Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا

Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند

ابراهیم ثمرصفا
۱۶:۰۵ ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا

DirectX 12 و دیگر نو آوری هایی که به حوزه گیمینگ وارد شده اند بسیار هیجان انگیز می باشند. آقای Brad Wardell در این رابطه صحبت کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Brad Wardell می گوید زمانی که ما بازی هایی را که از DirectX 12 استفاده می کنند را مشاهده کنیم، دیگر نمی توانیم به بازی های همراه با DirectX 11 به مانند قبل نگاه کنیم. تفاوت تنها در میزان بیشتر اشیای به نمایش گذاشته شده نیست، بلکه در نور پردازی است.

اکنون می توانیم هزاران منبع نور را به طور همزمان در بازی داشته باشیم، کارت گرافیک های Nvidia و AMD هم می توانند این کار را انجام دهند اما در DirectX 11 محدودیت وجود دارد، ولی در DirectX 12 سازندگان هر میزان که علاقه داشته باشند، می توانند از سخت افزار بهره ببرند.

Wardell همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی می گویند کنسول های نسل هشتم، تنها در حد PC های میان رده هستند، اما از نظر او آنها بسیار قدرتمند هستند. آنها هشت هسته و هشت گیگابایت رم دارند، او هنوز بازی ای را ندیده است که به طور کامل از این سخت افزار استفاده کند. او می گوید تحول بازی ها، در اوایل عمر ایکس باکس وان تا اواخر دوره اش بسیار بیشتر از Xbox 360 خواهد بود‌.

همچنین Wardell می گوید علت اینکه بازی های ایکس باکس وان، اغلب رزولوشن کمتری دارند این است که سازنده ها برای رسیدن به رزولوشن ۱۰۸۰p در ایکس باکس وان نیاز به مقداری کد نویسی بیشتر دارند، اما برای اینکه بازی را زودتر منتشر کنند، این کار را انجام نمی دهند.

بر طبق گفته Wardell در بنچمارکی که از کارت گرافیک Nvidia GTX 980 گرفته شد، عملکرد آن با DirectX 12 از ۲۲ به ۵۶ فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد ، در حالی که در کارت Radeon از نرخ ۷.۵ به ۴۳ افزایش یافت.

البته به گفته او در بازی های اولیه استفاده کننده از این فناوری، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت را شاهد خواهیم بود، زیرا آنها بر اساس DirectX 11 نوشته شده اند و سپس برای پشتیبانی از DirectX 12 به روز رسانی شده اند. به همین خاطر آنها نمی توانند از تمام قدرت API بهره ببرند.

تا زمانی که انجین های مستقیما ساخته شده بر اساس DirectX 12 را شاهد نباشیم، پیشرفت واقعی را نخواهیم دید. این اتفاق در طول عمر کنسول های نسل هشتم رخ خواهد داد.

Wardell توضیح میدهد تفاوتی ندارد که کنسول شما، PS4 یا Xbox One باشد. بازی های آخر نسل بسیار بهتر از بازی های ابتدایی خواهند بود‌.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند - گیمفا