هر چیزی را منفجر کنید| مصاحبه با طراح فنی ارشد Just Cause 3
آمده است تا به آتش کشد، نابود کند، آشوب به پا کند، همه را به جان هم بیاندازد، معادلات قدرت را بر هم زند و در یک کلام، همه چیز را “منفجر” کند! شاید در تمام بازی های رایانه ای اکشن، “تخریب” جزء جدا ناشدنی از المان های گیمپلی باشد، ولی در هیچ کدام از آن ها کسی مانند “Rico Rodriguez” یافت نمی شود که بخواهد تمام یک کشور را به ویرانی بکشاند! Rico Rodriguez همان شجاع دلی است که می خواهد در Just Cause 3 هر چیزی که سد راهش شود را، منفجر کند. Just Cause 3 که می خواهد بی سابقه ترین صحنه های اکشن را در یکی از بزرگترین محیط های Sand Box ارائه کند، تنها بر یک چیز تمرکز دارد؛ “انفجار محض”. همه چیز باید نابود شود!
شاید در نگاه اول فلسفه Avalanche که می گوید “همه چیز باید منفجر شود” عجیب به نظر برسد، ولی اگر از یاران قدیمی Rodriguez باشید، در می یابید که تخریب همه چیز، آنقدر ها هم عجیب نیست! در مصاحبه جدید مجله ی رسمی ایکس باکس (Official Xbox Magazine) با طراح ارشد فنی استدیوی Avalanche؛ آقای Anders Bodbacka نیز، متذکر همین موضوع می شود و می گوید:
ورود به نسل هشتم تمام بستر های مورد نیاز برای استدیو را برای خلق عنوانی که سرتاسر نابودی باشد، فراهم کرده است.
ادامه متن مصاحبه که به صورت پرسش و پاسخ است:
• OXM: با چه هدفی کار خود را آغاز کردید؟
ما از ابتدای کار می خواستیم که انیمیشن های تخریب، بسیار عالی و شناور بر فیزیک ها و الگو های تخریب طبیعی باشند؛ به گونه ای که جزء ثابت گیمپلی بازی قرار گیرند و به نحو احسن از آن ها استفاده شود. اگر شما به درستی اشیاء را به کمند ببندید (به طناب بستن اشیاء) یا آن ها را به جایی قلاب کنید، می توانید از آن ها به صورت دفاعی بهره ببرید یا با کشیدن فقط یکی از کمند ها، کل سازه مورد نظر را زنجیروار فرو بریزید! این اعمال در گذشته میسر نبود اما با پیشرفت های تکنولوژی، اکنون می توانید از این قابلیت ها لذت ببرید.
• OXM: چگونه هرج و مرج های سینمایی موجود در بازی را بوجود آوردید و آن ها را به تکامل رساندید؟
یافتن نقطه ای مطبوع بین “عالی به نظر رسیدن” و “تحقق یافتن” دشوار است. حقیقتا، اصل موضوع درباره “خلق سناریو” برای تخریب کردن است. برای هر تخریب در بازی، چند سناریو وجود دارند. شما میتوانید با شلیک به چیزی؛ مثلا یک ساختمان، آن را نابود کنید. خب جذاب به نظر می رسد، آن را تا چند بار دیگر تکرار می کنید و هر بار هم از قبل می دانید نتیجه چیست و بعد در می یابید که دیگر آن چنان جالب نیست. ولی فقط کافیست یک هلیکوپتر را به ماجرا اضافه کنید! همه چیز عوض می شود. به خدمه و نیرو های پشتیبانی شلیک می کنید، نبرد شروع می شود، آن ها سقوط می کنند و از مسیر خارج می شوند و… اکنون شما سناریوی خود را نوشته اید و تمام تخریبات و صحنات را خود شما کارگردانی کرده اید! تمام روش ها برای نابودی و تار و مار کردن، همه و همه در دستان شماست و شما خود، کارگردان سکانس های اکشن بازی هستید. اکنون شما یک Michael Bay (اشاره به کارگردان معروف آمریکایی) هستید!
• OXM: آیا شما آیتم های مخصوصی را برای شکل دهی و رنگ و لعاب دادن به تخریبات در بازی گنجانده اید؟
از مشخصه های بسیار خوب سیستم Havok physics که در بازی از آن استفاده کرده ایم، عدم برنامه نویسی برای شکل دهی به یک رخداد خاص است؛ بدین معنی که فیزیک تخریب ها از قبل تعیین شده نیستند. شما انبوهی از حالت های مختلف را برای نابودی اشیاء در پیش رو دارید. فیزیک تخریب شدن یک شیء، تطبیق پذیر است؛ آنچانکه با قرار دادن چیز های در دسترس در یک محیط معمولی، می توایند یک سکانس منحصر بفرد را درست کنید. مثلا اگر فکر می کنید با قرار دادن یک بشکه در یک مکان میتوانید باعث به بار آوردن خرابی در آن مکان شوید، پس انجامش بدهید! چون هیچ چیزی غیر ممکن نیست. هر چیزی به نوبه ی خود می تواند باعث تخریب پذیری شود. عدم طراحی از قبل، خود بخشی از طراحی بازی است!
• OXM: تا چقدر میزان خرابی ها در بازی و حدود آن را تعیین می کنید؟
فلسفه اصلی بازی، زیبا کردن جهان بوسیله ی نابود کردن است! هرچیزی که توسط دولت ساخته شده است، نابود شدنی است. شما هم ضذ آن ها می جنگید. پس با نابودی آیتم های حکومتی، اتوماتیک وار جهان را به جای قشنگ تری تبدیل میکنید. ما جهان زیبایی ای را می خواهییم که بهای آن نابودی است و ارزشش را دارد. بهای آزادی در بازی، نابودی است! بدین منظور، ما شهر ها را پرجمعیت ساخته ایم تا این حس القاء شود که چیزی برای اهمیت دادن و جنگیدن برایش وجود دارد. این مردم، مورد ظلم واقع شده اند و وقتی در کنار آن ها هستید، این مطلب را خواهید فهمید. فقط کافیست منطقه ای را آزاد کنید… ناگهان فضای بازی به کلی عوض می شود و همه مردم برای جشن و پایکوبی به خیابان ها میریزند. دیدن شادی مردم این اندیشه را بوجود می آورد که برای شادی آن ها هر کاری که لازم است، باید انجام شود. پس هیچ حدی برای تخریب اموال حکومتی وجود ندارد!
• OXM: من عاشق مراسم آتش بازی پس از آزادی شهر ها هستم، شبیه به پایان رساندن مرحله ای از بازی ماریو است!
بله. شاید حتی بتوانید یک پرچم را تصرف کنید! (اشاره به سکانس های پایان مراحل در بازی Super Mario)
• OXM: بله. Just Cause 3 در اصل همان بازی ماریو همراه با انفجارات مکرر است!
آنچنان که در این مصاحبه گفته شد محیط ها، ساختمان ها و اشیاء به طرز قابل ملاحضه ای تخریب پذیر هستند و توجه ویژه ای به انفجارات و تخریبات در بازی شده است و با یکی از زیبا ترین محیط های اکشن و پرهیاهو روبرو هستیم.
داستان عنوان Just Cause 3 در شهری به نام Medici به وقوع می پیوندد که حاکم آن فردی به نام Di Ravello است که انسانی ظلم پیشه و در نزد مردم، منفور است. شخصیت اصلی بازی (Rico Rodriguez) موظف است این اوضاع را سر و سامان دهد. علاوه بر درگیری های زمینی، در هوا هم می توانید با تجهیزات مختلف بجنگید تا جذابیت بازی برایتان دو چندان شود. این عنوان فقط دارای بخش تک نفره است. Just Cause 3 در تاریخ یک دسامبر (یازده آذر ماه) برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر های خانگی منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است که این مصاحبه، صرفا ترجمه ای از وبسایت “Gamesradar” با اندکی تغییر می باشد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
جالبه
بازیش خیلی برام جالبه
منتظرشم
نابود میکنیم
نسخه ی ۲ که گرافیک دیدنی داشت و هنوزم بازی هم پای گرافیک اون البته جز تعداد انگشت شماره+(انگشتای پا) ندیده بودم ولی داستانش چنگی به دل نمیزد امید وارم این نسخه داستان و گیم پلی بهتر داشته باشد
احسان ps4 هستی کارت دارم؟
آیدیت تو ps4 چیه? بگو اد کنم
به این بازی امید دارم.havok هم ظاهرا در نسل هشتم خیلی پیشرفته تر شده. داستانش اگر بهتر بشه میتونه خیلی عالی تر هگ بشه
به نظر من یه بازیه کامله هم از نظر گرافیک هم داستان هم گیم پلی [ البته با توجه به نسخه های قبل چون اطلاعات زیادی ازش در دسترس نیست ] 😎 :yes:
منتظرم شدید قسمت قبلی داستان خوبی نداشت ولی گیم پلیش عالی بود امیدوارم این قسمت اون مشکلم حل کنه
این بازی و مد مکس و آنچارتد بازی هایی هستن که آدم رو به مرز هیجان میرسونن
مدمکس واقعا آخر هیجانه :-X :yes:
نمیدونم گیم پلی مد مکس رو دیدم خیلی بازی بی روحه محیط بازی خیلی بی روحه(البته خوب بازی سبکش اخرالزمان) البته امید هست به بازی خدا کنه من اشتباه فکر کنم
فقط امیدوارم بخش داستانی جذابی داشته باش
آتش بازی و انفجار بی هدف حداقل برای من جالب نیست
ای بابا
امسال بخوایم بازی بخریم ورشکست میشیم که 😕 😐 :-/
توی بازی (رد فکشن) هم میشود بیشتر مکان هارو خراب کرد اما داستان جالبی نداشت یا شاید به نظر من اینطوریه گرافیکش هم معمولی و رضایت بخش بود اما توی just cause 2 تعداد گزینه های خرابی کم بود ولی در عوض باحال تر و متفاوت تر بود :yes:
اکشن زیبایی داره.منکه خوشم اومد.آب و هوای بازی هم کاملاً پویاست گرافیکشم خوبه.
*همه چی را منفجر کنید*
یعنی چی آخه!!!همه چیر منفجر کنیم ک چی بشه
اصلا از این بازی خوشم نمیاد :no:
که شهر نابود بشه بعد خودشو مردم توی خرابه ها با خوبی و خوشی کنار هم زندگی کنن ححح
نیمه پر لیوانو ببین به صحنه های اکشنو هیجانیش بچسب
شهر رو نمیخاد نابود کنه فقط سازه های د*و*ل*ت خراب میکنه
بازیش سراسر هیجانو خوشیه
سیستم رانندگیش بنظر مثه gta نبود
بعدش ریکو برگشته به شهر خودش تا اونجارو از ظلم نجات بده درصورتی که خودش نصف شهرو میپکونه!
خوشم میاد ازش
قسمت دوم عالی بود
از نظر گرافیکی میشه گفت اولین بازی بود که ابر هارو به صورت سه بعدی طراحی کرد
حتی نقشه درون بازی هم سه بعدی بود و میشد اختلاف ارتفاع مکان های مختلف رو از روی نقشه فهمید
——————————————————-
Mister_Mystic-_- : psn id
من کلا از بازیای جاست کاز خوشم میاد مخصوصا این قابلیتش که با سربازاتون میرین کمپای دشمنارو تصرف میکنین