به دنبال ماجراجویی های Nathan | چهار مشخصه ی اصلی که سبب محبوبیت Uncharted 4 می شود
Uncharted 4: A Thief’s End بازی ای است که بارها و بارها با نمایش های خیره کننده ی خود در جاهای مختلف، طرفداران و حتی بازیسازان را به تحسین وا داشته است. اولین تریلر ۱۵ دقیقه ای بازی آنقدر جذاب بود که از همان ابتدا، طرفداران، ناتی داگ را تحسین کردند. چندی پیش هم در جریان نمایشگاه بزرگ E3 2015 شاهد نمایش فوق العاده ی این عنوان بودیم. مشخص است که ناتی داگ تنها بر روی گرافیک خارق العاده ی بازی کار نکرده است! چراکه، گیم پلی روان بازی در کنار روایتی جذاب، قرار است ماجراجویی های Nathan را بیش از پیش جذاب کنند. اما واقعا علت محبوبیت این عنوان چیست؟ چرا با هر نمایش از بازی، طرفداران به وجد می آیند؟ برای گرفتن جواب خود، با گیمفا همراه شوید.
تا قبل از برگزاری همایش بزرگ سونی در PlayStation Experience، تقریبا همه انتظار نمایش عنوان Uncharted 4: A Thief’s End را در این همایش بزرگ داشتند. اما در واقع سونی با دستی پر به این همایش آمده بود و توانست فراتر از انتظار ها ظاهر شود. ما تقریبا مطمئن بودیم که ناتی داگ قرار است میان پرده ای نه چندان طولانی از عنوان موردانتظار خود منتشر کند؛ اما در عوض، ناتی داگ، با به نمایش گذاشتن ۱۵ دقیقه از گیم پلی بازی، همه را شگفت زده کرد. هرچند که نمایش Uncharted 4: A Thief’s End به اندازه ی نمایش Uncharted 2: Among Thieves سر و صدا نکرد، اما همچنان نمایش این بازی، «خیره کننده» خوانده می شود.
مبارزاتی هیجانی و جذاب
ما هم اکنون می دانیم که نسخه ی بعدی سری Uncharted قرار است بر روی پلتفرم PS4، “شگفت انگیز” به نظر برسد، اما پیش از این ما فکر می کردیم که قرار است در بازی فقط شاهد گرافیکی عالی باشیم و بازی را بر روی رزولوشن ۱۰۸۰p تجربه کنیم؛ اما اگر شما فکر می کنید که قرار است فقط منتظر گرافیکی شگفت انیگز باشیم، پس ناتی داگ را دست کم گرفته اید. این استودیو با به نمایش گذاشتن گیم پلی جذاب Uncharted 4: A Thief’s End، باری دیگر نبوغ خود را به رخ همگان کشید. البته نسخه ی چهارم را می توان تکامل یک داستان ماجراجویانه دانست. همراه شدن sandbox های بی نظیر عنوان The Last of Us با صحنه های اکشن هالیوودی، موجب شده اند تا Uncharted 4، بیش از پیش جذاب شود.
اطلاعاتِ در دست از این بازی، ” بلند پروازانه ” بودن بازی را ثابت می کنند، اما در حقیقت، بازی پیشرفته تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در تریلر اولیه ی بازی، ما Drake را دیدیم که از ستونی به ستونی دیگر پرش می کرد و گاهی اوقات هم از این استراتژی برای پرش بر روی دشمنان و سرنگون کردن آنان استفاده می کرد. با این حال، دشمنان باهوش Nathan هم از چنین توانایی ای برخوردار هستند. دشمنانی که با برخورداری از هوش مصنوعی ای بالا، به دنبال دستگیر کردن قهرمان داستان ما هستند.
در حالی که دموی به نمایش در آمده عاری از هرگونه مشکل و نقص بود، یکپارچگی خاصی میان بخش های مختلف بازی دیده می شد. این یکپارچگی، میان پرش های Nathan، سبک مخفی کاری بازی و … به خوبی به چشم می خورد.
پرش های جذاب از سکویی به سکوی دیگر (Platforming)
تا قبل از نمایش بازی، انتظار داشتیم که ناتی داگ معماری های جدیدی را از سبک Platforming ( پرش از سکویی به سکوی دیگر ) در بازی Uncharted 4: A Thief’s End پیاده سازی کرده باشد، اما آن طور که به نظر می رسد قرار نیست در A Thief’s End شاهد سیستمی متفاوت از بخش Platforming باشیم. البته نمی توان گفت که این بخش کاملا شبیه به نسخه های قبلی است؛ چراکه تفاوت هایی در این بخش دیده می شود. به نظر می رسد این بار گزینه های پیچیده تری در این سبک، پیش روی شما قرار می گیرد. به طور مثال، شخصیت اصلی داستان می تواند، با استفاده از وسایلی قلاب مانند از دیوار ها بالا برود. به علاوه، او دارای طنابی مثل Indiana Jones است که نه تنها گزینه های بیشتری را برای مبارزه پیش روی او می گذارد، بلکه او را قادر می سازد با استفاده از آن از مکانی به مکان دیگر پرش کرده و محیط های بیشتری را در بازی کشف کند.
عدم ایجاد سر و صدا
تمامی عناوین قبلی فرنچایز Uncharted، سبک مخفی کاری را در خود داشته اند. البته این بخش، همیشه از نظر کاربران جذاب جلوه نکرده است! چراکه بسیاری از اوقات ما شاهد این بوده ایم که کاربران از این بخش به عنوان ” نقصی ” در گیم پلی یاد کرده اند. این بخش است که نشان می دهد Drake یک قاتل بی عاطفه نیست و گاهی اوقات بدون کشتن دشمنان، از آن ها عبور می کند. با توجه به دموی نشان داده شده، Drake با به کاری گیری شاخ و برگ درختان و آیتم های مختلف درون بازی، سعی بر این دارد که بدون زدن آسیبی به دشمنان، از آن ها عبور کند.
به لطف رابط کاربری جدید بازی (که از The Last of Us الهام گرفته است) شما هم اکنون می توانید بفهمید که خطر از کجا شما را تهدید می کند. سازندگان معتقدند این ویژگی موجب می شود سبک مخفی کاری بازی، بیشتر تقویت شود.
اما چیزی که ما از نمایش اول بازی دیدیم، چگونگی اجرای بخش مخفی کاری بازی است! به طور کلی ” عدم تعادل ” این بخش است که به بازی جذابیت های خاصی را بخشیده است. به طور مثال، در جایی مشاهده می شود که Nathan پس از درگیری و زد و خورد با دشمنان، باری دیگر پا به سبک مخفی کاری می گذارد و بی سر و صدا پیش می رود. در این میان، در کنار این بخش بازی، موسیقی خوب بازی هیجانی خاص و جذاب را به کاربر وارد می کند که وصف نشدنی است! وقتی که شما مخفی شده اید، دشمنانتان به دنبال شما می گردند. آن ها با یکدیگر ارتباطی منظم دارند و یکدیگر را از اتفاقات پیش آمده با خبر می سازند. در اولین نمایش بازی شاهد این بودیم که Nathan چگونه با استراتژی ای فریب دهنده، دو سرباز را از پای در آورد. او یکی از آن ها را از بین برد و سپس با استفاده از مهارت خود، سرباز دوم را فریب داد.
همانطور که در اولین دموی به نمایش در آمده از بازی و حتی دموی E3 2015 مشاهده نمودیم، سازندگان بازی توجه زیادی به جزئیات اطراف کرده اند و آن ها را به بهترین نحو ممکن ساخته اند. به طور مثال بخشی را می بینیم که Nathan وارد آب می شود و بدنش تماماََ خیس می گردد. حتی در زیر آب هم جزئیات خودنمایی می کنند. یا می توانیم از گِلی شدن لباس Nathan در دموی به نمایش در آمده در E3 2015 حرف بزنیم که باز هم این موضوع را اثبات می کند. حتی با وجود اینکه در صحنه ای مشاهده می شود، Nathan بر روی زمین کِشیده می شود، اما باز هم جزئیات، خود را به خوبی نشان می دهند.
با همه ی این ها، باز هم نمی توان گرافیک عالی Uncharted 4 را در سطح The Order 1886 قرار داد. البته نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که در Uncharted 4 مناطق دور دست به خوبی دیده می شوند و همین نکته است که Uncharted 4 را نسبت به The Order 1886 در مکان بالاتری قرار می دهد. البته مقایسه کردن این عنوان اشتباه است! چراکه هر کدام سبک و استایل خاص خود را دارند و نمی توان به خاطر اینکه گرافیک Uncharted 4 از The Order 1886 پایین تر است، آن را در رده ی دوم نسبت به The Order 1886 قرار داد؛ بلکه من معتدقم، Uncharted 4 توانسته خود را خیلی خوب در دل کاربران جا کند و قرار است تجربه ای ناب از نسل هشتم را در اختیار کاربران PS4 قرار دهد.
شما چه نظری درمورد Uncharted 4 دارید؟ از دیدگاه شما، چه عواملی موجب می شوند که Uncharted 4: A Thief’s End عنوانی خاص باشد؟ شما هم از نظرات خودتان برای ما بگویید.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
- سریال Shōgun همه آن چیزی است که بازی تاج و تخت باید میبود
نظرات