یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا

یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود

کسری نراقی
۲۰:۲۸ ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا

با آغاز نظرسنجی سومین رونمایی بازی ایرانی در سال ۹۵، هواداران می‌توانند از بین چهار بازی ایرانی ثبت شده، یکی را برای دریافت بسته حمایتی-تبلیغاتی انتخاب کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رونمایی از بازی‌های ایرانی یکی از بسته‌های حمایتی است که امسال اجرایی شد و هدف آن افزایش فروش بازی‌های ایرانی است.

پس از فراخوان ثبت‌نام برای روند رونمایی آبان ماه، ثبت‌نام چهار بازی جدید ایرانی نهایی شد.

بازی‌های «کوهستان سرد»، «بردیا»، «فریاد آزادی: تنگستان» و «چهره شیطانی» عناوینی هستند که در روند رونمایی آبان ماه شرکت کرده‌اند.

هواداران این بازی‌ها می‌توانند تا پایان روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه با مراجعه به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نظرسنجی شرکت کرده و به بازی مورد علاقه خود رای دهند؛ عنوانی که بیش‌ترین رای را کسب کند بسته حمایتی رونمایی را دریافت خواهد کرد.

 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و مشاهده ویدیو بازی‌ها می‌توانند به پروفایل این چهار بازی در سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنند:

پروفایل بازی کوهستان سرد

پروفایل بازی بردیا

پروفایل بازی فریاد آزادی: تنگستان

پروفایل بازی چهره شیطانی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا
یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MS GAMER گفت:

    اون کوهستان سرد و چهره شیطانی بازی هایه خوبی بنظر میان، امیدوارم بازی سازهایه ایرانی بتونن خودشون رو به سطح جهانی نزدیک کنن چون واقعا استعدادهایه فوق العاده ای تو ایران موجود هست

  • Afson گفت:

    فریاد آزادی: تنگستان
    از همه بهتره

  • TheWhiteWolf گفت:

    خیلی دوست دارم حمایت کنم ، اما واقعا نمیشه!
    الان مثلا بازی بردیا ، گرافیکش خدایی از GOW 1 هم خیلی پایین تره ، و ازنظرگرافیک و گیم پلی هم که نمیشه امیدی داشت. بقیه بازی ها هم بنظرم کلا بتونن با بازیای اول شخص موبایل رقابت کنن (اونم شاید) .
    خیلی بهتر بود اگر میشد ایران مثل لهستان که فقط CD Project Red رو داره یه تیم بازی سازی داشت عوضش بازیه با کیفیتی میداد بیرون. البته حالا ما خیلیم امید نداریم، اما کاش درحد استانداردهای جهانی باشه بازی ساختنمون …

  • Y PS گفت:

    برای بازیسازهای ما مهمترین چیز، ایده جدید و نوآوری توی داستان و گیمپلی هست نه اینکه ایده call of duty رو بگیریم و با تغییرات جزئی بخواییم بازی بسازیم…اصلا بازی های ما نباید شبیه بازی های موفق خارجی باشه…برای موفقیت نوآوری لازمه.
    شما اینساید ، ori یا لیمبو رو ببینین…شبیه بازی های AAA نیستن ولی موفقیت بالایی کسب کردن.
    آقای محمد علوی که از طراحان مراحل مدرن ۱ و ۲ بودن و الان تو ریسپاون هستن تو یه مصاحبه گفتن:
    ” تنها پیشنهادم را در قالب یک داستان می‌گویم: در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای ژاپنی و آمریکایی جزایز کوچک زیادی را در اقیانوس آرام اشغال کردند. افراد بومی که هنوز تکنولوژی‌های پیشرفته نداشتند و ندیده بودند، شاهد این بودند سربازان از طریق دستگاههایی که امواج رادیویی به هواپیماها ارسال می‌کردند، برای تجهیزات و غذا پیام می‌فرستاند. بعد از اتمام جنگ، جزیره نشینان با الهام از این قضیه از چوب و نارگیل چیزهایی شبیه به هدفون و دستگاه رادیویی می‌ساختند، مسیری را هم با آتش روشن می‌کردند و دستان خود را رو به آسمان مانند سربازان آمریکایی تکان می‌دادند و انتظار داشتند هواپیمایی از راه برسد و برایشان آذوقه بفرستد. این پدید به اسم Cargo Cult شناخته می‌شود.تقلید نکنیم، بر روی گیم‌پلی و ویژگی‌های بازی مطالعه کنیم. بسیاری از صنایع بازی‌سازی نه فقط در ایران بلکه در بیشتر نقاط دنیا، از همین شیوه‌ی Cargo Cult استفاده می‌کنند تا یک بازی ساخته شود. آن‌ها اغلب جوانب بازی‌های معروف را بدون اینکه درک کنند چرا این جوانب در بازی به کار برده شده و چه ویژگی‌هایی آن‌ها را موفق کرده، نادیده می‌گیرند، تقلید و کپی می‌کنند. پیشنهاد من این است که Cargo Cult را در ساخت و توسعه‌ی بازی متوقف کنید!بپرسید چرا؟! چون باید دلایل پشت گیم‌پلی و ویژگی‌های آن‌ها را مطالعه کرد و درک کرد و با آن‌ها بازی‌های اصیل و ریشه‌دار ساخت.”

  • کوهستان سرد با UG4 ساخته شده؟ 😯
    اون چهره ی شیطانی عجب گرافیک خوبی داره. نه بابا مثل این که یه حرفایی واسه گفتن هست. 😎

  • MoHamMaD 1122 گفت:

    واقعا عالی بودن من از کوهستان سرد و فریاد آزادی خوشم اومد
    دمشون گرم به خدا، بازی های قشنگین

    بهتره تو بازی فریاد آزادی روی گرافیک هنری بازی خوب کار کنن

  • ... گفت:

    دقیق نمی دونم چرا ولی به نظر “کوهستان سرد” داخل یکسری بخش ها تاحدودی شبیه به ولفنشتاین می اومد ! (مخصوصا جایی که دستور می گرفت که فلان کار رو انجام بده d: ) تنها همونش هم برام جالب بود !…با اینکه از نظر گیم پلی تقریبا هیچ شباهتی نداشتن و اون بازی به طرز عجیبی سریع بود…
    اونطور که معلوم بود داخل بازی Aim هم بود که تا اونجایی که از تریلر مشخص بود اصلا نیازی هم بهش نیست و بهتر هست که حذفش کنن و دقت تو شلیک رو کمتر کنن تا گلوله همیشه دقیق به همونجایی که نشونه گرفتی شلیک نشه.
    طراحی مراحل و دیوار و اجسام و غیره هم به نظر خیلی لبه دار می اومد یک چیزی در حد همون ولفنشتاین مربوط به ۱۴-۱۵ سال پیش..
    نورپردازی ها هم واقعا ضعیف بود و اصلا مشخص نبود که بازی با آنریل انجین ۴ ساخته شده ! و اونطور که معلوم بود تمام سایه ها رو حذف کردن با این حال باز هم به نظر بازی فریم درست و حسابی نمیداد..

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    از همشون خوشم اومد واقعا باحالن نظر من اینه:

    نمیشه همشو با هم معرفی کنند؟!

    چقدر این کوهستان سرد خوبه ولی رو گرافیکش باید خیلی بیشتر کار کرد چون بالاخره با انریل انجین ۴ ساخته شده و این بردیا هم که گویا hack and slash هست و عالی و فریاد ازادی هم که شوتر

  • siavash_kf گفت:

    هر چهار بازی بازی های خوبی بنظر میان مخصوصا بازیه چهره ی شیطانی
    خوشبختانه ایران تو ی این زمینه پیشرفت چشم گیری داشته و گرافیک ها و داستان های خوبی به نمایش گذاشته ولی بزرگ ترین مشکل ایران توی گیم پلی و گان پلیر بازیه که حتی تو ی بازی پر سر و صدای ارتشهای فرازمینی به شدت مورد آزار هشتش بازی سارزان ایرانی حتی داستان های خوبی برا روایت دارن مثل بازی تنگستان که جالب به نظر میاد حتی بازی شبگرد هم که گرافیک خوب و داستان خوبی داشت ولی گیم پلی و گان پلی خوبی به نمایش نزاشت ولی باز هم این بازی ها جای تقدیر دارند و جای پیشرفت
    به امید روزی که با بازی های خوبی طرفشیم :heart: :heart: :heart: :heart:

  • Iron Maiden گفت:

    اقا من خودم تو کار cg هستم میدونم تو ایران تریدی کارهای خیلی قوی داریم،ذهن های خلاق هم زیاده ولی نمیدونم چرا اینا به جایی نمیرسند! فرض کنید همین بازی ذهن زیبا بنظر میرسه ایده بدی نباشه ولی قطعا بلحاظ فنی از مکس پین یک هم پایینتره درحالی که توانایی کاربلد های ایران بیشتر از ایناست ولی از این پتانسیل اسفاده نمیشه. مثل خیلی از کارهای دیگه بازی سازی هم در ایران حرفه ای نیست .اگر حرفه ای باشه ،مدیریت حرفه ای بشه در اونصورت ما میتونیم بازی هایی برای مارکت جهانی داشته باشیم.

  • Nader13 گفت:

    خوبه ولی انتظاری ندارم از این صنعت تو ایران چون جایی واسه انتظار داشتن واسم نذاشته تا الانم از هیچ کدوم بازیاشون لذت نبردم فقط سعیمو کردم لذت ببرم ولی امیدوارم این صنعت پیشرفت کنه تو ایران یعنی کمتر از ی استدیویه لهستانیه گم نام هستیم ک ویچرو خلق کرد و تو شماره ی سوم استانداردای جدیدی ب سبکه ارپی جی اضافه کرد

  • hashem گفت:

    بین بد و بدتر یکی انتخاب کنین :no:

  • آرین گفت:

    دوستان بازی تراتئون و فریاد آزادی و تنگستان و ترکمنچای عرضه شدن؟؟؟

  • MOANOFTHEMOON گفت:

    واقا مزخرفه
    اخه اینا چی هستن اون بردیا که سرباز ها رو میکشی انگار پاهاشون رو می بری مثل پلاستیک میوفتن رو زمین

یکی از این چهار بازی ایرانی، به انتخاب هواداران رونمایی می‌شود - گیمفا