تهیهکننده Final Fantasy 16 از بودجه اسکوئر انیکس برای بازی شگفتزده شده بود
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده بازی Final Fantasy و ماسایوشی سوکن (Masayoshi Soken)، آهنگساز این عنوان، بهتازگی در ویدیویی درباره بازی Final Fantasy 16 صحبت کردهاند.
در ویدیوی جدید سری The Games That Made Us که در کانال یوتیوب Square Enix بارگذاری شده، آقایان یوشیدا و سوکن درباره سابقه کاری خود در صنعت بازی صحبت کردهاند. این ویدیو را در این نشانی میتوانید تماشا کنید.
آقای یوشیدا در ویدیوی مذکور درباره Final Fantasy 16 نیز صحبت میکند. او گفت که به کانسپت بازی و داستانی که استودیو برای آن نوشته، بسیار افتخار میکند.
زمانی که بازی در دست توسعه بود، با پیچ و خمهایی مواجه شدیم. اما به نظر من ما خیلی خوب عمل کردیم و به مسیر و هدفمان وفادار ماندیم.
این که من چنین حرفی را بزنم شاید عجیب باشد، اما من تیممان را تحسین کرده و به آنها افتخار میکنم. این تیم توانست موانع را پشت سر بگذارد و بازی را به بهترین شکل خلق کرد.
آقای یوشیدا همچنین گفت که از بودجه اختصاصی اسکوئر انیکس به بازی بسیار حیرتزده شده بود.
نمیتوانم بگویم [هزینه ساخت] دقیقا چقدر بوده، اما باید این را بگویم که اسکوئر به ما اجازه داد که هر اندازه نیاز داریم خرج کنیم. به همین خاطر از نظر جبران این هزینهها کمی احساس فشار میکنم، اما اسکوئر واقعا فوقالعاده بود.
بازی Final Fantasy 16 برای پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. پورت رایانههای شخصی این عنوان نیز در دست ساخت است.
پر بحثترینها
- گزارش: فروش ۵ برابری PS5 نسبت به Xbox Series X/S در سه ماهه اول ۲۰۲۴
- تریلر رونمایی Assassin’s Creed Shadows در یوتیوب بیش از ۲۲۳ هزار دیسلایک دارد
- بازیکنان ژاپنی از Assassin’s Creed Shadows ناراضی هستند
- منبع داخلی: Xbox تبدیل به یک ناشر چند پلتفرمی خواهد شد
- رتبه بندی ۱۰ شخصیت قدرتمند در دنیای انیمه
- با انتشار تریلری سینمایی از Assassin’s Creed Shadows رونمایی شد + تاریخ عرضه
- شایعه: کنسول بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد
- پروسه ساخت بازی Hellblade 2 از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- نیمی از کاربران پلی استیشن هنوز پلی استیشن ۵ تهیه نکردهاند
- منبع داخلی: بازیهای بیشتری از Xbox به پلی استیشن خواهند آمد؛ هیچ خط قرمزی وجود ندارد
نظرات
پس ظاهرا با توجه به پاراگراف اخر صحبتشون، هزینه ساختش نسبتا زیاد بوده
امیدوارم که هزینه ش جبران بشه
تنها آیپی که انگار انتظارات اسکوئر رو براورده میکنه همین FF هست به خاطر همین در ساخت بازیای مختلف این سری اصلا خساست به خرج نمیده 😆
ببخشید واسه ریپلای ولی: هزینه ساخت فاینال فنتزی ۷ اورجینال سال ۱۹۹۷ نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار خرج شده که دیگه بدبختا یه دلارم نداشتن
این بازی عالی بود به غیر از یه سری ماموریت های فرعی مشکل خاصی نداشت
ساید کوئست ها فاجعه خالص بودن
کات سین ها خیلی بی موقع شروع میشدن و خیلی زیاد بودن
نمیخوام بگم OST هاش بد بود ولی کم بودن خدایی
باس فایت ها نصفشون اشغال
به جز چند تا که به معنای واقعی Epic ولی بازم راحت و ساده
گیم پلی هم که انگار بچه نامشروع DMC5
این بازی، بازی سال ۲۰۲۳ من بود. خیلی دوستش دارم و اتفاقا همین پریروز، آخرین dlc رو هم تموم کردم و تمام تروفی های بازی رو هم گرفتم.
امیدوارم یه complete edition یا همچین چیزی بده با تمام dlc هاش که فروش بازی بیشتر بشه. روی pc هم که عرضه بشه فروشش بالاتر بره فقط حیف یه بهینهسازیش خیلی عالی نبود و البته ساید کوئست هاش یکم ضعیف بودن. مطمئنا اگه این مشکلات نبود بازی فروش بیشتری هم میکرد