از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
۲۰۲۴ رو به اتمام است و به زودی سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. در این مقاله میخواهیم انتظاراتمان از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ را مرور کنیم.
اکنون در ماه نوامبر هستیم؛ ماهی که سونی و مایکروسافت در دو نسل اخیر کنسولهای جدیدشان را معرفی کردهاند و ماه آخر سال از حیث عرضهی بازیهای بزرگ هر سال. کنسولهای PS5 و Xbox Series X/S رسماً چهار سال را تمام کرده و وارد پنجمین سال شدهاند. میتوان گفت نسل نهم الان دقیقاً در میانههای عمر خود به سر میبرد و وقتش است که بدرخشد.
سال ۲۰۲۵، سال بسیار مهمی برای این نسل به شمار میرود. دیگر تقریباً همه کنسولهای نسل هشتمی خود را رها کرده و به سمت کنسولهای نسل نهمی آمدهاند. کسانی هم که تا به امروز در مورد این مهاجرت شک داشتهاند، با نامهای بزرگی مانند ششمین نسخه از سری Grand Theft Auto ترغیب خواهند شد که این کار را انجام دهند. صنعت بازیهای ویدیویی به یکی از پولسازترین صنعتها تبدیل شده و میتواند به راحتی در کنار صنعت پرطرفداری مثل سینما قد علم کند. میانگین سنی گیمرها بالا رفته و بازی کردن اکنون به بخشی جداییناپذیر در زندگی بسیاری از انسانها تبدیل شده. پیشرفت تکنولوژی در حدی بوده که گاهی تشخیص دادن واقعی بودن یا نبودن یک صحنه از بازی در نگاه اول غیرممکن است و بسیاری از چیزهای دیگری که خودتان بهتر از من میدانید.
اما شاید اهمیت سال ۲۰۲۵ بیشتر از هر چیز دیگری بخاطر این باشد که دوران گذر از نسل هشتم و ورود به نسل نهم عملاً تمام شده و الان منتظرند ببینند که سونی و مایکروسافت چه سورپرایزهایی برایمان در نظر گرفتهاند. آیا نسل نهم قرار است همینقدر بیرمق ادامه پیدا کند یا بالاخره شاهد چند شاهکار قدرتمند خواهیم بود که بعدها به گذشته بنگریم و از آنها به عنوان بهترین بازیهای عمرمان یاد کنیم؟ چه خبر از انحصاریهای سونی که به خودیِ خود دلیلی کافی برای خرید کنسولهای این شرکت بودند؟ مایکروسافت با خریدهای بزرگی که در این نسل داشته چه خواهد کرد؟ آیا همچنان روی سرویسهای خود مانور خواهد داد یا برنامهی خاصی برای عرضهی بازیهای انحصاری دارد؟ آیا قرار است کمپانیها همچنان به حجم بیشتر از کیفیت اهمیت دهند و یک بازی ۱۵۰ ساعتهی بیمحتوا و خستهکننده را پیش رویمان بگذارند یا بالاخره خواهند فهمید عمر این بازیها تمام شده؟
همهی اینها باعث میشود انتظاراتمان از سال ۲۰۲۵ بالا باشد. البته طبیعی است که انتظارات هر کسی با فرد دیگر فرق داشته باشد، اما مسائلی هستند که احتمالاً اکثریت قریب به اتفاق گیمرها را دربرمیگیرد. ما هم در این مقاله به مهمترین انتظاراتمان از صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۵ اشاره کنیم. به امید اینکه اتفاقات این سال، بالاخره قدرت واقعی نسل نهم را به ما نشان دهند!
عرضهی آیپیهای جدید و باکیفیت
در سال ۲۰۲۵، یکی از هیجانانگیزترین انتظارات علاقهمندان به صنعت بازی، معرفی آیپیهای جدید است. بازیسازان برجسته و حتی استودیوهای مستقل تلاش میکنند تا با خلق دنیای جدید و شخصیتهای بهیادماندنی، تجربههایی بیهمتا را به بازیکنان ارائه دهند. عرضهی آیپیهای جدید نشاندهندهی جسارت استودیوها در کنار گذاشتن فرمولهای قدیمی و ارائه ایدههایی است که ممکن است به استانداردهای آینده صنعت تبدیل شوند.
آیپیهای جدید معمولاً با هدف ایجاد تعادل میان نوآوری و جذابیت تجاری ساخته میشوند. این بازیها ممکن است با روایت داستانی عمیق، گرافیکهای خیرهکننده یا مکانیکهای گیمپلی منحصربهفرد توجه مخاطبان را جلب کنند. از طرفی، با افزایش رقابت در بازار بازی، کیفیت اولین نسخه از این آیپیها اهمیت بالایی پیدا کرده است. یک تجربهی ضعیف در زمان عرضه میتواند منجر به شکست کل فرانچایز شود.
همچنین، آیپیهای جدید فرصتی برای استودیوهای کوچکتر فراهم میکنند تا با نمایش خلاقیت خود، نامشان را در صنعت بازی مطرح کنند. بازیهای مستقلی که مرزهای داستانگویی یا گیمپلی را جابهجا میکنند، ممکن است حتی تأثیری بیشتر از عناوین بزرگ داشته باشند. در این میان، استودیوهایی که به خوبی به بازخورد مخاطبان گوش میدهند، میتوانند به سرعت آیپیهای جدید خود را به ستونهای مهمی در صنعت تبدیل کنند.
فکرش را بکنید که کمپانیهای محبوب مثل کپکام، راکاستار، ناتی داگ و یا بلیزارد با بازیهای کاملاً جدیدی به میدان رقابت بیایند. اینکه این انتظار تا چه حدی واقعگرایانه است یک طرف و اینکه اگر این اتفاق بیفتد چقدر میتواند نسل نهم را هیجانانگیزتر کند یک طرف دیگر. قطعاً ادامهی فرنچایزهای محبوب یک ضرورت است، اما نسل نهم هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید با آیپیهای جدیدش مخاطبان را جذب کند. حتی یکی دو بازی جدید و خوب کاملاً اوضاع را زیر و رو کند.
بازگشت عناوین قدیمی و ادامهی روند بازسازی بازیهای محبوب
نوستالژی همیشه یکی از عناصر تأثیرگذار در صنعت بازی بوده و در سال ۲۰۲۵، بازگشت عناوین قدیمی و بازسازی بازیهای محبوب بیش از هر زمان دیگری پررنگ خواهد شد. بازیکنان قدیمی با بازیهایی که در دوران کودکیشان تجربه کردهاند، ارتباط عاطفی قوی دارند و این موضوع استودیوها را به سمت بازسازی این آثار سوق میدهد.
یکی از مهمترین مزایای بازسازی بازیهای قدیمی، تلفیق حس نوستالژی با تکنولوژیهای مدرن است. بازسازیهایی که بهطور کامل طراحیهای بصری، مکانیکهای گیمپلی و حتی روایت داستانی را بهبود میدهند، میتوانند تجربهای تازه و در عین حال آشنا برای بازیکنان فراهم کنند. این روند نه تنها مخاطبان قدیمی بلکه نسل جدیدی از بازیکنان را نیز جذب میکند.
علاوه بر بازسازی، دنبالههای جدید برای عناوین کلاسیک نیز جایگاه ویژهای دارند. بازیهایی که داستانهای نیمهتمام دارند یا گیمپلی آنها همچنان جذاب است، در سال ۲۰۲۵ احتمالاً شاهد ادامه مسیر خود خواهند بود. بازگشت عناوینی مانند Resident Evil یا Silent Hill نشان میدهد که این استراتژی میتواند در صورت ارائهی کیفیت مناسب، موفقیت تجاری و رضایت بازیکنان را به همراه داشته باشد.
از طرف دیگر خیلی وقت است که از برخی فرنچایزهای معروف خبری نیست. فرنچایزهای محبوبی مانند Deus Ex که چندین و چند سال از عرضه آخرین نسخهی آنها میگذرد و خبری در مورد ساخت نسخهی جدید آنها در دسترس نیست. مطمئنم مثالهای زیادی از این بازیها در ذهنتان هست. این موضوع نیز میتواند روند بازی را در نسل نهم تغییر دهد.
پررنگتر شدن تکنولوژیهایی مانند VR
پیشبینی برخی این است که در سال ۲۰۲۵، تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) به نقطهای خواهد رسید که دیگر تنها یک تجربه جانبی برای بازیها نخواهد بود، بلکه به یک پلتفرم اصلی برای بسیاری از بازیها تبدیل میشود. پیشرفتهای سختافزاری و کاهش هزینههای تجهیزات VR باعث شده تا این فناوری برای تعداد بیشتری از بازیکنان قابل دسترس باشد.
یکی از جذابترین جنبههای VR، توانایی آن در غرق کردن بازیکنان در دنیای بازی است. تصور کنید که بتوانید بهجای تماشای یک میدان نبرد، مستقیماً در آن قدم بزنید یا در دنیای علمی-تخیلی یک بازی، با دستهای خود با دشمنان مبارزه کنید. این سطح از تعامل، مرزهای جدیدی در گیمپلی و روایت ایجاد میکند که در پلتفرمهای سنتی قابل دستیابی نیست.
همچنین، استفاده از VR به بخشهای دیگری از صنعت بازی مانند ورزشهای الکترونیکی و شبیهسازهای آموزشی نیز گسترش یافته است. بازیهای VR نه تنها میتوانند بازیکنان را سرگرم کنند، بلکه به ابزارهای آموزشی یا حتی درمانی تبدیل میشوند. این موضوع، نشاندهندهی توان بالقوه این فناوری در فراتر رفتن از مرزهای سنتی بازیسازی است.
پررنگتر شدن نقش بازیهای ابری و تاثیر آنها در آینده صنعت
بازیهای ابری (Cloud Gaming) در سال ۲۰۲۵ به یکی از ستونهای اصلی صنعت بازی تبدیل خواهند شد. این فناوری که امکان اجرای بازیها روی سرورهای قدرتمند و پخش آنها به دستگاههای مختلف را فراهم میکند، نحوه دسترسی بازیکنان به بازیها را متحول کرده است.
یکی از مزایای بزرگ بازیهای ابری، حذف وابستگی به سختافزار قدرتمند است. بازیکنان دیگر نیازی به کنسولهای گرانقیمت یا رایانههای پیشرفته ندارند و میتوانند بازیهای سنگین را حتی روی گوشیهای هوشمند یا لپتاپهای ساده تجربه کنند. این تغییر، بازی را برای طیف گستردهتری از مخاطبان قابل دسترس میکند و بازیکنان را به تجربههای بیشتری دعوت میکند.
همچنین، بازیهای ابری قابلیت ارتقا و بهروزرسانی لحظهای دارند. این موضوع به استودیوها امکان میدهد تا بازیها را بدون نگرانی از مشکلات سختافزاری بازیکنان بهینه کنند. با افزایش سرعت اینترنت و بهبود زیرساختها، بازیهای ابری در سال ۲۰۲۵ میتوانند جایگزین بخش بزرگی از روشهای سنتی بازیکردن شوند، البته اگر اینترنت ایران نیز یاری کند!
نیمنگاهی به صنعت بازیسازی ایران در سال ۲۰۲۵
صنعت بازیسازی ایران پس از یک وقفهی طولانی، اکنون در حال عبور از چالشهای سنتی خود و تولید بازیهای باکیفیت است. با افزایش دسترسی به منابع آموزشی و تکنولوژیهای مدرن، بازیسازان ایرانی توانستهاند مهارتهای خود را ارتقا دهند و آثاری تولید کنند که در بازارهای بینالمللی نیز جذابیت دارند.
یکی از مهمترین پیشرفتها، ظهور استودیوهای مستقل با رویکردهای خلاقانه است. این استودیوها با تمرکز بر روایتهای فرهنگی منحصربهفرد و استفاده از عناصر بومی، توانستهاند بازیهایی تولید کنند که علاوه بر جذابیت جهانی، هویت ایرانی را نیز بازتاب میدهند. نمونهای از این موضوع، بازی Blood of Mehran است که میتواند الهامبخش توسعهدهندگان جوان باشد.
اما چالشهایی مانند محدودیتهای مالی و زیرساختی همچنان در این صنعت وجود دارند. حمایت بیشتر دولت و سرمایهگذاری شرکتهای خصوصی میتواند راه را برای رشد سریعتر این صنعت هموار کند. با این حال، پتانسیل بالای استعدادهای ایرانی و اشتیاق جامعه بازیسازی نشان میدهد که ایران میتواند در سالهای آینده به یکی از قطبهای نوآوری در صنعت بازی تبدیل شود.
جمعبندی
سال ۲۰۲۵ نویدبخش دورانی پر از خلاقیت و نوآوری در صنعت بازیهای ویدیویی است. از عرضهی آیپیهای جدید و بازسازی عناوین نوستالژیک تا پیشرفت تکنولوژیهایی مانند واقعیت مجازی و بازیهای ابری، همه چیز به سمت تجربههایی جذابتر و دسترسپذیرتر پیش میرود. در این میان، صنعت بازیسازی ایران نیز با تمام چالشها، فرصتهای بزرگی برای رشد و حضور در بازارهای جهانی دارد. روایتهای بومی و ایدههای خلاقانه میتوانند نقطهی قوت بازیسازان ایرانی باشند.
در نهایت، این صنعت با تلفیق خلاقیت و فناوری، تجربههایی منحصربهفرد را برای بازیکنان فراهم میکند و مرزهای میان واقعیت و بازی را کمرنگ از همیشه میسازد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
جالبه ملتی هستیم که دمبال جلوگیری از پیشرفت دیگرانیم تا پیشرفت خودمون
دیگه کلود رسما ثابتش کرد
چشم دیدن همو نداریم، چه برسه به پیشرفت هم
جمع نبندید
چرا اسمو عوض کردی 😑😂😂😂
تقریبا تمام مردم بی اخلاق دنیا همینن و محدود به ایران نیست. اگر در ایران زیادتر به نظر میرسه دلیلش زوال اخلاقی ملت هست.
منم تا حدی همین فکر رو میکردم راجب کلود گیمینگ ولی تا الان میبینم اصلا هیچ خبری نیست با اینکه پیشنیاز ها (نت، سرور، خدمات، پشتیبانی و …) هست و خیلی سود آوره. بجای اینکه اشتراک بخری و کلی هزینه نت بدی برای دانلود کلی، دیگه مستقیم به سرور وصل بشی حتی بدون سخت افزار قوی. خبری هست یه مشکلی داره نمیگن.
انتظارات بسیار زیاد.حتی میخوایم بهترین سال صنعت گیم رو تماشا کنیم و بهترین گیم آواردز تاریخ در سال بعد رو ببینیم.اگه سال بعد نباشه پس کی میخاد اتفاق بیوفته؟ارکان اصلی سال بعد هم جی تی ای و دث استرندینگ۲ هستند که قراره به قول معروف شهرو به هم بریزن😂.خلاصه که هایپم خیلی بالاس برا سال بعد
داش کمتر جوک بگو
بهترین سال صنعت گیم؟
کلا یه gta هست با دث ۲
سال ۲۰۱۸ رو یادته گاد اف وار و رد دد۲ ارکان اصلی بودن درست مثل همین دوتا گیم.حتی۱ گیم هم میتونه تاریخ بپا کنه
تازه کلتو از زیر گل دراوردی؟
gta VI خودش به حدی بزرگ و عظیمه که میتونه این ۵ سال اخیرو ک تو نسل نهم دیدیم رو متحول و جبران کنه ، گیمیه که برگ های همه قراره باهاش بریزه اونوقت فندق مغزی مثل تو ۲۰۲۵ دست کم گرفته؟؟؟ هر گیمی میخواست بیاد بیاد، چه یه انحصاری از سونی چه یه سولز چه یه گیم از سیدی پراجکت یا ایکس باکس… فرقی نمیکنه gta 6 با یه دست همشونو حریف میشه، فروشش یه جون تازه به دنیای گیم میده، محبوبیتشم که هم زمان از ده ها بازی محبوب بالاتره
دث هم کم بازی نیست
درکل بازیای بزرگی قراره امسال بیان
و تو هم بهتره کلتو کنی زیر گل
بهتره اشاره کنیم به عرضه احتمالی رزیدنت اویل۹ اونم شاید.fable هم بنظرم گیم قدری قراره بشه ولی حوصله جروبحث با ایشون رو نداشتم.خلاصه ک گیم خفن ندارین سال۲۰۲۵ ولی من ارکان اصلی رو گفتم.ویچر ریمیک هم داره میاد.پس دیگه چی میخاااایم دیگه.اوف چه سالی بشه
البته الان که فکر میکنم حرفش یکجورایی درسته، اگر کلی بخوایم بگیم بهترین سال صنعت گیم قرار نیست سال ۲۰۲۵ باشه ولی بهترین گیم صنعت گیم قطعا gta VI با اختلاف زیاده که اون سال رو میترکونه، تصور کن جی تی ای نبود😂 یه سال بشدت معمولی با بازیای زیاد و بی کیفیت ، البته رقابت هم سخت تر میشد، ولی وقتی جی تی ای هست کار تمومه، شاهد یک برد یکطرفه و آسون مثل ۲۰۲۲ هستیم.
شما هیچ وقت دث استرندینگ و کوجیما رو دست کم نگیر.رقابت جی تی ای و دث استرندینگ۲ هیچ وقت یک طرفه به سود جی تی ای نیست و من یه جای جی تی ای بودم ترس برم میداشت بخوام روبروی همچین گیمی وایسم.من برخلاف خیلی ها که میگن جی تی ای برد رو به سود دث۲میدونم که کوجیما و نورمن ریدس قراره چه آشی برا سال بعد بپزن با داستان سرایی غول و گرافیک و موسیقی و….غول.ولی جی تی ای همچنان پرانتظار ترین گیم تاریخه.سال۲۰۲۲ هم آنچنان راحت نبود بیشتر جوایز رو رگناروک برد ولی حق انصافا با الدن بود و باید بهترین گیم میشد.خلاصه که سال بعد بنظر من خفن ترینه
میتونیم بگیم ۲۰۲۵ قراره جز بهترین سال های گیمینگ بشه بشخصه واقعا دوست دارم فرامسافتور یه بازی سولز بورن بده و نسخه جدید هیلو هم عرضه بشه که از شدت خوشحالی سکته میکنم
گیم آواردز سال دیگه دیدنیه
رقابت سختی نی
جی تی ای میبره
دث واسه سلامتی میاد تو مراسم
وقتی rdr2 به گاد او وار باخت احتمالش هست gta6 هم به دث ببازه. صرف نظر از محبوبیت بازیا، دث تو یه سطح دیگه ای به لحاظ هنری قرار داره.
دث ۲ برنده نمیشه چون گیم اواردز با کونامی بده همینوطور که امثال سایلنت ۲ جز گیم اواردز نیست از اون طرف دلیلی این که گاد اف وار بهترین بازی سال شد ریسک سانتامونیکا بود که بازی رو از سبک قدیمی خودش به سبک اکش ادونچر تغیر داد و موفقیت خوبی داشت و بهونه های مسخره دیگه مثل دوربین بدونه کات و چون ررد ۳۰۰۰ هزار نفر داشتن روش کار میکردن اما گاد اف وار ۲۰۰ نفر اینم شد یه دلیل مسخره برای برنده شدن گاد اف وار (دلیل اصلیش پارتی سونی)
سایلنت هیل دو نامزد نشد چون ریمیکه. ریمیک و ریمستر نامزد بازی سال نمیشن چون نسخه اصلیشون مال اون سال نیست. کونامی هم با کوجیما خیلی وقته راهشون از هم جدا شده هیچ دستی تو ساخت دث سترندینگ نداره. این تعداد کارمند درمورد دث هم صدق میکنه چون کوجیما پروداکشن حتی از سانتامونیکا کوچیک تره و کوجیما هم آدم غیر قابل پیشبینیه مشخص نیست چه تغییراتی تو ساختار و گیمپلی دث میخواد ایجاد کنه چون این مسئله رو تایید کرده
جالبه دی ال سی ها نامزد میشن ریمستر ها نمیشن
دی ال سی ها هم تا الان از این قاعده مستثنی نبودن. امسال واسه اولین بار یه دی ال سی نامزد شده و اونم به خاطر تغییر قوانین مراسمه
پیام پایینی مال شماست، اشتباه بالایی رو ریپلی زدم😄
چقدر سطح دغدغت کودکانست. برد تو این مراسما ذره ای ارزش نداره، صرفا به نوآوری جایزه میدن نه تکامل و پیشرفت😂 هر چقدر که دث ۲ و جی تی ای ۶ از هر لحاظ کامل و با کیفیت باشن بازم ممکنه یه بازی سومی باشه که یه سبک عجق وجق رو با بودجه کم ترکیب کرده باشه و اینا نو اوری حسابش کنن🤣 کلا به جوایز تکیه نکن
دث تو یه سطح هنریه؟؟؟؟ یکش که رسما شبیه ساز پیاده روی توی دنیای خشک و بی روح با ساید کوئست های خالی و بدون آبجکت بود😂😂 gta میاد پر جزییات ترین و پویا ترین نقشه رو میسازه اونم با استناد به مکان های واقعی، تنوع مکانی بالا، ساید کوئست های فوق العاده و… بهترین جهان رو خلق میکنه، این هنر واقعیه.
۲۰۱۸ هم گاد برد چون سبک و دوربین فوق العاده ی گاد ۳ رو مجبور بود ترررر بزنه توش تا نو اوری به حساب بیاد، ولی ۲۰۲۲ اینکارو نکرد ، برداشت همونو کپی کرد و این شد شانس الدن😂😂 میبینی چقدر بیهوده و خنده داره؟ یا باخت انچارتد به اورواچ
همچنین جهان باز کردن سولز اصلی ترین علت برد الدن بود، به عقیده خیلیا همین نواوری تررر زدن به دارک سولز ۳ بود. ولی کیفیت و نظر طرفدارا که مهم نی مهم اینه که عقلتو بدی دست چنتا منقد دلقک با نظرای سلیقه ای مسخره از سایتای مختلف و اونام به نو اورری رای بدن، چه خوب چه بد، فقط نو آوری.
منتقد جماعت و اونایی که چایزه میدن نباید ادم حساب شن، ولی امان که یمشت بچه سال بهشون سواری میدن
یه نگا به اسکار، بفتا، ای ام دیبی متا و سایر جوایز موسیقی و.. بزنی نیبینی اینچیزا برتری رو تعیین نمیکنن، فقط اسمای قشنگی دارن برای عده ای جوگیر عقده ای که ناتوانیشون در لاقه مندی به چیزی رو با علم کردن جوایز میخوان جبران کنن😂
ببین کاری با بیشتر حرفات ندارم وقت تلف کردنه. همه چیزی که میتونم بگم اینه که مقایسه جی تی ای با دث سترندینگ مثل مقایسه پیتزا با فسنجون میمونه اصلا نه ربطی به هم دارن نه سبک گیما شبیه همه نه ژانر داستانیشون یکیه حتی هدفشون هم از هم متفاوته. ولی وقتی همین مواردو کنار هم بذاری و تکنیکی بررسیشون کنی دث سترندینگ خیلی بار سنگین تری از جی تی ای داره. کم کمش اینه که جی تی ای تو ژانر گنگستری مافیایی تا الان داستان پیش و پا افتاده ای از خودش نشون داده هیچ وقت ریسک پذیر نبوده همیشه فرمول عامه پسندی رو داشته ولی دث کاملا برعکس تو ژانر پست اپوکالیپس یه آخرالزمانی رو نشون میده که نظیرش هیچ وقت نبوده و به قدری خلاقانس که وقتی رو داستانش تمرکز میکنی از نبوغی که توش به کار رفته مو به تنت سیخ میشه. این همه ریسک پذیری تو همچین دوره ای خیلی قابل تحسینه همین که کوجیما برده ی پول نیست و با عشق و علاقه بازی میسازه نه صرفا به خاطر سود و جذب مخاطبین سطحی که متاسفانه اکثریت رو تشکیل میدن خودش صد هیچ جلوئه
توان درک حرفام رو نداری چون جایی رو اشتباه نگفتم، اینکه جوایز بی ارزشه و ملاک هاش ابلهانست یه حقیقته پس جوایز ملاک بهتر بودن نیستن. اینکه گفتی دث تو لولی از هنره درواقع هم زیرسیبیلی مقایسه کردی، اما کاری که راکستار داره با علم و تکلونوژی انجام میده(گرافیک، انیمیشن، تعاملات فیزیک و…) کلا تو یه لول فراتری نسبت به دیزاین های هنریه
آره واقعا اینکه گفتی جوایز بی ارزشه خیلی از نظر علمی سنگین و سطح بالا بود مغزم توان درکشو نداره اصلا… DDD
جدا از شوخی اینجا مشخص میشه که تو موارد ظاهری رو معیار بهتر بودن قرار میدی من از عمق محتوای بازیا حرف میزنم ولی جالبه چون حتی تو همین موارد هم(گرافیک، انیمیشن و فیزیک) دث بهتر عمل کرده. هم تو تریلر ها ds2 از gta6 تو این موارد سطح بالا تره. هم هیچکدوم از بازیای قبلی راکستار تا الان گرافیک و انیمیشن درحد دث سترندینگ یک نداشته
یکی از بازی های مهمی که معرفی نشده ولی میشه گفت احتمال اومدنش تو ۲۰۲۵ بیشتر از بازی های معرفیشدهای هست که حتی برای ۲۰۲۵ تاریخ گرفتن ، چیزی نیست جز Far Cry 7 که خیلی وقته ازش خبر هم نیومده !
✅ بزودی با 💩💩💩 از یوبیسافت رونمایی خواهد شد 😂
دا تو بازی نکن
زورت که نکردن
فقط یه بچه سال اینو میگه
مگه هنوزم موده اسم کاراکتر گیما رو بذارن پروفایل؟
یه بچه سال توهم برش نمیداره که واقعا داچ عه و هرجا درباره داچ دارن حرف میزنن ریپلی کنه جوابشون بده؟😂🤌😆
🟢 حالا چه من یا چه تو بازی کنیم، فرقی به حال یوبیسافت میکنه ؟!
✅ آیا تلنگری بهش زده میشه، یا نه همون فرمول همیشگی رو اجرا میکنه ؟!
دا هرچیزی برا یه سبک خاصی ساخته شده
پلیرای یوبیسافت خوششون میاد
به کتفشونم نیست
مشکل کجاست؟
فرض کن فارکرای۷ کاندید بشه روبروی جی تی ای و دث۲🤣🤣🤣
🤔🤔🤣🤣🤣🤣
متاسفانه فارکری بعد زا نسخه ۳ و ۴ فقط سعی داره همون همیشگی بده بیرون
وقتی نسخه جدیدیش می یاد مثل یک dlc بزرگ می مونه نه بیشتر
شده مثل بازی فیفا با ریزی ترین تغییرات
امیدوارم نسخه جدیدیش یه ایده ناب داشته باشه
خوبه سال بعد بازیای مورد انتظار با هایپ بالا زیاد داریم. هایپ ترین بازیای خودم:
Little nightmares 3
Reanimal
Death stranding 2
Cronos
و آی پی جدید استودیو Hazelight که هنوز معرفی نشده
چرا کسی گوست اف یوتی رو یادش نیست
گوست اف سوشیما رو زیاد دوس نداشتم به خاطر همین واسه یوتی هم هایپ نیستم :’
آینده ی ویدیوگیم مربوط به فرام سافتور هست، از اواخر نسل ۹ به بعد ما فقط شاهد عناوینی خواهیم بود که هر کدوم یکی پس از دیگری goty خواهند شد و هیچ عنوانی توان رقابت باهاشون رو نداره، gta6 یکی از آثاره خوش شانس محسوب میشه که توی اون سالها عرضه نمیشه، بنظرم خوب شد که ۲۰۲۵ میاد و همین رقیب های نسبتا خوب واسش کافیه
رقابت های اصلی و تنگاتنگ مربوط به اواخر نسل ۹ میشه و بعد از اون
خخخخخخ
لطیفه ی زیبایی بود!
اگر صنعت بازی،حیاتَش را مدیون بازی های زباله ی (از جایی نرم) باشد،همان بهتر که نابود شود!
«شاهکار سکیرو از این قاعده مستثنی است»
خخخخخ
با یک سکیرو تا این حد تحت تاثیر قرار گرفتید؟
چنان آثاری خلق کنن که سکیرو مقابلشون یک شوخی باشه
اگر بتوانند همان مکانیک های (بازی کردن) شاهکار سکیرو را ادامه بدهند،بنده خودم طرفدارشان می شوم!
ولی نشان داده اند که هنوز هم در همان بازی های ده ها سال پیش گیر کرده اند!
صرفا ضربه بزن جاخالی بده ضربه بزن جاخالی بده…..
قطعا ازین به بعد آثاری مشابه با سکیرو خواهند ساخت، و دیگه قرار نیست همون مسیر سولز رو تکامل بدن
from software اگه سختی بیش از حد رو ازش بگیری هیچی نداره
پس دمش گرم، با همین یه حرکت تونسته صنعت گیمو قبضه و تحت سلطه ی خودش دربیاره
«به این میگن هنر»
هنر سختیه؟🤣🤣🙉
تعریف هنر یعنی اثری جذاب، انرژی ببخش، چیزی که برای عموم جذاب و لذت بخشه یا وایب خوب و آرامش بخشی داره… الدن رینگ چیزی جز استرس و جنگ اعصاب برای یه عده فشاری نیست🙉 دقیقا چچور قبضه کرده؟ به لحاظ محبوبیت عن جی تی ای هم نیست
این حرف مال دهه ۲۰۱۰ بود که ما میگفتیم فرامسافت اینده گیمینگه الان دیگه تموم شد میراثش تکمیل شد و آیندشو ساخت دهه قبل دهه فرامسافتور بود این دهه پیش رو احتمالا دهه قدرتنمایی استدیوهای کوچیک تر مثل لاریانه که بیاند و یه سری ژانرایی که به لطف یه سری دوستان توجه بهشون کم توجهی شده بودو به اوج برگردونند میراث فرامسافت (مخصوصا دارک سولز ۱ بقیشون ادامه میراث اونند) این بود که یه سری فرمول کلاسیک گیمینگو بهشون نگاه کنه و بصورت مدرن پیادشون کنه و نگاه مردم بهشون متمرکز بشه در ادامه میراثش باعث شد امثال هالونایت هیدس دیسکو الیسیوم کاپهد و بقیه بازی ها با سبکای قدیمی تر برگردند و و مردم بهشون توجه کنند و توجه درکل به بازیای غیر از جریان اصلی بیشتر بشه و الان بعد از تموم شدن ماموریت فرامسافت که الان تبدیل به یه غول تو صنعت شده الان نوبت استدیو های جدید. بازییایی مثل ایت تیکس تو یا بالدرز گیت ۳ اینا من احتمال میدم نقش مهمی تو آینده گیمینگ داشته باشند.
میراثش رو ساخت، این چه ربطی به قدرتنمایی مطلق این شرکت داره؟ ینی چون میراثش (اونم صرفا تو ژانر سولز) تکمیل شد دیگه نمیتونه آثاره انقلابی خلق کنه؟ اتفاقا تنها شرکتی که همیشه میتونه ریسک پذیر باشه و متفاوت ترین بازیهارو بسازه فرام سافتور هست، تازه الان با پشت سر گذاشتن کوهی از تجربه توانایی اینو داره که آثاری به مراتب بهتر از Sekiro و Elden ring خلق کنن
بعد شما اومدی از یه استودیو که هر ۱۰ سال یه بازی میده میگی قدرت نمایی کنه؟ شرکت هایی مثل لاریان استودیو اصلا درحد رقابت با فرام نیستن
خیلی فرق داره آینده بودن خیلی فرق داره با ادامه میراث فرامسافت میتونه تا سالیان دراز بازی محشر و انقلابی بسازه ولی اینکاگ صرفا به عنوان یک غول گیمینگ انجام میده نه به عنوان آینده صنعت مثال واضح که همه میشناسن نینتندو با سوپر ماریو براز یه میراثیو شروع کرد اونموقع آینده گیمینگ بود و با یچیزی مثل ماریو ورلدز میراثشو تموم کرد اونموقع دیگه آینده نبود غول بود جریان اصلی بود بعدش متوقف شد؟ نه بازیای مهم تر حتی داد ماریو ۶۴ اسمش بروز اوکرینا آف تایم ولی دیگه اینو به عنوان یه قدرت و مهره میداد نه به هنوان آینده گیمینگ الدن رینگم ماریو ورلد نینتندو بود میراثشو تموم کرد و دیگه آینده گیمینگ نیست یکی از بازو های گیمه
و درباره لاریان هم دقیقا لارین درهمون حدیه که فرامسافت توی نسل ۷ بود حتی بالاتر از اون بلاخره گوتی شده بازیش ۲۰سال بعد اگه خرابکاری نکنن لاریانم مثل فرامسافت جزو بازوهای اصلی گیمینگ میشه بخاطر همین ایندس
همون بازی که بعد ده سال میاد کیفیت ساختش از سولز های از هم کپی شده بیشتره
یه بچه سال گوتی فن یافت شد
الدنگ فن هم هستی؟🤣
بله آینده ویدیوگیم مربوط به فرام سافتور هست که به زودی این کمپانی توسط سونی خریداری میشه
به امید اینکه ۲۰۲۵ سال جذابی باشه
حسم میگه ۲۰۲۵ سال ایکس باکسه بعد ۲۰۲۶ سونی بعد ۲۰۲۷ که کنسول ایکس باکس ممکنه بیاد
دوباره سال ایکس باکسه ولی خب حدس و گمانه
صنعت بازی تک قطبی شده است و تنها قطب آن،جعبه ی ایکس کبیر و بازی هایَش است!
بنظرم بهتره آخر اسمت یه boy بزنی
خوبه حالا گفتم حدس و گمانه 😂
ولی من دلیل دارم سال ۲۰۲۶ بازی های بیشتری از xbox میبینیم
بعد سال ۲۰۲۷ از سونی بازی های بیشتری میبینیم چون حتی یه خبر خوندم میگفت ناتی داگ بازی یی رو تو سال ۲۰۲۷ منتشر میکنه
از اون طرف میگن xbox تو ۲۰۲۸ کنسول میده
این بود دلیل من ولی خب آینده رو نمی بینم که بگم قطعا اینه منطقم میگه این رو
راستی تو نظر اولم سالا رو یک سال عقب گفتم و ۲۰۲۵ هم نمیدونم سال کیه چون اگه،دقت کن، اگه gta 6 بیاد واقعا نمیشه گفت سال کیه چون مخاطب تصمیم میگیره رو کدوم پلتفرم بازی کنه
اما کلا ۲۰۲۵ سال گیمر هاست تامام
۲۰۲۵ واقعا برای گیم سال خوبی به نظر میاد و به یه سال به یاد ماندنی تبدیل میشه ❤️ واقعا یه سال هیجان انگیز و دیدنیه 🤩
GTA VI 🔥🔥
اولین انتظارم اینکه بالاخره یک بازی به نمایندگی ایکس باکس مدعی جدی گیم اوارد باشه.
تاحالا انواع رقابت ها رو تو این مراسم ها داشتیم فقط این یکی هست که انگار طلسم شده.
به نظر خودم اگه همچین اتفاقی بیفته یک بعد جدید به ۲۰۲۵ و گیم اوارد همون سال اضافه میشه.
درکل رقابت یک طرف تو هیچ سالی و مراسمی جذاب نیست.
اینجوری بگم من به عنوان یک سونی فن حاضرم فیبل بیاد و گوتی بگیره و دوباره فن های ایکس باکس به حالت کارخانه برگردن ولی این طلسم شکسته بشه.
(حالت کارخانه منظورم همون کل کل های گاها اغرار آمیز هست)
دومین انتظارم هم تاخیر GTA VI برای ۲۰۲۶ هست.
سال ۲۰۲۰ اگه CDPR با ورژن ۲۰۱۵ خودش به مراسم می رسید قطعا چند لول مراسم رو هیجان انگیزتر میکرد و حتی جایزه هایی که تقسیم می شدن هم ارزششون بالاتر میرفت.
بخاطر همین دوست دارم GTA VI تاخیر بخوره ولی مراسمی مثل ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ داشته باشیم.
البته اولی خیلی برام مهم تره!
ما تاحالا رقابت استودیو های مثل ولو، راکستار، بتسدا، سیدی پراجکت، ناتی داگ، فرام سافتور، سانتا مونیکا و راکستدی رو با هم داشتیم ولی اگه ۲۰۲۵ این طلسم شکسته بشه انگار یک بعد دیگه به بهترین سال ها و مراسم های صنعت گیم اضافه میشه.
“اغراق”
هوش مصنوعی برا عکسا استفاده نکن
سال خلیی چالش بر انگیزهه امیدوارمم همه بازیا به بهترین شکل خودشون نشون بدن
با اینکه بازی های خیلی خیلی خفنی قراره تو سال بعد بیاد
ولی همشون یکطرف GTA VI تا ده سال یکطرف
تنها انتظار من بهینه سازی هرچه بیشتر حجم بازیاست در سال آینده! یکم دیگه زیاد از حد دارن حجم ها میرن بالا واینجوری هم دانلودشون سخته هم ذخیره و نگهداریشون
دعا کن دنوو هم نداشته باشن
از دنوو خیالم راحته زیاد مشکل ساز نیست🤔
سونی و مایکرو که کلا دنوو نمیزارن. مایکرو به دلیل کم بودن پلیر ها و جذب مخاطب و بازاریابی و سونی به دلیل بهینه سازی بد بازیاش و حساسیت پلیر های PC به همچین حرکتی
میمونه یوبیسافت و EA که اونها هم بازیاشون یا لیک میشه یا خودشون بدون دنوو منتشر میکنن یا تو بازار سیاه cdkey هاشون رو ۲۰ هزار تومن میفروشن👍😁
در کل قفل های امنیتی اصلا مشکلی به حساب نمیان از دید من تازه اگر امپرس همونجور که قول داده برگرده که دنوو دار ها رو هم از یک کنار کمرشونو میشکنه.
به شخصه فکر میکنم امپرس با کرک GTA کامبک بزنه😉
آخ آخ. دست رو نکته ظریفی گذاشتی.
معمولا بازی هایی که به انحصار سونی درمیان خیلی سطحی و ساده و مزخرف میشن
راست میگی باید مثل مایکروسافت عمل کنه
هرسال ی گوتی برنده بشه
البته ایشون ترکه، (هرکسی اینو نمیفهمه)💀
پ.ن: این یه شوخی قومیتی نیست و قصد توهین به شخص یا اشخاصی ندارد.
دیگر پای حرفی که زدی وایستا!
یا بدون هیچ حرفی نفرت پراکنی ات علیه چیزی را بنویس یا کلا ننویس!
این ادا ها چیست اول تخریب می کنید سپس چند خط بعد پاچه خواری!
داداش دنبال چی هستی؟ خودمم ترکم.
تو برو از یه رفیق ترکت بپرس “گوت” یعنی چی 😂
“نفرت پراکنی” هه!
این جشنواره و جایزه های مضخرفش از پیش تعیین شده و فاقد اهمیت است!
این اکانت و کاربر مضخرفش هم فاقد اهمیت است
به شما پسند دادم بلکه کمی آرومتر شوید
چند لیوان آب خنک خورده بلکه کمی خشم تان فروکش کند سپس با هم حرف می زنیم
شما هم یک وقت از دکتر روان پزشک بگیرید
بعد از جلسه پنجم درمانتان باهم حرف میزنیم 🙏
بنده الان جلسه هشتم روان پزشک هستم
صحبت کنیم؟
عجب جونی دارن اینا
تو و فرزام چرا منقرض نمیشین راحت بشیم
پسرجون یه مدت بود دلمون گرفته بود
دمت گرم دلم برای این جوکات تنگ شده بود یکم خندوندبمون 😂😂
بنظرم این نسخه های ریمیک و ریمستر داره دیگه جمع میشه، خود اینا جمع بشه نعمتیه
در ضمن حتی با تریلر جدید جی تی ای واقعا سال خوبی میتونه باشه، دیگه چه برسه به انتشار خود این بازی تو این سال!
بنظرم سال ۲۰۲۵ سال خیلی بدی نیست برای گیمینگ، امیدوارم همینجوری پیش بره
برعکس امسال که کویر بود سال دیگه پر بازی خفنه
۲۰۲۵ میتونه یکی یا حتی بهترین سال برای صنعت گیم باشه خصوصا با وجود gta vi
چه شود سال بعد
درود بر آقای مقدم
پایدار باشید
من از خوندن لذت بردم عالی🤌
نابودی dei و sweetbaby
تقریبا همه انتظار دارن سال بعد با امسال ۱۸۰ درجه فرق داشته باشه و بشدت بهتر باشه
میشه گفت ، برای خیلیا جیتیای مورد انتظار ترین بازی سال آیندست
بازی های بزرگ و خوبی هم برای سال بعد معرفی شدن که میشه بهشون امیدوار بود و برای انتشارشون لحظه شماری کرد
مایکروسافت و سونی هم برنامه های بزرگی برای سال بعد دارن ، مایکروسافت ۴بازی رو برای سال بعد تایید کرده و همه انتظار دارن یه فورزا هورایزن جدید هم رو کنه
سونی هم ۲ بازیو تایید کرده و شایعات میگن قراره تعدادشون بیشتر هم بشه
درکل امیدوارم سال خوبی برای همه کاربرا باشه و هرکسی بتونه بیشترین لذت رو ببره
تنها انتظارم از ۲۰۲۵ یک دووم با کیفیت و در خور هست همونطور که نسخه های قبلیش بودن
۲۰۲۵ سال ما گیمراس
اگه gta vi نبود بازم میتونستین ادعای بهترین سال گیمینگ بکنین؟ میتونستین صاف تو چشای راکستار نگاه کنین؟ تو نه ، همتووووووون 😂😂
اشاره ی بی مزه و بدون ارتباطی بود!
مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۲۵ برای من :
1-gta
2-fabel
3-death stranding 2
4- ghost 2
البته اینها بازیهایی هستن که به طور رسمی برای ۲۰۲۵ تائید شدن
به نظرم می تونیم منتظر عناوین بیشتری برای ۲۰۲۵ باشیم که در شوکیس بزرگ احتمالی ماه دسامبر سونی معرفی میشن .😎😎
اگه سونی شوکیس بزرگشو توی ماه دسامبر برگزار کنه ، با توجه به اینکه گیم آواردز هم ماه دسامبره ، می تونیم منتظر نمایش های شگفت انگیزی برای بازی های ۲۰۲۵ در ماه دسامبر باشیم 🔥🔥
۲۰۲۵ قشنگ جنگه مخصوصا با حضور جی تی ای ۶
فقط Just Cause 5
از همه چی جذاب تر بازگشت Mafia هست
به شخصه به بخش بازسازی بازی های قدیم و آیپی های جدید خیلی امید وارم.
واقعا دوست دارم آیپی جدید سانتامونیکا و ریمستر یا نسخه پی سی بلادبورن رو زود تر بازی کنم. البته اگه همه چیز خوب پیش بره. مورد دیگهای که توی متن نبود ، مسئله برخی تفکرات و حاشیهها و دست اندازی بعضی شرکت و قدرت ها تو صنعت بازی اونم به شکل منفی هست که دیگه همه منظورم رو متوجه میشن. به امید خدا امسال سال بی حاشیهای رو داشته باشیم.
از ۲۰۲۵ فقط انتظار جوداس دارم
درود به همه
جاوید باشید
دوستان خواستم یک نکته های بگم اول اینکه از هوش مصنوعی استفاده کنید استفاده همه باعث پیشرفت این میشه و نتیجه تو چشم هممون سوالاتتون به جای اینکه گوگل کنید از هوش مصنوعی بپرسید حالا هر کدوم یا مایکروسافت یا گوگل یا حتی chatGPT من که سه تا دارم اونی که از همه بهتر به نظر من chatGPT هست
کافی بهش سناریو بدی مثلا کل دیتا نسل ۱ تا ۹ در یک جدول ازش گرفتم بعد با همین اطلاعات با فرض اینکه شرایط برابر باشه یعنی مسیری که دنیایی گیمینگ رفته واقعیت مجازی بره حتی این سرعت پیشرفت قرن ۲۱ بهش فهموندم خیلی جالب هوش مصنوعی همه اینا با کمترین زمان ممکن گفتم بد نیست با شما به اشتراک بذارم یک ربطی به همین پست داره
۱. نسل اول (۱۹۹۳–۲۰۰۰): در این دوره، اولین تلاشها برای ارائه تجربه VR به بازار شکل گرفت. دستگاههایی مانند Virtual Boy که توسط نینتندو معرفی شد، علیرغم عدم موفقیت تجاری، به عنوان یک شروع برای وارد شدن به این عرصه محسوب میشدند. قدرت پردازشی و رزولوشن بسیار پایین بود و نرخ فریم نیز محدود به ۳۰ FPS بود.
۲. نسل دوم (۲۰۱۰–۲۰۱۵): ورود Oculus Rift DK1 و HTC Vive به بازار واقعیت مجازی را به صورت جدیتر مطرح کرد. این دستگاهها با رزولوشنهای بهتر و نرخ فریم بالاتر، توانستند مخاطبان زیادی را جذب کنند. اما این نسل هنوز محدودیتهایی از نظر پردازش و تجربه کاربری داشت.
۳. نسل سوم (۲۰۱۶–۲۰۲۰): در این دوره، VR به یک تجربه قابل قبول برای گیمرها تبدیل شد. دستگاههایی مانند Oculus Rift و PlayStation VR، و همچنین HTC Vive، تجربهای پایدارتر با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۹۰ FPS را ارائه دادند. فروش VR تا حدودی افزایش یافت و پلتفرمهای بیشتری از این فناوری استفاده کردند.
۴. نسل چهارم (۲۰۲۰–حال حاضر): هدستهایی مانند Oculus Quest 2 و PlayStation VR2 امکانات بسیار بهتری ارائه میدهند، از جمله پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ فریم بالاتر از ۹۰ FPS. همچنین، قیمتهای پایینتر و دسترسی به تکنولوژیهای جدید باعث شده است که VR به یک ابزار محبوبتر تبدیل شود.
۵. نسل پنجم (۲۰۲۵ و بعد از آن): پیشبینی میشود که نسل بعدی VR، که به فناوریهای پردازشی قویتر و رزولوشنهای 8K دست خواهد یافت، تجربهای بسیار بهبود یافته ارائه دهد. نرخ فریمها ممکن است به ۱۲۰ FPS یا بالاتر برسد و فروش این دستگاهها به میلیونها واحد برسد.
پیشبینی آینده واقعیت مجازی (VR)
۱. نسل ششم (۲۰۳۰–۲۰۳۵)
هدستهای معروف: هدستهای کاملاً بیسیم و سبکتر از برندهایی مانند Oculus، PlayStation، و ممکن است محصولات جدید از اپل یا مایکروسافت.
قدرت پردازشی: پردازشگرهای بسیار قویتر با فناوریهای جدید مانند پردازندههای کوانتومی و پردازش در سطح ابر.
رزولوشن: رزولوشن 16K و حتی 32K برای نمایشگری با کیفیت بینظیر.
توان محاسباتی: ~۱۰۰ TFLOPS (یا بیشتر، با پردازش در ابر).
نرخ فریم: ۲۴۰ FPS و بالاتر، کاملاً بدون تأخیر و با پاسخدهی سریع.
میزان فروش: میلیاردها واحد با استفاده گسترده در بخشهای مختلف (تفریحی، آموزشی، تجاری).
پیشرفت در قدرت پردازشی: ~۵۰۰% نسبت به نسل پنجم.
پیشرفت در رزولوشن: ~۵۰۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در نرخ فریم: ~۱۰۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در میزان فروش: ~۱۰,۰۰۰% نسبت به نسل اول.
۲. نسل هفتم (۲۰۳۵–۲۰۴۰)
هدستهای معروف: هدستهایی که ممکن است با تکنولوژیهایی چون واقعیت ترکیبی (MR) و هوش مصنوعی ترکیب شوند. دستگاههای قابل پوشیدن که حتی بیشتر از آنچه که امروز تصور میکنیم، واقعیت مجازی و افزوده را درهم میآمیزند.
قدرت پردازشی: استفاده از پردازش موازی در مقیاس جهانی، بهرهبرداری از شبکههای 5G و 6G، امکان پردازش در لحظه بدون نیاز به سختافزار سنگین.
رزولوشن: رزولوشن 32K و بالاتر، تجربهای فوقالعاده طبیعی و واقعگرایانه.
توان محاسباتی: ~۱۰۰۰ TFLOPS (با پردازش ابری و الگوریتمهای پیشرفته).
نرخ فریم: ۳۶۰ FPS و بالاتر.
میزان فروش: رشد سریعتر در بازارهایی چون مراقبتهای بهداشتی، آموزش و حتی صنعت فضایی.
پیشرفت در قدرت پردازشی: ~۱۰۰۰% نسبت به نسل پنجم.
پیشرفت در رزولوشن: ~۱۰,۰۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در نرخ فریم: ~۱۲۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در میزان فروش: ~۲۰,۰۰۰% نسبت به نسل اول.
۳. نسل هشتم (۲۰۴۰ و بعد از آن)
هدستهای معروف: هدستهای واقعیت مجازی / افزوده که میتوانند حتی بدون نیاز به دستگاههای فیزیکی از طریق هوا یا اشیاء پوشیدنی تجربهای دیجیتالی به کاربران ارائه دهند.
قدرت پردازشی: پردازش در سطح کلان با استفاده از شبکههای هوش مصنوعی و الگوریتمهای پیشرفته.
رزولوشن: رزولوشن 64K و حتی پیشرفتهایی بیشتر که باعث میشود جزئیات مانند نور، سایهها و متن به طرز خارقالعادهای طبیعی باشد.
توان محاسباتی: بیش از ۵۰۰۰ TFLOPS (پردازش ابری و الگوریتمهای شناختی).
نرخ فریم: ۱۰۰۰ FPS و بالاتر.
میزان فروش: در میلیونها واحد در بازارهای مختلف، از جمله استفادههای کاربردی در زندگی روزمره.
پیشرفت در قدرت پردازشی: ~۵۰۰۰% نسبت به نسل پنجم.
پیشرفت در رزولوشن: ~۵۰,۰۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در نرخ فریم: ~۳۰۰۰% نسبت به نسل اول.
پیشرفت در میزان فروش: ~۵۰,۰۰۰% نسبت به نسل اول
بیشتر افراد به جی تی ای و دث استیرینگ توجه میکنن اما گوست اف یوتا و اساسین بدجور منو جذب کردن
دوستان شرمنده اینجا مطرح میکنم . بین ایرپاد اکسپلور سونی و هدفون الایتش موندم کدومو بگیرم میشه راهنمایی بکنین. هدفونش ۳۰ساعت شارژ میده ولی ایرپادش ۵ ساعت ولی ایرپادش میتونم از گوشیم استفاده کنم
باید ببینی اولویتت چیه
اگه گیمه که هدفونشو بگیر
ولی اگه استفاده عمومیت بیشتره در مجموع
اون یکیو بگیر
اگرم هر دوتاشو میخوای همزمان اصلا این دو تا رو نباید بگیری از یه برند دیگ بگیر 😁
به نظر من تو گیم اواردز سال بعد فورزا هورایزن ۶ هم معرفی کنن
انتظار من اینه که کیفیت عنوان ها مثل تعداد شان زیاد باشد
خب
بعد از چند قرن برگردیم
از ۲۰۲۵؟
خیلی زیاد
خیلی خیلی زیاد
همین
من فقط میخوام این سیاست های ووک و امتیاز های ESG از کل این صنعت پاک بشه. الان نمیشه به اون یارو ایی که حتی نمیتونه انتخاب بکنه که مرد باشه یا زن حتی گفت بالا چشمش ابرو هستش.
حقیقت نمیدونم چرا یهو اینقدر برای gta6 هایپ شدم.لعنتی. الان داشتم آهنگ تریلر تام پتی رو گوش میکردم. خیلی خوبه
چقدر هایپم برای بازی های اینسال بالاست.
Death Stranding2:On The Beach
Grand Thet Auto:VI
Doom:The Dark Ages