SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا

SAMSUNG P1000 Galaxy Tab

کسری نراقی
۲۳:۴۵ ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا

 

رفته‌رفته بازار تبلت‌ها رو به داغ شدن می‌رود. بالاخره بعد از سه ماه انتظار تبلت زیبای سامسونگ معرفی شد. از بسیاری از جهات این تبلت شبیه آی‌پد اپل عمل می‌کند. البته سعی شده تا کم و کاستی‌های آی‌پد در این تبلت وجود نداشته باشد. قرار دادن دوربین ۳.۲ مگاپیکسل، فلاش LED، درگاه USB، وزن کم، برقراری تماس، دوربین مکالمه تصویری از جمله‌ی مواردی ست که تبلت سامسونگ را از آی‌پد برتری می‌دهد. با ما همراه باشید تا این تبلت را به صورت مختصری بررسی کنیم.

 

SAMSUNG P1000 Galaxy Tab
  • مشخصات ظاهری

سامسونگ گالکسی تب به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده است. ابعاد آن ۱۲×۱۲۰×۱۹۰ میلی‌متر است. به خوبی در یک دست جای می‌گیرد و به علت انحنای قسمت پشت آن، از دست سُر نمی‌خورد. وزن این تبلت ۳۸۰ گرم است و از رقیب خود یعنی آی‌پد سبک‌تر می‌باشد.

  • نمای جلویی

در نمای روبه‌رو، تبلت سامسونگ دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۶۰۰× ۱۰۲۴ پیکسل است و قابلیت تفکیک ۱۶ میلیون رنگ را دارد. این صفحه نمایش، لمسی خازنی ست و TFT می‌باشد. در مورد این صفحه نمایش باید گفت که زاویه دید کمتری نسبت به آی‌پد دارد. البته تصاویر در زاویه‌های مختلف دیده می‌شوند و  فقط رنگ‌ها ماهیت خود را از دست می‌دهند. هرچند این صفحه نمایش TFT LCD است اما با توجه به تراکم ۱۹۲ ppi کیفیت خوبی در نمایش تصاویر دارد. حساسیت صفحه نمایش به لمس بسیار بسیار عالی ست؛ به صورتی که با نزدیک شدن انگشت، عملیات تشخیص لمس انجام می‌شود. متاسفانه ماندن اثر انگشت یک مورد منفی در مورد این صفحه نمایش است. در حالت کلی صفحه نمایش گالکسی تب به آ‌ی‌پد نمی‌رسد، اما خیلی هم کم نمی‌آورد.

 

نمای جلویی

در بالای صفحه نمایش با دوربین مکالمه‌ی تصویری و حسگر نور محیطی مواجه می‌شویم. در پایین صفحه نمایش هم ۴ دکمه‌ی لمسی قرار دارند. این دکمه‌ها به ترتیب از چپ به راست کانتکس منو، منو، بازگشت و جستجو هستند.

  • نمای سمت راست

در این قسمت با ۴ المان روبه‌رو هستیم. از بالا با دکمه‌ی روشن/ خاموش، غلتانک تغییر حجم صدا، ورودی کارت حافظه از نوع micro SD و شکاف قرار دادن سیم‌ کارت قرار گرفته‌اند. این تبلت در دو نوع ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد که میتوان از طریق کارت حافظه به آن ۳۲ گیگابایت دیگر اضافه کرد.

 

نمایی از سمت راست
  • مای سمت چپ

در این‌جا تنها یک المان قرار دارد و آن میکروفون است که در قسمت بالا قرار گرفته!

 

نمایی از سمت چپ

 

 

  • نمای قسمت بالایی

در این‌جا هم یک المان قرار دارد و آن درگاه ۳.۵ میلی‌متری صدا است.

 

نمایی از قسمت بالایی
  • نمای قسمت پایینی

در این قسمت با بلندگوهای استریو در طرفین و درگاه ۳۰-pin در وسط مواجه هستیم. از درگاه ۳۰-pin برای اتصال به USB و HDMI استفاده می‌شود. برای این تبلت یک صفحه کلید QWERTY هم در نظر گرفته شده است که به همین درگاه متصل می‌شود.

 

نمایی از قسمت پایینی
  • نمای پشتی

در قسمت پشت تبلت با یک پوشش سفید رنگ مواجه هستیم. این پوشش سفید رنگ که پلاستیکی ست درخشان است و در مقابل اثر انگشت مقاومت خوبی دارد. المان مهم این قسمت دوربین ۳.۲ مگاپیکسل است که به همراه آن یک فلاش LED نیز قرار دارد. باتری این تبلت قابلیت جدا شدن ندارد و اگر احیانا دچار مشکل شد باید توسط نمایندگان مجاز شرکت تعویض شود. باتری که برای این تبلت در نظر گرفته شده دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر است که می‌تواند به صورت مداوم تا ۷ ساعت ویدئو پخش نماید.

 

نمایی از پشت

مشخصات داخلی

  • رابط گرافیکی

سامسونگ پی ۱۰۰۰ گالکسی تب از سیستم عامل اندروید گوگل بهره می‌برد. نسخه‌ی به کار رفته، اندروید ۲.۲- فریو است که به همراه رابط گرافیکی تاچ‌ ویز، زیبایی خاصی را به رابط گرافیکی این تبلت داده است. در صفحه‌ی اصلی سه میا‌ن‌بر به صورت پیش‌فرض قرار گرفته‌اند. میان‌برهای نمایش ایمیل‌های دریافتی، نمایش دهنده‌ی برنامه‌ها و مرورگر وب؛ که همگی قابل ویرایش هستند.

برای ویرایش صفحه‌ی خانگی کافی ست تا با انگشتان دست بر روی صفحه نمایش پینچ زوم کنید ( همان‌طوری که در ویدئو مشاهده می‌کنید) و از میان قالب‌های متفاوت یکی را برگزینید. در بالا هم با نوار وظیفه روبه‌رو هستیم که در آن زمان، میزان شارژ باتری، سیگنال شبکه و … به نمایش درمی‌آیند.

با توجه به پردازنده‌ی ۱ گیگاهرتزی، سرعت عمل این تبلت بسیار عالی ست. باز شدن برنامه‌ها، تغییر وضعیت صفحه نمایش از حالت افقی به عمودی و برعکس، مرور صفحات وب و پخش ویدئوهای HD در کمترین زمان انجام می‌شوند. لازم به ذکر است این تبلت دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی در حال اجرا می‌باشد.

  • برقراری تماس

این تبلت برای برقراری تماس نیز طراحی شده است، اما دقیقا مثل تلفن‌های همراه عمل نمی‌کند. میکروفون در بالا جای دارد و بلندگوی گوشی ندارد. در حقیقت صدای دریافتی بر روی بلندگوهای استریو پخش می‌شود. البته می‌توانید از هندزفری داخل بسته استفاده کنید تا صدای دریافتی را خودتان بشنوید. همچنین بلوتوث هندزفری نیز با تبلت همانگی پیدا می‌کند. دوربین جلویی که ۱.۳ مگاپیکسل رزولوشن دارد برای برقراری تماس ویدئویی و ویدئو کنفرانس طراحی شده است.

قرار است این تبلت در دو رنگ مشکی و خاکستری و در اواسط ماه سپتامبر ابتدا در اروپا ( اول در کشور ایتالیا) و سپس در امریکا و از ماه آینده در آسیا ( ابتدا در کره جنوبی) وارد بازار شود. قیمت دقیق این تبلت هنوز مشخص نیست؛ اما برآورد قیمت آن بین ۹۳۰ تا ۱۲۰۰ دلار می‌باشد.

در پایان با مشخصات کلیدی این تبلت آشنا می‌شویم.

 

شبکه

۴ شبکه‌ی GSM و ۳ شبکه‌ی HSDPA
ابعاد (mm)۱۲×۱۲۰×۱۹۰ وزن (gr)۳۸۰
صفحه نمایشاندازه (inch)۷
رزولوشن (pixel)۶۰۰× ۱۰۲۴
تفکیک رنگ۱۶ میلیون
لمسیبله از نوع خازنی
 

حافظه

داخلی۱۶ تا ۳۲ گیگابایت
در حال اجرا۵۱۲ مگابایت
همراه۱۶ تا ۳۲ گیگابایت
 

دوربین

رزولوشن(pixel)۳.۲
 

سایر مشخصات

تمرکز خودکار- فلاش LED- ابعاد تصویر ۲۰۴۸×۱۵۳۶
فیلم برداریبله
 

سیستم عامل

اندروید ۲.۲- فرویو
 

پردازنده

۱ گیگاهرتزی از نوع ARM Cortex A8
 

باتری

ظرفیت(mAh)۴۰۰۰
پخش مداوم ویدئوتا ۷ ساعت
 

ارتباطات

بلوتوثبله- نسخه‌ی ۳
خروجی صدابله از نوع ۳.۵  میلی‌متری
درگاه USBبله
خروجی TVبله از نوع HDMI
موقعیت‌یاب جهانیبله با پشتیبانی از A-GPS
 

سایر امکانات

پشتیبانی از جاوا- پشتیبانی از بسیاری فرمت‌های ویدئویی از جمله DivX- پشتیبانی از آفیس و فایل‌های PDF- پشتیبانی از فایل‌های فلش- Wi-Fi- صدای استریو- لرزاننده 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG P1000 Galaxy Tab- Pariyana from pariyana on Vimeo.

منبع : پریانا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا
SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

SAMSUNG P1000 Galaxy Tab - گیمفا