بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا

بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد

فرشاد سامانی
۱۲:۰۷ ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا

پس از اعلام گُلد شدن بازی No Man’s Sky، اکنون نوبت به کپی فایل‌های آن برروی دیسک رسیده است. شان موری (کارگردان نوآور بازی) فضایی که توسط اطلاعات این بازی برروی دیسک اشغال می‌شود را اعلام کرد.

شان موری اعلام کرد:

برای کسانیکه دوست دارند بدانند، بازی No Man’s Sky به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد که قسمت اعظم آن را فایل‌های مربوط به صدا شامل می‌شود.

شاید از خود بپرسید که چطور ممکن است بازی به بزرگی No Man’s Sky چنین فضای کمی را اشغال کند، جواب این سوال این است که بخش اعظم محتوا بصورت رویه‌ای (Procedurally) تولید می‌شوند و بدین شکل حجم مورد نیاز بسیار کمتر خواهد شد.

از سوی دیگر طبق اطلاعات آقای موری این بازی مجوزهایی را از اروپا، آمریکا و آسیا کسب کرده است و آنها در حال حاضر برروی نسخه ژاپنی آن کار می‌کنند. موری اعلام کرد:

عبارت RC1 که برروی دیسک این بازی مشاهده می‌کنید به معنی مرحله نامزد انتشار ۱ (Release Candidate 1) می‌باشد. ما برای اولین بار مجوزهایی را از اروپا، آمریکا و آسیا بدست آورده‌ایم و در حال حاضر برروی نسخه ژاپنی این بازی کار می‌کنیم.

موری همچنین اعلام کرد که گروه آنها در حال کار برروی اولین بروزرسان بازی می‌باشد:

در حال حاضر ما مشغول کار برروی بروزرسان اول این بازی هستیم.

در نهایت موری صفحه توییتر خود را با قراردادن تصویر زیر بروز کرد:

cncqnnlw8aasnvv

او در مورد این تصویر گفت:

تصویری از نسخه ژاپنی بازی No Man’s Sky

و در ادامه گفت:

در حقیقت این نسخه چینی بازی هست

توضیح: عبارت نامزد انتشار یا Release Candidate که بطور اختصاری RC نیز گفته می‌شود یکی از مراحل نهایی عرضه بازی می‌باشد و علت بیان این موضوع توسط آقای موری کنجکاوی برخی طرفداران در مورد مشاهده این عبارت برروی دیسکی است که در تصویر انتشار یافته در شب گُلد شدن این بازی انتشار یافت:

go

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا
بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MOHAMMAD 1122 گفت:

    ۶ گیگ :laugh:
    چه خوب
    این روزا بازی با حجم کمتر از ۳۰ پیدا نمیشه 😀

  • MOHAMMAD 1122 گفت:

    یکی از خبرهای تاریخی گیمفا که در تاریخ این سایت ثبت شد:
    Washington Post – ۴۰/۱۰۰

    Uncharted 4: A Thief’s End همانقدر که اجتناب ناپذیر است، غیر ضروری می‌باشد.
    اعضای گیمفا رو با این نظر تنها میذارم
    هنوز که اینو یادتونه 😀

  • Dr. Freeman گفت:

    در واقع از اونجایی که این سیستم Procedural Generation با استفاده از یک الگوریتم میاد و دنیای بازی رو بطور تصادفی شکل میده (و در نتیجه تجربه هر مخاطبی با مخاطب دیگه متفاوته) برای همین فک کنم به فضای زیادی نیاز نداره چون بر خلاف بازی هایی که از این سیستم استفاده نمیکنن، سازنده دنیای بازی رو از پیش تعیین نمیکنه..با این حساب احتمالا تمام بازی هایی که از این الگوریتم استفاده میکنن باید حجمشون کم باشه…مثل The Tomorrow Children و We Happy Few…شاید!

    • amirva گفت:

      گفته بودن تمام سیاره های بازیکن ها با هم فرق ندارن. یعنی مثل ماینکرافت نیست که خود به خود یه منطقه حدید میسازه. البته این چیزیه که من برداشت کدم از حرفشون.

      • Dr. Freeman گفت:

        وقتی میگن ممکنه دو تا گیمر هیچوقت به هم برخورد نکنن و یه سیاره مشترک رو کشف نکنن یعنی کاملا تصادفی ایجاد میشه این دنیا و همه چیزش مبتنی بر احتمالاته که با توجه به وسعت ۱۸ کوینتیلیونی (؟) تعداد سیارات، احتمال اینکه یه گیمر سیاراتی رو کشف کنه که کسی تا حالا کشف نکرده و بعدها هم نخواهد کرد خیلی زیاده..کلا اگه این سیستم نبود ساخت بازی امکان ناپذیر بود چون در صورت ساخت هم احتمالا حجمی فضایی پیدا میکرد!

        • DFSHINNOK7 گفت:

          سلام لازم دیدم یکسری ابهامات رو بر طرف کنم.
          بله حجم بازی ۶ گیگه بخاطر اینکه اکثر اجزای بازی با استفاده از الگوریتم های پیچیده ساخته شدن. اما بازی بصورت تصادفی ساخته نمیشه…
          No Man’s Sky بر پایه ی یک الگوریتم کلی که کل کهکشان های بازی رو تشکیل میده، ساخته شده، این الگوریتم در داخل خودش شامل هزاران الگوریتم کوچکتر هست که برای تک تک اجزای بازی نوشته شده. حالا نکته اصلی اینجاست: همه الگوریتم ها چون با محاسبات ریاضی نوشته شدن، نسبت به xی که دریافت میکنن، همیشه یک y نتیجه میدن. در نتیجه الگوریتم کلی دارای یک seed (یا همون x) هست که با تغییر اون seed، شکل نهایی کل کهکشان ها، با پیروی از الگوریتم ها مشخص میشه. پس نسخه نهایی بازی برای همه یکی هست (ممکنه Seed نهایی pc و ps4 متفاوت باشه.) و مثلا اگه من به یک سیاره یخی سفر کنم و ۱۰۰۰ سال بعد، یک نفر دیگه اون سیاره رو کشف کنه، دقیقا همون سیاره یخی رو میبینه. برای اینکه فهمش ساده تر باشه، میتونیم بگیم همه سیارات از قبل وجود دارن و همه چیز درشون در جریانه، ولی فقط در قالب محاسبات ریاضی. انجین فقط در اطراف بازیکن محتوا رو رندر میکنه و اگه کسی نباشه، محاسبات ریاضی به کار خودشون ادامه میدن.
          وسعت بازی هم هر جور که بخوایم حساب کنیم، در خوشبینانه ترین حالت به این نتیجه میرسیم که احتمال کشف ۱ درصد از سیارات وجود داره. یا برای فهم بهتر، از هر یک میلیارد سیاره، فقط یک سیاره کشف میشه و بقیه کشف نخواهند شد.

    • sajad1 گفت:

      سلام دکتر جان میگم میدونی این بازی روش قفل گذاشتن یا نه ؟ ?:-)

  • arshia.hidden گفت:

    مثل ماین کرفت که هر لحظه میری جلوتر مپش هم بازترمیشه ولی درحالت عادی حجمش کمه.

  • Dr. Freeman گفت:

    نه.چیزی به اسم داستان به شکل سنتی وجود نداره اما هر سیاره داستان خاص خودش رو از زبان موجودات منحصربفرد و خطوط باستانی و پوشش گیاهی و جانوری بخصوصش روایت میکنه…در بازی های مبتنی بر کاوش، معمولا خط روایی یکپارچه ای وجود نداره و داستان بازی معادل گیم پلی بازیه! در واقع هر گیمر داستان شخصی خودش رو خودش می سازه

    • 2K.Firaxis گفت:

      دکتر جان (شهروز خان!)
      این سیستم crafting درست و حسابی داره بنظرتون؟

      • Dr. Freeman گفت:

        راستش همین چند روز قبل، شان مورای با IGN در همین باره صحبت کرده بود. طبق گفته خودش (و خب البته باید منتظر بود و دید)، راههای زیادی برای تعامل با دنیای بازی و کرفتینگ و داد و ستد آیتم های کرفت شده و کلا بحث اقتصادی وجود داره. مثلا شما با ورود به سطح هر سیاره، میتونی درش کاوش کنی و منابع مورد نیازت رو فارم کنی و آیتم هایی رو باهاش بسازی و بعدا در ایستگاه های فضایی بفروشیشون.اما برای کرفت کردن، باید عناصر شیمیایی خاصی رو در هر سیاره پیدا کرد و قبل از هر چیزی هم باید بفهمی هر کدوم به چه کاری میان و جطو میشه استفاده کرد ازشون. خود بازی هم بهت فرمول نمیده (بر خلاف بازی هایی مثل اسکایریم) و این خودتی که باید با آزمون و خطا به ترکیب ایده آل خودت برسی برای هر آیتم.

        • 2K.Firaxis گفت:

          نه منظورم ساخت پناگاه بود
          اره صحبتاشونو ((خوندم!!)) ولی چیزی در مورد ساخت پناگاه دستگیرم نشد
          اصلا چطور باید بفهمیم که این سیاره رو چه کسی کشف کرده مثلا نمیشه داخل اون سیاره خونه ساخت؟!

          • 😀 😀 این امر با اتصال آنلاین به بازی امکان پذیره و درضمن همچین چیزی نیاز نیست چون اونقدر سیاره توی بازی هست که امکان به وقوع پیوستن همچین چیزی ۱ بر روی ۱۸ کوینتیلیون (فکر کنم البته) هستش که خوب میشه گفته تقریبا غیر ممکن 😀 .

          • 2K.Firaxis گفت:

            نه اگه مثلا ۱۰۰۰۰۰۰۰ نفر بازی کنن فقط ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال طول میکشه
            جهانش خیلی کوچیکه 😎
            پلیر ها ممکنه توی ایستگاه فضایی هم دیگه رو ببینن خب!

          • Dr. Freeman گفت:

            خب کرفتینگ که ربطی به ساخت پایگاه نداره.واسه آیتم بکار میره.پس منظورتو متوجه نشده بودم.من چیزی نشنیدم که بشه پایگاه ساخت.پایگاهت همون سفینه ته و ارتقا ها هم همونجا انجام میشه.از قبیل لباس و سلاح و خود سفینه
            *پلیر ها ممکنه توی ایستگاه فضایی هم دیگه رو ببینن خب!*
            بله.این امکان هست اما ارتباطی به پایگاهشون نداره چون پایگاه مشخصی وجود نداره که بتونی بسازی و درش ساکن بشی.جز همون سفینه ت
            ضمن اینکه تعداد پلیرها به خیلی موارد بستگی داره
            اولا که همه همزمان بازی نمیکنن
            دوما که تعدادشون محدوده و ممکنه به همون ده میلیونم نرسه (بسته به کیفیت بازی داره)
            چون پلتفرم بازی هم دو تاست و x1 جزوش نیست

          • hi gentelman welcome to Dubai گفت:

            نه اقا شهروز من یه جا شنیدم گفته بود بازی بهت انتخاب میده میتونی تو یه سیاره زندگی کنی و پایگاه و ایستگاه فضایی بسازی یا بری از اون سیاره و وقتی سیاره رو ترک کنی احتمالش ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ کویتینیلیوم هسش که دو باره اون سیاره رو پیدا کنی بعد در مورد داستان هم یه چیزایی گفتن !
            گفتن به صورت تصادفی یه سیاره واست میاد که توش یه ربات هسش که داره ویدیو یه دکتر رو نشون میده که تو باید زبونش رو یاد بگیری تا بفهمی چی میگه حالا ممکنه تو اولین سیاره اون ربات رو پیدا کنی یا هیچ وقت !
            بعد کل هدف بازی رسیدن به مرکز کهکشان هسش که وقتی نزدیکش باشی موجودات تو سیاره کار های عجیب انجام میدن مثلا یه کرگدن پرواز میکنه یا یه اهو داره به جای ماهی تو اب زندگی میکنهو(مثلا)

    • دکتر جان سوال داشتم: من یجایی خوندم که یه نیمچه داستانهایی توی بازی وجود دارن (منبعو یادم نیست متأسفانه) که البته ممکنه یه پلیر به اونا اصلا برخورد نکنه آیا چنین چیزی رو تأیید میکنید (تهشو اینطوری گفتم دکتر فک کنه وسط خبرنگاراس احساس غرور کنه 😀 )
      سوال بعدیم اینه که بنظرتون با رسیدن به مرکز بازی چه اتفاقی منتظر پلیره؟ (البته سازنده های بازی هم اینو نمیدونن مثل اینکه 😀 ) آیا اتفاقی نظیر اتفاقی که در پایان بازی Spore شاهدش بودیم به وقوع میپیونده؟
      (دکتر ببین شبیه خبرنگارا پرسیدم مدیونی درست و حسابی جوابمو ندی 😀 )

      • 2K.Firaxis گفت:

        من از طرف خودم جواب میدم:
        هاگ پایانش چرت بود در نتیجه اونجوری نیست
        هر سیاره داستان خودش رو داره و در ضمن زبان مخصوص خودش رو(در نتیجه نیمچه داستان وجود داره ولی به صورت اتفاقی بوجود میاد)

      • Dr. Freeman گفت:

        نه! نه! من فعلا سکوت میکنم! با منشیم صحبت کنین! :laugh:
        اولا فاصله تو باهام حفظ کن. میکروفنت رفت تو حلقم 😀
        سوال دوم: خب وقتی سازنده نمیدونه انتظار داری من بدونم؟! :idk:
        سوال اول: داستان اونطوری که من میدونم کاملا محیطیه.یعنی هر پلیر داستان خودش رو خودش خلق میکنه.در واقع هر پلیر نویسنده داستان خودشه و داستان هم چیزی نیست جز همون کاوش ها و تعامل با اکوسیستم خاص هر سیاره و آشنایی با زبان های باستانی داخل هر سیاره که میگن یاد گرفتنش تقریبا ممکن نیست ولی هر زبان معنایی داره و اینطور نیست که یه ترکیب من در آوردی از حروف عجیب و غریب باشه

      • hi gentelman welcome to Dubai گفت:

        داستان داره کامنت با لاتو بخون

      • نه نه نه منظورم این بود که یسری داستان مثل مراحل فرعی بازی های دیگه توی نو منز اسکای وجود داره که هرکدوم یسری ماجرای کوتاه دارن
        این درسته یا نه؟

  • 2K.Firaxis گفت:

    ۶ گیگ خوبه که خیلی هم خوبه ولی به قول دوستمون گیگی ۱۰ دلار؟بابا دستخوش!

  • EL_diablo گفت:

    به نظ
    رم بجا این کار میومدن یه بازی مثل gta ولی با چندین شهر یزرگ میدادن خیلی بهتر بود :struggle: این تکراری میشه تا کی میخوای اخه الکی بچرخی تو ناکجاباد؟ به نظرم وقتشونو تلف کردن.

  • Nazgûl گفت:

    یعنی میشه یه چیز خفن بشه!؟؟؟ ?:-)

  • گفتید ۶ گیگ دیگه یعنی ۶۰۰۰ (تقریبا) مگابایت 😯 (رفتم تو فاز آگهی بازرگانی)
    خو این که عالیه اصلا بنظرم این بازی کلا شگفتیه و شگفتی آفرین :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: این لایکام واسه سازنده هاش 😀

  • hi gentelman welcome to Dubai گفت:

    همیشه دوست داشتم یه بازی بیاد مثل سریالای واکینگ دد مثلا تو یه پایگاه بسازی و بعد مثلا مردم بیان به عنوان نجات یافتگان پیشن بعد تو انتخاب کنی که بکشیشون و وسایلشون رو برداری یا نگهشون داری تا باهاشون زنده بمونی بعد مثلا بفرستیشون ماموریت
    خیلی حال میده
    _________________
    مثلا فک کن تو بازی یکیو رو ببینی وای چه ذوقی میکنه ادم من اگه یکیو ببینم نگهش میدارم تا اخر باهاش میرم اینور و اونور و کلا با هم رفیق میشیم:)

  • dark one گفت:

    هر کس در مورد این بازی شک و شبهه ای داره بره spore بازی کنه

    تمام ایده هایی بازی توی spore هم هستن
    تازه spore بهتون انتخواب های بیشتری هم میده

    • 2K.Firaxis گفت:

      Spore فارسی رو بازی کنید خیلی باحاله من فارسیش رو بازی ((می کردم))

    • 😐 😐 این بازی کاملا با اسپور فرق داره و اون یذره شباهت هاییم که میبینید چندان چیز خاصی نیست.
      این بازی دیدش اول شخص هست بر خلاف اسپور که سوم شخص بود
      این بازی سیستم کرفتینگ داره که اسپور از اون بی بهره بود
      نو منز اسکای چیزهایی داره که حتی خود سازنده هم ازشون بی خبره ولی اسپور چنین ناشناخته ای نبود
      اسپور بر خلاف نو منز اسکای قابلیت ماجراجویی داستانی رو نداشت و فقط اونجایی که میرفت فضا یکم به داستان میرسید که بازهم نو منز اسکای نمیشه
      و یه نکته ی خیلی جالب تر درمورد این بازی که میگید کپی شده از روی اسپور: توی این بازی میتونید با دنیای اطرافتون تعامل پیدا کنید، یعنی با قبیله ای دوست باشید و با اونیکی دشمن، مکان های خاص رو پیدا و هر از چندی بهشون سر بزنید، روی موجودات تحقیق کنید و حتی به یادگیری زبان های بومی و سنتی بازی بپردازید و خیلی چیزای دیگه.
      واسه ی همیناست که اینهمه ادم هایپ شدن و حتی به سازنده ها پیام تهدید به مرگ ارسال کردن و امیدوارم بدونید بازیی که از روی یه بازی دیگه ساخته شده باشه درجا شکست میخوره ولی همین الانشم میتونید ببینید بازی چه کرده 😀 .

      • dark one گفت:

        شما اصلا اسپور بازی نکردی
        تک تک مورد هایی که ذکر کردی (به غیر از زاویه دورین) توی spore هم هستن. اسپور چیز های بیشتری هم داشت
        تو اسپور شما می تونستی حیات رو به سیاره مرده بیارین.
        اب و هموای سیاره ها رو تغییر بدین. سطح و شکل خود سیاره رو هم می تونستین تغییر بدین.
        حتی قسمت مرکز کهکشان هم توی اسپور هست (اگر بری مرکز کهکشان یک ویدیو بهت نشون میده)
        همه این هایی که گفتی تو spore هم هست.
        اول برو بازی کن بعد بیا نظر بده

        ___
        شما هم درصت نظر منو بخون. من خودم منتظر این بازی هستم.
        و جایی هم نگفتم کپی برداری شده
        من گفتم ایده های این بازی توی spore هم هستن.

        • من اسپور رو بازی کردم و خیلی هم اون زمان ازش خوشم میومد.
          ولی نکته اینجاست که شما میگی این بازی تماما از اسپور ایده گرفته که نظرت غلطه دیگه. برای مثال توی بازی اسپور شما نیازی نمیدیدی که بخوای زبان سیاره های دیگه رو یاد بگیری چون توی ارتباطات نوشته ها به زبان انگلیسی بود یا همین سیستم کرفتینگ که داریم روش بحث میکنیم تا جایی که من یادمه توی اسپور وجود نداشت و فقط توی دو قسمت اول بازی موجودتو میساختی و توی مرحله ی سوم بهش لباس و کوله وصل میکردی و از مرحله ی چهارم به بعد دیگه این کار برای تزیین موجودی که داری بود.
          بعد قسمت مرکز کهکشان ها هم باهم متفاوته چون پایان و هدف نو منز اسکای رسیدن به مرکز کهکشانه که رسیدن بهش سختی خیلی بیشتری نسبت به اسپور داره.
          درضمن اسپور بخش مهمیش اختصاص داشت به ساخت جهان که نمونش همون تغییر اتمسفر و ساخت مستعمره و… بود اما اینجا شما یه آدم عادی هستید توی فضا و درضمن با کشف سیاره اون به اسم خودت ذخیره میشه.
          خیلی چیز های دیگه ای هم هست که نمیشه توی یه کامنت درموردش حرف زد.
          ______________
          اون جایی هم که فرمودید منظورتون کپی نبوده من عذر میخوام ولی در عوضش شما هم گفتید که بنده اصلا اسپور رو بازی نکردم که اینم اشتباهه و چندین بار من این بازی رو انجام دادم این به اون در. 😀 :rose:

  • Ali.M.H گفت:

    چه یک دفعه ای مردم به این شاهکار علاقه مند شدن…یادش بخیر زیر هر پستش مینوشتن این بازی اصن موفق نمیشه…………….واقعا بازی شاهکاری هستش…به امید موفقیتش..
    من که به احتمال ۱۸ کویینتون درصد اینو بازی میکنم دیگه شمارو رو نمیدونم….دوستان کسی سیستم مورد نیاز این بازیو نمیدونه؟

  • ata.express گفت:

    فقط حیف که بازی آنلاین هستش.و باید نسخه اصلی رو بخری.
    ولی کاری که آنا برای ساختن انجام دادن هیچ کسی نمیتوانست.
    پولی رو که قراره در بیارن حلالشون باشه.

بازی No Man’s Sky تنها به ۶ گیگابایت فضا برروی دیسک نیاز دارد | گیمفا