دیجیتال فاندری: Elden Ring: Shadow of the Erdtree مشکلات فنی بازی اصلی را دارد
![elden ring shadow erdtree details دیجیتال فاندری: Elden Ring: Shadow of the Erdtree مشکلات فنی بازی اصلی را دارد - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/02/elden_ring_shadow_erdtree_details.jpg.webp)
رسانه دیجیتال فاندری (Digital Foundry) که به بررسی فنی بازیها معروف است، بهتازگی بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring را مورد بررسی قرار داده که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.
پس از گذشت دو سال از عرضه Elden Ring، بستهالحاقی Shadow of the Erdtree نتوانسته مشکلات فنی و عملکرد بازی اصلی را اصلاح کند و استودیوی FromSoftware در رسیدن به یک عملکرد فنی مناسب، شکست خورده است.
در کنسول پلی استیشن ۵، منطقه جدید بازی حتی در حالت گرافیکی Frame Rate که رزولوشن میان 1512p تا 2160p بوده، با افتهای متعدد نرخ فریم مواجه است. در منطقه نخست که Gravesite Plain نام دارد، بازی روی نمایشگر دارای VRR، در اکثر مواقع با نرخ فریم ۵۰ اجرا میشود. در باقی مناطق نیز اوضاع بهتر نیست و به زیر حد پشتیبانی VRR میرسد. مناطقی مانند Castle Ensis، با نرخ فریم ۴۰ اجرا شده و VRR دیگر قادر به اصلاح نیست. در نتیجه با افت فریم و لرزش تصویر مواجه میشوید.
علاوه بر حالت گرافیکی Frame Rate، دو حالت Ray Tracing و Quality برای این بستهالحاقی در دسترس هستند. حالت Quality با کیفیت تصویر 4K پویا اجرا شده و در حالت Ray Tracing، این رزولوشن 1620p میباشد. در حالت Ray Tracing، تنظیمات Ray Tracing سایهها و Ambient Occlusion اعمال میشوند. متاسفانه این دو حالت چندان بهینه نیستند. نرخ فریم در این دو حالت عمدتا میان ۳۰ و ۴۰ بوده و از VRR نیز کاری بر نمیآید. به طور خلاصه، میتوان گفت که نسخه پلی استیشن ۵ بازی Elden Ring پس از گذشت ۲ سال از عرضه، هنوز دارای مشکلات مهمی است و سازنده تلاش چندانی برای بر طرف کردن آنها نکرده است.
نسخه ایکس باکس سری ایکس، چندان تفاوتی با پلی استیشن ۵ ندارد. مناطق Shadow of the Erdtree در حالت گرافیکی Frame Rate با نرخ فریم بین ۴۵ و ۶۰ اجرا میشوند. شایان ذکر است که در مقایسه دقیق میان ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵، کنسول سونی به طور متوسط نرخ فریم بیشتری دارد و تفاوت میان ۵ تا ۸ فریم است. اما برگ برنده نسخه سری ایکس، پشتیبانی بهتر VRR میباشد. این تکنولوژی در کنسول مایکروسافت بازه عملکرد گستردهتری دارد و تا نرخ فریم ۴۰، میتواند بر بازی تاثیر بگذارد.
البته ایکس باکس سری ایکس در حالت Ray Tracing، عملکرد بازی به حد قابل توجهای دچار سقوط میشود. نرخ فریم گاهی اوقات به زیر ۳۰ نیز میرسد و در نبردهایی که دوربین دائما به بالا و پایین میرود، افت فریم بیشتر رخ میدهد. حالت Quality این کنسول نیز از پلی استیشن ۵ ضعیفتر است. به همین دلیل، برای دارندگان نسخه سری ایکس بازی تنها میتوانیم حالت Frame Rate را پیشنهاد کنیم.
نسخه ایکس باکس سری اس در حالت گرافیکی Frame Rate با رزلوشن 1440p اجرا شده که البته در اکثر مواقع به 1008p نیز میرسد. نرخ فریم نیز معمولا پایینتر از سری ایکس بوده و عمدتا ۴۵ است. پس ریسک خروج از بازه VRR در این نسخه وجود دارد. سری اس فاقد حالت Ray Tracing است که با توجه به عملکرد این کنسول، نبود این حالت احتمالا تصمیم درستی میباشد. در حالت Quality، بازی با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۳۰ تا ۴۰ اجرا میشود.
به مانند نسخههای کنسولی، بازی Elden Ring در رایانههای شخصی همچنان از مشکلات فنی متعددی رنج میبرد. نرخ فریم هنوز در ۶۰ قفل شده، پشتیبانی از رزولوشنهای Ultrawide و تکنولوژیهای FSR، DLSS و XeSS نیز وجود ندارند. این نسخه دارای افتهای ناگهانی فریم به دلیل باتلنک بودن پردازنده است. این افتها در تمام کارتهای گرافیکی و پردازندهها قابل مشاهده هستند اما در سیستمهای میانرده، این اتفاق بیشتر رخ میدهد. همچنین در مواقعی، نرخ فریم بازی در یک سیستم بالارده به صفر میرسید.
در مجموع میتوان گفت نسخه رایانههای شخصی، بدترین عملکرد Elden Ring: Shadow of the Erdtree را ارائه میدهد. نسخههای کنسولی این عنوان با پشتیبانی از VRR، در اکثر مواقع میتوانند نرخ فریم ثابتی داشته باشند. بستهالحاقی بازی Elden Ring باری دیگر ثابت میکند که استودیوی FromSoftware باید به بخش فنی آثارش توجه بیشتری داشته باشد.
![Wotan Wotan](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/173595/1703006623-bpthumb.jpg)
![A0seyed0A A0seyed0A](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/183173/1687346342-bpthumb.jpg)
![DARKSIREN DARKSIREN](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/5441/1393738332-bpthumb.jpg)
![𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸 𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/170573/1661241569-bpthumb.jpg)
![مار خور(موز خندان سابق) مار خور(موز خندان سابق)](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187147/1734550224-bpthumb.jpg)
![جان قمارباز جان قمارباز](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/183234/1687792908-bpthumb.jpg)
![_Alex_ _Alex_](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187798/1704785204-bpthumb.jpg)
![Ahmad_bk Ahmad_bk](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/60789/1699296246-bpthumb.jpg)
![🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉ 🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/44793/1711121106-bpthumb.jpg)
![دکتره گیمفا دکتره گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/156938/1735479018-bpthumb.jpg)
![mr mr](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171436/1666437566-bpthumb.jpg)
![Witcher(هیولا کش گیمفا) Witcher(هیولا کش گیمفا)](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187725/1737139985-bpthumb.jpg)
![گیمرِ روان شناس گیمرِ روان شناس](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/180688/1692060319-bpthumb.jpg)
![Cambyses The Third Cambyses The Third](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/104683/1707495228-bpthumb.jpg)
![snowgirl snowgirl](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/166443/1736286889-bpthumb.jpg)
![Joel Morgan Joel Morgan](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184720/1738781019-bpthumb.jpg)
![Berlin Berlin](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/186918/1736363755-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Avowed منتشر شدند
- آیا ایده ساخت Intergalactic از زمان عرضه The Last of Us وجود داشته است؟
- شاید عرضه Xbox Series S یک اشتباه بود
- نگاهی به منابع الهام بازی مورد انتظار Intergalactic استودیوی ناتی داگ
- کارگردان Assassin’s Creed Shadows: بازیکنان اگر بیشتر با یک شخصیت بازی کنند، چیز زیادی را از دست نمیدهند
- مایکروسافت نسبت به سونی بازیهای بیشتری برای پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۵ منتشر میکند
نظرات
این dlc ابرشاهکاره بلامنازع هستش🔥👑
موقع لانچ هم مشکل افت فریم زیاد داشت اوایل گیم ولی FS جزو عزیزدردونه های گیمینگه و خیلی ها بهشون Free pass میدن. دروغ چرا خودمم همین کارو کردم ولی حضور این مشکلات بعد ۳ سال و اونم توی یه اکسپنشن پولی غیرقابل قبوله
دقیقا حداقل یکم قیمتو کمتر میکردن
به نظرم چهل دلار منطقیه این بازی اگه دست یوبیسافت بود هفتاد دلار عرضه میکرد
ولی با این باگا و مشکلات توی بالانس…
دقیقا اگ ی استودیو کله گنده مثل فرام سافتور باشی اصلا اذیتت نمیکنن و میبرنت بالا
ولی اگ همین مشکلات ی استودیو کوچیک و مستقل داشته باشه
تا متاز زرد نکنن ولش نمیکنن
مثالش همین لوردز اف د فالن، واقعا لیاقتش بیشتر چیزی بود ک بهش دادن گیم پلی لذت بخشی داشت
فقط داستانش مشکل داشت
داداش فالن فقط مشکلات فنی نداشت مشکلات دیزاینی هم داشت طراحی انمی هاش مشکل داشت من خودم به نقدا توجه نکردم و بازیش کردم ولی جدی بازی زیاد ایراد داشت
دقیقاً وضعیت بتسدای نسل ۷ رو داره منتهی با یک فرق اساسی
بازی خوب تحویل میده نه تفاله بازیافتی
اگه بازی های بتسدای نسل هفت بدن پس عملا نسل طلایی آر پی جی کلا بد بوده.
شما که گیمر سولز هستید و کل گیم پلی رو به کامبت خلاصه میکنید به سلیقه کسی که عناصر و المان های آر پی جی براش در گیمپلی اهمیت داره هم احترام بذارید. هیچکس نظرش صحیح مطلق نیست ولی موقعی که نظر خودتون رو اینطوری میخواید صحیح مطلق نشون بدید دیدگاه خودتون نه تنها به صحیح مطلق شدن نزدیک نمیشه بلکه از ارزشش کاسته میشه.
کلا ایشون با نسل ۷ مشکل داره
جاهای مختلف دیدم ک از نسل ۷ کلا بد میگه. چند پست قبل میگفت نسل ۷ کذایی😐😂
از نظر من ایشون اصلا نسل هفتم گیمر نبوده چون اگه بود از اول تا آخرش پر از بازی های پر از خلاقیت بود چه IP هایی چه دنباله هایی
پروفایل من بازی نسل هفتیه بعد میگی نسل هفت گیمر نبودم D:
یچی بگو بگنجه
من مشکلم با نسل هفتم تو دو چیزه
رشد میلیتری شوتر های کیلویی غربی
دومی هم سینمایی شدن صنعت گیم
وگرنه نسل هفتم نینتندو بد نبود
بازی های بتسدا بدن چون نه writing خوب دارن
نه rpg خوبی هستن نه کمبت خوبی دارن و نه حتی داستان خوب
در واقع در لیترالی هیچ زمینه ای حتی متوسطم نیستن
منتهی در زمان مناسب اومدن تو دورانی که اکسپلوریشن خیلی جون نگرفته بود. البته زلدا بهتر ازینا اکسپلوریشن داشت از چندین نسل قبلش منتهی چون ملت سمت ایکس باکس و پلی استیشن رفته بودن و رفرنس درست و حسابی برای اکسپلوریشن نداشتن همون بازیا باب شدن
که البته دیدیم به محض ورود به نسل هشت باد بتسدا خوابید و الانم که کلا استارفیلد رو کسی خیار هم به حساب نمیاره . یادش بخیر یاشار گروسیان چقدر توپید به اسکایریم تو همون نسل هفت درحالیکه صدای فنبوی هاش گوش فلک رو کر کرده بود و مقدس میدونستن اسکایریمو. حاصل سالها تلاش تو فروم های انگلیسی و فارسی این شد که الان عین آب خوردن میشه این بتهای تقلبی رو زیر سوال برد
اینجا بخش کامنتای سایته من هرچیزی که به ذهنم برسه میگم
لازم نیست زیر هر جمله بنویسم به نظر من
خودش به قرینه حذف میشه شما بخون به نظر من
اصولا به احترام به عقاید هم اعتقاد ندارم چون هر عقیده ای قابل احترام نیست
یکی عقیدش اینه باید آدمخواری کرد
یکی سلیقه ش اینه مهران مدیری بهترین طنز رو میسازه و…
افراد قابل احترامن عقاید و سلایق نه. عقاید که اصلا قابل احترام نیستن سلایق هم قابل نقدن
“عناصر و المان های آر پی جی براش در گیمپلی اهمیت داره هم احترام بذارید”
وقتی گیم پلی داغون باشه المان rpg تو گیم پلی چه اهمیتی داره واقعاً ؟ (بماند همون المان های ار پی جی خوبیم ندارن ) D: الان مثلا دیالوگ بدرد نخور بتسدا رو من انتخاب کنم این میشه گیم پلی خوب؟
اگه به دیالوگ انتخاب کردنه این rpg های صرفا تکستی که نه کمبت دارن نه هیچی (پنتیمنت، disco Elysium و … ) عوضش کلی انتخاب جلوی گیمر میذارن و دیالوگ نویسی خوبی دارن از بازیای بتسدا خیلی بهترن
چون حداقل واقفن نمیتونن گیم پلی درست و حسابی بذارن عوضش اینتراکشن گیمر رو محدود میکنن به انتخاب دیالوگ
میگن “اگه نمیتونی چند مدل غذا درست کنی یه غذای خوب درست کن” دقیقاً مثال همیناست
یا مثلا بالدرز گیت و divinity که میدونن نمیتونن یه کمبت real time خوب بسازن میرن سمت نوبتی (البته همون نوبتیشونم کلی ایراد داره ولی باز کاربردی تر از اکشن بازیای بتسداست)
نمیدونم کی گفته دوران طلایی rpg نسل هفت بوده
چیزی که من شنیدم دهه نود رو میگن دوران طلایی آر پی جی اونم از نوع کلاسیکش بیشتر هم بخاطر planescape torment
تو اکشن آر پی جی (که بازیای بتسدا میان این زیر گروه) نسل هشت به مراتب از هفت بهتره
نسل هفت رو هم بخوایم صرفاً در نظر بگیریم چه تو اکشن آر پی جی (demon’s souls) چه کلاسیک آر پی جی (با اغماض دراگون ایج اوریجینز) آر پی جی های بهتری بودن از tes
دقیقا شما درست میگید ولی میلیون ها طرفدار بتسدا که هنوز هم بازی بیست سال پیش بتسدا رو پلی میدن اشتباه میکنن.
المان آر پی جی به یک انتخاب دیالوگ محدود نیست اگه صرفا سبک آر پی جی رو همین میدونید، که تازه فالوت ۳ ساخته بتسدا هم یکی از بهترین ها داخل این زمینه هستش.
بازی های Crpg الهام گرفته از بازی های رومیزی مثل Dungeons and dragons, Rune quest و traveler هستن
چیزی که rpg رو یه rpg میکنه مشخصه
Role play
بازی کردن یک نقش در یک دنیا
اینکه ایفای نقش خوب باشه به چندین عامل وابسته ست
۱) ساید کوئست های خوب (درحالیکه ۹۰ درصد ساید کوئست های اسکایریم و فالوت فچ کوئست و بی ارزشن)
۲) لولینگ سیستم و کلاس بندی و حسی که هر کلاس میده
لولینگ سیستم و skill tree که هیچکدوم از بازیهای بتسدا توش حرفی برای گفتن ندارن تعطیلن رسما. لولینگ سیستم درست و حسابی چیزیه که باعث میشه وقتی آنلاکش میکنی گیم پلی بازیو متحول کنه مثلا من تو بالدرز گیت وقتی یه لول میرم بالا spellهایی که بدست میارم به طرز عجیب غریبی خوبن و متحول میکنن کلا مبارزه رو
کمبت سیستم تاریخ گذشته بازی های بتسدا هم مانع میشه هیچ کلاسی حس خوب بده
فرض کن انتخاب کردم روگ باشم
عه تیر کمان بازی هیچ حس خوبی نداره
بیخیال میرم میج میشم
عه spell های بازی هیچکدوم جالب نیستن تهش یه اسپم میکنی
بیخیال میشم میرم سمت شمشیر
عه melee combat بازی از پرت هم پرت تره
کلی آپشن رو میزه هیچکدوم هم حتی گیم پلی قابل قبول ندارن
مثل میز غذایی که ۱۰۰ نوع غذای بدمزه توش باشه بگن انتخاب کن
۳) انتخاب دیالوگ و آپشن
نیازمند صداگذاری خوب، دیالوگ نویسی خوب و شخصیت پردازی خوبه که هیچکدومو ندارن
چندتا دیالوگ نوشته شده توسط ممد ۵ ساله از قم انتخاب میکنی برای چندتا npc که شخصیت پردازیشون در حد مانکن های فروشگاهه
۴) داستان اصلی
یه رول پلی خوب نیازمند داستان اصلی خوبه. داستانی که خوب نباشه رول پلی کردن توش ارزش نداره
که داستان این بازیا بازهم حرفی نداره
من از هر زاویه rpg بودن به این بازیا نگاه میکنم فاجعن به معنای واقعی کلمه
شاید فقط اکسپلوریشن، lore و دنیاسازی رو بشه تخفیف داد
آر پی جی یعنی نقش آفرینی
نقش آفرینی از طریق انتخاب رخ میده
ولی انتخابهایی که همه بدرد نخور باشن ارزش کار رو خیلی میارن پایین
این توصیف من از rpg
Rpg کلاسیک خوب از بتسدا تا حالا در نیومده
لاریان و ابسیدین نسبتا قابل قبول کار میکنن تو این زمینه (البته جفت اینارو تا فردا صبح میشه نقد کرد ولی قطعا از بتسدا بهترن)
اکشن آر پی جی خوب هم از بتسدا بیرون نیومده
شرقیا فقط بلدن اکشن آر پی جی خوب بسازن کلا تو غرب قفله چنین چیزی (اونم چون واضحا بلد نیستن اکشن خوب در بیارن بتسدا هم قعر جدول کمبت سازای غربی)
“دقیقا شما درست میگید ولی میلیون ها طرفدار بتسدا که هنوز هم بازی بیست سال پیش بتسدا رو پلی میدن اشتباه میکنن.”
میلیون ها نفر فورتنایت، کالاف، فیفا و… بازی میکنن
میلیون ها نفر سیگار میکشن
میلیارد ها نفر نوشابه میخورن
میلیون ها نفر مواد میکشن
میلیون ها نفر bts گوش میکنن
میلیون ها نفر سینمای هالییودی و بلاک باستری میبینن
میلیون ها نفر سریال vampire diaries میدیدن و…
اینکه میلیون ها نفر فلان کارو میکنن دلیل درستی اون کار نیست D:
اتفاقا اکثریت “معمولاً” تمایل به ابتذال داره مخصوصا تو موسیقی و سینما و کمتر تو گیم چون گیم مدیوم عامه پسندانه تریه
ولی آیا درسته تصمیم رو بر اساس اکثریت گرفت؟
من هرگز تصمیمات و نظر هامو بر اساس تفکر دیگران تنظیم نمیکنم
این میلیون ها نفر متفاوته.یه زمانی یه اثری بسیار خوبه که تا همیشه بهش برمیگردن،مثلا چرا مردم بجای دریک و تیلور سوئیفت هنوز مایکل جکسون و توپاکو گوش میدن؟چون کیفیت بالاتر و آثار بشدت بهتری دارن.بازیای بتسدا هم وضعشون اینه،دلیل بازی کردنشون اینه.حالت بعدی اینه که چیزی ترند میشه،آیا بازی صد سال پیش ترند میشه؟قطعا نه،پس علت برگشت مردم به بازی های بتسدا کیفیت بالاشون هست.
پ.ن:فن بتسدا نیستم،حرفام رو صرفا بر اساس دیده ها و شنیده هام میگم
من الدر رو از سیستمم پاک میکنم افسرده میشم میرم دوباره میریزم.
داش نسل هفت دوران طلایی هکک ان اسلش بودش بهترین دوران زندگیم 🙂
کلا بازیای فرام سافتور مشکل فنی دارن
من الدن رینگ ورژن ۱ دارم افت فریم زیاد داره مخصوصا تو مواقعی که بارون میاد
بلادبورن و سکیرو هم همین مشکلو دارن ولی کمتر به نظرم
From software با آپدیت بزرگ همه چی رو بالانس میکنه اینقدرم غر نزنید بازی سخته این گیم مناسب گیمر کژوال نبود و دی ال سیشم ۲ بار مناسب جامعه casual gamer نیست
اولا الان بحث سختی بازی نیست بحث عملکرد بازیه روی سخت افزار های نسل نهمی
دوما برای بار فک کنم هزاریم داریم اینو مطرح میکنیم که سختی توی این دی ال سی اصلا منطقی نیست ، حالا تو بیا به سولز فن هایی که از مشکلاتش شکایت دارن برچسب کژوال گیمر بزن
یعنی چی سختی تو دی ال سی منطقی نیست؟
دیگه واقعا چقدر باید توضیح داد
شما لطف کن یه بار دیگه توضیح بده
ببینید ، اینطوری نیست که بازی رو بکوبم یا بگم اشغاله ، من عاشق بازیهای سولز هستم احتمالا هم میدونید ، ولی سختی که تو این بازی هست خیلی روش کم کاری شده ، خیلی رندوم یه hp فضایی دادن به باس و قدرت اتک خدا و اینجور قضیه ها که دیگه حتما با این ها اشنایی دارید
منظور ماهم همینه که سختی توی این بازی مصنوعی هستش و جای انتقاد داره بخاطر این کم کاری
من قبول دارم که باس ها دمیج و اچ پی فضایی دارن ولی اینو به چشم سختی مصنوعی یا دیزاین بد نمی بینم.
تفاوت اصلی ای که الدن رینگ با بقیه سولز ها داره اینه که جهان بازه. و سر باس هایی مثل tree sentinel یا Margit رو این نکته بیشتر هم تاکید میکنه. به طور مثال اگه وقتی وارد lands between شدی بخوای سریع بری tree sentinel رو بزنی وان شات میشی و میگی این باس اچ پی فضایی و دمیج غیر منطقی ای داره. Margit هم همینطور.
ولی الدن رینگ دارک سولز نیست که تو حتما باید باس رو بزنی وگرنه نمیتونی تو بازی جلوتر بری. الدن رینگ جهان بازه و تو میتونی هر سمتی خواستی بری و هروقت که با چالش رو به رو شدی بری به یه سمت دیگه. در نتیجه نمیشه با همون ذهنیت دارک سولزی الدن رینگ رو پلی داد.
مسأله اینه که الدن رینگ با explore خیلی خیلی راحت میشه. در صورتی که الان ما تو dlc هستیم که همیشه تو بازی های فرامسافتور از بازی اصلی خیلی سخت تر بوده.
در نتیجه نیاز داری که از فرصت های dlc بیشتر از بازی اصلی استفاده کنی تا بشه راحت تر پیشرفت کنی.( به هیچ عنوان منظورم از فرصت سامن نیست)
من نزدیک سی بار به dancing Lion مردم چون با ذهنیت دارک سولز اومده بودم سمت بازی. ولی وقتی متوجه شدم که مثل بازی اصلی بازم مهم ترین کار تو DLC کاوش محیط هستش به شدت dlc برام راحت تر شد. به طوری که تا الان که فقط مونده باس آخر رو بزنم به هیچ باسی به اندازه dancing Lion نمردم.
درسته باس ها اچ پی فضایی و دمیج خیلی زیادی دارن ولی از اونور محیط بازی هم آیتم هایی داره که باعث میشه دمیج و damage negation پلیر به شدت افزایش پیدا کنه. بخاطر همینه که فکر می کنم باس ها غیر منطقی یا نا عادلانه نیستن. و برعکس بین پلیر و باس بالانس بر قراره. الان که DLC برام کلی راحت تر شده از باس فایت ها لذت می برم و فکر می کنم این dlc واقعا شاهکاره. البته منظورم از بالانس و راحت تر اصلا این نیست که دی ال سی آسونه بلکه نا عادلانه نیست. تا اینجا هنوزم رکورد دار بیشترین مرگم orphan of kos با ۵۵ مرگ از old hunters عه.
مشکل بنده محیط کوچیک بعضی از باس ها و کمبو های پشت سرهم با دمیج های aoe زیادی باس ها بود
البته مشکلی با کمبوها ندارم مشکل اینه که نهایت یک یا دو ضربه بیشتر نمیتونی به باس بزنی اونم اگه بتونی مثل باس فایت شیر رقصنده
البته اگه پلیر بدونه از چه سلاحها و چه آیتم های استفاده کنه باس ها چندان سخت نیستن چون خودم با تست کردن کلی سلاح های مختلف تونستم شیر رقصنده شکستش بدم البته بعد از صد بار مردن با lvl 118
اصلا مثل بقیه آثار میازاکی یا حتی خود بازی اصلی الدن رینگ سختی منطقی نداره. یه جورایی خیلی رواعصابه بر خلاف بقیه آثار میازاکی
منطقی نیست جدا یعنی چی؟
اگه سولز باز بوده باشی شما blood born old hunter باس های سخت تری نسبت به blood born بود بعدشم الدن رینگ پرک ها و ایتم های زیادی داره که میشه از کمبو های زیادی استفاده کرد که تو سری های قبلی نبود یا محدود بود!
چه ربطی داره؟ گیم مشکل فنی داره چرا ماستارو میریزی تو قیمه ها😑اگه میخواست فیکس شه که تا الان میشد،اینا مشکلشون یه چیز دیگس(هرچند واسه خودم که همچین افت فریم زیاد نداره شاید به خاطر اینه که کیفیت و تا آخر بالا نبردم)
خب یه استودیو نباید بازیشو وابسته به آپدیت کنه
ماهم هزار بار میگیم واسه یکی مثل تو درست نشده !
وضعیت اونایی که روی کنسول های نسل هشتم هستن :
اضافه کردن تکنولوژی های upscale در رایانه های شخصی شاید مقداری از مشکلو حل کنه ولی خب خود من خیلی از fsr استفاده نمیکنم به خاطر کاهش کیفیت تصویر!
اون موتور اشغال فرام سافتور هیچوقت درست نمیشه
بهترین گزینه اینه که از انریل انجین استفاده کنن مخصوصا نسخه ۴ که خیلی بهینه تر از نسخه پنجمه
از لحاظ مشکلات فنی منم قبول دارم دقیقا همون مشکلات نسخه اصلی را داره (نسخه PC). ای کاش موتور گرافیکیش عوض میشد.
در هر صورت بازی اصلی و DLC اش اونقدر خوب هستن که این مشکلات فنی قابل چشم پوشی باشه.
والا ما داریم با یه 1050ti سر میکنیم با همون هم dlc رو تموم کردم
من دوبار نسخه اصل رو بازی کردم نمیدونستم اوضاع انقدر خرابه! شاید چون بازی و محیطش یه حالت Smooth دارن متوجه نمیشی!