بنیانگذار Tango Gameworks تصور میکرد این استودیو با موفقیت Hi-Fi RUSH در امان است
بازی Hi-Fi RUSH در اوایل سال ۲۰۲۳ که عرضه شد توانست یکی از موفقیتهای ایکس باکس در این سال باشد. اما حتی درخشش این بازی هم نتوانست به بقای استودیو Tango Gameworks در مایکروسافت کمک کند.
با وجود این که تیم توسعه Tango در نهایت توسط شرکت کرهای Krafton جذب شد، اما بنیانگذار اصلی تیم تصور میکرد که امنیت شغلی آنها در ایکس باکس تضمین شده است.
موسس افسانهای Tango، آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) در مصاحبه اخیر با IGN درباره این استودیو و همچنین Hi-Fi RUSH صحبت کرد. او گفت:
فکر میکردم استودیو تا زمانی که به ساخت بازیهایی مثل Hi-Fi Rush ادامه دهد در امان باشد. این یکی از دلایلی بود که من Tango Gameworks را ترک کردم. بنابراین وقتی استودیو تعطیل شد، تعجب کردم.
حالا Krafton این تیم را به دست گرفته، بنابراین احساس میکنم که در نهایت اوضاع به خوبی پیش رفت. به من یادآوری شد که اگر بازی خوبی بسازید، همیشه کسی خواهد بود که آن را تصاحب کند. تلاشهای سخت تیم توسعه Hi-Fi Rush به شروع فصل جدیدی برای شرکت منجر شد. فکر میکنم برای بقای یک استودیوی بازیسازی، ساخت یک بازی خوب بیشتر از ساخت یک بازی محبوب موثر است.
نظرات مختلفی پیرامون این ادعای میکامی که موفقیت بازی از نظر منتقدین برای بقای یک استودیو از موفقیتهای تجاری مهمتر است، وجود دارد. اما به هر حال خوشحالیم که استودیوی Tango و آیپی Hi-Fi RUSH همچنان به حیات خود ادامه میدهند.
پیش از آنکه تیم Tango ایکس باکس را ترک کند، آخرین بهروزرسانی خود برای این بازی محبوب را عرضه کرد. انتظار میرود که Tango به همراه ناشر جدید، یعنی Krafton، در سالهای آینده نسخه بعدی این بازی را توسعه دهند.
پر بحثترینها
- طرفداران معتقدند PS5 Pro خرید بهتری نسبت به PC خواهد بود
- نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند
- مدیر مالی سونی: پلی استیشن به اندازه کافی IP اورجینال ندارد
- رسمی: سرورهای Concord در تاریخ ۶ سپتامبر برای همیشه خاموش خواهند شد
- نگرانی طرفداران از تاخیر نسخه ایکس باکس GTA 6 به دلیل محدودیتهای سری اس
- فیلم Snow White مرز یک میلیون دیسلایک را رد کرد
- به نظر میرسد Death Stranding 2 از اولین آثاری خواهد بود که پتانسیل واقعی PS5 Pro را به نمایش میگذارد
- گزارش: علیرغم جنجالها، پیشفروش Assassin’s Creed Shadows بسیار خوب بوده است
- بتسدا امیدوار است که Starfield عمری به اندازه Skyrim داشته باشد
- نقد و بررسی بازی Astro Bot
نظرات
واقعا عجیبه ، بهترین بازی سال ایکس باکس رو بدون تبلیغ و با بودجه خیلی کم ساخت و در عوض مایکروسافت چیکار کرد براش …
بنظر من که بعید نیست نینجا تئوری هم ببندن چون طبق آمار آخرین بازیشون فروش خوبی نداشت و توی استیم پلیر همزمانش حتی از های فای راش هم کمتر شده.
اگر بازی بعدیشون هم چیزی شبیه هلبلید۲ باشه
قطعا تعطیل میشه
داداش من هلبلید و بازی کردم بازی خوبی گرافیک روباید تجربه وبدونی اما خب تایم پلیش پنج ساعت بود وکم بود اما از نظر گرافیکی باید شمشیر زنی وآبو نگاه کنی تا حیرت زده شی مخصوصاً رو مانیتور روگ ایسوس ۴kدادا من خودم psفنم اما حقیقتش نمیتونم درمورد گرافیک هل باید دو ازش کم بگیرم بهترین از نظر گرافیکی ….اما باز میگم تایم پلی کردن کمه واقعا
من خودم بازیش کردم دایی
ولی منظور منم دقیقا همین بود
فقط گرافیک داشت و نه هیچ چیز دیگه
برای همین میگم بازی بعدی هم بخاد همینجوری باشه
استودیو قطعا تعطیل میشه
آره گرافیکش بهترین دادامن کلی بازی کردم ولی در هنگام بازی کردنش حیرت زده شدم خیلی هم روون اجرا میشه واینکه نامردی استودیو خوبی مثل سازند های فای راش رو بستن لعنت به شرکت هایی شرکت ها موفقی رو تعطیل میکنن این یاthe order 1886که بابی مهری بسته شدن همین الان رو ps5بازی the order رودارم آدم وقتی میبینه فکر میکنه گرافیک بازیو با آنریل انجین ۵وامروزی نه برا ۲۰۱۵همچیز بازی هم عالی فقط کاتسیناش زیاد خلاصه حیف حیف
اکثر گیمرها و کارشناسان هم همین فکر رو میکردن، اما مایکروسافته دیگه و این کاراش ازش برمیاد.
به نظرم مایکروسافت با سلطهای که انتهای قرن بیستم تو بازار it داشت، اگه مدیریت بلد بود نمیذاشت اپل و گوگل و آمازون و فیس بوک اینجوری به چالش بکشنش. شانسی که آورده گنجی مثل ویندوز و آفیس داره که هنوز مثل یاهو حذف نشده که اونم به لطف زرنگی و بازاریابی مناسبه بیل گیتسه.
بیل گیتس دید دارن میراثش رو نابود میکنن برگشت یادت نره چقدر توی دههی اول میلادی مایکرو سافت چقدر تر زد به خودش از برنامهی ناموفق گوشی ویندوز و بدبخت کردن نوکیا تا شکست در پروژه استریم.
دهه اول میلادی مایکروسافت وجود داشت؟!
نوکیا قبل از اینکه مایکروسافت بخردش بدبخت شده بود
اگر ی شرکت دیگه خریده بودش شاید نجات پیدا میکرد
مایکروسافت تیر خلاص نهایی ب نوکیا زد
های فای راش ی شاهکاره واقعا
عاشقشم
تا الان ۲ بار بازیش کردم
ولی هر چقدم بازیش میکنم خسته نمیشم ازش
تکرار پذیری واقعا بالایی داره
به هرحال استودیو های ایکس باکس فهمیدند که هیچکس در امان نیست.هر لحظه ممکنه بسته بشی و تنها چیزی که برای مایکروسافت مهمه تو این قضیه ، پوله
بستگی داره موفقیت رو از چه دیدی بهش نگاه کنی. موفقیت از دید مایکروسافت یعنی سرازیر شدن دلار ها نه امتیاز سایت ها
از ساتیا نادلا پرسیده بودند : برنامه ای برای تولید VR داری؟
جواب داده بوده که : من پولشو از جای دیگه در میارم
خدایش حق داره باورش نشه ما هم باور نمی کردیم ولی شد دیگه خدا رو شکر آخرش خوب تموم شد این مهمه ؛)
شکر که بدتر از این نشد😂
نه تنها تصوراتش عملی نشد بلکه هایفایراششون هم عملا تبدیل شد به بایفایراش 😪
که البته بعدا به همت بچه های کره برگشتن 👌
الان دیگه کلا استودیو ای پی هاش افتاد دست کرافتون دیگه
فقط های فای راش
حیف واقعا حیف
ای کاش همینطور که تانگو رو نجات دادن این اتفاق برای ویسرال هم افتاده بود.
خوشحالم که تانگو نجات پیدا کرد فقط کاش آی پی ویدین هم دست خودشون بیاد یا حداقل مایکروسافت سه گانه رو تکمیل کنه.