خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا

خانواده گیمفا | قسمت پنجم

حامد زاهدی
۱۷:۳۸ ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا

نمایشگاه E3 امسال از تمامی ابعاد و زوایا، نفس گیر بود و نمی توان منکر آنچه که رخداد، شد. هر کدام از کمپانی ها با کوله باری پر از تجربه از سراسر دنیا در یک نقطه مشترک گرد هم آمدند تا آغازگر بیست و یکمین دوره از نمایشگاه سالیانه بازی های الکترونیکی باشند. در سالن همایش شهر لس آنجلس، غرفه های شکیلی برپا و هر یک قلمرو امپراطوری برند خاصی شد. همه آمده بودند که آخرین دستاوردهای خودشان را علاوه بر معرفی به حاضرین، به رخ رقیبان نیز بکشند. اولین فردی که بر روی صحنه رفت آقای Howard از استودیو Bethesda بود. وی با فن بیان بسیار عالی که داشت، توانست گوی و میدان را در دست بگیرد و نمایش منحصر به فردی را از تیمش نشان دهد.

همان طور که در شماره قبلی نیز گفتیم، هدف ما ارائه بهترین خدمت به بازیباز ایرانی است. به خاطر شرایط جغرافیایی، زمان برگزاری کنفرانس ها در ایران با نیمه های شب و یا اوایل صبح مطابق بود و همین عامل باعث بیش از دو شبانه روز، بیداری اعضای تیم گردید. صحیح است که هر انسانی برای تجدید قوا به استراحت و در راس آن خواب نیاز دارد ولی تعهد کاری و روحیه تیمی توصیف ناپذیر بر خستگی چیره شد و ما توانستیم با برنامه ریزی دقیق و کار آمد، آن چه که درخور بازیباز ایرانی است را تقدیم نماییم. در ادامه قصد داریم شرحی مختصر از فعالیت تیم خدمت کاربران عرضه نماییم.

Gamefa_Family1

همه چیز از ۴۵ روز پیش شروع شد. جلسات متعددی تشکیل دادیم و ضمن نظرخواهی از اعضا، برنامه های خود را چیده و مرور نمودیم. برخی از افراد به خاطر تطابق زمانی نمایشگاه با امتحانات دروس تحصیلی شان از همان ابتدا تکلیف را مشخص نموده و کنارگیری نمودند؛ البته عدم حضور برخی از اعضا به روند کاری ما آسیب نرساند که هیچ، باعث سخت کوشی و ایجاد فضای تنفس جدید برای افراد تازه وارد گردید. برای هر یک از کنفرانس های E3، جلسه ای توجیهی برگزار و تمامی جزئیات و نکات ریز و درشت در جهت بالا بردن اطلاعات تکمیلی گفته شد.

شرایط برای پوشش خبری و تصویری نمایشگاه E3 2015 بسیار مساعد بود و کمی و کثری دیده نمی شد. در ساعت ۶٫۳۰ صبح اولین کنفرانس زودتر از موعد شروع نمایشگاه توسط Bethesda آغاز گردید. در گیمفا برای اولین بار از سیستم Live Blog  استفاده می شد. توانایی های خارق العاده این سیستم موجب بالا بردن سرعت پوشش متنی و تصویری کنفرانس گردید. آقای علیرضا قاسمیان وظیفه ی پوشش کنفرانس را بر عهده داشت که با مهارتش توانست به خوبی از پس اولین مراسم برآید. علاوه بر پوشش متنی و تصویری، گیمفایی ها می توانستند در خود سایت به تماشای زنده ویدیویی اجرای Bethesda با کیفیت های متعدد و مناسب با تمامی سرعت های نت، بنشینند. پدید آوردن چنین محیطی بسیار عالیست؛ چرا که تمامی آن چه که کاربر به دنبال آن است را در یک جا گرداوری کرده بودیم و دیگر نیازی به این صفحه و آن صفحه کردن مرورگر نبود. تمامی رویدادهای کنفرانس با فاصله اندکی بر روی منابع معتبر خارجی قرار می گرفت. حال تیم ویژه E3 2015 که تشکیل شده از بهترین اعضای خبرنگاران و تحریریه بود، وارد عمل می شد و تمامی اخبار و تریلرهای منتشر شده را با سرعتی سریع تر از نور! ترجمه و آپلود می نمود و سپس به سمع و نظر شما سروران عزیز می رسید.

با کلیک بر روی بنر زیر می توانید به تمامی جریانات روی داده در E3 2015 دسترسی داشته باشید.

banner e3 2015 moteharek gamefa

 

چنین روندی به مدت دو شبانه روز ادامه داشت و تنها فاصله میان پایان و شروع کنفرانس بعدی، فرصت طلایی برای ساعاتی استراحت کادر محسوب می شد؛ گر چه فرصتی کوتاه بود اما باز هم افرادی بر روی سایت حضور داشتند تا پاسخگوی سوالات کاربران باشند. اعتراف می کنم که این دو شبانه روز معادل یک هفته کاری بود و خستگی آن هنوز هم در ذهن و بدن باقیست اما ناگفته نماند، درست است روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما لحظات شادی نیز در نیمه های شب، زمانی که مردمک چشم بریک دَنس می رفت! برایمان رخ داد که بعد از گذشت مدت کوتاهی تبدیل به خاطره ای فراموش نشدنی می شود. در کنار ساخت خاطره هایی ماندگار، اتفاقات مختلفی پیش آمد و به دستاوردهای مهمی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، رسیدیم که باعث افتخار و غرور ما می گردد.

با افتخار می بایست اعلام کنیم که در روز دوم E3 با ثبت نیم میلیون بازدید تنها در ۲۴ ساعت، توانستیم رکورد قبلی بیشترین بازدید از سایت را بشکنیم و اعداد و ارقامی جدید را جایگزین آن نماییم. چنین موضوعی حاکی از حجم انبوه مراجعه کنندگان به وب سایت برای باخبر شدن از جدیدترین اخبار و حواشی نمایشگاه است.

برای آغاز تابستانی گرم آماده هستید؟

بالاخره امتحانات خرداد ماه هم تمام شد. امیدوارم به خوبی از پس این غول زشت و بد ترکیب بر آمده باشید. حال که نتایج درخشانتان را هم گرفتید و سنگینی نمره های بیست باعث خستگی شما شده است باید ریکاوری عالی انجام دهید. تفریح خارج از خانه را فراموش نکنید و تا می توانید از تعطیلات پیشه رو به نحو احسنت استفاده نمایید. وب سایت خبری و تحلیلی گیمفا نیز برای شما کاربران خوش ذوق برنامه های جالبی ترتیب دیده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. البته ناگفته نماند که این تنها بخش کوچکی از سورپرایزهای بزرگ ما محسوب می شود.

در فصل گرم تابستان با آیتم های جدید و متنوعی مهمان خانه های شما هستیم. با گرد هم آوری تیمی حرفه ای و کاربلد از ماه گذشته تولید آیتم های ویدیویی که شامل نقد و بررسی، پیش نمایش و … به زبان فارسی می شود را شروع کرده ایم. در کنار آن نیز با آیتم بسیار محبوب داستان صوتی همراه شما خواهیم بود. اگر می  پرسید در حال ضبط چه داستان صوتی هستیم در پاسخ باید بگویم: داستانی بسیار زیبا که بسیاری از کاربران خواهان ساخت قسمت دوم آن بودند! کدام داستان را می گویم؟ آن دیگر بماند!

headset people banner 02

با نرم افزار Team Speak به صورت مستقیم با کادر گیمفا ارتباط صوتی داشته باشید!

خیلی وقت ها برای مکاتبات و صحبت های مهم با افراد و سایت های دیگر نیاز به ارسال ایمیل دارید. وقتی برنامه های جدید و پیشرفته تر وارد بازار می شوند، احساس می کنم که ایمیل دادن کمی “خز” شده! یکی از همین برنامه های جالب و قدرتمند در مسائل ارتباطی، Team Speak نام دارد. از ویژگی های این نرم افزار می توان به: رایگان بودن و متناسب با تمامی سیستم ها، افزایش سرعت عمل و کارایی آسان، اشاره نمود. چند ماهی می شود که گیمفا سیستم ارسال پیام خصوصی را کنار گذاشته و از برنامه نام برده شده استفاده می کند. علاوه بر افزایش صمیمیت تیم، انجام کارها بسیار آسان تر شده و به راحتی می توانیم با یک دیگر گفت و گوی زنده و بدون هزینه مالی را داشته باشیم. بزودی قصد داریم در روز و ساعت خاصی، تیم اسپیک گیمفا را بر روی عموم باز بگذاریم تا ارتباط مستقیم و زنده ای با ما داشته باشید و پیشنهادات و انتقادات خودتان را در سریع ترین زمان ممکن با ما در میان بگذارید. تنها سوالی که پیش می آید این است که آیا شما با انجام چنین حرکتی موافقید؟

شماره هشتم مجله گیمفا: بزودی…!

بله، ما مجله ی الکترونیکی گیمفا را فراموش نکرده ایم و در حال حاضر سخت مشغول کار بر روی آن هستیم. تمام سعی و تلاشمان را می کنیم که در ماه جاری مجله ای کامل که شامل بررسی بازی های منتشر شده در اردیبهشت، خرداد و تیر، نگاهی اجمالی بر کنفرانس ها  و نمایشگاه E3 2015، پیش نمایش هایی خواندنی از جدیدترین بازی های معرفی شده و … می شود را تهیه و طراحی نماییم. شماره هشتم مجله الکترونیکی گیمفا بسیار قوی تر از گذشته ظاهر خواهد شد و اطلاعات مفیدی را به بازیباز ایرانی انتقال می دهد.

10702024 348455075329875 4395540385987452657 n1 1

در حال ترجمه کمیک های خواندنی و جذابی هستیم!

کمیک خوان ها نیز از این قافله بی بهره نیستند و می توانند بزودی زود، ترجمه بهترین کمیک های تک قسمتی و سریالی تولید شده توسط شرکت های محبوب و صاحب نام را به صورت کاملا اختصاصی از سایت گیمفا دانلود و مشاهده کنند. اگر دوست دارید کمیک خاصی را در اولویت کاری خودمان قرار دهیم آن را در قسمت نظرات به ما پیشنهاد دهید!

 

بنا بر سنت همیشگی، این ماه نیز جدولی از فعالیت تیم خبرنگاران آماده نموده ایم که خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. با مشاهده این جدول می توانید زحمات و فعالیت اعضا در جهت بروزرسانی سایت را متوجه شوید.  کلا خرداد را می توانیم ماه رکورد شکنی نام گذاری کنیم؛ چرا که علاوه بر تعداد بازدید در یک روز، اخبار ارسالی در ماه و دو روز برگزاری E3 به خودی خود، رکوردی جدید محسوب می شوند. در ماهی که گذشت سرپرست محترم خبرنگاران، آقای علیرضا قاسمیان مقدم ضمن دفاع از جایگاه اولی خود برای سومین بار متوالی (رکورد شکنی!) با ارسال ۳۰۰ خبر و اختلاف ۹۰خبری نسبت به تعداد اخبار ارسالی ماه گذشته خود ( رکورد شکنی!) بار دیگر برای گیمفا افتخار ساز شود. در کنار آن نیز آقایان آرش سعادتمند و مهرشاد ابراهیمی با ارسال ۸۸ و ۸۲ خبر به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کرده اند. جای دارد از این طریق به این عزیزان بابت تمامی زحمات شبانه روزشان برای ارائه بهترین خدمت و آگاهی لحظه به لحظه بازیباز ایرانی نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

جدول دو روز E3 2015

جدول فعالیت خبرنگاران در خرداد ماه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1mlmjmr3ls3v72eidpr0

کافه گیم چهارم – مصاحبه با آقای آرش سعادتمند

به کافه گیم این هفته خوش آمدید. در کادر گیمفا یک سری افراد باسابقه و کهنه کاری وجود دارند که آن چنان مایل به خودنمایی ندارند. در این هفته قصد داریم به سراغ یکی از عزیزان که نزدیک به دو سال در گیمفا خدمت صادقانه داشته و از هرگونه غرور و تکبر دوری کرده برویم و وی را به اجبار! به کافه گلاسه ای دعوت کنیم! بله، مهمان این هفته ما آقای آرش سعادتمند، سرپرست سابق خبرنگاران هست. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا او مدتی در سایت حضور نداشت؟ جواب تمامی سوالات خودتان را می توانید در مصاحبه کوتاه زیر دریافت کنید.

-سلام. سوال کلیشه ایم رو حفظی یا دوباره بپرسم؟!

-با درود فراوان خدمت تمامی گیمفایی های عزیز. آرش سعادتمند هستم ۲۱ ساله ساکن بجنورد و خیلی خوشحالم که مهمان این قسمت خانواده گیمفا هستم.

arash saadatmand

آرش سعادتمند – سرپرست سابق خبرنگاران – مشاور کیفی سایت

چی شد که آرش سعادتمند به گیمفا اومد و تبدیل به یکی از بهترین ها شد؟ ریشه این موضوع رو تو گذشته خودت می دونی؟

– من قبل از هر چیزی در انجمن بازی رایانه مشغول به فعالیت بودم که اون موقع اصلا کارم از بابت کیفیت و کمیت مثل الان نبود که خوب طبیعیه چون اول راه بود. بعد هم بازی سنتر بود که مدت زیادی اونجا حضور داشتم و برای شش ماه هم خبرنگاری کردم تا اینکه به پیشنهاد یکی از دوستان که در گیمفا بود، به اینجا اومدم و بد نبوده که یک سال موندم. من خیلی اهل دنبال کردن اخبار و نقدهای بازی ها نبودم و اصل سمت مواردی مثل خبرنگاری و حضور در انجمن ها نمیرفتم. این بیشتر به خاطر این بود که سیستم مناسب گمینگ نداشتم و حتی بعد از اون هم در اینترنت حضور پیدا نمیکردم. به واسطه جامعه مجله بازی رایانه من با دنیای انجمن های این چنینی که موضوع گیم رو دنبال می کنند آشنا شدم، بعد از مدتی تصمیم گرفتم که خودم هم در انتشار اخبار نقشی داشته باشم و اینطور شد که فعالیت های خبری در حوزه بازی ها از کارهای مورد علاقه من شد.

انگلیسی رو چطور یاد گرفتی؟ سطح دانش انگلیسیت برای ترجمه متون در حد دوره راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه بوده و یا اینکه کلاس زبان هم می رفتی؟ دانش انگلیسی خودت رو در چه حدی می بینی؟ اگه قرار باشه به سطح خودت یه نمره ای بدی، چند میدی؟

-مهمترین دلیلی که من رو به زبان انگلیسی علاقه مند کرد، معلم اول راهنمایی بود. فامیلیشون هم هنوز یادم نرفته؛ آقای اسماعیلی. به قدری شیرین این درس رو تدریس کردند که من عاشق زبان انگلیسی شدم و از اونجایی هم که به دنیای بازی های ویدئویی علاقه داشتم، یاد گرفتن انگلیسی باعث شد که بیشتر و بیشتر ازش لذت ببرم. برای زبان کلاس رفتن یک بحثه، اینکه خودتون هم فعالیت های خارج از کلاس داشته باشید یک بحث دیگه. بله من کلاس رفتم و خیلی نکات مهمی رو هم فرا گرفتم اما اگر علاقه و مطالعه های خارج از کلاس نباشه، مطمئن باشید پیشرفتی در یادگیری انگلیسی نخواهید داشت. دانش من پیرامون این زمینه در حال حاضر در حدی هستش که خیلی راحت بتونم توی یک کشور خارجی از پس خودم بر بیام، با مردم راحت صحبت کنم، سریال ها و بازی ها رو متوجه بشم و غیره با این حال واقعا دایره لغات و اصطلاحات بسیار بالاست و برای همین سطح خودم رو “کامل” قلمداد نمی کنم. نمره هم ۱۶ میدم.

چند سال هست با گیمفا همکاری می کنی؟ توی این چند سال چی یاد گرفتی و چی یاد دادی؟ چرا گیمفا اصلا؟

-من اردیبهشت ماه پارسال اومدم گیمفا. با این حساب میشه ۱ سال و ۱ ماه. گیمفا بیش از هر چیزی مسئولیت پذیری رو خیلی در من جدی کرد. توی مدتی که این یک ساله فعالیت داشتم کاملا متوجه شدم که فعالیت توی این سایت مسئولیت سنگینی هستش چرا که بازدید بسیار بالاست و محتویات بایستی در حداکثر کیفیت و تعداد کافی در اختیار کاربر قرار بگیرند. گیمفا هم از جهات مختلفی انتخاب مناسبیه: تیمی فعال، مدیران خوش قول و پرداخت همیشه به موقع حقوق، بازدید کنندگان بسیار و یکی از مهمترین گزینه ها هم بچه هایی گل در تحریریه هستش.

به شخصیت لارا کرافت علاقه زیادی داری. تو این شخصیت چه عنصری رو دیدی که این گونه فن بازی در میاری؟!

-من از دومین بازی در سری تومب ریدر همراه لارا بودم و هنوزم هم هستم. این بازی واقعا اسطوره ای بود اون زمان. سفر به نقاط مختلف، گردش در معابد، معماهای عجیب، گیم پلی جذاب، موسیقی های خاطره انگیز و قهرمانی پر دل و جرات همه و همه لارا رو شخصیتی جذاب برام کرده بودند. اینکه یک شخصیت زن همیشه قرار نیست فردی بی عرضه باشه که باید دائما نجاتش بدید، بلکه میتونه یکی از جذاب ترین قهرمان ها باشه. لارا از اون زمان تا حالا تحول زیادی به خودش دیده. از یک ماجراجو با دو هفت تیر قدرتمند و حرکات آکروباتیک، دیدیم که پارسال به نوجوانی هاش برگشتیم و یک شخصیت ظریف و ناز نازو (!) رو ناظر بودیم. سری جدید این بازی هم که برای اکس باکس در راهه هنوز نظرمون مثل قدیما جلب نکرده و امیدوارم که اثری متفاوت نسبت به ریبوت تومب ریدر در سال گذشته باشه.

گفتم فن بازی! چجور فنی هستی؟ علایقت رو کامل توضیح بده.

-کاملا جدی بخوام بگم من اصلا فن هیچ چیز نیستم! خیلی از چیزها برای من جذابند مثل برخی برندها، شخصیت ها، بازی ها، کنسول ها و غیره منتهی روی هیچ یک تعصب ندارم. علاقه قطعا زیادی دارم به برخی اما هیچ کدوم رو نذاشتم که کامل بخشی از زندگی و تفکرات من رو به طور کامل اشغال کنند. هر کی هر چیزی می خواد در رابطه با محتویاتی بذارید بگه … اگر اشتباه میکنه و ول کن هم نیست، شعور خودش رو زیر سوال میبره! کلا فن بودن چیز بدی نیست. فن یعنی هوادار یعنی عده ای که به چیز خاصی علاقه دارند. اینکه عده ای خودشون رو سرباز جان بر کف یک کمپانی، برند، شخصیت یا هر چیز دیگه ای می کنند رو اصلا قبول ندارم و اون رو یک فن بازی معقولانه نمیدونم.

یه مدتی توی تیم حضور نداشتی و از سمت خودت هم استعفا داده بودی. برای خیلی ها سوال هست که چرا آرش استعفا داد؟ اصلا استعفا داده بودی یا مشکلی پیش اومده بود؟ ولی مثل یک نیروی تازه نفس برای E3 امسال حضور داشتی.

-سرپرستی خبرنگاران گیمفا … با صرف نظر از سردبیری و مدیریت کل سایت، مسئولیت از این کمرشکن تر نیست! رسیدگی به کیفیت، میزان اخباری که منتشر می شند، عملکرد خبرنگاران و غیره اصلا کار سبکی نیست. من هم خوشم نمیاد وقتی میبینم نمیتونم حالا به هر دلیلی فعلا فعال باشم، الکی تگ رو نگه دارم و یک تیم رو الاف دنبال خودم بکشم. در نتیجه برای مدتی کناره گیری کردم و سرپرستی رو به علیرضا قاسمیان مقدم دادم که ماشاالله اصلا هم من رو از انتخابم پشیمون نکرد و احسنت داره کارش.

در رابطه با کنار رفتن من هم نه استفا کامل بود نه مشکل. میشه گفت مشغله بود. دانشگاه ما متاسفانه دیر این ترم رو شروع کرد و از این ور هم دروس شدیدا فشرده شد. علاوه بر این با توجه به کاری هم که خانواده ما داره، مجبور بودم که به پدرم کمک کنم. این به صورت خیلی خلاصه علت نبود من بود.

E3 امسال رو چطور دیدی؟ نسبت به پارسال چطور بود و کدوم کنفرانس بهتر بود؟

-حقیقت هیچ کنفرانسی رو هنوز نه دانلود کردم و نه دیم اما با توجه به اخبار، بتسدا عجیب بود واقعا. از طرفی هم خیلی خوشحال شدم که مایکروسافت عالی درخشید و جوابی محکم به سونی داد، هرچند خود سونی هم اصلا بد ظاهر نشد. منتهی بیخود ترین لحظات برای من کنفرانس های نینتندو و پی سی بودند. هر دو نمایش خالی از هر گونه جذابیت و نمایش های خیره کننده بودند، چیزی که دقیقا من از این نمایشگاه با کنفرانس هاش میخوام.

همون طور که می دونی، با ثبت ۵۰۰هزار مخطاب در یک روز، رکورد بازدید رو تغییر دادیم. نظرت چیه؟ دلیل موفقیتمون در چی هست؟

-فقط میتونم بگم خارق العادست! دلیلش هم چیز خیلی رمز آلود و عجیبی نیست. گیمفا خیلی به روزه و سرعت عمل در اون عالیه، چیزی که خیلی از سایت های رقیب تنها آرزوی داشتن درصدی از این به روز بودن رو دارند. خوب طبیعتا سایتی در بروزرسانی سریع، فعال و با کیفیت باشه، طبیعیه که یکی از بهترین منابع برای مرور اخبار و مقالات باشه.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسابقه حدس موسیقی بازی

دیدید وعده هایمان را یادمان نرفته؟ قول داده بودیم که بعد از نمایشگاه E3 در خانواده گیمفا باری دیگر بخش مسابقه را داشته باشیم.در این شماره از مقاله قصد داریم هوش شما را در حدس موزیک بازی ارزیابی کنیم. موزیکی زیبا و دلنشین از بازی اول شخص که در اواخر سال ۹۳ عرضه شد و در آن حس وطن پرستی موج می زند را آماده نموده ایم. شما کاربران عزیز می بایست با استفاده از سلول های خاکستری مغزتان و دقت به ریتم، موزیک را شناسایی و نام آن را در قسمت نظرات به ما بگویید. امیدوارم که در این مسابقه پیروز و سربلند شوید.

[jwplayer mediaid=”237445″]

دانلود موزیک مسابقه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

باری دیگر به پایان مقاله خانواده گیمفا رسیدیم. از اینکه دقایقی وقت خود را به ما دادید، بسیار سپاسگذارم و امیدوارم که اطلاعات مفیدی در اختیارتان گذاشته باشم. از همین جا تابستانی پر از بازی و اتفاقات خوب هیجان انگیز برای همگی شماها آرزومندم. تا یک خانواده گیمفایی دیگر، خدانگهدار.

حامد زاهدی

  حامد زاهدی

حامد زاهدی

حامد زاهدی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت پنجم - گیمفا