ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا

ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate

محمد حسین جعفریان
۲۰:۵۴ ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا

انقلاب صنعتی به اوج خودش رسیده است و لندن در سال ۱۸۶۸ مرکزی
اقتصای در جهان به شمار می رود. مردم از جای جای جهان برای داشتن درآمد بیشتر و حضور در این پیشرفت و این صنعت تازه به این شهر سفر کردند. پول در لندن ویکتوریا حکومتی داشت که قدرتش از پادشاه نیز بیشتر شده بود. زندگی میلیون ها آدم در این دوران دچار تحولی اساسی شد. شاید بتوان گفت بسیاری به اوج مال و ثروت و دارایی رسیدند و مردم بسیاری نیز از کار های جدیدشان راضی بودند اما این تحول گرچه جلوه هایی چون خیابان هایی زیباتر و لباس هایی خاصتر برای اشرافیان به همراه داشت اما عده ای را نیز زیر چکمه های سیاه خود له کرد. هر چه بر نورهای خیابان های لندن و گرمای آن ها افزوده می شد در کوچه های برده نشین شهر هوا سردتر و تاریکتر جلوه می کرد. اما این تاریک باید پایان پذیرد و AC Syndicate درست زمانی آغاز می شود که جیکوب و ایوی فرای این شعار را در تمام خیابان های لندن فریاد می زنند. حال در کنار انقلاب صنعتی این روزهای لندن در زیر ابرهای تاریک کوچه ها و در کنار دیوار های نمور آن ها انقلاب دیگری در حال شکل گیری است… انقلابی بر علیه این نابرابری ها با شعاری مشخص: ستم باید پایان پذیرد!

 

jacob frye اولین assassin تاریخ در دوران جدید شخصیتی گستاخ و بی پروا

Jacob Frye: اولین Assassin تاریخ در دوران جدید… شخصیتی گستاخ و بی پروا

پس از “ویلیام چهارم” که خود جانشین پادشاه قبلی انگلستان یعنی “جرج چهارم” بود، در سال ۱۸۳۷ میلادی، الکساندرینا ویکتوریا ۱۸ ساله به تخت نشست و طولانی ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا را تجربه کرد و دوران ۶۴ ساله حکومتش که موازی بود با به اوج رسیدن گستره مستعمرات انگلستان در سطح جهان به طور کلی با نام “عصر ویکتوریا” شناخته شده است. عصر ویکتوریا آغازی بود بر قصه صعنتی شدن جهان که باعث شد لندن بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گیرد. در حقیقت انقلاب صنعتی دقیقا در اوایل همین زمان در لندن آغاز شد و کم کم جایگاه خود را در جهان پیدا کرد. این عصر بزرگانی چون ویلیام گلادستون، بنجامین دیزراییلی، چارلز داروین، فرانسیس هربرت بردلی و … را به خود دید و به دلایل بسیاری از مهمترین دوره های تاریخ به شمار می رود. به مانند بسیاری دیگر از اینگونه روز های تاریخ برابری کامل و حتی نسبی بین مردم عامه و اشرافیان برقرار نبود و هر چه ماشین بخار بیشتر ثروت را برای پادشاهان جابه جا می کرد از آن سمت نیز با دودش چشم مردم عامه بیشتری را کور می کرد.

این دوره جذاب و پر رنگ تاریخ به مانند دیگر دوره های اینگونه همواره مورد توجه شدید نویسندگان، فیلمسازان و در این اواخر نیز بازیسازان قرار گرفته است. البته معدودی از آن ها حقیقت تاریخ را توصیف کرده اند که از بین آن ها می توان به آثار نویسنده بزرگ چارلز دیکنز اشاره کرد. در بسیاری از این برداشت ها از تاریخ هر کس قصه خود را در دوران ویکتوریا جا داده است به مانند انحصاری همین اواخر سونی یعنی The Order 1886 که شب های لندن ویکتوریا را بسیار تاریکتر و دهشتناکتر از آنچه از حقیتش میدانیم به نمایش می گذارد. حال نوبت یوبی سافت و سازندگان سری محبوب Assassins Creed است که به سراغ این برهه تاریخ بروند و تمام تلاش خود را بکنند که این بار عنوانی عالی بسازند که دوباره این سری را به روز های اوجش بازگردانند. البته فراموش نکنیم که این شرکت اصیلتا فرانسوی نیز قطعا با رعایت درصد خوبی از حقیقت تاریخ را روایت خواهد کرد اما قطعا چیزهایی را از آن کم خواهد کرد و چیزهایی را به آن خواهد افزود تا قصه اش جذابتر شود.

شعار رسمی این عنوان oppression has to end

شعار رسمی این عنوان: Oppression Has To End

تاریخچه سری Assassins Creed بر هیچ گیمری پوشیده نیست و بالا و پایین های زیادی که این سری به خود دیده است را نیز همگان به یاد داشته و دارند. یوبی سافت شرکتی است که این سری فوق العاده را چند سال قبل آغاز کرد و بعد از موفقیت های بی سابقه اش آن را تبدیل به یک عنوان با چرخه انتشار سالانه کرد. این موضوع در ابتدا به هیچ عنوان نکته بدی محسوب نمی شد اما خواه یا ناخواه باعث شد در نسخه های اخیر ضعف ها و مشکلات و چیزهایی را شاهد باشیم که کاملا از کم کاری سازندگان برآمده بود. اوج این ماجرا های ضعیف شدن این عنوان که روی زبان ها افتاده بود زمانی روی داد که سال گذشته AC Unity با آن همه تبلیغ و تریلر و هایپ و … و … عرضه شد و با نمراتی که هیچکس انتظارش را نداشت رسما نشان داد که یوبی سافت باید فکری اساسی تر از گذشته برای این سری بکند تا بتواند دوباره این سری را به دوران اوج خودش بازگرداند.(نقد AC Unity را نیز می توانید از اینجا مطالعه کنید) اما آن نمرات نیاز به بررسی های فراوانی داشتند که اگر نگاهی گذرا به تمام آن ها می انداختی علت نمرات کم منتقدان را در باگ های برطرف نشده بی امان بازی می یافتی. در حقیقت در این زمان بود که بسیاری اینگونه احتمال دادند که یوبی سافت برای دادن نفسی تازه به این عنوان و ساخت یک عنوان پربارتر احتمالا دیگر امسال نسخه جدید این عنوان را منتشر نمی کند اما چندی نگذشت که ۴ عکس و ۵ خط اطلاعات از عنوان تازه با نام Victory به بیرون درز کرد. یوبی سافت بعد از آن افشای ناگهانی در سکوتی طولانی فرو رفت تا این که بالاخره چند روز قبل در یک کنفرانس ۱۸ دقیقه ای به طور اجمالی عنوان تازه اش یعنی AC Syndicate را معرفی نمود.(توصیه می کنم برای پیدا کردن شناختی کامل نسبت به این عنوان حتما در این پست کنفرانس را با زیرنویس فارسی دریافت و مشاهده کنید) بدون شک در همین لحظه نیز بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که نباید گول این نمایش هارا خورد و تبلیغات Unity هم اینگونه بودند و … و … اما ما در این مقاله صرفا قصد بر این داریم که نگاهی بیاندازیم به تک تک ویژگی هایی که از این عنوان می شناسیم و دریابیم که اینبار یوبی سافت و دنیای اساسین هایش چه نقشه ای برایمان ریخته اند.

مبارزات با ابزارهایی جدید مانند پنجه بکس جانی تازه خواهند گرفت

مبارزات با ابزارهایی جدید مانند پنجه بکس جانی تازه خواهند گرفت

از داستان این عنوان تازه اطلاعات دقیقی در دسترس ما نیست اما کلیت آن و زمان وقوع آن و نحوه شکل گیری اش را به صورت کلی می دانیم. در ابتدا سخنان سازندگان این عنوان را در رابطه با فضای حاکم و زمان وقوع داستانی این عنوان می خوانیم:

لندن سال ۱۸۶۸ و انقلاب صنعتی، دوران اختراعات و تحول زندگی میلیون‌ها انسان را به همراه خود آورده است. در این دوره، موقعیت‌های زیادی برای مردم بوجود آمد و بسیاری از انسان‌ها برای شرکت در این انقلاب به لندن سفر کردند. دنیا دیگر توسط پادشاهان، فرماندهان، سیاست‌مداران و افراد مذهبی کنترل نمی‌شود و تنها فرمانروای اصلی «پول» است.

با این حال همه نمی‌توانند از این انقلاب سود ببرند. برخلاف زندگی اشرافی فرمانروایان، زندگی کارگران به بردگی خلاصه می‌شود و درصد کمی از آن‌ها از کار خود سود می‌برند. در این دوره که انسان‌های فقیر در جوانی از دنیا می‌روند، گروه ضعیف جامعه در راستای اعتراض به این وضیعت، خانواده و گروه جدیدی را برای زنده‌ ماندن در این وضعیت راه‌اندازی می‌کنند. Assassin ها که از این وضیعت راضی نیستند، به این گروه ملحق می‌شوند و دوباره جنگ همیشگی خود را با تمپلار ها آغاز می کنند.

با قیام جیکوب فِرای و خواهر دوقلویش ایوی، زندگی میلیون‌ها انسان در Assassin’s Creed: Syndicate تغییر پیدا خواهد کرد. قیام کنید و با رهبری گروه ضعیف جامعه، پایگاه افراد قدرتمند را با اکشن و مبارزات بی‌رحمانه بازی خراب کنید.

شاید بتوان گفت تم اصلی داستانی این عنوان هنوز به همان حالت قبل خود باقی مانده است و داستان همیشگی اساسین ها و تمپلار ها را در برهه جذاب دیگری از تاریخ بیان می کند اما این عنوان در بخش های مختلف داستان خود به خصوص در شخصیت پردازی و نحوه روایت حرف های تازه ای برای گفتن دارد. طبق گفته سازندگان میزان اطلاعات و شناخت شخصیت ها، مکان ها، وضعیت شهر و … برای شخصیت اصلی بازی و بازیکن به یک اندازه است. به این مفهوم که شما از همان لحظه اول(یعنی زمانی که شخصیت شما خارج لندن است) داستانتان را با وی شروع می کنید و با او وارد شهر صنعتی شده لندن می شوید و همراه با او قدم به قدم این شهر، آدم هایش، وضعیت مردمش و … را درک می کنید. این نوع روایت داستانی آن هم از ابتدای بازی بدون شک باعث می شود که همزاد پنداری بسیار بیشتری را با شخصیت اصلی بازی احساس کنید. این موضوع تا حدی جدی است که شما هرگز خود را میان یک اتفاق و یا وسط یک داستان پیدا نخواهید کرد و از همان ابتدای ورود جیکوب و ایوی به لندن تمام چیزهایی که برای شما تازگی دارد و در حال شناختشان هستید برای شخصیت های اصلی بازی نیز همین حکم را دارند. جیکوب و خواهرش زمانی وارد لندن ویکتوریایی می شوند که بند بند شهر زیر سایه قدرت تمپلارهاست و  آن ها ذره ذره و آرام و آرام انقلاب خود را آغاز می کنند. در حقیقت در این عنوان تمام اتفاق های مهم داستانی ذره ذره و با روندی درست پیش می روند و تک تک بخش های آن ها نیز توسط خود بازیباز تجربه می شوند. به طور مثال دیگر به مانند AC III خود را وسط یک انقلاب تازه نخواهید یافت بلکه از گروه های زیر زمینی تا جنبش های خیابانی را خودتان تجربه و رهبری خواهید کرد.

این بار سرعت حرکت در محیط با ابزار های جدید چندین برابر عناوین قبلی خواهد بود

این بار سرعت حرکت در محیط با ابزار های جدید چندین برابر عناوین قبلی خواهد بود

وجود دو شخصیت اصلی در این عنوان باعث می شود که بازی پتانسیل دریافت داستانی جذابتر از سوی سازندگان را داشته باشد. شخصیت گستاخ و پروای جیکوب در کنار خواهر منطقی تر وی کامل می شود و در حقیقت پیشبرد داستان در بسیاری از موارد می تواند به شکلی جذاب و موازی صورت بگیرد. حال باید دید سازندگان از این پتانسیل به چه شکل بهره خواهند برد.

این عنوان دارای شخصیت های بسیار زیاد و متفاوتی است که گویا سازندگان در ساخت آن ها به تمام ابعاد شخصیتیشان توجه کرده اند، البته فعلا اطلاعات دقیقتری از آن ها در دسترس ما نیست و فقط بعضی از آن ها را در نمایش های منتشر شده از این عنوان دیده ایم اما طبق گفته سازندگان بسیاری از شخصیت های بازی از داستان ها و افسانه های مربوط به دوران ویکتوریا آمده اند. یکی از نویسندگان این عنوان در این رابطه می گوید:

همواره یکی از جذابیت های موجود در این فرانچایز حضور بعضی شخصیت های تاریخی معروف و شناخته شده بوده است. ما چند مورد خاص و جذاب را بدین شکل وارد این عنوان تازه نیز کرده ایم اما این بار پایمان را برای برداشت از شخصیت های تاریخی کمی بلندتر برداشته ایم، در حقیقت بسیاری از شخصیت های مثبت و منفی موجود در AC Syndicate در عین حال که خلق شده توسط ما هستند، قیافه و اخلاق و رفتارهایشان را از یک شخص حقیقی در تاریخ برگرفته اند یا نمادی از یک شخصیت که در افسانه های مربوط به دوران ویکتوریا گفته می شود هستند.

درست است که همواره در این فرانچایز شاهد تاریخ، با تغییرات انجام شده توسط سازندگان در آن، هستیم اما این بار سازندگان تصمیم دارند به بخش داستانی این عنوان اهمیت بسیار بیشتری بدهند و به همین دلیل جدا از نکات بالا تمام نمای داستانی و آن چیزهایی که از لندن دوران ویکتوریا و داستان هایش می بینیم الهام گرفته شده از کتاب The Cricket on the Hearth نوشته نویسنده بزرگ چارلز دیکنر است. استفاده از این اثر برای شکل دهی به آن چیزی که سازندگان می خواهند از تاریخ نشانمان بدهند باعث می شود دقت روایی بازی بسیار بالاتر از عناوین گذشته باشد و این موضوع نیز می تواند بر جذابیت بخش داستانی این عنوان بیافزاید.(البته بدون شک بازهم آن چیزی که ما شاهدش هستیم تحریفات بسیاری خواهد داشت، نمونه بارز این حرف این که داستان بازی در سال ۱۸۶۸ روایت می شود و درون شهر قطار و ریل دیده می شود در حالی که در حقیقت قطار های لندن در حدود سال ۱۹۳۰ آغاز به کار کرده اند.)

بازهم شاهد طراحی های بی نظیر شهر توسط سازندگان هستیم

بازهم شاهد طراحی های بی نظیر شهر توسط سازندگان هستیم

همه به خوبی بر این موضوع مطلع هستیم که یوبی سافت انصافا در ساخت شهرها و محیط های بازی همواره در اوج دقت و زیبایی عمل می کند. حتی Assassins Creed Unity که آنقدر نزد منتقدان غیرقابل قبول شناخته شد گرافیکی خارق العاده داشت که هیچ کس نمی توانست بر آن خرده بگیرد و به علاوه اغلبا ویسایت های بزرگ نیز به تعریف و تمجید از طراحی بی نظیر پاریس توسط سازندگان پرداخته بودند. با توجه به این سابقه خوب و با در نظر گرفتن قدرت سازندگان این عنوان در طراحی محیط می توان با توجه به اندک تصاویر منتشر شده اطمینان داشت که لندن را در اوج زیبایی و ظرافت خواهیم دید.

یکی از نکات جذاب دیگر که بدون شک بر افزون شدن جذابیت گیم پلی تاثیر گذار است این است که بازیکن در این عنوان می تواند در تمام ۶ منطقه و در حقیقت کل نقشه لندن دوران ویکتوریا قدم بزند و مکان های تاریخی بزرگی را نیز چه از بیرون و چه از داخل مشاهده کند. به طور مثال بازیکنان می توانند کاخ باکینگهام را در این عنوان به طور کامل مشاهده کنند. جدا از ۶ منطقه اصلی لندن سازندگان منطقه کناری لندن که خارج از شهر است را نیز در این عنوان قرار داده اند و این جذابیت ها زمانی به اوج می رسد که هر کدام از این ۷ منطقه به سبک و سیاقی خاص شکل گرفته اند و از چراغ ها گرفته تا شکل و پوشش مردم هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است، حال این را هم در نظر بگیرید که سازندگان این مناطق را نه محدود به شکل ساختمان هایش و نه محدود به چراغ ها و سنگفرش هایش متفاوت با یکدیگر خلق کرده اند بلکه حتی لهجه مردم برخی مناطق نیز با دیگر مکان های متفاوت است. عناصر دیگری نیز مانند آب و هوا، وسایل حمل و نقل موجود و … نیز در این تفاوت میان مناطق به چشم می آیند. این حد توجه در طراحی مکان های بازی حقیقتا چیزی است که به مانندش را در نسخه های قبلی شاهد نبوده ایم و خبر از تلاش بیشتر سازندگان در ساخت این عنوان دارند.

وسایل نقلیه جدید موجود در محیط بازی به شدت پتانسیل افزایش اکشن حاکم بر گیم پلی را دارند

وسایل نقلیه جدید موجود در محیط بازی به شدت پتانسیل افزایش اکشن حاکم بر گیم پلی را دارند

گیم پلی این بازی را می توان چیزی تازه،ارزشمند و بسیار جذاب توصیف کرد و علل مهم این امر نیز تازگی آن نسبت به عناوین گذشته و دقت بسیار بالای سازندگان در حقیقیتر شدن اتفاق هایی است که در شهر رخ می دهند. در حقیقت این بار سازندگان در ساخت گیم پلی جزئیات را به حدی بالا برده اند که بازیکن در هنگام گذر از هر منطقه ای در شهر احساس حقیقی بودن صحنه ها را خواهد داشت. کارگردان هنری این عنوان در این رابطه می گوید:

این فرانچایز همیشه پر بوده از انواع سلاح های مختلف که در هر نسخه با همدیگه تفاوت هایی داشتن اما شاید شمشیر یکی از سلاح های همیشگی برای شخصیت های این سری بوده. ما یه نگاهی به بازی های قبلی انداختیم و احساس کردیم چرا شخصیت اصلی باید یه شمشیر بزرگ در دست داشته باشه و با لباس مخصوص اساسین ها همینطوری در خیابونا قدم میزنه؟ به نظرمون یه کم غیر طبیغی بود و تصمیم گرفتیم که در این نسخه این موضوع رو کاملا اصلاح کنیم. برای شخصیت اصلی دو پوشش رسمی و اساسین رو در نظر گرفتیم که مثل یک آدم عادی در خیابون ها قدم بزنه و فقط موقع مبارزه و نیاز از لباس اصلیش بهره ببره. به علاوه روی سلاح های جدید خیلی کار کردیم و اون ها رو به شکلی در لباس اون جایگذاری کردیم که به هیچ عنوان شخصیت ما چیزی مشکوک کننده را دائما با خودش یدک نکشد. هدفمان این بود که بازیکنان احساس حقیقیتر شدن گیم پلی را داشته باشند و فکر می کنیم به این هدف نزدیک شده ایم.

همانطور که در نمایش چند دقیقه ای مستقیم از داخل بازی هم مشاهده کردید، این بار شخصیت اصلی دیگر یک شمشیر بزرگ و خاص را در کنار خود حمل نمی کند و یک استایل خیلی عادی و درست دارد که باعث می شود همانگونه که سازندگان می گویند محیط بازی بسیار طبیعی تر و واقعی تر جلوه کند. یکی دیگر از تفاوت های موجود میان مناطق بازی نیز به وضعیت جرم و جنایت و سخت گیری پلیس ها در آن مناطق مربوط است. رییس بخش توسعه گیم پلی این عنوان می گوید:

هفت منطقه موجود در بازی جدا از حال و هوای متفاوت و اتمسفر جداگونه ای که از یکدیگر دارند در گیم پلی نیز بسیار تاثیر گذارند. به طور مثال در یکی از مناطق که خارج از لندن واقع است جرم و جنایت آنقدر زیاد شده است که پلیس ها تقریبا تمام نیروی خود را از دست داده اند و هیچ نفوذی در آن مناطق ندارند، پس در آن منطقه جدا از این که شما پلیس های زیادی را مشاهده نخواهید کرد حتی اگر آن ها را ببینید هم خیلی سخت به شما حمله خواهند کرد و درجه حساسیتی بسیار پایین دارند. اما در بخش مرکزی شهر که خاندان های اشرافی دائما در حال گذر هستند کوچکترین چیزی می تواند توجه محافظان شهری را بر انگیزد و باعث شود آن ها به شما مشکوک شوند و به سوی شما یورش بیاورند. این تفاوت ها باعث می شود که به بازیکن خیلی دیرتر از عناوین قبلی این سری احساس تکراری بودن گیم پلی دست بدهد. هر چند هنوز تا هدف نهایی خود فاصله زیادی داریم و این ها برای افزایش جذابیت گیم پلی کافی نبوده و نیستند.

شخصیتی کاملا متفاوت که سه چهارم گیم پلی داستانی بازی را با او تجربه خواهید کرد جیکوب از نظر شوخ طبعی و رفتار در بسیاری موارد شما را به یاد جوانی های اتزیو خواهد انداخت

شخصیتی کاملا متفاوت که سه چهارم گیم پلی داستانی بازی را با او تجربه خواهید کرد. جیکوب از نظر شوخ طبعی و رفتار در بسیاری موارد شما را به یاد جوانی های اتزیو خواهد انداخت.

همانطور که در نمایش های اخیر نیز دیده شد گیم پلی این عنوان دستخوش تغییراتی شده است که باعث می شود جذابیت و هیجان آن چندین و چند برابر نسبت به عناوین قبلی باشد. پیشرفت تکنولوژی و آمدن وسایل حمل و نقل تازه ای چون کالسکه باعث می شود دیگر مبارزات شما محدود به دویدن های ساده و یا بالا رفتن از دیوار خانه ها و حمله از بالا به دشمنان نباشد، این بار شما روی کالسکه ها در اوج سرعت با دیگران مبارزه می کنید و در زمانی که کالسکه که بر روی سقف آن هستید در حال سرنگونی است ناگهان با استفاده از Grappling Hook به بالای یک ساختمان می روید و با یک شلیک از اسلحه تازه خود دشمن را از بین می برید و با یک پرش از بالا با پنجه بکس به دشمنان حمله می کنید. تازه این ها فقط جلوه هاییست که گیم پلی زمانی که وسیله ای را کنترل نمی کنیم به ما نشان می دهد. در بعضی زمان ها شما سوار بر کالسکه به دنبال دشمن هستید و با ضربه زدن به کالسکه او سعی در واژگون کردن آن دارید و این ها در حالی اتفاق می افتند که دشمنان دیگر در حال شلیک و حمله به سوی شما هستند. این ها فقط چیزهاییست که ما تا به امروز از نمایش های بازی دیده ایم و هنوز مشخص نیست چه چیزهای دیگری در این گیم پلی تازه با این همه ابزار جدید انتظار شما را می کشند.

یکی دیگر از نقاط قوت مشاهده شده در این نمایش ها نیز استفاده از عوامل محیطی برای انجام مبارزات است. در حقیقت این بار بیشتر از همیشه می توانید از عوامل محیط برای صدمه زدن به دشمنانتان استفاده کنید مانند انداختن جعبه ها بر سر دشمنان با یک شلیک و … البته تمام این قابلیت های تازه و این عناصر جدید صرفا برای جذابیت بیشتر ساخته نشده اند بلکه به گفته سازندگان برای پیشبرد بازی لازم هستند. در حقیقت این بار دشمنان شما قدرتی بسیار بیشتر از قبل دارند و بنا بر این است که مبارزه با تک تک آن ها برای شما چالش باشد نه این که بعد از یک ساعت کشتن همه پلیس های عادی شهر یک کار ساده و ابتدایی و حوصله سربر باشد. کارگردان هنری این عنوان در این رابطه می گوید:

ما احساس کردیم این بار گیم پلی باید سخت تر باشه یعنی باید بعد یه مدت تکراری نشه برای همین مجبور بودیم دشمنانی جدید با هوش مصنوعی بالاتر و قدرت های بیشتر طراحی کنیم که بازیکن همیشه در بازی سعی کنه اون هارو با مخفی کاری از بین ببره اما برای این که این سختی مبارزه با دشمنان خسته کننده نباشه مجبور بودیم علاوه بر استفاده از مکانیزم های قبلی، عناصر محیطی، سلاح های جدید و … رو وارد کار کنیم که از بین بردن اونا با جذابترین روش های مخفی کاری ممکن باشه. البته هنوز خیلی چیزا هست که میخوایم به بازی اضافه کنیم تا این امر ممکن بشه.

در یکی از dlc های ac syndicate با چارلز داروین و چارلز دیکنز دیدار خواهید کرد

در یکی از DLC های AC Syndicate با چارلز داروین و چارلز دیکنز دیدار خواهید کرد

جدا از اسلحه ها و امکانات جدید موجود در گیم پلی(که انصافا عالی به نظر می رسند!) یکی دیگر از جذابیت های گیم پلی این عنوان این است که برای اولین بار در تاریخ این فرانچایز شما با دو شخصیت(جیکوب فرای و ایوی فرای) بخش داستانی بازی را پیش می برید. خواهر و برادری با توانایی هایی مختلف و سبک مبارزات و اسلحه هایی متفاوت که بودن هر دوی آن ها در روند داستانی بازی جدا از این که چیزی تازه است و نشان از توجه یوبی سافت به خواسته بازیکنان دارد(بعد از انتشار AC Unity افراد بسیاری از یوبی سافت گله کردند که چرا هرگز در یکی از نسخه های اصلی بازی یک شخصیت زن با شخصیت پردازی درست حداقل در بخش آنلاین قابل بازی نیست) می تواند جذابیت تجربه گیم پلی این عنوان را دو چندان کند زیرا که این دو شخصیت تفاوت های اخلاقی و رفتاری متفاوتی دارند که باعث می شود پیشبرد داستان با هر کدام از آن ها جذابیت خاص خودش را داشته باشد. ما هنوز چیزی از سلاح ها و نحوه مبارزه “evie” ندیده ایم اما می دانیم که وی سبکی متفاوت در مبارزات دارد و به همین دلیل گیم پلی مخصوص به خود را دارا می باشد و اگر ویژگی های مبارزه ای او چیزهای تازه و جذابی باشند پتانسیل این را دارد که بر جذابیت گیم پلی بازی به شدت بیافزاید. به طور مثال به یاد بیاورید که در Batman Arkham City راک استادی چه قدر استادانه catwoman را با توانایی های ویژه اش در یک dlc به عنوان شخصیت اصلی قرار می دهد و تجربه ای تازه و جذاب را برای بازیکنان رقم می زند. باید تا نمایش های آینده صبر کرد و دید آیا تجربه گیم پلی با این شخصیت جدید نیز می تواند جذابیت ویژه ای را به مانند catwoman در سری بتمن به ارمغان بیاورد یا خیر.

اولین تصاویر دیده شده در نسخه اولیه گیم پلی از jacob و evie

اولین تصاویر دیده شده در نسخه اولیه گیم پلی از Jacob و Evie

بعد از انتشار AC Unity و دریافت نمراتی آن چنان ضعیف همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردیم اغلب منتقدان و بازیکنان از ضعف داستانی و باگ های بی شمار موجود در بازی می نالیدند و می گفتند بازی قابلیت های بسیار زیاد و جدیدی دارد که گویا چون به همه آن ها به درستی پرداخته نشده عنوان دارای این مشکلات بی شمار شده است. استودیو بازیسازی Ubisoft Quebec برای جلوگیری از تکرار این مشکلات تصمیم گرفته تا بخشی از گیم پلی را حذف کند تا بتواند به بخش های دیگر به صورت کامل و بی اشکال برسد، فرمولی که بسیاری از عناوین موفق اخیر از آن بهره برده اند و نتیجه گرفته اند. بله این بار سازندگان قصد بر این دارند که به طور کامل بخش آنلاین بازی را حذف کنند و فقط و فقط بازی را برای تجربه آفلاین به صورت عالی شکل دهند. Marc Alexis Cote کارگردان این عنوان علت این امر را اینگونه شرح می دهد:

تنها دلیل ممکن این است که ما می خواهیم تمام تمرکز خود را روی بخش تک نفره و داستانی این بازی بگذاریم؛ تمام ۹ استودیو تلاش خود را به کار می گیرند تا کاربران بهترین تجربه را از  بخش تک نفره بازی داشته باشند. دلیل دیگر نیز حضور وسائل نقلیه(ارابه ها) در بازی بود؛ مطمئنا این ارابه ها برای قشنگی و برای دکور ساخته نشده اند و مطمئنا کاربران می خواهند از آنها استفاده کنند اما متاسفانه این موارد برای بخش چند نفره طراحی نشده و منتقل کردن آنها به بخش چند نفره، بسیار پیچیده و غیر ممکن است؛ البته دلایل فنی دیگری نیز در این موضوع دخیل بوده اند. ما نمی خواهیم به چندین و چند تجربه ناقص در گیم پلی این عنوان دامن بزنیم بلکه تلاشمان برای ساخت تجربه هایی محدودتر است اما به شکلی که تمامشان بی نقص باشند.

یوبی سافت کمبت های بسیار بیشتری را نسبت به عناوین قبلی برای این بازی در نظر گرفته است

یوبی سافت کمبت های بسیار بیشتری را نسبت به عناوین قبلی برای این بازی در نظر گرفته است

همانطور که می دانید هم اکنون ۹ استودیو در حال کار بر روی این عنوان هستند اما در اتفاقی غیر قابل انتظار این بار یوبی سافت استودیو Ubisoft Quebec را به عنوان سازنده اصلی این عنوان در نظر گرفته است. این موضوع کاملا توجه یوبی سافت به خواسته کاربران و توصیه بزرگان دنیای گیم را نشان می دهد چرا که بعد از اتفاقاتی که برای UNITY بسیاری از یوبی سافت خواهش کردند حداقل برای مدتی به شعبه Ubisoft Montreal به عنوان سازنده اصلی استراحت بدهد و کار را به یک استودیوی دیگر بسپارد. یوبی سافت نیز با توجه به این حرف استودیوی کانادایی نسبتا نوپا اما پر تجربه خود را برای این کار برگزیده است. این استودیو که پر از افراد جوان و جویای نام است تا به امروز در ساخت بسیاری از عناوین فرانچایز Assassins Creed نقش داشته است اما اولین بار است که به عنوان سازنده اصلی یکی از عناوین AAA این سری انتخاب می شود. رییس این استودیو در این رابطه می گوید:

زمانی که مدیریت ساخت Syndicate به ما داده شد همه ما خوشحال و هیجان زده بودیم اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی مطمئن بودیم که باید کار زیادی رو روی بازی انجام بدیم تا مخاطبان ازمون راضی باشن. سعی می کنیم از مشکلات عناوین قبلی درس بگیریم و اونقدر عالی روی بازی کار کنیم که این استودیو رو تبدیل به سازنده عناوین دیگر این سری هم بکنیم. ما دوست داریم مدیریت عناوین دیگه این فرانچایز هم به ما سپرده بشه پس تمام تلاشمون رو می کنیم تا تجربه کاملی رو برای گیمر ها فراهم کنیم.

کارکنان جوان و پرشور ubisoft quebec سعی در ساخت یکی از بهترین عناوین ساخته شده در این فرانچایز را دارند

کارکنان جوان و پرشور Ubisoft Quebec سعی در ساخت یکی از بهترین عناوین ساخته شده در این فرانچایز را دارند

کلام آخر

با اتفاقات و چیزهایی که این روزها در دنیای گیم دیده ایم کمتر می شود تا قبل از انتشار یک عنوان در رابطه با آن قضاوت کرد اما همواره باید تمام حقایق موجود از یک بازی را بدانیم تا بتوانیم حداقل پیش قضاوت کوچکی در رابطه با آن داشته باشیم. هنوز خیلی مانده تا متوجه شویم Syndicate قرار است چه چیزهایی برای ارائه به ما داشته باشد اما این اطلاعات اولیه، این تصاویر، این قابلیت های تازه و این دوره تازه از تاریخ نوید از پتانسیل بسیار بالای این عنوان برای بازگرداندن این سری به روز های اوج خودش را دارد اما همانطور که گفتیم هنوز خیلی مانده تا بتوانیم در رابطه با آن قضاوت کنیم. شاید فعلا فقط بتوانیم به لندن، کوچه های تاریکش، سبک جدید و مبارزات جدید امیدوار باشیم اما هیچ اطمینانی به پیروزی این انقلاب نخواهیم داشت مگر آن که در آینده عظمت حقیقی آن را به ما اثبات کنند. تمام حرف را می توان اینگونه پایان برد که این نمایش های اولیه اطمینانی به ما ندادند اما حداقل اندک نوری از امید به بزرگی و موفقیت این عنوان را به ما نمایش دادند اما زمان قضاوت کننده نهایی خواهد بود…

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا
ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ستم باید پایان پذیرد|اولین نگاه به عنوان AC Syndicate - گیمفا