سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا

سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟

فرشاد سامانی
۰۶:۱۲ ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا

اولین بتا از دو بتای بازی Titanfall 2 در پایان هفته گذشته به اتمام رسید. اکنون استودیوی ریسپاون طی ارسال پستی از آنچه که در مدت این تست بتا که این استودیو آن را تست فنی نامیده است، آموخته و آنچه که بازیکنان می‌توانند از دومین تست بتای این بازی انتظار داشته باشند توضیحاتی ارائه کرده است.

جان شیرینگ به عنوان سرپرست بخش مهندسی اعلام کرد که هدف استودیوی ریسپاون از این بتا بررسی این موضوع بوده است که آیا سرورهای در نظر گرفته شده برای این بازی قادر به پاسخگویی به نیازها خواهند بود یا خیر. طبق توضیحات او این استودیو قادر به شبیه سازی این حالت بوده است اما ترجیح داده است که بصورت زنده این بررسی را انجام دهد چراکه دارای نتایج بهتری می‌باشد. او گفت:

ما این تست‌های فنی را انجام می‌دهیم چراکه می‌دانیم مسائلی هستند که پیش از بررسی لازم، آنها را مشاهده نخواهیم کرد.

در مورد اولین دوره بررسی فنی بازی Titanfall 2 مشکلات ناگهانی دیده شدند، بسیاری از آنها حتی مورد توجه بازیکنان نیز قرار نخواهند گرفت. برطرف نمودن مشکلاتی که بازیکنان حتی از وجود آنها با خبر هم نیستند یکی از اهداف استودیوی ریسپاون می‌باشد. نکته دیگر آنکه محتوایی که در مدت بررسی فنی از بازی Titanfall 2 در دسترس قرار گفته بود مربوط به نسخه این بازی در ماه ژوئن بوده است، بنابراین بسیاری از مشکلات که از سوی کاربران دیده شد و گزارش شده است برای مدت هفته‌ها یا ماه‌ها است که برطرف شده‌اند.

شیرینگ در مورد نتایج این تست فنی اعلام کرد که آنها اکنون دارای ایده‌های بهتری در مورد آن چیزی که مردم از آن لذت می‌برند می‌باشند. او گفت:

ما از دانشی که بدست آوردیم در جهت بهبود سرورهای خود و سریعتر کردن آنها استفاده خواهیم کرد تا بازیکنان انتظار زیادی نکشند.

آقای شیرینگ افزود که بازی Titanfall 2 دارای زیر ساخت‌های جدیدی برای سرورهای خود می‌باشد که توسط شرکت مولتیپلی ساخته شده‌اند. طبق اعلام ایشان سرورهای متعددی از این بازی در سراسر جهان گسترش یافته‌اند.

در مدت این تست فنی، استودیوی ریسپاون یک شبیه سازی را اجرا نمود که در صورت آفلاین شدن کامل و ناگهانی مرکز داده‌های بازی، بفهمد که چقدر طول میکشد که کلیه اطلاعات کاربران را از یک مرکز داده به مرکز داده دیگری منتقل کنند. در این مدت همچنین یک شبیه سازی جهت مقالبه با حملات به شبکه این بازی صورت گرفت. شیرینگ گفت:

با انجام چند باره این کار، اکنون قادر خواهیم بود تا در آینده در صورت بروز مشکلی اطلاعات کاربران را با سرعت بیشتری منتقل کنیم، در ضمن در زمان عرضه بازی اصلی ما مرکز داده‌های بیشتری را در اختیار خواهیم داشت.

همچنین آقای شیرینگ اعلام کرد که سرویس تولید مسابقات بازی Titanfall 2 بسیار سریع بوده است و در هر دو ثانیه اقدام به ایجاد ۲۴۰۰۰ مسابقه کرده است. این مقدار بسیار بیشتر از هر بازی دیگری می‌باشد. گرچه همچنان مشکلاتی وجود داشته‌اند، مشکلاتی نظیر اینکه مسابقات در زمان شروع کامل نبوده‌اند. به همین دلیل ریسپاون اقدام به تنظیم سیستم پروسه عضویت نموده و بصورت عمیق‌تر بازی را بررسی خواهد کرد تا به ریشه وجود چنین مشکلی پی ببرد و با تصحیح آن قادر به اجرای کامل مسابقات در زمان شروع باشند. شیرینگ گفت:

آزمایش سرویس ساخت مسابقات در این مدت به آتش کشیده شد و ما از نتایج آن بسیار خوشحال هستیم.

این استودیو همچنین توضیحاتی در مورد قابلیت‌های جدید شکبه بازی Titanfall 2 ارائه کرد که بوسیله یک سیستم انجمن جهت دسته بندی بازیکنان، امکان ایجاد ارتباط میان بازیکنانی که دارای علایق مشابه هستند را خواهد داشت. این قابلیت جدید و ناشناخته‌ای است و نحوه استفاده مردم از آن و تاثیر آنها باید مشاهده شود. گرچه این طور که بنظر می‌رسد این موضوع دارای محبوبیت بوده است چراکه در زمان پایان بتای این بازی، بازیکنان اقدام به ایجاد دویست هزار شبکه کرده بودند. شیرینگ اعلام کرد:

ما از خلاقیتی که بازیکنان در بازی خود از طریق شبکه ایجاد کرده بودند شگفت زده شدیم. استفاده از شبکه‌ها تنها توسط مردم امکان پذیر است و توسط هیچ شبیه سازی نمی توانستیم از عملکرد و موفقیت آنها اطمینان حاصل کنیم.

بتای بعدی بازی Titanfall 2 در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اوت (۵ تا ۷ شهریور ماه) خواهد بود. هدف ریسپاون در دور دوم بررسی این موضوع است که چه تعداد بازیکن قابلیت اجرای آنلاین همزمان را خواهند داشت. برای محقق ساختن این هدف، استودیوی ریسپاون اقدام به اجرای رویدادی خواهد کرد که در آن حداکثرترین تعداد افراد آنلاین ممکن شرکت خواهند نمود اما آقای شیرینگ اعلام نکرد که قصد دارند این کار را چگونه انجام دهند.

بتای دوم شامل یک حالت شش به شش به نام Amped Hardpoint است که نسخه تغییر یافته Hardpoint Domination که در بازی اول وجود داشت. حال دفاع از یک Hardpoint باعث می‌شود که دریافت امتیازات شما دوبرابر شود. کار گروهی رمز موفقیت است.

قابل ذکر است که بتای دوم نیز همچون بتای اول تنها شامل کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان خواهد شد و شامل رایانه‌های شخصی نمی‌شود.

بازی Titanfall 2 در تاریخ ۲۸ اکتبر (۷ آبان ماه) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا
سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان بازی Titanfall 2 از اولین بتای آن چه آموختند؟ | گیمفا