مدیر بخش واقعیت مجازی پلی استیشن پس از 17 سال سونی را ترک کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

امروز تیم توسعه پلی استیشن واقعیت مجازی یکی از توسعه دهندگان کلیدی خود را از دست داد. دیو رَنیارد (Dave Ranyard) اعلام کرد قصد دارد شرکت سونی را پس از 17 سال ترک کرده و شرکت مستقل خود را جهت ورود به بازار واقعیت مجازی تاسیس کند. برای جزئیات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

طبق گزارش وبسایت Gamasutra، آقای رَنیارد مدیر استودیو لندن سونی بوده است. تیم وی وظیفه ساخت عناوین شناخته شده واقعیت مجازی مانند Deep و The London Heist را بر عهده دارد. استودیو که ماه گذشته توسط استاد کوجیما بازدید شد بر روی یک عنوان واقعیت مجازی رونمایی نشده نیز کار می کرده است.
رَنیارد در مصاحبه با وبسایت Gamasutra اعلام کرد جدایی وی از سونی «تصمیم سختی» بوده است. همچنین رَنیارد در طول مصاحبه گفت ممکن است همچنان بر روی پلی استیشن واقعیت مجازی و چندین پروژه دیگر کار کند:

2016 سال واقعیت مجازی خواهد بود، بنابراین زمان بسیار خوبی برای برداشتن این گام به سوی توسعه مستقل خواهد بود.

وی افزود:

ظهور یک رسانه جدید مانند واقعیت مجازی دیگر به زودی تکرار نخواهد شد و من واقعا می خواهم بخشی از این دنیای جدید باشم.

وبسایت GamesIndustry International نیز طی گزارشی از همکاری رَنیارد و استودیو لندن سونی برای 17 سال خبر داد. قبل از انتقال وی به بخش توسعه واقعیت مجازی، رَنیارد بر روی عناوین SingStar و سری Wonderbook از شرکت سونی کار می کرده است.

پلی استیشن واقعیت مجازی برای عرضه در نیمه اول سال 2016 میلادی برنامه ریزی شده و همچنان تاریخ انتشار و قیمت دقیق هدست در دسترس نمی باشد. تحلیلگران احتمال می دهند قیمت هدست بین 400 تا 600 دلار باشد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.tech گفت:

    خیلی ناراحت شدم ولی خدا کنه رو کیفیت VR تاثیر نذاره ولی از یه نظر هم خوبه شاید شرکت این آقا بتونه یه چیز خفن ارائه بده یا تحولی در واقعیت مجازی پدید بیاره

    0
    0
    • parvaz1 گفت:

      به احتمال بسیار زیاد، تاثیر خاصی نخواهد گذاشت…
      چون این هدست برای بیش از 4 5 سال در حال توسعه بوده و از طرفی حداکثر تا 6 ماهِ آینده به خریداران ارائه میشه، پس میشه گفت ایشون در بهترین زمان از شرکت سونی رفتن، هم میتونن در همین سال شرکت مستقل خودشون رو ایجاد کنند، مخصوصا اینکه چون تکنولوژی VR بسیار جدید است، استدیوها و شرکت های کمی توانایی ارتباط برقرار کردن با این تکنولوژی رو دارند، از طرفی هم به علت تکمیل شدنِ پروژه PS VR، دیگر نیازی نیست که حتما ایشون در مراحل انتهایی ساختِ این پروژه، بر رویش نظارت داشته باشد Cool

      0
      0