تولیدکنندگان بازی های رایانه ای آینده درخشانی دارند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولیدکنندگان بازی های رایانه ای آینده درخشانی در کشور خواهند داشت.
“علی جنتی ” شامگاه گذشته (دوشنبه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، افزود: بازی های رایانه ای گرچه در کشور پدیده ای نوپا و نوظهوری است، اما ظرفیت بسیار غنی برای تولید آن وجود دارد.
وی گفت: نیروهای جوان، با انگیزه و پرتلاش علی رغم تمامی مشکلات، کمبودها و نارسایی های موجود، با امکانات اندک خویش توانسته اند کارهای بزرگی را تولید و عرضه کنند.
جنتی اظهار داشت: تاکید بر آثار تخصصی از جمله ویژگی های چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران نسبت به سال های گذشته بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال همچنین سعی شده تا توجه بیشتری نسبت به مضمون و محتواهای آثار بازی های رایانه ای ارسال شده به جشنواره وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: آثار راه یافته به جشنواره نشان دهنده استعداد بسیار بالای جوانان ایران زمین نسبت به تولید بازی های رایانه ای است؛ به گونه ای که برخی از این بازی ها توانایی صادرات به سایر کشورها را دارد.
جنتی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای وظیفه حمایت کامل از تولیدکنندگان در این عرصه را دارد؛ تا با کاستن از مشکلات آنان راه را برای تولید آثار فاخرتر هموار سازد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و سرقت آثار هنرمندان از جمله راه هایی است که می تواند تولیدکنندگان بازی های رایانه های را امیدوارتر کند.
وی گفت: لایحه مالکیت فکری و معنوی در دولت تصویب و اخیرا نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
جنتی خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه دولت توسط نمایندگان ملت سبب حفاظت از آثار هنرمندان خواهد شد و دیگر تولیدات آنان کپی برداری نخواهد شد.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تلاش های موثری در حوزه فرهنگی انجام شده است که نمونه آن تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با هدف پیگیری ماموریت های جدید مقابله با جنگ نرم در این عرصه است.
آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره بازی رایانهای تهران» دوشنبه ۲۱ مهر، در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
بازار کشورهای منطقه تشنه بازی های رایانه ای اسلامی است
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه بازارهای کشورهای منطقه تشنه بازی های رایانه ای با فرهنگ اسلامی است، گفت: باید از این ظرفیت بتوانیم به بهترین نحو ممکن بهره برده و با تولید بازی های جذاب در امر صادرات آن به کشورهای اسلامی کوشا باشیم.
بازار کشورهای منطقه تشنه بازی های رایانه ای اسلامی است
به گزارش روابط عمومی بنیادملی بازی های رایانه ای، “ذبیح الله فیض آبادی” شامگاه گذشته (دوشنبه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران اظهار داشت: بازی های رایانه ای صنعت نو و جدیدی در کشور بوده و به لحاظ ویژگی هایش مورد توجه تمامی دولت ها است.
وی گفت: اثربخشی نسبت به کودکان، نوجوانان و جوانان، اثرگذاری در سیاست های دولت ها اعم از فرهنگی، اجتماعی و غیره، سودآوری و آهنگ سریع رشد بازار از جمله ویژگی های این صنعت به شمار می رود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: ورود هر تکنولوژی اگر با آمادگی کافی در کشور نباشد سبب بروز آسیب هایی هم می شود و بر همین اساس نیز یکی از ماموریت های این بنیاد کاهش آسیب های این صنعت است.
فیض آبادی خاطرنشان کرد: صنعت بازی های رایانه ای مشکلات متعددی برای توسعه دارد که کپی رایت از جمله این معضلات به شمار می رود.
وی ادامه داد: این جشنواره کمک به شناسایی ظرفیت ها و بازیگران حوزه صنعت بازی های رایانه ای می کند تا سرمایه گذاران از مناسب ترین تیم ها برای تولید و ساخت بازی های ارزشمند بهره بگیرند.
آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره بازی رایانهای تهران» دوشنبه ۲۱ مهر، در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات