چرا The Elder Scrolls 6 حتی بیشتر از GTA 6 نیاز دارد خود را اثبات کند؟
شکی نیست که دو عنوان GTA 6 و The Elder Scrolls 6 از مورد انتظارترین بازیهای گیمرها محسوب میشوند و بسیاری از طرفداران میخواهند که این عناوین در حد انتظارات عمل کنند، اما دومی شاید بیشتر از هر اثر دیگری در گیمینگ، نیاز به اثبات خود داشته باشد.
پس از گذشت ۱۱ سال از انتشار GTA 5، بازی GTA 6 قرار است در پاییز سال آینده عرضه شود و به انتظار طولانی مدت طرفداران پایان دهد. از سوی دیگر، بازی The Elder Scrolls 6 ابتدا در جریان رویداد E3 2018 با نمایش یک تریلر CG رونمایی شد و با گذشت بیش از ۶ سال از معرفی آن، تاریخ انتشارش همچنان نامشخص است.
گفته میشود بازی The Elder Scrolls 6 حداکثر تا سال ۲۰۲۸ منتشر خواهد شد و اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، فاصله زمانی عرضه نسخه قبلی این مجموعه، The Elder Scrolls 5: Skyrim، با نسخه جدید، به ۱۸ سال میرسد.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith)، طراح ارشد سابق شرکت Bethesda، که سابقه کار روی بازیهای کلاسیکی مانند Oblivion و Skyrim را دارد و همچنین در ساخت آثاری مانند Fallout 76 و Starfield نقش داشته، اخیراً پیرامون چالشهایی صحبت کرده است که بتسدا در تلاش برای ساخت The Elder Scrolls 6 با آنها مواجه خواهد بود.
او در مصاحبه با کانال یوتیوب Kiwi Talkz گفت:
The Elder Scrolls 6 بدون شک قرار است یک بازی فوقالعاده باشد، با این حال این عنوان با همه آثار قبلی بتسدا مقایسه خواهد شد. فرنچایزی که ۳۰ سال از عمر آن میگذرد، نمیتواند انتظارات را کنترل کند، چرا که سابقه و تاریخچه بزرگی پشت سر آن وجود دارد. این مسئله برای طرفدارانی که میخواهند Elder Scrolls ۶ را بخرند، صدق میکند و برآورده شدن همه انتظارات آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود.
اما سوالی که مطرح میشود این است که چرا انتظارات از دو بازی GTA 6 و The Elder Scrolls 6 متفاوت است و چرا بتسدا بیشتر به اثبات تواناییهای خود نیاز دارد؟
بتسدا و راکستار دو شرکت بازیسازی کاملاً متفاوت هستند. بتسدا سالهاست که پس از عرضه Skyrim نتوانسته موفقیت بزرگ و قابل ملاحظهای را کسب نماید. بازی Fallout 4 فراتر از نسخه قبل از خود نرفت و آخرین اثر این استودیو، یعنی Starfield، نیز در حد انتظارات ظاهر نشد. این در حالی است که Red Dead Redemption 2 به عنوان آخرین اثر بزرگ راکستار در سال ۲۰۱۸، به موفقیتهای قابل توجهای دست پیدا کرد.
همچنین در این میان، GTA Online به لطف پشتیبانی فوقالعاده، به محبوبیت خود افزوده است. با این حال، راکستار به دلیل عرضه پر مشکل Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition با انتقادات زیادی مواجه شد. اما این اشتباهات در مقیاس کوچکتر از عناوین Bethesda بوده و توسعه دهنده آن نیز خود راکستار نبود. جدا از این ریمستر ناموفق، آخرین آثار بزرگ راکستار هر دو نامزد بهترین بازی سال بودهاند.
سری بازیهای GTA همواره عالی ظاهر شدهاند و به طور مداوم موارد جدیدی را در ژانر جهان باز تعریف میکنند. در حالی که راکستار صرفاً باید برتری خود را در این زمینه حفظ کند، بتسدا باید از شرایط نه چندان مناسب خود خارج شود و خود را با The Elder Scrolls 6 بار دیگر در ژانر نقشآفرینی اثبات نماید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
فکر نکنم مقایسه TES 6 با gta 6 منطقی باشه. راکاستار کلا یه چیز فضاییه و رقیب نداره.
TES 6 با Witcher بعدی قراره رقابت کنه.
تو سال ۲۰۱۵ که ویچر ۳ همزمان با فال اوت ۴ عرضه شد، همچنان ویچر ۳ از نظر تکنیکال پیشتاز بود.
برای وارد شدن به هر در تو فال اوت ۴ باید یه صفحه لودینگ تماشا میکردید و این درحالی بود که ویچر ۳ هیچ صفحه لودینگی به غیر از حین ورود به بازی و fast travel نداشت.
البته بنده موافقم که دنیای فال اوت ۴ به نسبت ویچر ۳ خیلی گستردهتر بود و شاید نمیشد اون حجم از جزئیات رو بدون دروازه های لودینگ قرار داد ولی با این حال، ویچر ۳ تجربه خیلی لذت بخش تری بود.
راک استار فظاییه ؟
از ۲۰۱۸ رسما هیچ کاری نکردن
از نظر اینکه بعد از چندین سال قراره یک نسخه جدید از دو آپی بزرگ عرضه بشه مقایسشون منطقیه
آخرین چیزی که میتونستم تصورش رو کنم مقایسه ویچر با فالوت بود که اون هم دیدم 😄
اصلا کلا ربطی به هم ندارن یعنی خیلی سعی کردم ربط پیدا کنم ولی تنها ربطشون اینه که هم ویچر ۳ و هم بیشتر سری فالوت حالت جهان باز دارن
حتی از بعد نقش آفرینی هم ربط زیادی به هم ندارن چون ویچر نقش آفرینی سنگینی نیست. یکسری المان های اکشن آر پی جی داره و البته انتخابات داستانی خوبی هم داره ولی سنگین نیست دیگه بیشتر اکشن ادونچره. (ویچر ۱ و ۲ رو شنیدم آر پی جی تر از ۳ هستن ولی بازم ژانر اصلیشون فرق خاصی نمیکنه)
دیگه شما ببخش استاد باید یه چیزی میگفت
والا به خدا بعضی از تازه به دوران رسیده ها درکی از سری فال اوت و الدر اسکرولز ندارن 😂😂
چه ربطی داره؟خودتم میگی ویچر و فالوت ربطی به هم ندارن بعد میگی ویچر بهتر بود
برو با ریمستر جی تی ای جانت عشق کن اقای بی رغیب تو همونی نبودی که تو اواخر خرداد کامنت گذاشتی که تازه gtav رو استارت زدی ؟ ببین چیکارا میکنید که ادم چیا رو تایپ میکنه میخوای ویچر رو با ماینکرفت مقایسه کن اقای تحلیل بهتر هم هست
متأسفانه، برخی از کاربران برداشتی غلط از نظر من داشتند و تصور کردند من برای نخستین بار سراغ تجربه gta v رفتم درحالی که بنده اعلام کردم نسخه نسل نهمیش رو تهیه کردم.
بگذریم، حالا شما چرا برای به کرسی نشوندن نظر خود و حمله به من درحال استفاده از یک موضوع بیربط به بحث هستید؟
گیریم، شخصی همین امروز به جمع گیمر ها ملحق شده، شما باید برای حمله از تازه وارد بودن اون شخص سوءاستفاده استفاده کنید؟
البته متوجه هستم که متوجه نیستی، ولی این ترفندی که داری استفاده میکنی برای کرسی نشوندن نظر خودت، یکی از هزار مغلطه برای پیروزی در بحث هست که اکیداً پیشنهاد میکنم از استفاده کردنش بر حذر باشید، زیرا نشان ازین دارد که در بحث باخته و برای پیروزی، دستآویز موضوعات بیربط و شخصی شده اید.
موفق باشید 🌻
پ.ن: در ضمن، بی رقیب رو بی رغیب نوشتی.
رقیب با ق نوشته میشه.
ای خیلی وقته گیر پاچ کردم رو املا فکر میکنم اخرین املایی که نوشتم راهنمایی بود رشتم که نظری نیست حداقل یه دو سه ساعت فارسی رو بخونم شرمنده
فقط امیدوارم دوباره بیش از حد بزرگش نکنم سر استارفیلد شکست عشقی خوردم با اینکه بازی نسبتا خوبیه ولی خب برا ما ذهنیت شاهکار ایجاد کردن
نگو که دلم خونه تختش کنند بهتره واقعا وقت استودیو رو گرفت رو ای پی دیگه کار کنید لامصب
والا
دلیلش خیلی سادست توی متن هم اشاره شد ،
بتسدا از بعد اسکایریم داخل یه سراشیبی نزولی قرار گرفت ، ولی راکستار نه تنها بعد GTA V در سراشیبی نزولی نبود ، بلکه در یک سراشیبی صعودی بود.
+ سکوت خبری tes 6 خیلی بیشتر از gta 6 هستش و حتی اطلاعات خاصی ازش دردسترس نیست
و همین قضیه هایپ و انتظارات بیشتری رو برای طرفداران بوجود میاره
مقایسه ی عجیبیه
زمان ساختا کلا متفاوته
به نظرم الدر اسکرولز ۶ میتونه حالت انلاین مختصر مفیدی هم داشته باشه در حد یه کوآپ ۲ نفره ، چون انقضای نسخه الدر اسکرولز آنلاین با این مکانیکای قدیمی و گرافیک پایین تموم شده این کار میتونه پلیرای خیلی بیشتریو بکشونه پای نسخه ۶ ! و خیالتون راحت تجربه میگه سری الدر اسکرولز هیچوقت بد نبوده و نخواهدم بود .
یا اینکه یک بازیای جدید به اسم elder scrolls:online 2 بسازن تا بیشتر پول در بیارن
حقیقتا بعید نیست،کار کثیفیه اما منم انجامش میدادم
GTA VI مگه اصن نیاز داره که خودش رو اثبات کنه ؟! حتی ریمستر نسخه های ۲۰ سال پیش که تازه خودشونم نساختن (که البته تا حد زیادی درست هم شد) باعث نمیشه که به دلیل سرافکندگی بخوان خودشون رو دوباره ثابت کنن !
نمیدونم این جهان باز نبود راکستار میخواست چی ارائه بده حرف از گیم انلاین نزنید که استاد این کاره:/
واقعا امید وارم هر دو عالی کار کنن چون جفتشون جزو آی پی های بزژگ و محبوب هستن ولی من ترسم از اینه که TES 6 نتونه در حد و اندازه نسل خودش بدرخشه چون بازی های تاد هاوارد و بتسدا هنوز که هنوز دی ان ای نسل هفت توشون کاملا مشهوده اگر tes 6 میخواد از TES5 بهتر باشه یا حداقل نقش افرینی داچسبی باشه باید از یکسری مکانیک های هم نسل خودش که جواب گرفتن پیروی کنه
در مورد جی تی ای هم باید بگم این فرانچایز فوق العادس با اینکه این حرف شاید کلیشه ای و تکراری به نظر برسه ولی برای منکه اصلا عاشق این فرانچایز نبودم و برعکس بدم هم می اومد تازه دارم نسخه سوم اون رو بعد از ۲۳ سال بازی میکنم میبینم که جی تی ای تمام معیار هارو واسه یه بازی ویدئویی که مهم ترین اصلش کیفیت و سرگرم کنندگیه رو کاملا داره
راکستار خودش رو به جامعه گیمر ها ثابت کرده ولی بتسدا نشون داده که میتونه کارخراب کن باشه و خدایی نکرده خدایی نکرده گند بزنه به الدر سولز.امید وارم این اتفاق نیوفته ولی از بتسدا بعید نیست.جدیدا این استادیو واقعا با مشکلاتی رو برو شده و اینو از دی ال سی قدرتمندی که منتشر کرد میشد فهمید.ولی امید وارم جون دوباره بگیره.اما دیگه آخه راکستار وقتی اسمش میاد خدایی بغیر از گیمای شاهکار چی توی ذهنتون میاد.
ردد انلاین یه کم دیگه فشار بیارم ریمستر جی تی ای
باهاتون موافقم
خوبه
به شخصه بیشتر با اسکایریم حال کردم تا gta v
اسکایریم اولین بازی بود که به معنای واقعی توی دنیاش زندگی کردم یادمه وقتی شروع به پلی دادنش کردم از همون سکانس اولش متوجه شدم دقیقا همون سبک جهان بازیه که همیشه دنبالش بودم.
امیدوارم از پس نسخه ۶ بر بیان که اصلا کار ساده ای نیست
خدایی خیلی فاصله بین نسخه ی قبلی بازی ها و نسخه جدید داره زیاد میشه
18 سال آخه؟ چخبره ناموسا؟ باید یه چاره ای برای این مشکل پیدا کنن
درسته . فاصله نسخه پنجم و ششم خیلیه و خدایی نکرده اگه بازی هم بد از آب در بیاد دیگه واقعا غیر قابل توجیه است
ولی از طرفی به نظرم آیپی هایی مثل الدر که محبوبیتشون خیلی خیلی زیاده و نسخه هاش یکی از یکی دیگه بهترن باید محتاطانه و با فکر و خلاقیت ساخته بشن تا هایپ طرفدارا از بین نره
و جی تی ای وی هم که انقدر کامل بود از نظر محتوا که به نظرم عرضه نسخه ششم تو ۲۰۲۵ واقعا خوب و منطقی به نظر میرسه
چاره ای درکار نیست برادر.به دو دلیل ختم میشه این سال های زیاد.اول:شیر دوشی(راکستار) دوم:تنبلی یا همون گشادی خودمون(اینو چند شرکت هستند ولی نمیخام دیسلایک بگیرم🤣)
ولی هرچقدر هم نو آورانه باشه بازم بعید میدونم بتونه با جی تی ای ۶ رقابت کنه