فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا

فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن

محمد حسین کریمی
۰۴:۳۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۹
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا

با اعلامیۀ اخیر سونی مبنی بر لغو پروژه‌های سرویس محور Bend Studios و Bluepoint Games، به نظر می‌رسد که استراتژی این شرکت در جهت به دست آوردن سهمی قابل توجه از بازار عناوین لایو سرویس با شکست مواجه شده و تنها پروژۀ موفق آن‌ها Helldivers 2 بوده است.

در ادامه فهرست آثار سرویس محور سونی را مطالعه می‌کنید که بیشتر آن‌ها کنار گذاشته شده‌اند:

  • The Last of Us Online از ناتی داگ — در دسامبر ۲۰۲۳ لغو شد
  • Marvel’s Spider-Man: The Great Web از اینسامنیاک گیمز — در تاریخی نامعلوم لغو شد
  • بازی سرویس محور London Studios — در ماه فوریۀ ۲۰۲۴ لغو و استودیو نیز تعطیل شد
  • Twisted Metal از Firesprite — در فوریۀ ۲۰۲۴ لغو شد
  • Helldivers 2 — در فوریۀ ۲۰۲۴ عرضه و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد
  • Payback Project از Bungie — در آگوست ۲۰۲۴ لغو شد
  • Concord — در آگوست ۲۰۲۴ در دسترس قرار گرفت، اما پس از ۲ هفته سرورهای آن بسته و به یک شکست بزرگ تبدیل شد
  • یک بازی سرویس محور از Bend Studio — در ژانویۀ ۲۰۲۵ لغو شد
  • بازی سرویس محور God of War از Bluepoint Games — در ژانویۀ ۲۰۲۵ لغو شد
  • Fairgame$ از Haven Studios — در دست ساخت قرار دارد
  • Marathon از Bungie — در دست ساخت قرار دارد
  • Horizon Online از Guerrilla Games — در دست ساخت قرار دارد

از ۱۲ پروژۀ سرویس محور پلی استیشن، تا به این لحظه ۷ عنوان لغو شده‌، ۳ پروژه همچنان مراحل توسعه را سپری می‌کنند و دو بازی عرضه در دسترس قرار گرفتند. دو بازی عرضه شده Concord و Helldivers 2 هستند که اولی یک شکست بزرگ و دومی یک موفقیت بزرگ بود. بسیاری از مخاطبین چندان به موفقیت $Fairgame نیز اطمینان ندارند.

Spider-ManMax22

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ضعف سونی = نقطه قوت ایکس باکس
    ولی خوشحال شدم سونی داره تمرکزش رو به بازی های داستانی می‌زاره 😃

  • بنظرم تمام شرکت‌ها در صنعت گیم بعد از دیدن موفقیت فورت‌نایت، در تکاپو افتادند تا یه بازی مثلش درست کنند تا به یه درآمد فضایی برسن. این وسط نه‌تنها سونی، بلکه وارنربروس، اکتیویژن، مایکروسافت و… به دنبال ساخت بازی ای مشابهه فورت‌نایت هستند.
    با اینکه نمیشه انقلابی بودن فورت‌نایت رو انکار کرد اما موفقیتش موجب طمع بی‌پایان پول برای ناشرین در صنعت گیم شد.

    • تمام این پروژه‌هایی که الان لغو شدن، در دورهٔ ریاست جیم رایان کلید خورده بودن و حقیقتاً از اونجایی که جیم رایان بیشتر یک بیزینس‌من بود تا گیمر، هدفش افزایش سوددهی به سونی بود (کاری که هر مدیر موفقی باید انجام بده) ایشون هم با نگاهی گذرا به صنعت گیم متوجه شدن که عناوین سرویس زنده مثل فورت‌نایت بیشترین درآمدزایی رو می‌کنند پس سونی هم باید در این مدل بازی‌ها شروع به سرمایه‌گذاری کنه، اما متأسفانه جیم رایان درک درستی از مخاطبین پلی‌استیشن نداشت که اکثراً بازی‌های داستانی و گیم‌پلی محور دوست دارند تا سرویس زنده. به همین خاطر هم اکثر پروژه‌ها همه لغو شدن یا با شکست روبرو شدن.

      Max22
  • کلا سونی پس از یک سال همچنان داره جیم‌رایان‌زدایی میشه 😁

  • Mehrdad گفت:

    ۱- اواسط سال ۲۰۲۳ وقتی که سونی اعلام کرد که قراره تا قبل از ۲۰۲۶ ۱۲ تا بازی سرویس محور عرضه کنه همچین روزی رو پیش بینی میکردم برای همین تعجب نکردم، اینکه سونی برای ساخت بازی های داستانیش به پول احتیاج داره شکی نیست برای اینکار معمولا اولین راهی که به ذهن آدم میاد چیه ساخت بازی های چندنفره آنلاین اما مسئله اینجا بود که جیم رایان و… فکر میکردن بازی های لایو سرویس هم مثل بخش های کوچیک چندنفرس مثل بخش های چندنفره The Last of Us Factions، Uncharted، God of War: Ascension، Killzone، Ghost of Tsushima: Legends و…

    نه یک بازی بزرگ لایو سرویس که نیرو و بودجه زیادی میخواد و نمیدونستن که حداکثر یک سال اول عرضه باید هرچی داری بزاری وسط که بازیت شکست نخوره و بعد رو به روال بیوفته این لیست نمونه بی تجربگی و یک تصمیم فورس ماژور با برنامه ریزی نادرست و مدیریت اشتباهه، خرید بانجی و استودیو فایرواک، مجبور کردن استودیوهای داستانی برای ساخت بازی لایو سرویس مخصوصا استودیوهایی کوچیکی که زیر ۱۰۰ نفر نیرو داشتند، تمرکز کامل رو این بازی ها و ول کردن بازی های داستانی به امان خدا، و ساخت بیش از اندازه این بازی ها، این همه وقت و هزینه هدر رفته و…

    ۲- سونی امکانات و نیروی کافی برای ساخت بازی سرویس محور رو نداشت بازی سرویس محور هزینه سرور داره، دائم باید محتوا بهش اضافه بشه دائم باید حواست به بازخوردهای پلیرا باشه و پشتیبانی بشه مخصوصا تو سال اول عرضه این کار بدرد استودیو یا کمپانی ای میخورد که مشکل نیرو یا بودجه نداشته باشه و تمرکزشم فقط رو این موضوع باشه مثل امثال (Epic Games) Helldivers 2 رو اگر میبینید موفق شده بخاطر اینکه ۸ سال در دست ساخت بوده از این ۸ سال بخشیش رو اختصاص داده به محتوای پس عرضه بازی

    یعنی میخوام بگم یه وقت فکرنکنید محتوایی که استودیو Arrowhead تند تند برای بازی عرضه میکنه بعد اینکه بازی رو عرضه کرد ساخته خیر بیشتر اینا رو تو اون ۸ سال آماده کردن تا طبق برنامه ریزی هرچند وقت یکبار که بازی افت پلیر داشت فوری عرضه کنند همونطور که میبینید سونی اگر بخواد یک بازی سرویس محور موفق بسازه باید همچین کاری بکنه و اگر بخواد برای هر بازی این همه سال وقت بزاره صرف نمیکنه

    بهنامMax22
  • Mehrdad گفت:

    ۳- به نظر من سونی از اول باید راههای دیگه رو انتخاب کرد یک راهش این بود که میتونست به جای اینکه واسه هر آیپیش یک بازی سرویس محور جدا بسازه میومد واسه هر نسخه یک بخش چند نفره کوچیک میساخت اونم نه طوری که به نسخه اصلی لطمه بخوره مثل بخش های چندنفره بازی هایی که نام بردم نمونش The Last of Us Factions مگه چه عیبی داشت هیچی خیلی هم موفق عمل کرد به کیفیت بازی اصلی هم ضربه نخورد لازم نبود که ناتی داگ بیاد وقتش رو بزاره یک بازی جداگانه و بزرگ تدارک ببینه میومد برای نسخه دوم هم مثل نسخه اول عمل میکرد یا مثلا Ghost of Tsushima رو ببینید از بین تمام بازی های سونی که رو PC عرضه شدند بیشترین پلیر رو داشت یعنی ۷۷ هزار تا پلیر فکر میکنید چرا؟ از بازی های دیگه سونی محبوب تر بود؟ خیر چون بخش چندنفره (Legends) رو داشت چون بیشتر PC پلیرا سلیقشون بازی های چندنفرس

    ۴- یک راهش هم این بود که سونی بیاد به جای این همه ریمستر و ریمیک های بیهوده به تیم دوم استودیوهاش بگه شروع به ساخت بازی های کوچیک کنند مثل Astro Bot، Rachet & Clank، Little Big Planet، Jack & Dexter، Sly Cooper و… اینطوری هم کاتالوگ بازی هاش متنوع تر میشد همم اینکه سود بیشتری نصیبش میشد و هم تیم های دوم این استودیوها تجربشون بالاتر میرفت چون بازی های کوچیکتر هم بودجشون کمتره هم رده سنیشون پایین تر و اگر کیفیتشون عالی باشه نسبت به یک بازی بزرگ خشن بیشتر فروش میکنند که هنوزم دیر نشده سونی اگر عاقل باشه میتونه اینکارا رو بکنه

    بهنامMax22
فهرست تمام بازی‌های سرویس محور لغو شده پلی استیشن - گیمفا