پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا

پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟

محمد صادق شجاعی
۱۲:۴۴ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا

Deadpool را دو کلمه می توان توصیف کرد، پر حرف و شوخ طبع. البته باید نامیرا را نیز اضافه کنیم. شخصیتی که حتی در بدترین لحظات خنده را بر روی لب طرفداران می نشاند. او نه قهرمان است و نه ضد قهرمان. تنها هرچه به نفعش باشد انجام می دهد. گاهی نجات بخش می شود و گاهی دشمن ملت. شخصیت پیچیده، مانع از هرگونه پیش داوری و یا پیش بینی است. اما تمامی این موارد هستند که او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل می کند. با وجود پتانسیل بالای این شخصیت، در سینما و بازی های ویدیویی زیاد به او بها داده نشده. اگر از طرفداران او و شوخی هایش باشید، بدون شک بازی Deadpool یکی از بهترین های عمرتان خواهد بود. سازندگان به خوبی توانسته اند که شوخ طبعی او را از قالب کمیک خارج کنند. برای دیدن Deadpool بر روی پرده نقره ای باید تا سال ۲۰۱۶ صبر کنید.

Deadpool یا Wade Winston Wilson، شخصیتی خیالی است که در کتاب های کمیک Marvel Comics ظاهر می شود. اولین حضور او در کمیک The New Mutants #98 منتشر شده در فوریه ۱۹۹۱ است. از گذشته او اطلاعات زیادی در دسترس نیست. حتی خود او نیز زندگی سابقش را به یاد نمی آورید. حتی نام واقعی او هم Wade Wilson نیست. مهمترین مشخصه او بدن سوخته و قابلیت خود درمانی است. بوسیله برنامه Weapon X، او می تواند هر عضو نابود شده یا صدمه دیده را بازسازی کند. در نتیجه در مقابل هرچیزی مصون می باشد. سلول های مغزی Deadpool هم تحت تاثیر قرار گرفته اند، سلول های مرده با سرعتی باورنکردنی جایگزین می شوند. به همین دلیل سر او هیچ صدمه ای ندیده، از مشکلات روانی مصون، و دارای قدرت های تلپاتی است. حتی بعد از خرد کردن سرش توسط Hulk، دوباره سرش رشد کرد. عملا بیهوش کردن او غیرممکن است. علاوه بر این ها او یک مزدور، استاد در حرکات رزمی، شمشیر بازی و تیراندازی است. به زبان های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و ژاپنی مسلط بوده و می تواند دیوار چهارم (دیوار نامرئی بین تماشاگر و بازیگر) را بشکند.

 

۱. استاد شکستن دیوار چهارم

master of breaking the fourth wall 2 master of breaking the fourth wall

بدنام ترین ویژگی Deadpool، تمایل او به شکستن دیوار چهارم در کتاب هایش است. کمتر پیش میاد که شخصیت های کمیک بدانند در خیال وجود دارند نه در واقعیت، اما Deadpool به این نکته واقف است. گاهی از نویسنده یا طراح ایراد می گیرد. حتی با هویت خودش نیز شوخی می کند.

 

۲. در مواقع لزوم قهرمان می شود

hero

Deadpool شخصیت پیچیده ای دارد. اعمال قهرمانانه کمی از او دیده شده، اما گاهی در اثر یکسری اتفاقات، خودخواهی را کنار گذاشته و یک قهرمان می شود. زمانی که Archangel در حال مرگ بود، Deadpool از او مراقبت کرده و با کندن تکه هایی از گوشت خود او را نجات داده.

 

۳. او هیچگاه خودش را جدی نمی گیرد

never takes himself seriously

قدرت اصلی Deadpool، یعنی درمان، به او این قابلیت را می دهد که در کسری از ثانیه از هر جراحتی نجات یافته و سالم و سرحال شود. البته به جز سرطانی که قبل از بدست آوردن قدرت هایش بوسیله برنامه Weapon X به او اهدا شده بود. این تومور در تمام بدنش پخش شده، و او را از شکل انداخته. اگر دیگر شخصیت های Marvel به این بلا دچار شده بودند، بسیار غم انگیز می شد، اما برای Deadpool تنها یک موهبت است.

 

۴. او هیچ کس دیگری را جدی نمی گیرد.

never takes anyone else seriously

الکلی بودن Tony Stark بر هیچکس پوشیده نیست، اما بیان آن ممنوع است. البته نه برای Deadpool. در کمیک Deadpool #7 با بازسازی داستان جالب “Demon in a Bottle” به Tony Stark کنایه می زند. داستان از این قرار است که او زره Iron Man را دزدیده و در حالت غیر عادی سقوط می کند.

 

۵. او با همه/هیچکس کنار می آید

gets along

همه دلقک کلاس را دوست دارند، و Deadpool دلقک جهان Marvel است. مطمئن این شوخی ها، او را در دل دشمنان نیز جا می کند.

 

۶. او عاشق رسانه است.

media lover

درست مثل من و شما، او نیز Star Trek را دنبال کرده است.

 

۷. او تبعیض قائل نمی شود

doesnt discriminate

یکی از ویژگی های Deadpool که مانع از تکراری شدن او می شود؛ این است که او هیچگاه واقعا با جبهه ای از جهان Marvel متحد نمی شود. او نه خوب است و نه بد، تنها یک آدم است که از کشتن لذت می برد و می خواهد که بابتش پول بگیرد. جالب ترین لحظه ها زمانی اتفاق می افتد که او مجبور است وجهه قهرمانی و اخلاقیات را کنار بگذارد.

 

۸. او برای چیزی که باور دارد، می جنگد

stands up for believes

این موضوع یک شوخی ساده، و واضح است. اما این موضوع اهمیت دارد که Deadpool از اعتقاد و باورش دفاع می کند، و برای اثباتش می جنگد. حتی اگر این باور، مزخرف بودن دنباله های Star Wars باشد.

 

۹. او به سادگی از کسی نمی ترسد

not easily intimidated

در واقع ترسیدن از کسی، آن هم زمانی که Spider-Man در کنار شماست، کار بسیار سختی است. اما Deadpool اجازه نمی دهد افراد از او بهتر باشند یا او را بترسانند.

 

۱۰. حتی دشمنانش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد

impresses his enemies

این نکته را باید متذکر شد که او Hawkeye نیست. اما به این معنا نیست که دشمنان را نمی بیند. حتی می تواند که از موشک نیز جاخالی دهد.

 

۱۱. مناسب برای طرفداران

anigif original grid image 1723 1374868077 17anigif original grid image 1723 1374868074 9anigif original grid image 10716 1374868119 42

تنها با پوشیدن لباس Deadpool اجازه دارید که هر کاری می خواهید انجام داده و از مصونیت قضایی بهره ببرید. اگر کمی شوخی را نیز چاشنی کنید، دیگر هیچکس جلودار شما نخواهد بود.

 

۱۲. حتی از Avengers نیز نمی ترسد

not afraid of anyone

چه کس دیگری جرات دارد جت چند میلیون دلار Tony Stark را بدزدد؟

 

۱۳. می داند چگونه از بدترین وضعیت، بهترین بهره را ببرد

the best of a bad situation

زمانی که Deadpool حین تلاش برای شکست دادن روح Teddy Roosevelt، یک فیل زنده را به آتش می کشد، دقیقا همان کاری را می کند که هر کس دیگری در حین آتش زدن یک فیل زنده به منظور شکست دادن روح Teddy Roosevelt، برای لذت بردن بیشتر انجام می دهد.

 

۱۴. می داند که چگونه از وضعیت بد فرار کند

way out of any bad situation

حتی اگر لازم باشد به پای یک شهروند شلیک کند، Deadpool خودش را از مخمصه نجات می دهد. هر راهی که به ذهنتان برسد را او امتحان کرده. سرعت تفکر او فوق العاده است.

 

۱۵. به زمان معاصر اشاره می کند

deadpoolgiggles

مسائل روز از دید تیزبین Deadpool هیچگاه دور نبوده اند. البته برخی اشاره های او آن هم در یک برنامه برای کودکان و جوانان، قدری نامناسب است. این شخصیت نسبت به X-Men و Spider-Man نسبتا جوان تر بوده. بنابراین طبیعی است که به ویدیوهای World of Warcraft اشاره کند.

 

۱۶. هیچ دشمن قدرتمند یا بزرگی برای او وجود ندارد

big enemy

قهرمانان زیادی وجود ندارد که دشمن بدتری از Galactus، که تمام سیاره ها را برای سرگرمی می خورد، داشته باشند. اما بعد از متوقف کردن Galactus و جهان خواری هایش، Deadpool توانست تنها با حرف زدن عملکردی بهتر از تمام کهکشان داشته باشد. The Fantastic Four با دشواری توانستند آن را شکست دهند، اما Deadpool بدون حتی یک مشت بر او فایق آمد.

 

۱۷. حس شوخی طبعی او مسری است

sense of humor is infectious

Cable و Deadpool دوستان قدیمی هستند، اما Cable به داشتن شوخ طبعی فوق العاده مشهور نیست. زمانی که از آینده ویران شده و آخرالزمانی آمده اید، و سعی دارید هر کسی که می شناسید و دوست دارید را از این ویرانی نجات دهید، کمی سخت است که چهره شادی از خود نشان دهید. با این حال Deadpool، دلقک درون Cable را بیرون می کشد، و باعث می شود که او شروع به جوک ساختن در موردش خودش کند.

 

۱۸. خیلی بلندپرواز نیست

doesnt aim too high

اکثر قهرمانان برای دستیابی به اهدافی مانند صلح جهانی وقت خود را هدر می دهند، اما Deadpool به دنبال این چیزها نیست. می داند که چه دوست دارد، و به دنبال آن هاست. به همین سادگی.

 

۱۹. می تواند هرچیزی را به شوخی تبدیل کند

turn anything into a joke

اکثر مردم با دیدن یک صحنه قتل آزرده می شوند، اما برای Deadpool تنها فرصتی برای شوخی است. گاهی با شکستن دیوار چهارم شوخی ها را مستقیما با خود ما انجام می دهد. گاهی هم تنها برای خودش جک درست می کند.

 

۲۰. او ضعیف نیست

shallow

لازم به ذکر است زمانی که ظاهر (و بو) مانند یک جسد ترسناک است، دیگر ضعیف بودن معنا ندارد.

 

علاوه بر این می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

 

او به مرگ علاقه دارد.

death

رفتارش با کودکان عالی است.

children

او همه را دوست دارند.

love everyone

قدرت خود درمانی دارد.

healing

بازیگری بی مانند است.

actor

همواره به طرفدارانش اهمیت می دهد.

fans 2

استاد در ورود شکوهمند.

grand entrance

شکارچی روح.

ghost

همواره متکی بودن به خشونت است.

always violence

او قلبی از طلا دارد.

heart of gold

خرابکاری جزء ذات اوست.

wrecker

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا
پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پرحرف و شوخ طبع | چرا DeadPool دوست داشتنی است؟ - گیمفا