گزارش: امسال حدود شش درصد از مردم ایالات متحده هدست واقعیت مجازی خود را خریداری خواهند کرد

۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱

در حال حاضر به لطف ابراز علاقه غول های صنعت همچون سونی، والو، سامسونگ، HTC، و آکیولوس بازار هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، یک بازار رو به رشد محسوب می شود.  در حالی که هنوز هدست های دیگر شرکت ها همچون آکیولوس (آکیولوس ریفت) و والو وارد بازار نشده‌اند، هدست واقعیت مجازی سونی (پلی استیشن وی‌آر) وارد بازار شده است. سونی امیدوار است با ارائه این محصول بتواند سهم بازار کنسول را برای خود حفظ کند آن هم زمانی که دو شرکت آکیولوس و والو برای تصاحب سهم بیشتری از بازار PC با یکدیگر رقابت میکنند.

بر اساس مطالعه ای که سایت Strategy Analytics در بازار انجام داده است، ۶% از مردم آمریکا هدست های واقعیت مجازی خود را همین امسال تهیه خواهند کرد. نفوذ این تکنولوژی در آمریکا بیشتر از دیگر نقاط است که از دلایل آن میتوان به تعداد زیاد فروشگاه‌ها و تبلیغات گسترده آن‌ها برای هدست های VR مختلف اشاره کرد.

دیوید مک کویین تحلیل گر سایت Strategy Analytics در این باره می‌گوید:

نفوذ و سرایت این تکنولوژی در آمریکا بیشتر از دیگر کشورها است، دلیل آن هم تا حدودی به تعداد زیاد فروشگاه‌هایی که این محصولات را تبلیغ می‌کنند برمیگردد.

این تحلیل گر در جایی دیگر بیان می کند:

سامسونگ در حال عرضه کردن تعداد زیادی از گجت‌های پوشیدنی همراه با گوشی های جدید خود است، گوگل هم تعداد زیادی از این گجت‌ها را تاکنون عرضه کرده است، حتی نیویورک تایمز هم مشترکین خود را ترغیب کرده است که از این هدست ها برای برای مشاهده مستندات استفاده کنند.

وی می افزاید:

با وجود هجوم شرکت‌های مشتاق در تولید این محصول واقعیت امر این است که رشد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در میان عموم مردم آمریکا تدریجی خواهد بود و دلیل آن وجود هدست های ارزان قیمت است. بازار هدست های VR بسیار شبیه بازار اتوموبیل خواهد بود، بسیاری از مردم از خودرو های شرکت های فورد و تویوتا استفاده میکنند، تعداد کمی از آن ها سوار بر پورش می‌شوند و در آخر تعداد انگشت شماری از آن‌ها فراری را انتخاب می‌کنند.

این گزارش به این نکته نیز اشاره میکند که  حدود ۱۸ ماه زمان می برد تا هدست های VR به مانند شبکه استریم نتفیلیکس در خانه ها نفوذ کند.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • _LoveGame_ گفت:

    یکی از اشنا ها میخاد بخره ایشالا ما هم بتونیم اویل رو تجربه کنیم باهاش

    0
    0
  • Nima 1990 گفت:

    اقا کسی میدونه مانیتور ASUS VX238H برای بازی با ps4 مناسبه یا نه؟
    کلا با قیمت ۷۰۰تا ۹۰۰ هزار تومن چی بگیرم بهتره که full HD باشه؟ تی وی یا مانیتور

    0
    0
    • dark one گفت:

      اگر برای بازی می خوای بگیری مانیتور بگیر چون ارزون تر از tv هستش.
      اما اگر برای خونه می خوای tv بگیر که کنار بازی هم بکنی.
      به نظرم مانیتور خوبی انتخواب نکردی
      من asus vs239h دارم. کاملا هم ازش راضیم(روی pc). حالا بازم بپرس

      0
      0
    • marcus.finex گفت:

      پیشنهاد می کنم tv بگیری چون تو سایز ۲۲ آدم چیزی نمی فهمه از خروجی تصویر
      همه چیز کوچک هست و بافت کوالیته تصویر هم زیاد به چشم نمی یاد
      البته تلوزیونی بگیر که رفریش ریت تصویرش ۶۰ باشه به این عدد های غیر واقعی هم اکتفا نکن مثل ۵۰۰ هرتز
      اگه خواستی مانیتور بگیری پنل tn با رفرش ریت ۶۰ وزمان پاسخ دهی ۱ میلی ثانیه بگیر اگه بودجه برات مهم نیست مانیتوری بگیر که علاوه بر خصوصیات بالا از فناوری های gsync . free sync پشتیبانی کنه تا با شکستگی تصویر روبرو نشی

      0
      0
      • John Shepard گفت:

        @Marcus
        مرد حسابی مجبوری بلد نیستی راهکار بدی ؟ G sync و Free Sync به چه درد PS4 میخوره وقتی فریم همه بازیا رو ۳۰ قفله . چند تا بازی محدود هم رو ۶۰ قفله و اصلا FPS باز نیست که بزاره از این تکنولوژی ها بهره ببری . دوما خود FPS cap باعث چند میلی ثانیه latency میشه لزومی نداره این همه پول بده که مانیتور ۱ میلی ثانیه ای بگیره
        نیما جان من خودم چند ساله تلویزیون ۲۲ اینچ LG دارم راضیم ازش و کیفیت رنگ بندی . تصویر و اندازش فوقالعادس . اگر مانیتور بخری بلندگو نداره که صدا رو بشنوی و باید بهش اسپیکر وصل کنی یا هدفون بزنی . تلویزیون اسپیکر داره . اما اگر مانیتوربگیری بعدا کامپیوتر بخ.ری میتونی از مانیتور استفاده کنی. تلویزیون رو به عنوان مانیتور استفاده کنی جالب نمیشه . هم رزولوشننش بعضی مواقع قاطی میکنه هم Input lag و تاخیر پاسخدهیش از مانیتور بیشتره.

        0
        0
        • Nima 1990 گفت:

          ممنونم از راهنماییت
          حقیقتش اینه که الان بین انتخاب مانیتور ASUS VX248h که TN هست و پاسخگویی ۱ms داره و SAMSUNG S24D595 که PLS و ۵ms هست موندم

          0
          0
          • John Shepard گفت:

            برای کنسول هیچ فرقی نداره چون Vsync رو حالت On هستش و خودش FPS رو بر روی ۳۰ یا ۶۰ قفل میکنه . همونطور که گفتم این تکنولوژی های تاخیر کمتر و Gsync و این داستانا برا کسانی هستش که کیس های حرفه ای گیم جمع میکنن و شمارنده ی فریم رو , رو حالت باز میزارن پس وقتی فریمشون مثلا از ۹۰ میاد رو ۷۷ یا ۴۵ و … پارگی تصویر پیش نمیاد . اما کنسول یه وسیله سرگرمی هستش که حتی فریمش رو حداقل هستش و همون قفل بودن FPS خودش باعث چند ms تاخیر میشه که اصلا مهم نیست. و هرکی هر تلویزیونی که میخواد انتخاب میکنه . تلویزیون تو زمینه latency و Input lag افتضاح هستش حتی تلویزیون های گرون قیمت
            شما هر کدوم دیدی کیفیت پنل و تصویر و رنگ بندیش بهتره همون رو بخر
            زمانی به این آپشن ها نگاه کن که یه کیس هیولا جمع کردی برا گیم و خواستی حرفه ای آنلاین بازی کنی یا عضو تیمی باشی مخصوصا تو سبک شوتر اول شخص
            حتی موقعی که تو گیم نت نشستی و لن بازی میکنی با دوستات هر دستگاهی بین ۵ تا ۲۰ ms تاخیر داره . حالا مانیتورت اصلا ۱ms چه فرقی میکنه ؟
            حتی تو اون شرایط تا تصویر از سرور و کابل به دستگاهت برسه انقدر تاخیر هست .
            کنسول یه وسیله سرگرمیه . به هر تلویزیون یا مانیتوری وصل کنی جوابتو راحت میده . فقط به کیفیتش نگاه کن

            0
            0
  • HannaH گفت:

    من برنامه داشتم براى برادرزاده هام دوتا ۳DS بگیرم. حالا مى گن مجموع سال نو و تولدون یه VR بخرم. شاید فرصتش دست بده خودمم امتحانش کنم. یمتش خیلى بد نیست ولى شخصا ترجیح مى دم صبر کنم تا ببینم سونى کى نسل دومش رو معرفى مى کنه. شاید قیمتش هم بهتر بشه.

    0
    0