لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا

لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استودیوی فرانتوایر شد

فرشاد سامانی
۰۶:۲۶ ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا

چند ماه قبل شاهد خبر موافقت شرکت ولو با انتشار رایگان بازی Star Wars Battlefront III که تحت نام Galaxy in Turmoil شناخته شده و به دست استودیوی فرانتوایر ساخته می‌شود در استیم بودیم. با این موافقت پروسه ساخت این بازی توسط این استودیو قوت بیشتری گرفت اما اکنون شرکت لوکاس فیلم خواستار توقف مراحل ساخت این بازی تحت آی‌پی Star Wars شده است.

با آنکه خبر ساخت این بازی مدت‌ها است که اعلام شده و همواره نگرانی‌ها نسبت به واکنش شرکت‌های دارنده حق امتیاز آی‌پی Star Wars وجود داشته است اما تا به امروز شاهد واکنشی از سوی آنها نبودیم. عنوان Galaxy in Turmoil بازی است که بدون گرفتن مجوز از سوی دارندگان حق امتیاز آی‌پی Star Wars از سوی هواداران آن در دست ساخت قرار گرفت و مدتی پیش با موافقت شرکت ولو با انتشار آن در استیم جان تازه‌ای گرفت. بنظر می‌رسد حال که امکان انتشار این بازی قوت بیشتری گرفته است، شرکت لوکاس فیلم طی ارسال نامه‌ای به استودیوی فرانتوایر خواستار توقف مراحل ساخت آن شده است.

این خبر توسط تونی رومانلی، رئیس استودیوی فرانتوایر طی اطلاعیه‌ای در سایت این استودیو اعلام شده است. او در این اطلاعیه نوشت:

در تاریخ ۲۲ ژوئن (۲ تیر ماه)، ما نامه‌ای از لوکاس فیلم دریافت کردیم که از ما خواسته شده بود تا هر چه سریعتر مراحل تولید عنوان Galaxy in Turmoil را به همراه هر چه که به آی‌پی Star Wars مربوط می‌شود متوقف کنیم. من نیز درخواستی مبنی بر ملاقات با مدیران لوکاس فیلم جهت صحبت در مورد این پروژه نمودم تا طی آن بتوانیم زمینه‌های مشترکی را جهت همکاری در این پروژه پیدا کنیم. صادقانه بگویم حتی انتظار نداشتم که این شرکت با درخواست مذاکره من موافقت کند اما در کمال تعجب مشاهده کرده که مدیران عالی رتبه لوکاس فیلم با درخواست من موافقت کردند. یک هفته بعد جلسه مورد نظر صورت گرفت.

من از صحبت کردن با دو نفر از مدیران عالی رتبه لوکاس فیلم که در تصمیم گیری‌های این شرکت نقش مهمی داشتند خوشحال شدم (تماس از طریق تلفن صورت گرفته است.) پیش از آنکه ادامه دهم اجازه دهید تا بگویم افرادیکه با آنها صحبت کردم افراد بسیار بزرگ و قابل احترامی بودند و این برای من باعث افتخار بود که با آنها صحبت کنم. آرزو داشتم که این ملاقات در موقعیت دیگری صورت می‌گرفت و می‌توانستیم در مورد این تجارت با هم صحبت کنیم.

طی این جلسه شاهد لحاظات خوب و جدی بودیم. لوکاس فیلم اینطور به من توضیح داد که با اینکه از ایده انجام یک مذاکره و ارائه مجوزی به استودیوی فرانتوایر برای کار برروی آی‌پی Star Wars استقبال می‌کنند اما بواسطه قراردادی که با شرکت الکترونیک آرتز دارند قادر به انجام چنین کاری نیستند. آنها گفتند که لوکاس فیلم با شرکت الکترونیک آرتز در مورد عنوان Galaxy in Turmoil صحبت‌هایی داشته است اما آنها (الکترونیک آرتز) اعلام داشته اند که هیچ تمایلی برای اجازه دادن به ادامه کار پروژه ما ندارند. دلیل اصلی نگرانی آنها در مورد این عنوان این است که امکان دارد ارائه Galaxy in Turmoil منجر به انحراف توجهات از فرانچایز Battlefront آنها شود. من حتی این ایده را دادم که می‌توان برنامه ما برای Galaxy in Turmoil را با الکترونیک آرتز هماهنگ کرد اما آنها گفتند که الکترونیک آرتز این پیشنهاد را نیز رد کرده است. بنظر می‌رسد که با توجه به قرارداد انحصاری این دو شرکت با یکدیگر، لوکاس فیلم موظف است تا درخواست ما را برای استفاده از آی‌پی Star Wars برای Galaxy in Turmoil بدلیل تصمیم الکترونیک آرتز رد کند. ما تلاش‌هایی را برای برقراری ارتباط مستقیم با شرکت الکترونیک آرتز و دریافت اطلاعات بیشتری از آنها نمودیم اما تاکنون پاسخی از آنها دریافت نکرده‌ایم.

اجازه دهید تا چیزی را توضیح دهم. من حتی برای ثانیه‌ای از الکترونیک آرتز و لوکاس فیلم بابت این تصمیم کینه‌ای نخواهم داشت و طرفدارانمان نیز باید اینچنین باشند. برند Star Wars یکی از برندهای ارزشمند و سودمند است. من توقع چیزی کمتر از اینکار را از لوکاس فیلم نداشته‌ام، این حق آنها است که از چیزی که در مالکیت آنها قرار دارد حفاظت و حراست کنند. مطمئناً شرکت الکترونیک آرتز نیز هزینه زیادی را برای عقد قرارداد خود با لوکاس فیلم پرداخت کرده است و انتظار سود خوبی را از آن خواهد داشت و برای حفاظت از منافع خود هر کاری که احساس کند نیاز است انجام خواهد داد. امیدوارم الکترونیک آرتز به این موضوع پی ببرد که ارائه یک بازی رایگان ساخته شده از سوی طرفداران، در حقیقت منجر به تقویت و تاثیر مثبت برروی برند آنها می‌شود و به آنها کمک خواهد کرد اما آنها تصمیم نهایی خود را گرفته‌اند و باید به آن احترام گذاشت.

با آنکه من و وکلای ما معتقدیم که پروژه ما تحت قانون استفاده منصفانه قرار دارد اما من هیچ تمایلی به ورود به هرگونه دعوای حقوقی با شرکت لوکاس فیلم ندارم. به عنوان یک تاجر، احترام زیادی برای سایر شرکت‌ها قائلم و آنگونه که عقل حکم می‌کند بهتر است که در پله اول وارد هیچگونه نبرد و دعوایی نشویم. در پایان باید گفت که Star Wars از دارایی‌های لوکاس فیلم محسوب می‌شود و آنها حق دارند که از ما بخواهند که از آی‌پی آنها استفاده نکنیم و به کار خود پایان دهیم، حتی اگر ما معتقد باشیم که کارمان قانونی می‌باشد. شاید روزی آنها ما را ببینند و این شانس را به ما بدهند تا با آنها کار کنیم.

به احتمال زیاد از خود می‌پرسید “موضوع پیش آمده برای عنوان Galaxy in Turmoil به چه معنی خواهد بود؟” باید بدانید که این پروژه دیگر یک بازی Star Wars که از Battlefront الهام گرفته است نمی‌باشد. اما امید دیگری وجود دارد. پس از صحبت با لوکاس فیلم، آنها به ما اطلاع دادند که مشکلی با عنوانی که از بازی Battlefront الهام گرفته باشد اما از آی‌پی Star Wars استفاده نکرده باشد ندارند. برخلاف برخی صحبت‌ها، کلیه کدهای ما، صداها و هرگونه چیز دیگر در این بازی توسط ما ساخته شده و متعلق به ما می‌باشد.

اما ببینیم در آینده چه روی خواهد داد. استودیوی فرانتوایر دست از آی‌پی Star Wars خواهد کشید و کار خود را با ساخت مراحل جدیدی شروع خواهد کرد، یک بازی اصیل که نمونه آن پیش از این دیده نشده باشد. بازی ما همچنان از تعداد ۶۴ بازیکن پشتیبانی خواهد کرد، شامل نبردهای زمین به فضا خواهد شد، کشتی‌های فضایی بزرگ انهدام پذیر خواهند بود و دارای یک بخش تک نفره کامل می‌باشد. همچنین طبق برنامه‌ریزی پیشین، بازی Galaxy in Turmoil را برروی استیم ارائه خواهیم نمود و همچنان یک بازی رایگان باقی خواهد ماند. در این بازی نیاز به پرداخت هیچگونه وجه اضافه‌ای وجود نخواهد داشت و در محیط آن برای دریافت محتوای اضافه هیچگونه دریافت پولی نداریم. اینکار را طبق قولی که پیش از این دادیم انجام خواهیم داد و به آن پایبند خواهیم بود. ما همچنان به ساخت بازی که شما دوست دارید و شایستگی آن را دارید ادامه خواهیم داد، حتی اگر ارتباطی با Star Wars نداشته باشد.

مطمئن هستم که در مورد هزینه‌های ساخت بازی Galaxy in Turmoil کنجکاو هستید، در مورد آن ما برنامه‌هایی برای دریافت کمک‌های مالی در آینده در سر داریم. اما قصد نداریم دریافت کمک‌های مالی را پیش از ارائه یک دمو از بازی به مرحله اجرایی برسانیم. این دمو شامل یک مرحله از بخش تک نفره و حداقل دو نقشه از بخش چندنفره خواهد بود. در اغلب موارد دیده‌ایم که در پروژه‌های ساخت بازی‌های ویدئویی پس از دریافت کمک‌های مالی قابل توجهی، بدون آنکه چیزی ارائه شود ناگهان همه چیز متوقف شده و دست طرفداران خالی باقی می‌ماند. بنابراین تا زمان ارائه چیزیکه قابلیت اجرا را داشته باشد هیچگونه کمک مالی دریافت نخواهیم کرد. تیم ما به سختی در حال کار است تا این دنیای جدید را خلق کند و پس از آن اطلاعات هیجان‌انگیز بیشتری را با شما به اشتراک بگذارد.

اکنون دیگر بازی Star Wars: Galaxy in Turmoil در کار نخواهد بود. ما قصد داریم تا آیتم‌های منتشر نشده‌ای را از پروژه خود ارائه کنیم که توسط تیم زحمت‌کش ما ساخته شده‌اند. امیدواریم از تجربه‌ای که بازی Galaxy in Turmoil برای شما به ارمغان خواهد آورد هیجان‌زده شوید.

از ته دل از شما تشکر می‌کنم و بخاطر ادامه پشتیبانی‌هایی که از استودیوی فرانتوایر و Galaxy in Turmoil صورت داده‌اید از شما سپاسگذاری کنم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا
لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لوکاس فیلم خواستار توقف ساخت بازی Star Wars به دست استدیوی فرانتوایر شد | گیمفا