بازی Hogwarts Legacy 2 نباید فرصت داشتن یکی از ویژگیهای نمادین Bethesda را از دست بدهد
Hogwarts Legacy 2 میتواند دنیای جذاب خود را به سطح جدیدی برساند. بازیکنان در Hogwarts Legacy نبردی حماسی را تجربه کردند که در آن یک گابلین خبیث به نام Ranrok، در تلاش است تا طلسمی باستانی را به دست بیاورد و به کمک آن دنیا را سرنگون کند. Hogwarts Legacy در روایت داستانی که قبل از ماجراجویی هریپاتر رخ میدهد، کاملا موفق بود اما متاسفانه بازی تنها به صورت سوم شخص قابل تجربه است. موفقیت این عنوان بدون شک استودیوی Avalanche Software را به عرضه یک دنباله ترغیب خواهد کرد، اما Hogwarts Legacy 2 نباید فرصت داشتن یکی از ویژگیهای نمادین Bethesda را از دست بدهد.
عنوان Hogwarts Legacy بازیکنان را به اوایل قرن نوزدهم برد و از وقایع ناشناخته سحر و جادوگری آن دوران پردهبرداری کرد. در حالی که Hogwarts Legacy 2 میتواند در چندین موقعیت و دوره مختلف روایت شود، اما پتانسیل واقعی آن در این است که چقدر بتواند طرفداران را در دنیای جادویی خود غرق کند. Hogwarts Legacy یک برداشت آزاد از دنیای هری پاتر بود و با یک دوربین سومشخص، گیمپلیای اکشن و المانهای نقشآفرینی قابل توجه، به طور خارقالعادهای این دنیای جادویی را به طرفداران معرفی کرد و به آنها اجازه داد که شگفتیهای آن را کشف کنند. Hogwarts Legacy 2 میتواند این امکان را به بازیکنان بدهد که با زاویه دید اولشخص و غوطهورانهتر جهان بازی را کاوش کنند.
Hogwarts Legacy 2 میتواند از عناوین Bethesda الهام بگیرد
عناوین استودیوی Bethesda با توانایی تغییر زاویه دوربین شناخته میشوند و در این مورد به بازیکنان اختیار تام میدهند. اما این قابلیت تفاوت زیادی در طرح کلی بازی ایجاد نمیکند. اینکه بازیکنان اختیار داشته باشند بازی را از چه زاویه دیدی تجربه کنند، میتواند تجربه بازی را کمی بهتر یا بدتر کند.
در عناوین Bethesda هر یک از دوربینها تجربهی متفاوتی ارائه میدهند. دوربین اولشخص بازیکنان را غرق در دنیای بازی میکند و محیط و دیالوگهای بازی ملموس تر میشوند. از طرفی، دوربین سومشخص تجربه بدیعتری ارائه میدهد و بازیکنان قادر هستند دید وسیعتری داشته باشند.
Hogwarts Legacy 2 نیز میتواند از مسیرهای جدیدی پلیرهای خود را غوطهور کند، اما باید اعتراف کرد که چنین رویکردی نیاز به ظرافت و توجه سازندگان دارد تا اکشن بازی مستحکم باقی بماند.
تغییر زاویه دوربین Hogwarts Legacy 2 جذابیت زیادی برای طرفداران قدیمی خواهد داشت
Hogwarts Legacy 2 با اعمال قابلیت تغییر زاویه دوربین، مشابه چیزی که در عناوین Bethesda شاهد آن هستیم، میتواند دنیای جادویی خودش را در سطح جدیدی به نمایش بگذارد و جذابیت خاصی را به مخاطب انتقال دهد؛ چیزی که در نسخه اول شاهد آن نبودیم. بازیکنان میتوانند قلعه هاگوارتز و محیط اطرافش را به صورت اولشخص کاوش کنند و مناظر و صداهای بازی را با غوطهوری بیشتری ببینند و بشنوند. جویندگان هیجان هم میتوانند در بازی کوییدیچ شرکت کنند و یا وارد جنگل ممنوعه شده و با چالشهای آن روبهرو شوند. و نکته جالب اینجاست که هر زمان بخواهید میتوانید زاویه دوربین را تغییر دهید و هر سناریو را با زاویه دیدی که میخواهید تجربه کنید.
اگرچه Hogwarts Legacy 2 هنوز معرفی نشده است، اما اگر بخواهد از نسخه اول بهتر باشد راه سختی در پیش دارد. قابلیت تغییر زاویه دوربین میتواند اولین قدم برای این نوآوری باشد. با در نظر گرفتن این ویژگی در عناوین Bethesda، این قابلیت نه تنها تجربه بازی را بهبود میبخشد بلکه بازیکنان هم دیگر جای خالی این قابلیت جالب را احساس نمیکنند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
بتسدا همچنان پادشاه سبکش
کاش راجبه هری پاتر بسازن ❤️
حرف دل من رو زدی، ولی احتمالش کمه
به هیچ عنوان دو دوربین خوب نیست یعنی اونقدر کارآمد نیست ک بخواد تغییر اساسی ایجاد کنه میخواد الهام بگیره بهتره از اکسپلور الدر اسکرولز ، دانجن های بزرگ و طولانیش و کوئست لاین های فوقالعادش ، رول پلی و اینتراکتیو بودن محیط و مناطق بازی الهام بگیره ن دو دوربین
بدترین کار ممکن…
تغییر زاویه دوربین؟هرگز
زاویه چند زاویه دوربین همیشه باعث بدتر شدن گیمپلی میشه،ساده ترین مثال بدون توضیح: کال اف دیوتی سوم شخص رو تصور کنین،حالا بازیای بتسدا سوم شخص رو تصور کنین
درسته بازیای بتسدا سوم شخص دارن اما اگه فقط اول شخص بودن(شیوه ای که ۹۹.۹ درصد ادما بازیای بتسدا رو بازی میکنن) چقدر گیمپلی بازی نرمتر میشد؟