Control 2 یک بازی اکشن نقشآفرینی خواهد بود؛ فروش ۱.۸ میلیونی Alan Wake 2
شرکت Remedy اخبار جدیدی از فروش Alan Wake 2 و آیندۀ خود به اشتراک گذاشت که مطمئناً برای طرفداران استودیو جذاب خواهد بود.
طبق اعلام رسمی، Alan Wake 2 بیش از ۱.۸ میلیون نسخه فروخته و تقریباً هزینههای توسعه را پوشش داده است. از سوی دیگر، عنوان Control 2 که در مرحلۀ پیشتولید قرار دارد، یک بازی اکشن نقشآفرینی خواهد بود که تغییری قابل توجه در ژانر نسبت به نسخۀ اول به حساب میآید.
در نهایت اعلام شد که Control اوایل سال ۲۰۲۵ آپدیتی دریافت خواهد کرد که برخی محتویات اضافه پولی را به صورت رایگان برای تمامی پلیرها باز میکند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
من حقیقتش نظرم درباره خرید فرام سافتور ۵۰ ۵۰ ئه ولی اعتقاد دارم که خرید رمدی توسط سونی بیشتر در اولویت بود و هست.
رمدی استودیوی بسیار بسیار پتانسیل داری هست.چیزی شبیه به ناتی داگه.اگر بهش پول و بودجه تزریق بشه ، کار های بسیار بسیار خفنی میتونه بکنه.حقیقتا خرید چنین استودیو هایی نسبت به استودیو هایی مثل فرام سافتور در اولویته.البته اینم باید در نظر بگیریم که در اصل سونی کادوکاوا رو داره میخره و فرام سافتور هم جزئی از اونه ، نه همه اون.
ترجیح بر اینه که استودیوهایی مثل Remedy، Kojima Productions و… مستقل باقی بمونند خالقایی مثل سم لیک، کوجیما و… اگر جزو زیر مجموعه کمپانی های بزرگ برن اون استقلالی که داشتن رو از دست میدن چون مجبورن براساس چیزایی که بالا دستیاشون دیکته میکنن جلو برن حالا من دقیق نمیدونم سونی چقدر دخالت میکنه تو کار استودیوهاش اما این ریسک بزرگیه به عنوان مثال مطمئنا سونی پیشنهاد خرید Kojima Productions رو داده اما خود کوجیما قبول نکرده چون امثال خالقایی مثل کوجیما میخواد مستقل باشن و صفر تا صد اون چیزی که میخوان رو خودشون بسازن یکی از علت هایی که کوجیما کونامی رو ترک کرد به همین خاطر بود مصاحبه هاش هست
استودیو Remedy هم بهتره که همین روند رو پیش بره یعنی کمپانی های مثل Epic Games، Rockstar، Tencent و… از لحاظ بودجه و امکانات کمکش کنن به عنوان مثال الان بودجه ریمیک های مکس پین رو Rockstar فراهم کرده برای Remedy
در مورد سونی هم وقتی بهترین استودیوها در زمینه ساخت بازی های بلاک باستر مثل ناتی داگ، سانتا مونیکا، اینسامنیاک گیمز، ساکرپانچ و… رو داره دلیلی نداره بخواد مشابه همونا استودیو بخره سونی باید خرید هوشمندانه بکنه خریدی که توش ضعف داره الان غیر از استودیو بلوپوینت کی میتونه برای سونی سولز بسازه؟ خب مسلما هیچکدوم این خرید هم به نفع خود سونیه هم به نفع استودیو فرام سافتور که این وسط فقط امیدوارم انحصاری صورت نگیره تا همه بتونن بازی های این استودیو رو تجربه کنن
فرام خیلی با ارزش تره نسبت به رمدی
آثار رمدی همه خاص پسند هستن و فن بیس بزرگی ندارن و اگر هم انحصاری بشن شاید تغییر خاصی رخ نده
در صورتی که فرام سافتور فن بیس خیلی عظیم و افراطی داره که رمدی توی خوابش هم نمیتونه ببینه
فرام جز استودیویی هایی هست که هر چی بسازه متا بالای ۹۰ رو شاخشه
درو کردن جوایز و گوتی ها هم بماند
کلا خرید اینطور شرکتا به نفع هیچ گیمری نیست
اینطور شرکتا که بازی هاشون خیلی معروفه باید همون مولتی پلتفرم باقی بمونن
ما که سولز پلیر نیستیم
امیدوارم هرچی شد کسی ضرر نکنه
رمدی باید دفعه بعد موقع انتشار بازی ها روز عرضه به پلتفرم دقت بیشتری بکنه
چقدر Alan wake فروش کمی داشته 😅