موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا

موسیقی: Uncharted | بخش دوم

orc727
۲۳:۵۹ ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا

امیدواریم که تا به امروز، از تعطیلات نوروزیتان نهایت لذت و شادی را برده باشید. طبق وعده‌ای که به شما عزیزان در مورد بررسیِ موسیقیِ متن فرانچایز محبوب Uncharted در هفته‌ی اول تعطیلات نوروزی داده بودیم، امروز قصد داریم تا نگاهی به چند اثر دیگر از این سری به‌ ویژه قسمت دوم آن بیاندازیم. امیدواریم که مورد رضایت شما واقع گردد…

همانطور که اکثر شما گیمران سرسخت! مطلع هستید، بازیِ ماجراجویانه‌ی Uncharted 2: Among Thieves در اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی به طور انحصاری برای کنسول PlayStation 3 شرکت سونی منتشر گردید. اکثر منتقدان و گیمران، این عنوان که از موتور گرافیکیِ Naughty Dog Engine 2.0 بهره می‌برد را بهترین قسمت از ۳گانه‌ی اصلیِ این فرانچایز می‌دانند. عنوان Uncharted 2: Among Thieves اعلاوه بر کسب متای ۹۶ از بیش از ۶۰ نقد از سایت‌های Metacritic و Game Rankings، موفق به دریافت چندین و چند جایزه‌ی معتبر از جمله بهترین بازیِ PlayStation 3 و بهترین بازیِ سال از سایت‌ها و فستیوال‌های بزرگِ دنیای بازی‌های ویدیوئی به‌مانند IGN، Kotaku، VGA و… گردید.

carmen rizzo

Carmen Rizzo

در Uncharted 2: Among Thieves، آقای Edmonson آهنگساز اصلیِ این سری، یک تهیه کننده و میکسر و برنامه‌ریز و DJ حرفه‌ای بنام آقای Carmen Rizzo را در کنار خود داشتند. ایشان متولد ۱۹۶۴ شهر Akron ایالت اوهایو آمریکا هستند و حوزه‌ی فعالیت ایشان در سبک موسیقیِ الکترونیک می‌باشد. آقای Rizzo سابقه‌ی درخشانی در همکاری با هنرمندان و گروه‌های بزرگ از جمله Dido، Tiesto، Peter Gabriel، Coldplay و… را دارا بوده و از آخرین فعالیت‌های ایشان می‌توان به تشکیل گروهی بنام Niyaz اشاره نمود که در آن هنرمندانی همچون خانم Azam Ali (خواننده و موزیسینِ ایرانی/آمریکائی که در آلبوم موسیقی متن Uncharted 3 نیز همکاری داشته است) در حال فعالیت می‌باشند.

آقای Edmonson در مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی G4TV داشته است در مورد چگونگیِ ساخت این اثر چنین اظهار نموده‌اند که:

قبل از نوشتن موسیقیِ این اثر، مدت زمانی را به تماشای فیلم‌های اکشنِ چینی گذراندم و از فیلم‌هایی همچون “خانه‌ی خنجرهای پران” و “قهرمان” الگو برداری نموده و الهاماتی گرفتم تا بتوانم موسیقیِ اکشن و در عین حال حماسی، به‌همراه ملودی و تم‌های شرقی بسازم.

greg edmonson

Greg Edmonson

Marco Polo؛ این ماجراجوی ونیزی باری دیگر دست‌خوش ماجراجوییِ تازه‌ای شده است اما این‌بار در بازیِ ویدیوئیِ Uncharted! قطعه موسیقی Marco Polo از ناب‌ترین آثار این بازی می‌باشد که با هنرمندی تمامِ نوازنده‌ی “دودوک”، نواخته شده است. ملودی شرقیِ سوزناک آن، با همراهیِ سولوی شنیدنی ویولون و ارکستر بزرگ ساز‌های زهی و بادی، جلوه‌ای افسانه‌ای به این شخصیت تاریخی می‌دهد.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”141442″]

لینک دانلود

اگر از دسته افرادی هستید که بخت تجربه‌ی این فرانچایز را نداشته‌اید، با شنیدن قطعه‌ی Brutal Combo Manbo، میزان هیجانِ تعقیب و گریزها و مبارزات تن به تن در این عنوان را، بهتر درک خواهید کرد. سولویِ وحشیِ ویولون و ریتم تند و کوبنده‌ی گروه ساز‌های کوبه‌ای و بادی، به همراه اوج‌ و حضیض‌های به‌هنگام، میزان آدرنالین خون هر شنونده‌ای را بالا برده و آماده‌ی هر عکس‌العملی می‌نماید. مطمئنا دیدن و شنیدن آثار اکشنِ چینی از سوی آقای Edmonson، در پدید آوردن چنین قطعاتی بی‌تاثیر نبوده است…

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”141449″]

لینک دانلود

قطعه‌ی Among Thieves از آن آثاری است که جمع‌بندیِ کاملی از کل مجموعه را در خود نهفته دارد. ریتم نرم و کامل ساز‌های کوبه‌ای و ملودیِ با شکوهِ سازهای بادی و در ادامه همراهیِ گروه سازهای زهی، اثر حماسیِ بزرگی را پدید آورده است؛ ناگفته نماند که موتیف‌های فلوت و دودوک نیز بر زیبائیِ اثر افزوده‌اند. شنیدن این قطعه را به همه‌ی دوستداران این فرانچایز توصیه می‌نمائیم.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”141444″]

لینک دانلود

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Uncharted | بخش دوم - گیمفا