ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا

ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد

آرمین مکاری
۱۳:۳۲ ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا

در دنیای ریمیک بازی‌های قدیمی، یکی از داستان‌های الهام بخش، عرضه ریمیک Resident Evil 2 از شرکت کپکام (Capcom) است که موفقیت آن باعث شد تا شاهد بازسازی‌های دیگری نیز باشیم. این شرکت نه تنها یک بازی کلاسیک محبوب را به این صنعت بازگرداند، بلکه ژانر وحشت را به طور کامل متحول کرد و نشان داد که چگونه می‌توان عناوین قدیمی دوست‌داشتنی را به‌روز و در عین حال اصالت آن‌ها را حفظ کرد.

مدتی پیش، یوبیسافت اعلام کرد که در حال کار روی بازسازی سری محبوب Assassin’s Creed است. این فرنچایز که به خاطر گیم‌پلی مخفی‌کاری، زمینه‌های تاریخی، و شخصیت‌های به‌یادماندنی مانند اتزیو و الطائر شناخته می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در قلب میلیون‌ها گیمر دارد. اگر این بازسازی به‌درستی انجام شود، می‌‌تواند سرنوشت این شرکت را به کل عوض کند و تاثیری که Resident Evil 2 بر کپکام گذاشت را روی یوبیسافت اعمال کند.

هیچ شکی نیست که یوبیسافت در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است. عرضه ناامیدکننده بازی‌ها، طراحی دنیاهای بی‌روح، و تصمیمات بحث‌برانگیز در روند ساخت بازی‌ها، باعث شده تا طرفداران ناامید و منتقدین آماده‌ی انتقاد باشند.

با این حال، معرفی ریمیک‌های متعدد AC در میان این انتقادات، می‌تواند پرتویی از امید باشد. در واقع این می‌تواند همان فرصتی باشد که یوبیسافت برای بازپس‌گیری شکوه گذشته خود، به آن نیاز دارد. ریمیک‌هایی که می‌توانند علاوه بر بازگرداندن طرفداران قدیمی این سری، بازیکنان جدیدی را جذب کنند.

یادگیری از موفقیت Capcom

resident evil 4

پس از شکست Resident Evil 6، تصمیم کپکام برای ریمیک Resident Evil 2 حرکتی جاه‌طلبانه بود. آن‌ها به جای اینکه تنها جلوه‌های بصری و گرافیک را به‌روز کنند، بازی را از پایه بازسازی کردند؛ اتمسفر را بهبود بخشیدند، گیم‌پلی را اصلاح کردند و داستان را در جاهایی که لازم بود، بسط دادند.

نتیجه اثری بود که هم از نظر نوستالژیک بود و آشنا به نظر می‌رسید و هم از نظر گیمرهای امروزی یک بازی جدید بود. در نهایت این ریمیک ۱۳.۹ میلیون نسخه فروخت و موفقیتی بزرگ را رقم زد. این داستان موفقیت می‌تواند یک راهنما برای یوبیسافت باشد.

بازسازی ساختار ماموریت‌های نسبتاً تکراری نسخه‌های اورجینال AC با استانداردهای مدرن، در حالی که مکانیک‌های پارکور و کشتار را نسبتاً دست‌نخورده نگه‌ دارند، بسیار مهم خواهد بود.

بازگشت به ریشه‌ها

assassins creed

تصمیم یوبیسافت برای بازگشت به ریشه‌ها تنها برای راضی کردن طرفداران قدیمی نیست. در مواجهه با این موضوع، شرکت باید ریمیک عناوین قدیمی را به‌عنوان فرصتی حول تمرکز بر آنچه که این سری را معروف کرده ببیند. این استراتژی به موفقیت کپکام در بازسازی سری Resident Evil شباهت دارد، جایی که بازگشت به بازی‌های قدیمی، زندگی جدیدی به این سری بخشید و استانداردهای تازه‌ای برای سبک وحشت بقا تعریف کرد.

ساخت ریمیک‌ها، فرصتی برای بازنگری در اصول اولیه و ارائه دیدگاه جدیدی در مورد آنچه نسخه‌های اورجینال را متمایز کرده می‌دهد. این رویکرد می‌تواند بر پروژه‌های آینده شرکت تاثیر بگذارد و تضمین کند که نسخه‌های آینده به هسته فرنچایز وفادار می‌مانند و ایده‌های جدیدی به آن می‌افزایند.

حفظ میراث Assassin’s Creed

assassins creed

میراث غنی AC، هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی برای یوبیسافت به همراه دارد. ساخت هر بازسازی پتانسیل غنی‌سازی عمیق‌تر داستان سری را دارد. تیم توسعه‌دهنده می‌تواند با افزایش عمق شخصیت‌ها و حفظ روایت اصلی، یک ریمیک فوق‌العاده به دست طرفداران برساند.

علاوه بر این، ساخت ریمیک فرصتی برای رفع ضعف‌های نسخه اصلی ارائه می‌دهد. ضعف‌هایی که هم منتقدین و هم گیمرها درمورد آن‌ها صحبت کرده‌اند و برای توسعه‌دهندگان عیان است. بهبود عملکرد هوش مصنوعی، تنوع دادن به ماموریت‌ها، و ایجاد دنیاهای پرجزئیات‌تر، می‌تواند جان تازه‌ای به گیم‌پلی دهد و آن را لذت‌بخش‌تر کند.

در حال حاضر، یوبیسافت روی AC Shadows کار می‌کند. بازی‌ای که وعده ترکیب نبرد سامورایی‌ها و مخفی‌کاری را می‌دهد. در عین حال که این شرکت فرانسوی با Shadows ایده‌های جدیدی را ارائه می‌دهد، ریمیک نسخه‌های قدیمی، این سری را در ریشه‌های خود نگه می‌دارد.

ساخت ریمیک‌ها چالش‌های مخصوص خود را دارد؛ یافتن تعادل مناسب بین احترام به عناصر اصلی و آوردن ایده‌های نو بسیار حیاتی خواهد بود. یوبیسافت باید با دقت عمل کند تا هم طرفداران قدیمی را راضی نگه دارد و هم در جذب پلیرهای جدید موفق عمل کند. علاوه بر این، خطر پول‌پرستی بیش از حد یا استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای، دام دیگری است که یوبیسافت قبلاً در آن گرفتار شده است. این پروژه باید عمدتاً از روی عشق و علاقه به این سری ساخته شود، نه فقط یک فرصت برای کسب درآمد بیشتر باشد.

milad saKURD WARRIORRezaبهنامub fanNostalgic Playermhab1581Oldman1973امیررضاKILLER OF GODSBatman Arkham knightgreatRاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا
ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ریمیک عناوین قدیمی Assassin’s Creed شاید بتواند یوبیسافت را همانند کپکام نجات دهد - گیمفا