بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا

بازی‌های کوچک و جذاب

کسری نراقی
۱۹:۱۶ ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا

هر سال استودیوهای کوچک بازی‌های مستقل کوچکی می‌سازند و با قیمت‌های ارزان در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌کنند. در بین صدها بازی مستقلی که هر سال منتشر می‌شوند، تنها چندین عنوان هستند که به موفقیت و شهرت بسیار می‌رسند و توجه کاربران و منتقدان را به خود جلب می‌کنند. سال گذشته نیز چندین بازی مستقل عالی منتشر شدند و بعضی از آن‌ها حتی به فروش بالای یک میلیون نسخه دست پیدا کردند. در ادامه چهار بازی مستقل بسیار جذاب و موفق سال ۲۰۱۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

Bastion

معرفی «باستیون» به عنوان یک بازی کوچک مستقل واقعاً بی‌انصافی است چرا که این بازی از هر نظر شبیه یک عنوان استودیویی بزرگ است. این بازی که سبک اکشن نقش‌آفرینی دارد، درباره شخصیتی به نام «بچه» (The Kid) است که باید به تنهایی برای نجات جهان شمشیر به دست بگیرد. «باستیون» از هر جنبه‌ای که فکر کنید عالی است: داستان، شخصیت‌پردازی، موسیقی، صداگذاری (نوع روایت وقایع بازی کاملاً منحصر به فرد است و امکان ندارد از یاد بازیکن برود)، گرافیک، گیم‌پلی و… . به همین دلیل هم هست که «باستیون» در فهرست برترین بازی‌های سال بیشتر سایت‌ها و مجله‌ها معروف جای دارد و جوایز زیادی را هم دریافت‌کرده است. جهانی که بازی در آن رخ می‌دهد شگفت‌انگیز و تماشایی و همواره در تغییر است، طوری که کمتر بازیکنی توانش را دارد که بعد از شروع کردن بازی، آن را به پایان نرساند و از سرنوشت این جهان بی‌خبر بماند. این بازی که گذشته از رایانه‌های شخصی برای Xbox 360 هم منتشر شده است، میانگین امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از سایت معتبر Metacritic کسب کرده است.

 

 

Terraria

اگر فکر می‌کنید از روی ظاهر بازی می‌توانید درباره آن نظر بدهید، توصیه می‌کنم «تراریا» را بازی کنید! گرافیک این بازی شما را یاد بازی‌های زمان سیستم‌عامل داس و کنسول‌های چند نسل قبل می‌اندازد. نکته عجیب درباره «تراریا» است که به احتمال تا چندین ساعت بعد از شروع کردن بازی حتی نمی‌دانید جریان از چه قرار است و بازی درباره چیست! اما به طرز عذاب‌آوری دوباره و دوباره برای ادامه‌دادن بازی برمی‌گردید! «تراریا» بعد از موفقیت خیره‌کننده بازی Minecraft و با الهام گرفتن از این بازی ساخته شده است. در این بازی دو بعدی انحصاری PC، شما کنترل شخصیتی را که در ابتدای کار ساخته‌ای به دست می‌گیرید و در جهان وسیع بازی رها می‌شوید. روزها باید در فکر جمع‌کردن منابع و وسایل گوناگون یا کندن زمین برای نفوذ به مناطق زیرین جهان باشید و شب‌ها با موجودات پلیدی که به سراغتان می‌آیند بجنگید.  از پیچیدگی بازی همین بس که ویکی «تراریا» بیشتر از ۹۰۰ صفحه است که بیشتر آن به فرمول‌های Crafting (ساختن ابزارهای گوناگون با استفاده از منابع مختلف) اختصاص دارد. میانگین امتیاز این بازی ۸۳ از ۱۰۰ است.

Atom Zombie Smasher

این بازی هم یکی دیگر از آن بازی‌هایی است که ظاهری بسیار ساده اما گیم‌پلی بسیار عمیق دارد. بازی Atom سبک استراتژی همزمان (Real-time) دارد و در شهری خیالی رخ می‌دهد. این شهر اکنون به تسخیر زامبی‌ها درآمده است و خطر در هر گوشه‌ای از آن به چشم می‌خورد. هدف در این بازی نجات دادن مردم محبوس شده در شهر با استفاده از هلیکوپتر و محافظت از آن‌ها به کمک واحدهای نظامی گوناگون است.  بازیکن در Atom نقش فرمانده ارتش را دارد و باید با روش‌های آشنای سبک استراتژی زامبی‌ها را نابود کند و شهروندان را نجات دهد. هر مرحله از بازی در بخشی از شهر رخ می‌دهد و در آن به واحدهای نظامی خاصی دسترسی دارید. شاید بازی به نظر آسان بیاید، اما استفاده از واحدهای نظامی گوناگون که هر یک توانایی مشخصی دارد بی‌نهایت سرگرم‌کننده و البته عمیق است و برای کشتن تعداد بیشتری زامبی‌ باید توان فرماندهی بالایی داشته باشید. بازی Atom یک بازی استراتژی مستقل بسیار خوب است که برای سیستم‌های عامل ویندوز، مکینتاش و لینوکس ساخته شده است.

SpaceChem

معرفی بازی‌های مستقل را با یکی از عجیب‌ترین و نامتعارف‌ترین بازی‌های امسال به پایان می‌بریم. در بازی SpaceChem، که برای سیستم‌های عامل ویندوز، مکینتاش، لینوکس و همچنین آی‌پد طراحی شده است، شما نقش مهندس رآکتور را ایفا می‌کنید. وظیفه شما ساختن مدارهایی است که اتم‌ها و مولکول‌ها بتوانند در آن جریان پیدا کنند و با ترکیب شدن آن‌ها محصولی نهایی و قابل عرضه به مشتریان تولید شود. در بیشتر زمان بازی در حال سر و کله زدن با اتم‌ها هستید تا میان آن‌ها برخوردی غیرمجاز رخ ندهد و به شکل مناسب با هم ترکیب شوند. برای انجام دادن این کار به گروهی از فرمان‌های گوناگون دسترسی دارید که باعث می‌شود مدار به شیوه دلخواه شما طراحی شود.  شرح‌دادن این بازی واقعاً دشوار است و تا زمانی که خودتان در این بازی بسیار چالش‌برانگیز و فوق‌العاده خلاقانه غرق نشوید، ارزش‌های آن را درک نمی‌کنید. برای انجام‌دادن بازی نیاز به هیچ پیش‌زمینه علمی ندارید و مطمئن باشید که تا به حال بازی شبیه SpaceChem را انجام نداده‌اید. امتیاز ۸۴ از ۱۰۰ بازی، تأییدی است بر ارزش‌های بالای آن.

 

منبع : ماهنامه شبکه

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا
بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی‌های کوچک و جذاب - گیمفا