خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره ششم

حامد زاهدی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا

با سلام و درود خدمت تمامی بازیبازان عزیز.طبق روال همیشگی، این هفته نیز مزاحم اوقات شریفتون شدیم تا اخبار و روند کاری سایت را به حضورتان برسانیم.نزدیک به عید باستانی نوروز می باشیم و علاوه بر خونه تکونی،  در حال سایت تکونی نیزهستیم! برنامه های زیادی برای نوروز ۹۳ در ذهن داریم که انشاالله در هفته بعدی به طور کامل به این مهم خواهیم پرداخت. در این شماره عناوین مهمی که تا قبل از شروع سال ۹۳ منتشر خواهند شد، جدول مقوله های هفتگی، مسابقه شماره ششم و اعلام برندگان شماره قبل و گپی با محمد جباری زادگان و … برای تان آماده کرده ایم، ادامه مطلب را از دست ندهید.منتظرتان هستیم!

gamefa family

چه خبر؟

تنها ۱۳ روز دیگر تا پایان سال ۹۲ باقی مانده و موجی از سفرهای نوروزی در حال تشکیل است، در اواخر اسفند ماه، هفته پر بازی خواهیم داشت؛ چرا که عناوین پر مخاطبی که در زیر ذکر شده اند، منتشر خواهند شد.

بی شک سال نو را با بازی های نو می توانید آغاز  کنید.البته در کنار تفریح و گردش، هویت بازیبازی خود را فراموش نکرده و حتما در طول روز، چند ساعت از وقت خود را به انجام بازی های جدید اختصاص دهید.

عناوین مهمی که تا قبل از آغاز سال ۹۳ منتشر می شوند عبارتند از:

 

Dark Souls II cover.jpg  نام: Dark Souls II

ناشر: Namco Bandai

سازنده: FromSoftware

پلتفرم: Xbox 360 ، PS3 (نسخه PC در ۲۵آپریل)

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

 

 

Titanfall box art.jpgنام: Titanfall

ناشر: Electronic Arts

سازنده: Respawn Entertainment

پلتفرم: Xbox One ، Xbox 360 و PC

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

 

 

Yaiba: Ninja Gaiden Z

نام: Yaiba: Ninja Gaiden Z

ناشر: : Tecmo Koei Games

سازنده: comcept

پلتفرم: PS3، Xbox 360 و PC

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

 

 

MGSV Ground Zeroes boxart.jpgنام: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

ناشر: Konami

سازنده: Kojima Productions

پلتفرم: Xbox360، Xbox One، PS3، PS4

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

 

 

نام: inFamous: Second Son

ناشر: SCEA

سازنده: Sucker Punch

پلفترم: PS4

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۳

 

 

 آرش عارف نیا گفته: Dark Souls II برای من یک GOTY بالقوه هست. این بازی هر چیزی که یک RPG نیاز داره با خودش به همراه آورده. سختی طاقت فرسا، طراحی های فوق العاده، گیم پلی جذاب و از همه مهم تر عنصر داستان پردازی این بازی هست که اون رو تبدیل به یکی از بهترین های ۲۰۱۴ می کنه. اگر از کسانی که نسخه اول Dark Souls رو تموم کرده باشن پرسیده باشید، هر کدوم یک داستان رو برای شما روایت می کنن، این نکته، توانایی تیم سازنده رو توی داستان پردازی می رسونه. “داستان مهمه، اما اگر قطره قطره توی گیم پلی روایت بشه”. به هر حال عیدی هاتون رو کنار بذارید و چند تا کیبورد و موس و دسته اضافه بخرید که حتما لازم میشه!

 مهدی فرخی گفته: تعطیلات نوروز فرصت گران قدری برای تفریح و بازی کردن برای ما گیمر هاست. از شانس خوب ما ایرانی ها هم بازی های متنوعی تو این برهه ی زمانی انتشار پیدا می کنن که از تمام اوقات فراغتمون در نوروز بهره ببریم. این تعطیلات واقعا زمان خوبی برای استراحت کردن به دور از درس و مدرسه و دانشگاه هست و امیدوارم لذت کافی رو ازش ببریم.  البته سعی کنید تو این روز های زیبا در کنار خانواده و آشنایان اوقات خوبی رو داشته باشین چون نوروز بهترین بهونه برای دور هم بودن هست.

اگر به یاد داشته باشید در مقاله سوم، از پایین بودن نظرات درون اخبار و یا مقوله ها گلایه کردم.در دو هفته ای که گذشت، آمار نظرات نسبت به قبل افزایش یافت و همین امر باعث خشنودی و دلگرمی بیشتر کادر خبری گردید.جای دارد از افرادی که با ارائه نظرات، حمایت خودشان را از ما نشان می دهند، قدردانی و تشکر کنم.

برای تنوع هرچه بیشتر، تصمیم بر افزودن مقالات هفتگی جذاب و خواندنی داریم.تا به الان ۳ روز در هفته مختص به مقوله هایی شده که در زیر می توانید مشاهده کنید. یک شنبه مقاله ای با عنوان ” قیمه گیم” منتشر گردید.این مقاله توسط آقای رسول خردمندی که فردی کارکشته و حرفه ای به حساب می آیند، نوشته شده و با لحنی طنز به مسائل موجود در دنیای بازی های کامپیوتری می پردازد.

کاربرانی پرسیده بودند که آقا این مقاله موب بازی چی شد؟ در پاسخ باید بگویم، نویسنده این مقاله به خاطر یک سری از مشکلات شخصی، دیگر قادر به تحریر نمی باشد و از تیم کنارگیری کردند.البته استعفا ایشون مبنی بر پایان یافتن موب بازی نیست.انشاالله در پنجشنبه بعدی این مقاله به دست نویسنده ای جدید که جایگزین نویسنده قبلی شدند، نوشته می شود و بازهم با جدیدترین بازی های موبایل آشنا خواهید شد.

شنبه: بـــــــــــــزودی

یکشنبه: قیــــمه گـــیم ( عصرها )

دوشنبه: بـــــــــــــزودی

سه شنبه: بـــــــــــــزودی

چهارشنبه: بـــــــــــــزودی

پنجشنبه: مـــوب بـــازی ( عصرها )

جمعه: خـانــواده گـیـمـفـا ( عصرها )

 محمد جسین جعفریان گفته: همه این فعالیت ها و این گونه مقالات در حقیقت یک هدف بسیار خوب رو دنبال می کنه و اون نزدیکی بیشتر به کاربران سایت می باشد.مثلا خانواده گیمفا باعث شده که همه کاربران محیط صمیمی تری رو برای ارتباط با مدیران و اعضای تحریریه داشته باشند و بتونن بیش از پیش با اون ها آشنا بشن.منم به نوبه خودم از تمامی کاربرانی که در مباحث شرکت می کنند، نهایت تشکر رو دارم. 

علیرضا علی بخشی علیرضا علی بخشی گفته: قبلا هم گفته بودم که سایت با کاربراش زنده است و سایتی که بازدید و از همه مهم تر نظر نداره مرده !! جدیدا کاربران به دنبال مقاله های متنوع و متفاوت اند و دیگر مقاله های کلیشه ای به مزاجشان خوش نمی آید.از همین رو مقالاتی را در گیمفا می بینید که نظیر آن ها را در جایی پیدا نمی کنید. 

مسابقه شماره ششم

طرفداران سری بازی Assassin’s Creed با همان نگاه اول توانستند جواب صحیح مسابقه را بگویند، بهشون تبریک میگم، واقعا که آساسینز باز هستن!

پاسخ مسابقه شماره پنجم : آهنگ Assassin’s Creed III: Tyrany of the King Washington اثر آقای Lorne Bafle.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برندگان شماره چهارم مسابقه :

۱- bigsina

۲- ALI_MESSI

۳- shahryars

“برندگان بالا، از طریق پیام خصوصی در سایت یا انجمن، برای دریافت جایزه خود با بنده ارتباط برقرار کنند.”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

و اما موسیقی این هفته.تو فکر بازی های جدید نباشید! ۲ سال پیش هم نه! ۵ سال هم نه! مطمئن علاقه مندان به بازی های ترسناک و ماجراجویی این عنوان را بازی کردند.عنوانی که در زمان خودش، از لحاظ گرافیگ و داستان جزو بهترین ها محسوب می شد.چرا این جوری نگاه می کنید؟ اطلاعات بیشتری می خواید؟!یتیم خانه رو یادتون نمیاد؟ امیدوارم بتونید اسم بازی رو تشخیص بدید.

[jwplayer mediaid=”136993″]

دانلود موسیقی

 

فقط برای خنده! 

از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشه.خیلی هامون فکر می کنیم، بازی هرچی بروزتر باشه، سخت تره!می شینیم حالت حرفه ای Fifa 14 رو بازی و به تیم حریف ۵تا گل می زنیم و مدام این ور و آن ور را نگاه می کنیم تا ببینیم کدوم از اعضای خانواده گل رو دیدن!بعضی از بازی ها هستند که گرافیک زیر خط فقر، ولی گیم پلی آن چنان دشواری دارند که بهترین فیفاباز جهان هم قادر به رکورد زنی در آن نیست.این هفته یک ترول در همین خصوص آماده کرده ایم و امیدواریم مورد پسند مخاطبین عزیز، قرار گیرد.

gamefacom

فقط برای خنده!

نوید زهره وندی  نوید زهره وندی گفته: واقعا هم همین طوره! بعضیا هستند که منم منم از زبونشون نمیافته و اسم هر چیزی ( حالا چه در دنیای بازی و چه در خارج از بازی ) ادعای برتری میکنه.این که آدم اعتماد به نفس داشته باشه خیلی خوبه و باید مواظب باشه که غرور بی جا، به ذاتش آسیب نرسونه.مثل جریان همین کمیک بالا!

 

 صندلی داغ | مصاحبه با آقای محمد جباری زادگان، عضو تیم خبرنگاری گیمفا

(هر کاربر می تواند به ۳ نفر رای بدهد)

[poll id=”83″]

محمد جان، سوال اول رو فکر کنم حفظ کردی! خودتون رو برای مخاطبین معرفی کنید.

من محمد جباری زادگان متولد تهران هستم که دوستان و خانواده منو ارشیا صدا می کنن. خودم هم ارشیا رو ترجیح می دم. متولد ۲۰ اسفند ۷۷ هستم و الان سال اول دبیرستان رو می گذرونم. در مدرسه ی سمپادی علامه حلی ۲ درس می خوندم و الان وارد علامه حلی پاسداران شدم. به خیلی از کارها مثل نجوم، کتاب خوانی، فیلم و  …علاقه دارم که گیم و گیمفا و بعدش نجوم تو رتبه ی اول قرار دارند. الان تو تهران هستم و به تازگی تو المپیاد نجوم شرکت کردم و اگه خدا بخواد تا چند ماه بعد به نسل هشتم کنسول ها می پیوندم. از بازی های ادوینچر با سبک AC و یا GTA خیلی خوش میاد. مدیر استودیوی مستقل بازی سازی Trove هستم که در حال ساخت بازی برای PC و iOS هستیم و به زودی عرضه خواهد می گردد. خوب دیگه دیدید که خبرنگارا هم شاخ و دم و از این جور چیز ها ندارن!

چرا وقت خودت رو به بازی های کامپیوتری اختصاص میدی؟ خودت رو یک بازیباز وابسته به دنیای بازی می دونی؟

بازی های کامپیوتری به من لذت میده. در کنار اون به من یاد میده که چجوری مغزم رو همیشه آماده نگه دارم. البته من به گیم به عنوان سرگرمی نگاه نمی کنم و بیشتر به نظر من گیمری یک هنر هست. یعنی هر بازی ای که میاد تو بازار رو نمی خرم. بازی برای من جایی است که رویا  و آرزوو افسانه ها به تصویر کشیده شده و در ضمن بازی راهی برای انتقال احساسات و مفهوم های عمیق محسوب می شود.

به چه سبکی علاقه مندی؟ اولین بازی که انجام دادی چی بود؟ چه سبکی داشت؟

همانطور که گفتم سبک مورد علاقه ام اکشن- ادوینچر سوم شخص هست ولی به بازی های اول شخص نیز ارادت خاصی دارم.اولین بازی که انجام دادم، Max Payne بود. هیچ وقت این بازی رو فراموش نمی کنم.

محمد جباری زادگان

آقای محمد جباری زادگان، عضو تیم خبرنگاری گیمفا

کنسول داری یا PC باز هستی؟ از داشتن کنسول یا PC راضی هستی؟

Xbox360 و PC دارم. زیاد با کیمپیوتر بازی نمی کنم ولی Xbox خیلی . از هر دو هم راضیم. خدا رو شکر خیلی ها هستن همینا رو هم ندارن، چرا ناراضی باشم. البته ناگفته نماند که یه مدت دیگه یکی از کنسول های نسل هشتمی رو میخرم.

 به عنوان یک خبرنگار، در روز چند ساعت آنلاین هستی؟این مدت زمان، تاثیری در روند تحصیلیت به وجود نیاورده؟

معمولا روزی ۲ ساعت در گیمفا هستم. برای این که به درسم لطمه ای نخوره در برنامه ریزی کردم. در زندگی روزانه  آدم حداقل ۱ ساعت وقت خالی وجود دارد که خدا رو شکر برای من ۲ ساعت بود. از بعضی از کار های بیهوده زدم تا به سایتی که دوستش دارم، خدمت کنم و به نظر خودم خیلی هم موفق بودم.

از اینکه برای گیمفا می نویسی، خشنودی؟ به نظرت اگه گیمفا نبود، سایت دیگه ای می رفتی؟

به نظر من اگه گیمفا نبود گیم رو تا الان از دست داده بودم. خیلی خوشحالم که بعد از دو سال  گیمفا تونستم به گیمفا ملحق شوم. همیشه این سایت پتانسیل بالایی داشته و شور و شوقی که در گیمفا هست در سایت های دیگر پیداشدنی نیست. واقعا که گیمفا با زحمت افراد زیادی امثال شما و آقای نراقی به اینجا رسیده است و کسانی هم که ادعا های دیگری دارند بدانند که تنها با حرف به جایی نخواهند رسید و باید خودشان را در عمل، اثبات کنند.

به عید نوروز نزدیک می شویم.در تعطیلات پیشرو برنامه ای برای سفر دارید؟

بله. با خانواده میریم چالوس.طبیعت چالوس آرامش بخش هست و می تونه خستگی کار و درس رو برطرف کنه و باعث بشه که با قدرت بیشتر برگردم.

– برای کسانی که دوست دارند وارد حرفه خبرنگاری شوند، چه پیشنهادی داری؟ 

از نظر من، اولین رکن در انجام هر کاری، علاقه و اشتیاق به آن کار است.اگر برای کسب اطلاعات حوصله یا زمان کافی ندارید، این حرفه رو بهتون پیشنهاد نمی کنم.پیش نیاز خبرنگاری، ذوق، کنجکاوی و دقت بالاست.اینو باید در نظر داشته باشید که اگر خبرنگار شدید، نباید اشتباهی در ترجمه متون انگلیسی به فارسی انجام بدید، چرا که ممکن هست باعث به وجود آمدن کلی حرف و حدیث گردید.

به نظر شما، گیمفا توانسته به اهداف والا دست پیدا کند؟

اول باید اهداف والا را تعریف کرد. به نظر من برای گیمفا آگاهی رساندن و بروز نگه داشتن بازیبازان بوده است که در این زمینه نه تنها برنده شده بلکه غنی ترین رسانه خبری بازی های ویدیویی در ایران محسوب می شود.از خیلی ها که بپرسید(محبوب ترین سایت بازی چیه؟ میگن گیمفا. دلیلش هم تنوع بالا و صمیمیتی هست که بین کادر اصلی به وجود آمده و دیگر خبری از غرورهای گذشته برخی از مسئولین نیست.گیمفا تونسته رکوردهای زیادی رو جا به جا کنه و یقین دارم این پیشرفت هیچ زمان متوقف نخواهد شد.

این شما و این هم گیمفایی ها

من کوچک تر فردی هستم که بخوام نصیحت کنم اما درس رو ملاک زندگیتون قرار بدید و بعد خانوادتون و بعد گیمفا رو! دنبال چیزی برید که دوستش دارید و برای دوست داشتن چیز هایی که دوستشان ندارید، تلاش کنید. اگر موفقیت را رسیدن به چیزی که دوست دارید تعریف کنید پس حتما موفق خواهید شد.

 

  محمد حسین صفری گفته: با تغییر اساسی در تیم و به روی کار آمدن تیم جدید، ارشیا هم به ما پیوست.کارشون رو واقعا دوست دارم و باید بگم که یکی از فعال ترین خبرنگاران سایت هست و رکورد بیشترین تعداد خبر در روز رو هم ارشیا با ۱۹ خبر ( البته آقای زاهدی رکورد ۳۰ خبر رو داره!) در اختیار گرفته است. واقعا حرفه ای عمل می کنه و همیشه اگه مشکلی پیش بیاد با من در میون میزاره که از این اخلاقش خوشم میاد.

 دانیال شیخی گفته: از اونجایی که من یادمه، ارشیا جان همیشه جزء یکی از فعال ترین خبرنگاران سایت بوده و امیدوارم که در کنار ما همین روند رو ادامه بدن. بنده هم در این مدت هیچ بدی از ایشون ندیدم. در مورد وضعیت درسی ایشون، برای آقا ارشیا از همین جا آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در سال آینده  بتونه رشته مورد علاقه ای رو که دوست دارن رو انتخاب و قبول شه.

 فرهان حسینی گفته: بی تردید آقای جباری زادگان،  بعد از آقای معمارور یکی از خبرنگاران خوب گیمفا هستند و طبق آماری که در چند نسخه قبلی خانواده گیمفا منتشر گردید، ایشون رتبه دوم در چارت خبرنگاران را به خود اختصاص داده بودند. آقا ارشیا در پشت صحنه نیز بسیار فعال و شوخ طبع هستند. البته اگه وقت آزاد بیشتری داشتن، بهتر می شد. امیدوارم همیشه با قدرت تو گیمفا باشند و پیشاپیش تولدشونم تبریک میگم.

 

شما و سردبیر مجله گیمفا دیجیتال

سید محمدرضا قدم گاهی سید محمد رضا قدمگاهی: سلام به خوانندگان عزیز مجله گیمفا.
در شماره دوم، دیگر خبری از کیفیت پایین در صفحات نیست و مجله در ۳ کیفیت اصلی برای خوانندگان گرامی عرضه خواهد شد. همچنین قرار بر این شد که از این پس مجله گیمفا : دیجیتال در سایت های پر مخاطب همچون بزرگترین کتابخانه و محبوبترین منبع کتاب های الکترونیکی یعنی نشرآفا قرار گیرد. این شرکت قول داده که در ساخت نسخه های android , iOS , Windows , Mac به علاوه لینوکس به ما یاری برساند.
شماره دوم مجله گیمفا : دیجیتال ، دارای بخش موسیقی نیز هست. بخش موسیقی این مجله دارای معرفی موسیقی به علاوه لینک دانلود رایگان آن و لینک خرید اینترنتی آن به همکاری آیتونز می باشد. بخش فیلم هم برای مجله در نظر گرفته شده است که انشاالله مخاطبان خاص خودش را پیدا می کند و …

در ضمن در خانواده گیمفا بعدی، از جلد مجله رونمایی خواهیم کرد.به نظر شما عکس اصلی روی جلد مجله مربوط به چه بازی هست؟

منتظر شماره دوم مجله گیمفا باشید.

 

صدای شما 

شما هم خانواده ای عزیز، می توانید هرگونه پیشنهاد،انتقاد و نظر خود را برای ما از طریق راه های ارتباطی که در پایین ذکر شده است ارسال کنید تا با نام خودتان در این بخش قرار گیرد.اگر مشتاق آشنایی با فرد خاصی از کادر گیمفا هستید، با ذکر نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر، او را از سوالات خود باخبر سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان باشد.

ایمیل : Hamedzahedi1990@gmail.com

پیام خصوصی در انجمن : کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره ششم - گیمفا