Titanfall 2 – بررسی عملکرد در رایانههای شخصی
وقتی EA اعلام کرد که Titanfall 2 تست بتای رایانههای شخصی را دریافت نخواهد کرد، بسیاری از بازیبازان راجع به وضعیت آن نسخه نگران شدند. در آن زمان، عدم عرضه تست بتا برای پلتفرم خاصی، به این معنا بود که بازی روی آن پلتفرم به طرز بدی اجرا خواهد شد. Titanfall 2 هم اکنون عرضه شده است و زمان آن است که ببینیم این عنوان روی رایانههای شخصی چگونه اجرا میشود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.
در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA هنوز برای این عنوان یک پروفایل SLI رسمی ارائه نکرده است که به همین خاطر ما عملکرد کارت گرافیکی GTX690 را بررسی نکردیم.
Titanfall 2، توسط نسخهای تغییر یافته از موتور بازیسازی سورس (Source Engine) ساخته شده است و همانطور که در زیر مشاهده میکنید، Titanfall 2 مشخصا یک عنوان نیازمند کارت گرافیک است. پردازنده شش هستهای به هیچ وجه فشاری را تحمل نکرد و در هیچ صحنهای کارت گرافیکی را محدود نکرد.
مثل همیشه، ما یک پردازنده دو هستهای و یک پردازنده چهار هستهای را شبیهسازی کردیم تا ببینیم بازی روی سیستمهایی با این پردازندهها چگونه اجرا میشود. با غیرفعال بودن Hyper Threading، پردازنده دو هستهای شبیه سازی شده قادر بود نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم در ثانیه ارائه کند، هرچند تعدادی گیرکردنهای قابل توجه وجود داشت. با فعال کردن Hyper Threading، سیستم با پردازنده دو هستهای قادر بود تجربه روانی را ارائه کند و نرخ فریم حتی در مسابقات چندنفره که فعالیت زیادی در حال انجام بود روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده بود.
نیازی به گفتن نیست که سیستم پردازنده چهار هستهای شبیهسازی شده قادر به ارائه تجربه بازی روانی بود و تفاوتی نداشت که Hyper Threading فعال یا غیرفعال باشد.
کارت گرافیکی GTX980Ti قادر به ارائه تجربه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۱۰۸۰ و روی تنظیمات الترا بود و در رزولوشن ۴K و تنظیمات الترا نرخ فریم ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه را ارائه نمود. در اکثر موارد بازی در رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ فریمی بالای ۱۰۰ فریم بر ثانیه در حال اجرا بود. هرچند صحنههایی را مشاهده کردیم که با این که اتفاق خاصی در حال رخ دادن در صفحه نبود اما به طرز تعجب برانگیزی به قدرت سخت افزاری بالایی نیازمند بودند.
برای مثال صحنه زیر را مشاهده کنید. این صحنه با این که از لحاظ گرافیکی خیلی تحسین برانگیز نیست، کارت گرافیکی GTX980Ti را تا نهایت توانش استفاده کرد و فقط با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شد. حدس ما این است که کمی مشکلات Z-buffering وجود دارد که به درستی حل نشدهاند. چرا که کیفیت افکتها و ویژگیهای دیداری که در این صحنه در حال نمایش هستند، این عملکرد ناامید کننده را توجیه نمیکنند.
مسلما این بدین معنی است که بازیبازانی که کارت گرافیک NVIDIA ضعیفتری دارند، در صحنههای به خصوصی کمی مشکلات عملکردی را تجربه خواهند کرد و تنها راه حل آنها این است که کیفیت گرافیک بازی را کمی پایین بیاورند. بنا به گزارشها، کارت گرافیکهای AMD نسبت به کارت گرافیکهای NVIDIA، بازی را بهتر اجرا میکنند. رسپاون (Respawn) ادعا کرد که هم اکنون در حال کار بر روی بهینهسازی است که عملکرد کارت گرافیکی را بهبود میبخشد، پس این که ببینیم استودیو چه چیزی برای ارائه خواهد داشت، جالب خواهد بود.
رسپاون، تعداد قابل قبولی تنظیمات در بازی قرار داده است. بازیبازان رایانههای شخصی میتوانند کیفیت Anti-Aliasing، بافتها، فیلتر بافتها، جزئیات سایه خورشید، جزئیات سایه نقطهای، سایههای نقطهای پویا، انسداد محیطی، جزئیات مدل، جزئیات افکت، علائم ضربه و Ragdolls را تغییر دهند. همچنین لغزندهای برای تنظیم میدان دید و همچنین تنظیماتی برای کور رنگی و دویدن روان وجود دارد.
باید اشاره کنیم که قابلیت Dynamic Super Resolution کارت گرافیکهای NVIDIA در بازی Titanfall 2 کار نمیکند. برای استفاده از رزولوشنهای بالاتر مثل ۴K، مجبور شدیم که رزولوشنهای سفارشی را در کنترل پنل نمایش NVIDIA تنظیم کنیم.
رسپاون، راه حلی با عنوان TSAA در بازی اضافه کرده است که بنا به گفته توسعه دهندگان دو برابر سریعتر از ۲XMSAA است و در از بین بردن دندانهها بهتر عمل میکند. نقطه ضعف TSAA این است که کمی تصویر را تار میکند، هرچند که در این بازی این مشکلات به حداقل کاهش پیدا کردهاند. در زیر میتوانید اسکرینشاتهایی از مقایسه بین TSAA (سمت چپ) و ۴XMSAA (سمت راست) را مشاهده کنید.
از نظر گرافیکی، Titanfall 2 خوب به نظر میرسد اما حتی نزدیک به Battlefield 1 و Gears of War 4 هم نیست. محیط بازی در حالت تک نفره عالی به نظر میرسد و برخلاف دیگر توسعه دهندگان، رسپاون از رنگهای متنوع استفاده کرده است. سیستم نورپردازی هم در برخی موارد بسیار تحسین برانگیز است، هرچند که از افکتهای انفجار بسیار ساده که در Titanfall 2 استفاده شدند بسیار ناامید شدیم. تعامل با محیط و تخریب پذیری محیط هم کمی محدودند و بازی احساس خارقالعادهی نسل بعدی را ارائه نمیکند؛ و همانطور که انتظار داشتید برخی بافتها حتی در کیفیتهای خیلی بالا (Insane) بسیار رزولوشن پایینی دارند. اشتباه برداشت نکنید، Titanfall 2 ظاهری بسیار عالی دارد اما مخصوصا بعد از تجربه Battlefield 1 و Gears of War 4 کمی انتظار بیشتری از جلوههای دیداری داشتیم. و همچنین رسپاون از یک فیلتر فیلمی استفاده کرده است که نمیتوان آن را غیرفعال کرد.
روی هم رفته، Titanfall 2 در اکثر مواقع روی پلتفرم رایانه شخصی عالی اجرا میشود. به طور پیش فرض، بازی شتاب موس را غیرفعال میکند (البته تنظیماتی برای فعال کردن آن وجود دارد)، تعدادی تنظیمات اضافه جالب وجود دارد که در بازیهای دیگر وجود ندارند (مانند تنظیمات کور رنگی) و به هیچ مشکل مربوط به بخش آنلاین برخورد نکردیم. با وجود این که تست بتا برای رایانههای شخصی عرضه نشد، Titanfall 2 روی رایانههای شخصی به خوبی اجرا میشود. اما همچنان معتقدیم که برخی صحنهها از مشکلات بهینهسازی رنج میبرند چرا که بدون ارائه صحنه تحسین برانگیزی در صفحه، کارت گرافیکی را تحت فشار قرار میدهند، بنابراین امیدواریم که رسپاون عملکرد بازی را بیشتر از قبل بهبود ببخشد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
دوستانی که تجربه کردن بگن کمپین بازی چند ساعت بود ؟
بشدت بازیش مزخرفه.
وقتی که نام بازی های EA روی PC میاد دیگه مشکلات بهینه سازی را فراموش کنید :دی
“بخصوص نسخه بهبود یافته فراست بایت ۳…” 😎
عاشق گیم پلی سرعتی هستید,هرگز تیتان فالو از دست ندید,
به غیر از اینکه بهینه سازی اش عالیه,
بازیش هم شاهکاره :inlove:
برای بتلفید ۱ و تایتان فال نوبت گذاشتم 😀 چون واقعا نمیشه از هیچ کدومشون گذشت.
آره لامصب بهینه سازی بازی های EA خیلی خوبه 😀 ولی فک کنم اکتیویژن گشا.دیش میاد بهینه سازی کنه تو آپدیتا درست میکنه :rotfl: :rotfl:
یک نکته رو بنده اضافه کنم که استودیوهای داخلی EA تقریبا دیگه همه دارن از موتور فوق العاده فراسبایت استفاده میکنن اما دایس این موتور رو در اختیار استودیوهای خارجی قرار نداده شاید هم اونا خودشون نخواستن استفاده کنن در هر صورت این بازی با سورس انجین ولو ساخته شده . مثل سری کرایسیس که با کرای انجین ساخته شده اینا استودیوهای مستقلن و EA دخالتی در ساخت بازیاشون نداره فقط ناشره و طبق قرارداد بخشی زیاد یا کم از هزینه ساخت بازی رو تامین میکنه و بعد ناشر هم خودشه !
شرمنده بابت اسپم .
نرم افزاره خوب برا ضبط کردن فیلم از بازیا با کیفیت واقعی بازی وجود داره ؟
یا نرم افزاری که نزدیک ترین کیفیتو به بازی اصلی داشته باشه .
حجم ویدیوهاش هم مثل نرم افزار fraps خیلی زیاد نباشه .
bandicam خوبه. میتونی کیفیت رو هم تنظیم کنی تا حجمش پایینتر بیاد.
فقط Windows 10 recorder 😉
دوستان ببخشید یه سوال:season pass چیه وچجوریه؟!
داداش سیزن پس یه محتوای الحاقی هستش که همه محتوای الحاقی (DLC) هایی که میخواد بیاد رو شامل میشه و خیلی به صرف تز از این هست که بخوای تک تک بخریشون
برای dlc های مجانی باید چی کرد؟!
یا خودت میری داخل صفحه خرید بازی اددش میکنی یا خودش اضافه میشه به بازیت خود به خود.
کل محتویات اضافی پولی در یک مجموعه با قیمتی پاینتر نسبت به کل محتویا = season pass
البته آپشن Colorblind رو اکثر بازی ها قبل تایتان داشتند و چیز جدیدی نیست.
دقیق نمی دونم که چرا برای یک بازی مربوط به سال ۲۰۱۶ رفتن سراغ سورس انجین !…در صورتی که از فراسبایت هم می تونستن استفاده کنن..
Valve هم چند وقتی هست که سورس انجین ۲ رو معرفی کرده و احتمالش هست که اولین بازیش هم Left4dead 3 باشه (البته اگر کاری به بازسازی Dota 2 نداشته باشیم !) که امیدوارم همینطور بشه !
اه من بلاخره شما را یافتم
برادر شما چگونه بازی های استیم را با روبل میخری؟؟؟؟؟
بابت اسپم٬طرز گفتارم عذر میخوام
اول باید داخل وبسایت استیم لاگین کنی.بعد اون باید وارد بخش Account details بشید ( برای وارد شدن به این قسمت هم بعد از لاگین کردن روی ای دی استیم کلیک کنید بالا سمت راست مشخص هست) و بعد اون Update store country رو انتخاب می کنید و باقی موارد مشخص هست..
البته قبل تمام این قضایا باید حتما آی پی رو به آی پی روسیه تغییر بدید تا امکان تغییر والت از دلار به روبل (از تغییر بخشی که بالاتر هم گفتم) وجود داشته باشه !…
بازیه فوق العاده ای هست ایشالا در نسخه هایه بعدی شاهد یه کمپین طولانی تر باشیم چون واقعا این عنوان قابلیت این رو داره که به یه شاهکار بی همتا در صنعت گیم تبدیل بشه
{اسپم}
به نظرتون ارزش داره بازی Counter-Strike: Global Offensive رو بخرم؟؟
ایرانی پیدا میشه تو بازی ؟؟
آره البته اگر با گیم پلی شوتینگش کنار بیای. پلیراش به شدت زیاده و هیچوقت مشکل کمبود پلیر پیش نمیاد. ایرانی هم زیاد داره و سرور هم زیاد زدن. البته امیدوارم منظورت نسخه استیم باشه چون شنیدم نسخه کنسولی خیلی داغونه …
برو تو این سایت سرور رایگان و ایرانی هم زیاده البته دانلود کنی بهتره هم مولتی پلیر داره هم تک نفرهhttp://fileniko.com
منم میخوام تعطیلات میلادی بخرمش…پرفروش ترین بازیه استیمه….اون موقع من یه ایرانی ام که کانتر میزنه☺
خیلی خوبه
با سلام خدمت نویسنده این مقاله خواستم بدونم که چرا از cpu و کارت گرافیک های amd توی تست تون استفاده نمیکنید
در حالی که gtx 980 و gtx 690 به غیر از تاریخ عرضه و مصرف برق تفاوت چندانی در قدرت سخت افزاری ندارند
دوست عزیز دقیقا من هم متوجه نشدم که چرا تست فقط مربوط به پردازنده های اینتل و کارت های انویدیا هست . شاید دلیل این امر هم تعداد کاربرهای بیشتر این دو محصول نسبت به محصول رقیب باشه اما باز هم دلیل منطقی نیست ولی گمان کنم نویسنده ستون احتمالا سیستم مورد نظر شما رو برای تست نداشته . در مورد دوم حرف شما کاملا درسته ۹۸۰ و ۹۶۰ تفاوت چندانی با هم ندارند اما وقتی نویسنده میگه ۹۸۰Ti اونوقت یه خورده شرایط فرق می کنه . فقط همین بس که بدونین تعداد هسته های کودا برای ۹۸۰Ti هم اکنون از بهترین های ۱۰۸۰ هم بیشتره .
سلام دوست عزیز ممنون که نظرمو خوندین و جواب دادین منظور من این بود که بهتره از کارت گرافیک های همرده دو شرکت amd و nvidia باشه والا تفاوت ۶۹۰ و ۹۸۰ti کاملا مشخصه من که به شخصه منتظرم کارایی ۱۰۸۰ti رو ببینم