوط به نسخه های غربی و دیگری مربوط به نسخه های ژاپنی بازی بوده است با هم حضور دارند و این بار نام بازی در تمام نسخه ها در دنیا یکسان است.

resident evil 7 biohazard tape 3 570x350

اروم باش حاج خانم… اوج نگیر!

حتی گفته شده است که همین نام گذاری بازی نیز کاملا به پلات داستانی بازی ارتباط دارد و در اینده این ارتباط را درخواهیم یافت. اتان وینترز به طوری در این عمارت متروک به دام خواهد افتاد و اتفاقات وحشتناکی را تجربه خواهد کرد که داستان حضور او در اینجا و جستجوری وی برای یافتن همسرش و تلاش برای نجات یافتن اغز این قتلگاه، پلات اصلی داستانی بازی را تشکیل خواهد داد. به نظر می رسد که داستان بازی کشش و توانایی لازم برای جذب بازیبازان و طرفداران این سری را داشته باشد و کاملا مناسب برای یک نسخه از سری رزیدنت اویل خلق شده است. معرفی یک داستان کاملا جدید با شخصیت هایی کاملا جدید که برای اولین بار در این سری حضور دارند یک ریسک بزرگ برای سازندگان این عنوان بوده است اما از آنجایی که به واقع همه می دانستیم که این سری نیاز به یک شوک بزرگ و یک خانه تکانی دارد، شاید این تغییر داستان و شخصیت های جدید همان تغییری بوده است که سری رزیدنت اویل به آن نیاز داشته است که امیدوار هستیم بعد از انتشار بازی نیز همین طور فکر کنیم.  باید امیدوار بود که با انتشار بازی که زمان زیادی به ان نمانده است و با روشن شدن داستان کامل بازی، بتوانیم قاطعانه در مقاله نقد و بررسی این عنوان از داستان بازی به عنوان یکی از نقاط قوت ان یاد کنیم و سازندگان را برای خلق چنین داستانی تحسین نماییم.

resident evil 7 biohazard screen 07 ps4 us 03dec16

به قیافه این تفنگه نمیخوره روی اون دوتا کارساز باشه

Resident Evil 7: Biohazard نخستین بازی از سری اصلی این فرنچایز است که از نمای اول شخص دنبال می شود. در بازی شما کنترل پروتاگونبست بازی به نام اتان را از زاویه دید اول شخص بر عهده دارید. مانند همیشه در عناوین این سری، بازیباز به انواع سلاح در بازی دسترسی دارد مانند پیستول، شات گان، آتش انداز، مواد منفجره و حتی اره برقی. این سلاح ها برای مبارزه با دشمنان در بازی استفاده می شوند که از آن ها با نام موجودات جهش یافته نام برده شده است. البته بر طبق صحبت سازندگان بازیبازان در این نسخه نباید انتظار یک “فستیوال اکشن و تیراندازی” را داشته باشند زیرا بازی بیشتر از عناوین اصلی قبلی به ریشه های خود بازگشته است و گویا بالاخره شاهد یک عنوان وحشت بقای واقعی خواهیم بود. در بازی تاکنون برخی مکانیک های همیشگی سری رزیدنت اویل مانند حل کردن پازل ها و مدیریت منابع و مهمات و همچنین گیاهان دارویی برای پر کردن خط سلامتی تایید شده اند. در این عنوان سیستم Quick time event به طور کامل حذف شده است که این خبر خوبی برای علاقمندان به این عنوان است.

resident evil 7 biohazard protagonist

سلفی زیبا !

همچنین بایستی به این موضوع اشاره کرد که گیم پلی بازی در نسخه پلی استیشن ۴ از ابتدا تا انتها توسط هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی ار قابل بازی است و مکانیک های اصلی و هسته ای بازی در هر دو نوع واقعیت مجازی و معمولی بازی یکسان خواهند بود. به خاطر زاویه اول شخصی که گیم پلی این نسخه دارد برخی آن را با عنوان کنسل شده کونامی یعنی  Silent Hills و دموی P.T آن مقایسه می کردند که کپکام با بیان این که سخه هفتم رزیدنت اویل حتی قبل از وجود آن عنوان در حال ساخت بوده است به شایعات پایان داد و هر گونه موردی را مبنی بر استخدام اعضای مشغول در ساخت آن بازی برای نسخه هفتم اویل را رد کرد. Resident Evil 7: Biohazard تاکنون دو نسخه قابل بازی شامل یک تیزر و یک دمو داشته است که شامل Beginning Hour و Lantern می باشند. در ماه ژوئن ۲۰۱۶ کمی بعد از معرفی بازی یک تیزر قابل بازی از این عنوان با نام Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour به طور انحصاری برای دارندگان اشتراک پلاس پلی استیشن ۴ در فروشگاه سونی منتشر گردید.

resident evil 7 biohazard playstation experience 2016 tape 3 resident evil trailer ps4 psvr

هیچی مثل اره برقی خفن و ترسناک نیست

این دمو در یک خانه متروک و به هم ریخته آغاز می شد و یک شخصیت مرد بی نام بایستی از این خانه فرار می کرد. بازیباز می توانست در خانه گشت و گذار و جستجو کند و با ایتم ها تعامل داشته باشد و برخی از آن ها را در کوله پشتی خود قرار دهد. همچنین در این تیزر قابل بازی یک ایستراگ از کمپانی آمبرلا نیز وجود داشت. کپکام اعلام کرد که این دموی قابل بازی یک بخش کاملا مجزا از بازی بوده است و در بازی اصلی حضور نخواهد داشت. حتی شخصیت اصلی این دمو نیز با بازی نهایی فرق داشت و کپکام اعلام کرد در بازی نهایی شاهد تنوع محیطی بسیار بالاتری خواهیم بود و مکانیک هایی از قبلی مبارزه نیز حضور خواهند داشت. برخی مجامع معتبر گیمینگ در دنیا به طور جالبی به شباهت Beginning Hour به عنوان سال ۱۹۸۹ کپکام به نام  Sweet Home اشاره کرده بودند که یک عنوان نقش افرینی وحشت بقا بود که اتفاقا الهام بخش خلق سری اویل نیز شده بود. در ان عنوان اعضای گروه فیلمبرداری یک فیلم سینمایی به یک خانه متروکه می رفتند که یک شخصیت مونث فراطبیعی در آن حضور داشت و داستان های تراژیکی از سرنوشت خانواده ای که قبلا در آن خانه زندگی می کرده اند نیز وجود داشت.

re710 14610 jpg 610x0

در بازی سلاح های مختلف نیز داریم ولی با مهمات کم.. شاید بالاخره فهمیده باشند رزیدنت اویل نباید اکشن خالص و شوتر محض باشد… این وحشت بقاست

در دمو و تریلرهایی که تاکنون از Resident Evil 7: Biohazard بوده ایم شاهد جلوه های بصری بسیار عالی و کاملا مناسب یک بازی نسل هشتم بوده ایم که این جلوه های بصری فوق العاده باعث شده اند با واقعی تر به نظر رسیدن همه چیز در بازی، حس ترس و وحشت بسیار بیشتر شود و استرس بیشتری به بازیبازان منتقل شود مخصوصا با توجه به این که زاویه دید بازی در این عنوان به صورت اول شخص است، جلوه های بصری فنی و هنری با کیفیت نقش بسیار مهمی را می تواند در مخوف تر کردن فضا و اتمسفر بازی برای بازیباز داشته باشد. در خصوص گرافیک فنی با مواردی که تاکنون دیده ایم و تجربه نسخه دموی بازی باید گفت شاهد یک بازی با ثبات یا کیفیت گرافیکی بسیار بالا هستیم و تاکنون افت فریم و مواردی از این دست در بازی مشاهده نشده است که البته به هیچ وجه نمی تواند تضمینی بر این باشد که بازی نهایی نیز همینگونه باشد و تنها با تجربه بازی است که می توان در این مورد با قطعیت نظر داد اما در مورد طراحی هنری میتوان قاطعانه تر صحبت کرد. طراحی هنری بازی در تصاویر و تریلرهای زیاد و نسخه دمویی که از این عنوان دیده ایم چیزی در حد فوق العاده هستند. به واقع عمارتی که بازی در آن جریان است به خودی خود و بدون وجود هیچ موجوی در آن، ترسناک و مخوف است و نفس ادم را بند می اورد.

maxresdefault 3

دیر و زود داره.. سوخت و سوز هم داره!

این یعنی همان طراحی همیشگی سری اویل که در نسخه های اولیه وجود داشت و کاری می کرد تا حتی از رد شدن از کنار پنجره و دو قدم به جلو برداشتن هم بترسیم. این یک نشانه بسیار خوب برای Resident Evil 7: Biohazard است که ما را هر چه بیشتر به تجربه یک عنوان واقعی رزیدنت اویل امیدوار می کند و حس ترس و وحشتی را که مدت هاست از این سری رخت بر بسته است دوباره به ان باز می گرداند. محیط های بازی که تاکنون دیده ایم و اکثرا در داخل عمارت و اتاق ها و راهرو ها و دالان های تاریک یا انبارهای متروک دنبال می شوند به واقع یادآور عناوین قدیمی این سری هستند و شباهت های زیادی به عمارت عناوین محبوب این فرنچایز دارند. حتی وقتی مثلا به طراحی یک راهروی زیر پله در  نسخه هفتم و تصویری از یک راهروی باریک عنوان اول رزیدنت اویل که هر دو تصور را برایتان در این مطلب قرار داده ایم نگاه کنید و آن ها را هم مقایسه کنید می توان این گونه فکر کرد که هر دو متعلق به یک بازی هستند یعنی هم هر دو عکس می توانند مربوط به نسخه هفتم باشند و هم نسخه اول. این نشان دهنده طراحی هنری عالی بازی در خلق محیط هایی مخوف و بازگشت به ریشه های این سری با خلق عمارتی مرگبار و هراس انگیز است که دوباره بازیبازان را تا سرحد مرگ بترساند و معنای وحشت بقا را دوباره به این فرنچایز بازگرداند. به امید این که در بازی نهایی شاهد یک بازی عالی از نظر گرافیک فنی و با محیط هایی متنوع و غیرتکراری و البته مخوف مانند آنچه که تاکنون دیده ایم باشیم.

۰۸۴۷۵۸۵۲ photo resident evil 7

الان نمسیس از پنجره می اید!

بدون شک صداگذاری و موسیقی در یک عنوان سبک وحشت بقا از هر بازی دیگری مهم تر هستند و می توانند باعث موفقیت یا شکست عنوانی در این سبک شوند. صدا نقش بسیار مهمی در ترساندن بازیبازان ایفا می کند و حتی گاهی از دیدن نیز وحشتناک تر است. تنها صدای موجودات و نکرومورف های دد اسپیس را که از دور می شنیدیم و موسیقی متن ازار دهنده و دلهره انگیز آن را به یاد بیاورید و یا جیغ های خوفناک آنها را که از دیدن هر هیولایی ترسناک تر بودند و مو به تن آدم سیخ می کردند. بی شک صداگذاری عالی یک بازی وحشت بقا می تواند حتی یک بازی معمولی این سبک را بسیار با کیفیت تر از انچه که هست نشان دهد و همینطور برعکس، یک صداگذاری ضعیف و بی کیفیت حتی می توان یک بازی خوب را نیز خراب کند. یکی از دلایلی اصلی خوفناک بودن عنوانی مانند Amnesia بدون شک صداگذاری مخوف آن بود که باعث می شد بازی چند برابر از ان یزی که هست ترسناک تر شود و امیدواریم که در عنوان Resident Evil 7: Biohazard نیز همین گونه باشد که البته با توجه به چیزهایی که تاکنون از بازی دیده ایم و تجربه نسخه دمو می توان بسیار به این موضوع امیدوار بود و از ان امیدوار کننده تر این که کپکام همیشه در بخش صداگذاری و موسیقی عناوین رزیدنت اویل سنگ تمام گذاشته است و اگر هم موفقیتی از نظر ترسناک بودن بازی نداشته است به خاطر گیم پلی بیش از حد اکشن آن ها بوده است نه صداگذاری ضعیف و موسیقی سطح پایین. به همین دلیل امید بسیار زیادی داریم که در بازی نهایی Resident Evil 7: Biohazard شاهد یک عنوان با کیفیت دیگر از این لحاظ باشیم که این بار در ترکیب با طراحی هنری مخوف بازی و گیم پلی وحشت بقای ان، سبب خلق یک شاهکار وحشت بقا به نام Resident Evil 7: Biohazard شوند که یادآور عناوین افسانه ای شینجی میکامی خواهد بود.

۲۷۷۶۵۱۹ rehd

این هم از راهر و در نسخه اول… یادش بخیر

داریم کم کم به زمان عرضه بازی نزدیک می شویم و کار به روزشمار رسیده است. می دانم خیلی از شما نیز مانند من استرس دارید که این بازی چه خواهد شد. استرس از این که نکند این بار هم کپکام خراب کند و از سوی دیگر امید به این که شاید تمام این تغییرات همان برگ برنده این سری و کپکام باشند. نمی توان با قطعیت چیزی گفت. نمی توان گفت بازی موفق می شود یا شکست می خورد اما لااقل این بار نسبت به نسخه های قبلی مقداری امیدمان بیشتر است و تاکنون بیشتر ترس دیده ایم تا اکشن. ما عاشق رزیدنت اویل هستیم. نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. هر بازی که نام این سری را داشته باشد تجربه می کنیم با هزار امیدو ارزو به اینده. حتی نسخه های ضعیف این سری را نیز ما و طرفداران ناراضی بازی همگی تجربه کرده ایم زیرا که عاشقانه رزیدنت اویل را دوست داریم و هنوز ان امید به رستگاری دوباره این سری در دلمان کاملا نمرده است و ریشه آن برای ابد خشک نشده است. نسخه هفتم شاید آخرین تیر ترکش کپکام برای اشتی دوباره با طرفدارانش است و باشد که کپکام از این فرصت به خوبی استفاده کند.

vlcsnap 2016 11 08 10h58m15s108

خوشبختانه در بازی هیولاهای ماوراء الطبیعه هم وجود دارند آن هم با طراحی های مخوف

خیلی برای یک رزیدنت اویل واقعی صبر کرده ایم، سال ها پای تک تک نسخه های ان نشسته ایم و چه خوب و چه بد همه را تجربه کرده ایم. هر بار امید و امید و امید برای تجربه عنوانی مانند ۳ نسخه اول داشته ایم و هر بار امیدمان نقش بر اب شده است. اما به نظر می رسد که این یک بار فرق خواهد کرد یا دلمان می خواهد فرق کند. این بار همه چیز لااقل تاکنون و در نمایش ها و دموهای بازی مناسب و درست به نظر می رسند تا بالاخره یک رزیدنت اویل وحشت بقا عرضه شود نه یک رزیدنت اویل شوتر و اکشن و آنلاین و کوآپ! اگر Resident Evil 7: Biohazard هم شکست بخورد دیگر واقعا امیدی به دوباره احیا شدن این سری نخواهم داشت و مطمئنم که تمام دنیا نیز ناامید خواهند شد. طبق اعلام کپکام Resident Evil 7 Biohazard قرار است در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های Xbox One ،PS4 و PC منتشر گردد و از قابلیت واقعیت مجاری نیز پشتیبانی خواهد کرد که البته این قابلیت تا یک سال بعد از عرضه بازی در انحصار سونی و پلی استیشن خواهد بود.

 از تو تقاضا دارم کپکام… تقاضا دارم که همان طور که تاکنون ما را به این بازی امیدوار کرده ای در نسخه نهایی نیز حداکثر سعی و تلاش را به کارگیری تا یک رزیدنت اویل اصیل تحویل ما دهی، یک رزیدنت اویل واقعی. عنوانی که باعث شود باز هم به قهرمان ما تبدیل شوی و مانند همان روزها که برایمان یک اسم رویایی بودی عاشقت شویم و تمام این سال ها را ببخشیم. به امید ان که Resident Evil 7: Biohazard همان نقطه رستگاری دوباره این سری محبوب و دوست داشتنی باشد و بازی آشتی کنان کپکام با هواداران قدیم خود…

 

BiG WalleR

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا
در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • denim گفت:

    اون عکسه که گفتین نمسیس الان میاد رو دیدم یه لحظه اومدنش رو تصور کردم یه دلهره ای گرفتم :laugh: :laugh:

    • AKBAROF گفت:

      بهتره هفتشو بازی نکنی.
      نمسیس نیومده دلهره گرفتی
      اگه می می یومد چی می شد :rain: :rain: :rain:

      • با تشکر از آقای آقابابایی …مقاله بار ارزشی بود …
        .
        بنده نسخه رایگان از مرحله اول این بازی رو یعنی ( begining hour) رو بازی کردم
        ولی حقیقتش زیاد به دلم نچسبید ….که این نظر شخصی منه
        .
        .
        زاویه دوربین شخص اول واقعا ترس و دلهره رو زیاد القا میکنه
        و الحق در ۲-۳ جا …نیم متر پریدم از جام
        یه جایی میری در قابلمه رو باز میکنی ….چند تا سوسک میان بیرون ….و یکیش میاد روی دست راستت
        همون لحظه من دسته کنسول رو گذاشتم زمین ….و با دست چپم ….سوکت خیالی روی دست راستم رو پرت کردم !!
        یعنی بازی از نظر القای ترس به گیمر ….فوق العاده عمل کرده
        ولی ریتم گیم پلی رو اصلا دوست نداشتم ….
        در جایی دیگه توی همین گیمفا …بنده همین موضوع رو نوشتم که ….انگار شخصیت اصلی بر روی یه دوچرخه سوار شده و صاف و هموار حرکت میکنه ….اصلا حس راه رفتن و بالا پایین شدن رو در حین گیم پلی القا نمیکنه…یا در بالا رفتن از پله …دوربین خیلی صاف حرکت میکنه ….گویا سوار پله برقی هستی ( ولی در کات سین ها و نماهای سینماتیک این مشکل وجود نداره )
        .
        یا مثلا میخای یه جسم رو برداری …خیلی مبتدیانه عمل میشه …دست شخصیت به سمت اون جسم نمیره …..و اون جسم میاد جلو ….و دکمه ضبدر رو میزنی ….و میره توی کیفت … مثل بازی های ۱۰ سال پیش و یا عقب تر….( ولی در قسمت های سینماتیک دست به سمت جسم میره )
        .
        در کل بنده ( نظر شخصی ) به این مقدار اندکی که از بازی انجام دادم …..نمره قبولی نمیدم ….مگر اینکه در ادامه ….بازی هیجان و داستان درگیر کننده ای رو کنه ….که جذاب بشه .
        .
        .
        چاکر همه …..کهنسال گیمر

        • درود بر شما. خیلی متشکرم از شما و ممنون به خاطر نظر کامل و زیبا.
          والا قطها اصلا معلوم نیست که بازی موفق میشه یا نه و همه چیز گمانه زنیه. ممکنه شما کاملا درست بگید و ممکنه هم که اکثریت بعد از بازی نظر دیگه ای داشته باشن. باید صبر کنیم

    • 😀 میگن که معشوق همیشه واسه عاشق زندست همینه ها 😀
      من برای قلبت نگرانم داداش نمسیس بیاد خدایی نکرده میفتی سکته رو کم کمش میزنیا کلا تنها بازی نکن یکیم بگو کنارت باشه 😀 (شوخی)

      • JUST me گفت:

        واقعا این مقاله ی ور اقای بابایی ی ور جدیدا خیلی مقاله زدن بیرون ک این نشونه سخت کارکردن ایشونه واقعا ممنونم.بازی هم نشون داد ک اول شخص خیلی بهتره برای سبک ترس. فک کنم کونامی با این بازی اعتماد قدیم به دست بیاره .شما تو دید اول شخص ب دلیل اینکه فقط جلو رو میتونی ببنی از اتفاق پشتت بی خبری و این دید باعث میشه شما توی محیط بیشتر بترسی وب اطراف دقت بیشتر بکنی حالا نمسیس هم دیگه ولش 😀 باید پوشک بپوشیم ب امید اینکه تیتر نقد برسیش بشه : پوشک بپوش نقد بخون 😀

    • Star-Lord گفت:

      من از تریلرش انقدر وحشت میکنم حالا بیام بخرم؟ :quiet: ……بخدا نمیخرم :rotfl: :reallypissed: :reallypissed:

    • اگه نسخه سوم رو بازی کرده باشی، یک قسمت هست که یک راهرو این شکلی با یک راه پله کنارش داره. اونجا که میرسیدی ی دفه نمسیس از پنجره کناری میپرید تو میومد دنبالت :ghost:

  • XANAX گفت:

    ممنون اقا سعید خسته نباشید . یادمه وقتی نوجوون بودم تازه پلی ۱ اومده بود و من هم ۱ سال با مکانیک محل کار کردم تا بتونم بخرمش . رزدنت اویل اولین بازی بود که روی کنسول بازی کردم . واقعا عالی بود. هنوز هم کنسولو دارم و دیروز داشتم دینو کرایسیس بازی میکردم . امید وارم این قسمت بتونه میراث میکامی رو به اوج برگردونه . 🙂

  • خیلی جالب بود ولی به نطر من نمیتونه خوب باشه اگه کلا توی اون خونه باشه

    راستی اقا سعید چجوری توی دارک سولز ۳ انلاین بشم پلاس هم دارم اما بقیه رو به صورت روح میبینم

    • درود بر شما. متشکرم. این بازی به تغییر اساسی نیاز داشت که شاید همین تغییرات توی این نسخه مفید باشن.
      وقتی انلاین باشید باید یه ایتم که اسمش درست یادم نیست (اخرش sign بود) تو کوله پشتیتون گزینه استفاده رو بزنید روش تا علامتی برای کواپ روی زمین بذارید تا بقیه بازیبازا ببینند. هر کس روی علامت شما بزنه میاد تو بازی شما و بالعکس. اگر خواستید فقط دوستتون بیاد و فقط هم رو پیدا کنید تو بخش پسوورد توی اپشن هر دوتاییتون با هم یه پسوورد معلوم کنید و با هم وارد کنید تا فقط شما دوتا پسووردتون مثل هم باشه. حالا وقتی علامت بذارید یا دوستتون علامت بذاره فقط خودتون و دوستتون میبینه علامت روی زمین رو.

  • Farshidmc گفت:

    خیلی شبیه به رزیدنت اویل ۱
    من عاشق ۱ و ۳ این مجموعه هستم

  • Sony Fan گفت:

    خسته نباشید آقای بابایی
    مقاله کامل و زیبایی بود.
    به شخصه به این نسخه امید زیادی دارم. کپکام بیشتر عناصر قدیمی سری رو برگردونده و به نظر میاد میخواد این سری رو با این نسخه احیا کنه. با توجه به نمایش ها بازی هرچیزی که برای رزیدنت ایول بودن رو لازم داره در خودش جمع کرده. از اتاق های امن تا گیاهان داروئی بازی و معماهای جذاب. بخش اکشن بازی هم که بر پایه ی مدیریت منابع و مهمات محدود هست و بسیار سخت شده.
    رزیدنت ایول در حال حاضر لب تیغه. اگه این نسخه خوب ظاهر بشه رزیدنت برمیگرده، ولی اگه بازهم شکست بخوره دیگه امیدی به این سری نیست.

  • Sony Fan گفت:

    یه نکته ی جالب دیگه اینکه المان نوار قلب و صندوق مهمات که از المان های قدیمی سری هستن به بازی برگشتن.
    پ.ن:‌دوستان تعداد بازدید های تریلر God of war به ۱۵ میلیون رسید.منتظر اخبار و احتمالا تریلر جدید باشید. :drool:

  • ببینیم چی کار میکنه این بازی . :yes: :yes:

  • mhs gamer گفت:

    سلام آقای آقا بابایی.
    یه چند وقتی مزاحم نبودیما.E3 2009 روکلشو دانلود کردم خیلی قشنگ بود متاسفانه به اندازه ای که به PSP اهمیت میدادن به PS vita اهمیت نمیدن.
    بابت مقاله ی Fallout 3 و Crisis 2 هم ممنونم.
    آقا حتما این ویدیو واکینگ دد علیه Tlou رو نگاه کنید عین اون ویدیوی مورتال کمبته منتها خیلی خنده داره. :rotfl:
    ———————-
    انشاء… که این بازی بتونه سری محبوب رو از منجلاب بکشه بیرون.

  • plumto گفت:

    امیدی ندارم بش 😐 بازی که فقط گیمپلی نیس بخوایم بترسیم فقط 😐 ناموزن من داستان اپرایشن راکون سیتی رو بیشتر این قبول دارم این یکی اصلا داستان نداره

  • mohamadp88 گفت:

    عالی بود سعید جان، خسته نباشی. :yes: اگه یه شبه نمیسیس هم نشونمون بدن واسه من کافیه!

  • Resident Evil گفت:

    مثل همیشه آقا سعید و یه مقاله عالی دیگه بازیم که خودش حرف نداره
    اصلا نمیتونم صبر کنم بره بازی پولم که اصلا به نسخه کالکتر نمیرسه متاسفانه ولی این بازی شد اولین بازی پیشخریدیم
    فقط منتظر PS4و PS VR تا این بازیو بهتر بازی کنم

  • 😀 حیات یا ممات مسئله این است. نظریست که برای خیلی از عناوینی که اینگونه با دوشیده شدن توسط سازنده در این چندسال اخیر گند زده اند میدهم!
    رزیدنت اویل هم همین وضع و را داراست یا با برگشتن به ریشه ها بالاخره مانند چندین سال پیش به درخشش خواهد رسید یا هم با بازگشت به ریشه ها چنان گندی میزند که برای همیشه بای کپکام :-/
    اما در هر حال امید ها بسیار است به این عنوان چرا که دیگر ریشه ها کاملا مشهود شده اند و به قول آقای آقابابایی عزیز یک خانه تکانی اساسی کرده است کپکام.
    دست آقای آقابابایی عزیز هم درد نکنه بابت مقاله ی عالیشون 😀 :yes:
    به جان پاک تو ای معدن ترس و بقا
    که صبر نیست مرا بی تو ای اویل بیا
    عالی باش و مزن آتش اندر این ریشه
    وفای عشق تو دارم به جان ترس و بقا :-))

  • خسته نباشی سعید جان عالی بود :yes: :yes:
    چه میشه گفت از یک سو بازی به ریشه ها یعنی القای ترس به مخاطب رفته و از سوی دیگه دوربین بازی برای همین القای ترس اول شخص شده حالا ارزوی قلبی من این هست که موفق بشه و به خاطر نام بزرگی که یدک میکشه حتما میگیرمش فقط ای کاش حداقل شخصیت های قدیمی فرانچایز رو دوباره ببینیم

    • سلامت باشی رضا جان. خیلی ازت ممنونم.
      بله همونطور که گفتی شما و تو مقاله هم گفته شد هم شک برای خراب شدن بازی هست و هم امید برای خوب بودن بازی. این واضحه که سری نیاز به تغییرات اساسی داشت و شاید همین تغییرات رو لازم داشته. با توجه به چیزایی که دیدیم تا الان اون قسمت امید به موفقیت پررنگ تره که امیدوارم همینطور هم بشه. به هر حال ما همه این بازی رو تجربه خواهیم کرد ه۸مونطور که ۵ و ۶ و راکون سیتی و .. رو هم بازی کردیم

  • ... گفت:

    این نسخه از همه نظر فوق العاده به نظر میاد.ولی احتمالش زیاد هست که منتقد ها با بازی کنار نیان و بازی نمرات عجیب و غریبی بگیره..ولی با توجه به دمو میشه گفت که کپکام درست و حسابی روی بازی کرده و دمو انصافا عالی بود !..
    اگر بازی اصلی هم همینطور بازیکن رو مجبور به گشتن داخل محیط و حل کردن یکسری معما در کنار بخش های اکشن بکنه که میشه گفت که تبدیل به یک اسطوره خواهد شد.اینطور که مشخص هست بازی سختی خودش رو هم داره و از اون نظر نباید نگرانی داشت.
    در کل امیدوارم که بازی موفقی بشه و منتقد ها هم ایراد های عجیب و غریب از بازی نگیرن..این بازی به نظر ارزشش رو داره حداقل خیلی بیشتر اون چیز هایی که نسل هفت به عنوان رزیدنت اویل دیدیم.

  • shinji mikami گفت:

    خیلی منتظر این پیش نمایش بودم. عالی بودین مرسی
    واقعا هم دوره ی ما اینشکلی بود یه عده خیلی استاد بودن و اون کاغذی که اشاره کردین که رمز ها توش بود حس نوستالژیمو زنده کرد.شاید باور نکنید که رزیدنت اویل دو رو تو سن ۷ سالگی تموم‌ کردم(البته به کمک پدر گیمرم) و یکی از افتخارات دوران گیمریم هست lol . من عاشق این سری هستم و حس ترسی که ۳ نسخه ی اول بهم داد رو با هیچ بازی عوض نمیکنم.

  • ممنون اقا سعید واقعا نسخه های قبلی ایول مثل ۳ شاهکار بودن امیدوارم این بازی خوب از اب در بیاد :-))

  • peen گفت:

    تشکر بابت مقاله خوبتون
    امیدوارم این نسخه جدید موفق بشه و رزیدنت را از این منجلابی که گرفتاره نجات بده و دل دوستاران این سبک مانند شما و بنده را شاد کنه درسته که کاپکام به خودش اومده و نظرات بازیبازان را لحاظ کرده ولی یه چندین سال دور این کار را انجام داده اما میگن جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت هست امیدوارم با یک gears of zambi دیگه ایندفعه در نمای اول شخص روبرو نباشیم

  • saeed rahimi گفت:

    ممنون برا مقاله خوبتون،اولش یه حس نوستالژیک بهم داد یادش بخیر،امیدوارم این بازی برگرده به روزای اوجش

  • Ali Nietzsche گفت:

    ترس چیست؟ نیروی ازلی که از آغاز بشر تاکنون با وی بوده است، آدمی بی آنکه توانایی فهمی داشته باشد که ماورایی نیست، هراس را پیشه گرفته و خود را به رذیلت میکشاند، این است معنی ترس و دیگر هیچ؛ بر آدمی ترسی نیست جزء، ترس ناشناخته؛ آنچه از او هیچ نمیداند….. :yes:
    میکامی پدر این سبک این مقوله رو بخوبی دونسته و هر نسخه بهتر از قبل این پارادوکس رو پیاده سازی میکرد، میشه گفت پارادوکس ترس از آنچه شناخت بشر از ادراک آن بدور است تو نسخه سوم به شکل فوق العاده ی پیاده سازی شد….
    درود سعید جان، پیش نمایش فوق العاده ی بود، لذت بردم، خصوصا بحثتون در مورد نسخه سوم، خیلی کیف آمیز بود 😀 :yes:
    زیر تصویر اول ” بفرمایید شام….” نوشته شده دست جمعه، لطفا اصلاحش کنین…
    بشدت منتظر این عنوانم، ببینم واقعا اونچه کپکام قولش رو داده پیاد میکنه یا نه….

  • MOANOFTHEMOON گفت:

    به نظرم با تمام رزیدنت اویل ها متفاوته

  • INSIDE 1990 گفت:

    ممنون آقا سعید مقاله ی زیبا و خنده آوری بود :laugh:
    اگه بخوام نکات منفی بازی رو بگم به نظر من اینه که این بازی ترسش از نوع روانیه و لحظه ای در صورتی که رزیدنت های گذشته ترسشون از نوع تعلیق(اگه اشتباه نکنم) بود و با محیط و صداگذاری و …یه جور دلهره تو گیمر ایجاد میکردن نه ترس قطعا این نسخه الگو برداری از outlast و دمو p.t بوده هیچ شکی درش نیست نکته ی بعدی اینه که درسته تو موضوع کمبود مهمات خیل شباهت داره به رزیدنت های گذشته ولی اینجور که از تریلر ها دیدم گان فایر بازی خیلی ضعیفه و صدای تفنگ ها و انیمیشن برخورد گلوله و عکس العمل موجودات اصلا خوب نبود(البته این مورد ممکنه بهبود پیدا کنه) اگه همه ی این نکات منفی که من گفتم رو کنار هم قرار بدین مفهمین که این بازی قراره نسخه ی vr رزیدنت باشه نه یه رزیدنت جدید و اصیل و خلاصه ی قضیه از نظر من اینه که این اثر رو به عنوان یه بازی ترسناک میشه پذیرفت و ازش لذت برد(البته امیدوارم چون کپکام سازنده ی این بازی و از کپکام بعید نیست این بازی رو هم خراب کنه)برای سودآوری بیشتر اسم رزیدنت میذارن روی بازی که تنها شباهتش به رزیدنت کمبود مهماته و اصلا براشون طرفدارای قدیمی مهم نیست بلکه خواستن طرفدارای سبک ترسناک و vr رو راضی کنن و فروششون رو تضمین کنن
    نکته ی مثبتشم اینه که قطعا از رزیدنت ۶ بهتر میشه…
    ممنون که خوندین

    • تشکر از شما. لطف کردید که خوندید.
      به هر شکل این هم دیدگاهیه در مورد این نسخه و میشه اینطور هم به موضوع نگاه کرد. اما به نظر من این تغییرات و یه تکون اساسی لازم بود. اگر می اومد دوباره کریس و لئون رو میذاشت و یه بازی اکشن می ساخت باز هم لهش می کردن.باید تغییر میداد بازی رو.

      • INSIDE 1990 گفت:

        اتفاقا آقا سعید,با افتضاحی که در مورد رزیدنت ۶ انجام داد اگه میومد شخصیت لیون رو یا حالا هر شخصیتی دیگه رو در قالب یا قابه رزیدنت ۴ یا ۵ و با اون گیم پلی پیاده میکرد کار درست رو انجام داده بود خیلی ها فکر میکنن رزیدنت اویل ۶ مشکلش ترسناک نبودن بود در حالی که مشکلش اکشن زیاد و موجودات بی شباهت به سری رزیدنت و نداشتن باس فایت خوب و لول دیزاین بد بود اگه این مشکلات توی نسخه ی جدید برطرف میکرد هیچ کس نمیگفت تکراری شده بازم ممنون آقا سعید که جواب کامنت هارو میدین 😉

  • danny.pc گفت:

    آقا سعید مقاله در یک کلام عالی بود ممنون از زحماتی که می کشیدو وقتی که صرف می کنید. :rose: :rose:
    ینی دارم فکر می کنم دیوونه می شم باورتون میشه بعد از انتشار deus ex mankind divided تا الان که دارم تایپ می کنم هنوز هیچ کردوم از بازی های جدیدو بازی نکردم اینم که نمیشه بازی کرد به خاطر این مدارس اهههههههه
    و فقط یه سوال من عاشق بخش داستانی بازی ها هستم بی زحمت ۳ تا بازی که داستانشون عال کار شده و گیم پلی جذابی دارن معرفی کنید ممنون میشم

    • درود بر شما. خیلی ازتون متشکرم. وظیفه هست هر کاری که میکنم برای شما دوستای عزیزم.
      انشالله بعدا فرصت میکنید تجربه کنید. همیشه همه ما کلی بازی عقب افتاده داریم.
      خب شما با چه پلتفرمی بازی می کنید؟ پی سی؟ و چه سبک گیم پلی رو دوست دارید؟

      • danny.pc گفت:

        بله پی سی بازهستم عشق آرپی جی و بازی هایی که از شدت سختی اشکتو در بیارن گاهی هم شوتر اول شخص میزنم البته فقط افلاین

        • danny.pc گفت:

          آقا سعید جواب من چی شد ؟؟ 😥 😥 😥

        • خب به حضور شما عرض کنم من نمیدونم چه بازی هایی رو تجربه کردید. قطعا ۳ تا سولز رو که بازی کردین. دو تا دارکسایدرز عالی هستن. دویل می کرای ۴ عالیه. دراگون ایج اینکوئیسیشن عالیه. اسکایریم که دیگه معرفی نیمخواد. دیابلو ۳ شاهکاره. ویچر ۲ و ۳ شاهکارن. مس افکت های ۲ و ۳ رو بی تردید بازی کنید. دوی اکس ها رو بازی کنید. بودرلندزها رو بازی کنید. اینا عالیهن واعا. نمیدونم کدما رو بازی کردین ولی به نظر من اگر ار پی جی دوست دارین مس افکت ۲ و ۳ رو حتما بازی کنید.

          • danny.pc گفت:

            آقا خیلی شرمنده دستم اشتباهی خورد روی گزارش تخلف خدایی شرمنده.
            از کل بازی هایی که معرفی کردن همه رو بازی کردم به جزمس افکت و دیابلو ۳
            حتما این سه تا رو بازی می کنم تا فهرست ارپی جی هام کامل بشه.
            فقط آقا سعید یه سوال من ویچر سه رو سه بار تموم کردم ولی همش دوتا پیاین داشتم
            خطر اسپویل:
            دفعه اول:گرالت به سیری یه شمشیر می بره و سیری ویچر میشه.
            دفعه دوم:سیری میمره
            دفعه سوم:همون پایان دفعه اول
            پس کدومارو انتخاب کنم تا پیاین سوم رو ببینم.

            • خواهش میکنم. گزارش تخلف که فرستادید میاد برای خود من!!!
              مس افکت ۲ رو بی شک بازی کنید.
              باید سیری رو ببرید نصفه شب که بیدارتون میکنه پیش باباش تا ببینتش و باهاش حرف بزنه و البته گزینه های صحبت با سیری رو که در مقاله مربوطه گفتم درست رد کنید تا نمیره. اینجوری نه میمیره نه ویچر میشه بلکه پادشاه میشه. مگه نخوندید مقاله کامل پابان های بازی رو که نوشتم؟ برید تو راهنماها هست.

  • R@ckstarr گفت:

    مرسی اقا سعید پیش نمایش حرف نداشت مثل همیشه عالی و پر محتوا ببخشید یه سوْال هم داشتم کنفرانس نینتندو که قراره برگزار بشه پوشش میدید؟

  • پیشنمایش رو خوندم و دیدم خیلی نامردیه که نیام و یه تشکر خشک و خالی از سعیدجان نکنم…
    واقعا زیبا نوشتی آقای آقابابایی و مثل همیشه عالی بود و من رو برای این نسخه تشنه تر کرد مخصوصا مقدمه و بخش انتهایی مقاله که جای هیچ حرفی رو برای من باقی نذاشت…
    همونطور که گفتید بعد از این بازی خیلی چیز ها معلوم میشه و ممکن کپکام منفور تر از گذشته بشه یا ممکنه دوباره به همون کپکام محبوب نسل ۵ و ۶ تبدیل بشه که تا وقتی اسم این شرکت رو در قسمت پایین و سمت راست کاور بازی ها میدیدیم چشم بسته اون بازی رو میخریدیم و خیالمون راحت بود که یک شاهکار رو میخوایم تجربه کنیم و خاطراتش میتونه تا سال ها در ذهن ما باقی بمونه…
    …………………………………………………………………………………………
    بهترین نسخه ی این سری و حتی بهترین بازی عمرم نسخه ی چهارم این سری و ترسناک ترین و خاطره انگیزترین نسخه هم نسخه ی سوم (نمسیس-نابودی راکون سیتی-جیل-و…) بود که امیدوارم این نسخه تعادلی بین نسخه ی انقلابی چهارم و سه گانه ی ابتدایی این سری باشه و بتونه دوباره نام بزرگ “RESIDENT EVIL” رو برسر زبان ها بندازه و خودی در دنیای بازی های رنگارنگ نسل هشتم نشون بده.
    باز هم تشکر بابت مقاله سعیدجان مثل همیشه عالی بود و به امید روزی که نقد و بررسی همین عنوان رو از دست توانمند شما بخونیم و با نمره ی بالایی که شما دادید مصمم تر برای خرید بازی بشیم_خسته نباشید.

    • درود فراوان بر شما. واقعا که من رو شرمنده می کنید. نمیدونم چی بگم از این همه لطفتون. خیلی خیلی ممنونم.
      خوشحالم که خوشتون اومده از مقاله.
      با نظرتون در مورد بازی کاملا موافقم. امیدوارم که کپکام دوباره محبوب بشه.
      سلامت باشید. انشالله که لیاقت داشته باشم در خدمتتون باشم و بنویسم نقد رو

  • alitzzz گفت:

    سلام اقا سعید مثل همیشه مقاله ات عالی بود واقعا لذت بردم.امیدوارم برترین فرانچایز مولتی پلتفرم زندگیم با این بازی به اوج برگرده.
    ————————–
    اسپم:واقعا بعضی کاربران چقدر قدرنشناس هستند که اینهمه زحمتهای شما و تیم شما رو نمی بینند و به سایتی که تیم سابق گیمفا تازه تاسیس کرده میرند و از شما بد میگن؟جالب اینکه مدیر هم تایید میکنه حرفش رو 😐 به جای سپاس و تشکر از اینهمه زحمات و مقالات شما از شما بد میگن!کدوم سایت و مدیری در ایران میاد جواب تک تک کاربران رو بده و بابت خوندن مقاله تشکر کنه؟کدوم سایت به حرف کاربرانش گوش میده و مقالات گیمفا رو “کاربران” تایین می کنه؟این افراد قدرنشناس رو باید بن کرد اونم نه تنها اکانتش رو بلکه باید از IP سایت بن کرد.این فرد تو مراحل توسعه ی بازی کرک داون هم نظر داده.

    • سلام. متشکرم. الان این پیام رو باور کنم یا اون پیام دومی رو؟
      اتفاقا علی جان کاربران خیلی قدرشناسن. یه مثال میزنم. نظرات همین مقاله امروز رو بخون که از صبح نوشته شده. از اول بخون تا اخر. این خودش نشون دهنده قدر شناسیه و لطفی که شماها به من دارید. من برای عموم کاربرای سایتمون کار میکنم وحالا وقتی که ۲۰۰ نفر راضی باشن و این وسط یک یا دو نفر دشمن باشن طبیعیه. ببینید گیمفا در این یک سال چنان پیشرفتی از نظر رتبه سایت کرده که بی سابقه بوده در تاریخ که اون هم به لطف شما کاربرای سایته. در یک سالی که اومدم کلی چیزها رو سعی کردم عوض کنم و با کمک شما کردم. سایت ها باید بدونن حرف و اول و اخر رو کاربراشونن که میزنن. اگرکاربرا روزی تصمیم بگیرن نیان سایت دیگه اون سایت هیچی نیست. من روشم اینه. برای من کاربرامون همه چیزن. به هر حال این لطفی که عده ای از دشمنان و سایت های کوچک میبینن که شما به من دارین حسادت میاره. دشمنی میاره. کلا اگر کسی یا سایتی موفق باشه و دشمن نداشته باشه عجیبه. خدا رو شکر از رتبه های ۶۰۰-۷۰۰ سایت رسیدیم به حدود ۳۳۰ و حتی تا ۲۹۰ هم رفتیم که گیمفا در تاریخ به خودش ندیده بود. اینا به خاطر شماست. اینا یعنی این که عموم کاربرا راضین و ستی موفقه. منم که سردبیرم این رو می بینم و بقیه چیزا برام مهم نیست. من برای کاربرامون کار میکنم براشون مقاله می نویسم ازشون می پرسم چه مقاله ای میخوان به نظرات تک تکشون جواب میدم تا کسایی که دشمنی میکنن ببینن که گیمفا روز به روز بهتر میشه. گیمفا مجله با کیفیت میده. گیمفا نقد ویدئویی میده دیگه به طور مرتب. گیمفا هیچ نقدری رو جا نمی ندازه. گیمفا ارشیو بازی های قدیمیش رو پر میکنه. گیمفا راهنمای سولز میذاره گیما راهنمای بلادبورن میذاره گیمفا مقالات ۱۰ برتر میذاره گیمفا سردبیرش به تک تک کاربرا جواب میده و فقط و فقط و فقط برای اونا و به عشق اونا کار میکنه. این وسط چند نفر در برابر خیل کاربرای عزیزمون هیچ اهمیتی ندارن برام و اگر ۴ نفر رفتن از سایت خدا رو شکر در ازاشون کلی کاربر خوب و فهیم اومده جاشون.

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    اقای اقابابایی ممنون
    با اینکه علاقه ای نداشتم به این بازی ولی این مقاله شما واقعا جذاب بود

  • خیلی عالی بود ممنون بشدت منتظر انتشارشم اما توان خرید در روز اول رو ندارم قیمتش بیاد ۱۴۰ یا ۱۵۰ حتما میخرم

  • “خوشبختانه در بازی هیولاهای ماوراء الطبیعه هم وجود دارند آن هم با طراحی های مخوف”؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا خوشبختانه؟؟؟؟؟؟
    از کی تا حالا رزیدنت اویل از ویروس رد شده به ماوراءالطبیعه رسیده؟این بدبختانه داره نه خوشبختانه.
    این بازی هیچ بویی از رزیدنت اویل نبرده در حد یک فیلم کلیشه ای ترسناک درجه سه هالیوودی بیشتر نمیتونه ظاهر بشه.اگر وی آر رو هم ازش بگیری دیگه به یه افتضاح مطلق تبدیل میشه.

  • ali.xbox گفت:

    دوستان خواهشا یه سوال دارم جان خودتون جواب بدین بازیhalo 5 برای ایکس باکس وان اگر بخوای فقط مرحله هاشو بری نیازی به اپدیت هست یا نه خواهشا توضیح بدین

  • onlyapm گفت:

    پس بالاخره یه تغییر اساسی تو سبک بازی دادن
    تازه الان اون بازی شده که همه ازش انتظار دارن 😀

  • Hamed72 گفت:

    اویل همیشه نام ترس و بقا رو انحصارا ب یدک میکشه و کپکام با این تحول حرکت رو ب جلویی برداشت.اونایی هم ک مخالف این تغییر هستن بنظرم اویل باز نیستن.اویل یعنی ترس و اضطراب و فرار و حس ضعف و مرگبار بودن اتمسفر…
    #من ب کپکام ایمان دارم :yes: :yes: :yes:

  • mercenery گفت:

    True Ending 😥 😥

    این لامصب دمو برا من خیلی سخته که هیولا (مسخره شد 😛 ) رو بدون ضربه خوردن بکشی ش تا به این پایان برسی

    یه نکته ی دیگه!! من دیشب با زبان آلمانی دمو رو بازی کردم… صدا ها که فرق میکنن هیچ! یه چند تا صدای دیگه هم داخل بازی فرق میکنن که بازی رو ترسناک تر میکنه!
    توصیه میکنم حتماً آلمانی ش م برید و صفا کنید 😎

  • payam1992 گفت:

    کاش یه شخصیت قدیمی فراموش شده تو بازی مثل کارلوسم نشون بدم خیلی هیجان انگیز میشه

  • aref44 گفت:

    مقاله اونقدر شیرین بود که تا به خودم اومدم تموم شد … یه لحظه رفتم به دورانی که یه نوجوون ۱۳ ساله بودم و عشق کلوپ … به قول آقای آقابابایی با اینکه خودمون کنسول داشتیم ولی بازی کلوپ چیزی دیگه ای بود … بهترین سری رزیدنت برای من سری ۱ و ۴ هست … نه اینکه ۲ و ۳ بد باشن ولی این دو سری واقعا نوستالژی خالص هستن … سری ۵ ۶ و یه ریمیک که داده بودن حالمو بهم زد … حالا ببینیم ۷ چی میشه …

  • pro gamer2017 گفت:

    ممنون آقا سعید.بی صبرانه منتظر رزیدنت اویل هفت هستم چون میدونم آدمو از ترس میخکوب میکنه.دوربین اول شخص،اضافه شدن دوباره راهرو های تنگ و تاریک،هیولا های ترسناک،کمبود اسلحه و تیر و…… ترسناک بودن بازی رو تضمین میکنن.امیدوارم کپکام موفق بشه اویل رو به روز های خوبش برگردونه

  • Puddin JOKER گفت:

    خیلی ممنون بابت نقد،عالی بود :rotfl:
    واقعا برای من ک انتظار سخته ،با رزیدنت اویل بزرگ شدم و واقعا هیچ وقت با هیچ عنوانی انقدر ارتباط برقرار نکردم،به امید موفقیتش

  • خیلی خوب بود سعید جان مقاله خیلی خوبی بود
    /
    به شدت منتظرشم به این نسخش خیلی امید دارم

  • mohammad.bh گفت:

    امسال یه سال عالی برای طرفداران این سبکه. دوتا عنوان شاهکار قراره بیاد . Outlast و resident evil. به شدت لحظه شماری میکنم براشون :inlove:
    ممنون از شما بابت مقاله خوبتون.

  • Mr Zombie گفت:

    ممنون سعید جان
    من خیلی کم نظر میدم اما نوشته هاتون مجبورم میکنن نظری هم بدم.
    در مورد اویل مطمئنا خیلیامون عاشقشیم.جاهای تاریک و فضای مرده ک خوراک منه.ولی ن ب اول شخص بودن اویل!!! ک خیلی تو ذوقم خورد وقتی دیدم بهترین IP گیمری زندگیم شده اول شخص :no:

    تنها دلیلی ک اخبار بازی رو دنبال میکنم ارتباط داستانی این شماره با نسخه های قبلیه 🙂 حتی ب خاطر موضوع ارتباط داستانی pre order کردم ک انشاالله جوابشو ب خوبی پس بده.امیدوارم

    در مورد گرافیک نظری ندارم چون اویل رو فقط برای داستان و اتمسفرش بازی میکنم
    در مورد گیم پلیش هم بگم ک از دموش تا حدی راضی بودم

    موفق باشید
    ببخشید یادم رفت با اینکه خیلی کم نظر میدم اما همه ش میره برای بررسی!!!!
    لطفا ب این مورد هم رسیدگی شود با نهایت احترام

  • Ps4&switch گفت:

    چند دهه خاطره…. بیشتر گیمرها با سری رزدنت اویل مجذوب بازیها شدند…. یه امید موفقیت و شکوفایی مجدد این بازی….

  • ERKEFIENDE گفت:

    آقا من متنتون رو خوندم
    خیلی زحمت کشیدی و ممنونم از پیش نمایش خوبتون
    امیدوارم این بازی تمام امید های مارو برآورده کنه
    من با این بازی بزرگ شدم امیدوارم ایندفه خراب نکنه

  • نقد زیبایی بود ولی بیشتر از همه اول شخص بودنش و این که دیگه جای کریس و لیان نیستیم اذیت میکنه
    به توصیه بچه ها رفتم نسخه ۴ رو بازی کردم و عجب بازی بود! ترغیبم کرد که ۵ و ۶ رو هم تموم کنم ولی دوربین های نسخه های قبلی اذیت می کرد نتونستم تمومشون کنم
    باس سدلر خدایی پیر شدم سرش! چجوری میگین عین هلو می کشینش؟

  • Sir Ezio گفت:

    موفق میشه ولی نه به عنوان رزیدنت ایول

  • Snake Forever گفت:

    جدا دموی بازی منو خیلی تحت تاثیر قرار داد حس ترس حتی هنگاه راه رفتن هم به بازیباز منتقل میشه

  • فکر کنم معده ام مون از استرس از بین میره

  • ShahinSky گفت:

    اسم ایول میاد یاد کلوپ با ایول ۲ میوفتم
    بعدشم ایول ۳ و ۴ که تو خونه با پسر عموم چند بار جفتشونو تموم کردیم خیلی حال میداد
    این ایول امیدی بهش ندارم فقط چون اول شخصه
    محیط بازی باحاله کلا همه چیزش باحاله غیر از اول شخصش

  • NIRVANA گفت:

    ۱۱۰% میترکونه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • mahdi7khe گفت:

    دموی بازی بهترین دمویی بود که تو عمرم بازی کردم ، حتی از بتای battlefield 1 هم بیشتر بهم حال داد .
    تازه جالبیش این که کپکام واسه دمو هم آپدیت داد و کلی بخش های جدید و چند تا پایان جدید بهش اضافه کرد و بلاخره تونستم فرار کنم از اون خونه لعنتی !!!
    وقتی داشتم دمو رو بازی می کردم اصلا یادم نبود دارم resident evil بازی می کنم !!! ولی به نظرم این بازی پس از انتشار و مشخص شدن داستانش خواهیم فهمید که ربطش به سری چیه . اگه یادتون باشه سر resident evil 5 هم خیل بحث شد ، چون تو تریلر هاش همش همون زنه که ماسک داشت نشون داده می شد و بعد هم معلوم شد که آبجیه کریسه !!!
    من هم مثل شما امیدوارم بازی بترکونه و بهتون می گم اگه دموش رو تجربه نکردین نصفه عمرتون به فناست .

در انتظار وارثی شایسته برای میراث ارزشمند میکامی | پیش نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard | گیمفا