نگرانی طرفداران از تاخیر نسخه ایکس باکس GTA 6 به دلیل محدودیت‌های سری اس

آرمین مکاری
۰۶:۵۸ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱

درحالی که هنوز یک سال تا عرضه GTA 6 باقی مانده، این عنوان از هم‌اکنون سر و صدای زیادی در صنعت بازی‌سازی ایجاد کرده است.

اگرچه اکثر بحث‌های پیرامون بازی بسیار مثبت و خوشبینانه هستند، اما همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد، از جمله بحث‌های تمام نشدنی در مورد نرخ فریم بازی روی کنسول‌ها. طرفداران ایکس باکس نیز نگران هستند به دلیل زمانی که برای پورت نسخه ایکس باکس سری اس نیاز است، عرضه GTA 6 روی پلتفرمشان با تاخیر مواجه شود.

جای تعجب ندارد که برخی توسعه‌دهندگان از بهینه‌سازی بازی‌هایشان برای ایکس باکس سری اس چندان دل خوشی ندارند. چرا که در صورت عدم انتشار بازی برای سری اس، مایکروسافت از عرضه بازی روی ایکس باکس سری ایکس نیز جلوگیری می‌کند.

GTA 6

اخیراً بسیاری از طرفداران ایکس باکس در وبسایت NeoGAF درحال بحث پیرامون این موضوع هستند. بسیاری از آن‌ها موافق بودند که این امکان وجود دارد، زیرا دو بازی بزرگ، یعنی Baldur’s Gate 3 و Black Myth: Wukong روی ایکس باکس با تاخیر مواجه شدند. لازم به ذکر است که استودیوی Larian برای اجرای حالت اسپلیت اسکرین (تقسیم صفحه‌نمایش) روی ایکس باکس سری اس تلاش زیادی انجام داد و در نهایت این قابلیت را به صورت کامل حذف کرد.

بسیاری از طرفداران این نگرانی را به‌جا می‌دانند، زیرا جلوه‌های بصری GTA VI قطعاً بلندپروازانه خواهد بود. از هم‌اکنون انتظار می‌رود که این بازی روی سری اس با رزولوشن هدف ۷۲۰p و نرخ فریم ۳۰ اجرا شود. بنابراین ممکن است سری اس در سطح انتظارات راکستار گیمز ظاهر نشود. جایی نگرانی گیمرها بیشتر می‌شود که اخیراً اعلام شده بازی Stalker 2 در حال حاضر بر روی این کنسول هنوز به هدف ۳۰ فریم بر ثانیه نرسیده است.

GTA 6

در سوی دیگر، بسیاری از گیمرها معتقدند که در چنین شرایطی راکستار ممکن است بازی را فقط برای ایکس باکس سری ایکس عرضه کند. اما سایرین اذعان داشتند که این استودیو به قدری بزرگ است که با مشکلات مشابه تیم‌های Larian یا Game Science مواجه نخواهد شد. با نگاه به پاسخ‌ها، واضح است که بسیاری از افراد به راکستار اطمینان کامل دارند.

با توجه به این که هنوز خبری از نسخه پیسی GTA VI نیست، پلی استیشن بدون شک پر طرفدارترین پلتفرم این بازی در زمان عرضه خواهد بود. البته ایکس باکس همچنان میزبان تعداد قابل‌توجهی از گیمرها در سراسر دنیا است. بنابراین بعید است که راکستار پلتفرمی به بزرگی ایکس باکس را نادیده بگیرد.

به هرحال باید صبر کرد و دید که GTA VI در پاییز سال آینده روی کنسول‌ها چگونه عمل می‌کند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود پلی استیشن ۵ پرو امسال عرضه شود، جالب است ببینیم که راکستار چگونه از پس بهینه‌سازی بزرگ‌ترین پروژه خود برای چهار کنسول متفاوت بر می‌آید.

گیمرِ روان شناس

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZA0111 گفت:

    راکستار به قدری امکانات و بودجه داره که هیچ وقت به مشکل نخواهد خورد
    متاسفانه نمیدونم چرا استودیو های کوچیکی مثل گیم ساینس سازنده black myth با امثال راکستار مقایسه میکنن
    استودیو های کوچیک تر بخاطر بودجه پایین و امکانات ناکافی مجبور میشن بازی رو برای کنسولا تاخیر بزنن
    این اتفاق بارها و بارها رخ داده که اصولا اول برای استیم منتشر میشن و در صورت دریافت بازخورد خوب به عرضه نسخه کنسولی هم فکر میکنن
    چون اون استودیو ها توان پورت هم زمان نسخه pc و کنسولی رو ندارن
    این اتفاق برای سازنده های black myth و بالدورز گیت هم افتاده
    بخاطر اینکه بازی اماده عرضه بوده و فقط با کنسول Xbox مشکل داشتن ، نمیتونستن بازی رو به طور کامل تاخیر بزنن

    امثال راکستار ،EA ، اکتیویژن، کپکام و شرکت های مشابه بخاطر امکانات کافی حتی با وجود پورت series s هیچ وقت بازی رو برای Xbox دیرتر عرضه نمیکنن

    یه گیمر سادهSoul
    • ALIREZA0111 گفت:

      در ضمن یه نکته ای هم اشاره کنم
      حتی اگه امثال راکستار به مشکل بخورن، بخاطر عظمت اسم این شرکتا و ای پی هایی که در اختیار دارن مایکروسافت و سونی مجبور هستن که برای دریافت پورت خوب مهندسانی رو به این شرکتا بفرستن
      مایکروسافت حتی اگه مجبور شه شخص فیل اسپنسر رو به راکستار میفرسته که رو پورت Xbox کار کنن xd
      ولی نمیتونن برای تک تک استودیو های ایندی و غیر ایندی مهندس بفرستن که 🙂

      یه گیمر ساده
  • همونطور که قبلا گفتم ، احتمال تاخیرش هست ولی احتمالا اگه GTA VI به این دلیل بخواد تاخیر بخوره رو تمام پلتفرم ها تاخیر میخوره !

    Soul
  • امیدوارم تاخیر نخوره و نسخه های کنسولی خروجی خوبی داشته باشند که کاربران لذت ببرن،گیمر حق مسلمش هست که تا اخرین روزی ک ساپورت میشه از کنسولش ب معنای واقعی و براش عناوین میاد حتی میان نسلی یا هر نوع دیگه، کمپانی موظفه ب بهترین نحو حمایت کنه این وسط گناه گیمر چیه ک بخواد بخاطر دلایل مختلف بازی ها براش با کم و کسری عرضه بشه.پول میده گیمر بر حسب هزینه ای ک کرده منطقیه ک در حد توان کنسولش خروجی بگیره و این چیز زیادی نیست واقعا ک بخواد حقوق کاربرها پایمال بشه.