آیا سیستم Honor بازی Red Dead Redemption 2 باید در GTA 6 وجود داشته باشد؟
یکی از جالبترین ویژگیهای Red Dead Redemption 2 سیستم شرافت یا Honor آن است، اما آیا این ویژگی باید در GTA 6 بازگردد؟
Grand Theft Auto و Red Dead Redemption از راکستار شباهتهای زیادی با هم دارند، اما همچنین دارای تفاوتهای بزرگی نیز هستند.
در حالی که هر دو مجموعه روی دنیاهای باز تمرکز دارند که به بازیکنان اجازه میدهد هر طور که دوست دارند با آنها تعامل داشته باشند، GTA مطمئناً بسیار پر هرج و مرجتر از همتای وسترن خود است. به لطف سیستم شرافت، بازیکنان Red Dead با عواقب اعمال خود مواجه میشوند. اما آیا بازیکنان میخواهند این ویژگی را در GTA 6 ببینند؟
سیستم شرافت Red Dead Redemption 2 چیست؟
در Red Dead Redemption 2، بازیکنان یک نوار شرافت دارند که تحت تاثیر برخی اعمال پلیر، کم و زیاد میشود. هر بار که بازیکنان دزدی میکنند، بیگناهان را به قتل میرسانند یا کارهای بیشرمانه دیگری انجام میدهند، شرافت خود را از دست میدهند.
بر عکس، اگر آرتور مورگان تصمیم بگیرد مسالمتآمیز تسلیم کلانتر شود یا به افراد اردوگاهش کمک کند، به یک شهروند درستکار تبدیل شده و شرافت کسب خواهد کرد. در رتبههای بالاتر شرافت، بازیکنان مزایای مختلفی را دریافت خواهند کرد، از افزایش نرخ دریافت آیتم تا لباسهای جدید و حتی تخفیف در فروشگاهها.
اما آیا این سیستم برای GTA کار میکند؟
سیستم شرافت Red Dead Redemption 2 کاملاً با حال و هوای این اثر منطبق است و با کشمکش درونی آرتور مورگان در مورد اینکه آیا او واقعاً یک فرد «شرور» است یا خیر، مطابقت دارد. با این حال، یک سیستم مشابه با Red Dead لزوماً بهترین گزینه برای GTA 6 نخواهد بود.
به هر حال، عناوین Grand Theft Auto همیشه ماهیت پر هرج و مرجی داشتهاند، به طوری که بازیکنان ردیفی از اجساد را پشت سر خود جا میگذارند. در حالی که بازیها گاهی به اخلاقیات اشاره دارند، اما کمتر به کشتن بیرویه اهمیت میدهند و مجازات بازیکنان با افتخار پایین، باعث کاهش سرگرمکننده بودن گیمپلی میشود.
علاوه بر آن، آرتور مورگان برای کشتن یک غیرنظامی بیگناه، کمی از شرافت خود را از دست میدهد. اگر این رویکرد در GTA 6 پیاده شود، جایی که پرتابگرهای موشک، مینیگانها و سایر سلاحهای قدرتمند بدون شک در دسترس خواهند بود، بازیکنان میتوانند با سرعتی باورنکردنی افتخار خود را از دست بدهند.
GTA یک بازی در مورد روبهرو شدن با عواقب اعمال کاراکترها نیست. در عوض، دنیای باز آن صرفاً یک سندباکس است که برای سرگرمی بازیکنان در ایجاد هرج و مرج طراحی شده است.
طرفداران چه فکر میکنند؟
اگرچه برخی از طرفداران بدون شک دوست دارند این ویژگی را ببینند، اما اکثر افراد نمیخواهند این سیستم در GTA 6 بازگردد، همانطور که یکی از کاربران Reddit به درستی میگوید:
در Grand Theft Auto من یک گانگستر بیرحم هستم، نه یک کابوی خاکستری که گاهی کارهای شرورانه انجام میدهد.
با این حال، کاربر WeeklySavings اشاره میکند که یک سیستم مشابه اعتماد میتواند جایگزین افتخار شود. این سیستم میتواند به جای نشان دادن اینکه شخصیتها توسط مردم Vice City چگونه درک میشوند، سطح اعتماد بین شخصیتهای اصلی لوسیا و جیسون را منعکس کند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
در جواب به سوال تیتر
نع
بستگی به حال و هوای بازی و وزن بازی داره –
احتمالا به دلیل اینکه تو این سری ظاهرا از بچه ها کوچک هم استفاده شده یه جوری جلوی خشونت رو می گیرن
ولی خب انصافا تو جی تی ای حال می داد کنار عابر پیاده رد می شدی احساس می کردی ازشش خوشت نمی یاد یه چک یا مشت حوالش می کردی
من توی رد دد هم یه گانگستر بیرحم بودم🗿
نه
توی gta باید آزاد بود
کسی دستو پاتو نبسته که آزاد نباشی، این قابلیت یه برتری فوق العادست که کارای ما روی گیم پلی و محیط بازی تاثیر بزاره.شما درکی از محصول با کیفیت نداری
تو آزاد هستی ولی دلیل اینکه با این پیشرفت مخالفی رو نمیدونم… کی اینجا مغزتونو شستشو میده؟ رئالیست شدن بهترین اتفاق ممکن واسه gta هست
یه عده بچه سال واسه gta ماهیت تایین میکنن باید بگم بیاید پایین، تا بوده ماهیت جی تی ای و کلا بازیای راکستار پیشرفت تو گیم پلی، فیزیک و جزییات و تاثیر بر محیط و واکنش ها بوده و چون منبع الهام این سری واقعیت بیرون هست ، هرچی بیشتر شبیه سازیش کنه گیم باکیفیت تر ، لذت بخش تر و بهتر میشه. از همون اول که جی تی ای بازی میکردم این شباهتش به واقعیت واسم قابل درک و جذاب بود وگرنه میرفتم سمت بازیای فانتزی نه gta
Gta vi میتونه یه فیلم هندی با کیفیت پایین و مثل قبلی ارکید باشه یا یه شاهکار که واسه هرچیزی از جمله جا دادن سلاح منطق داشته باشه
بچه جون ما گیم میزنیم که یکم از دنیای واقعی و کار های خسته کننده و کسل آورش فاصله بگیریم
نمیگم واقع گرایانه بودن بازی ها بده
ولی تا یه حدی خوب و لذت بخشه
از یه حدی بگذره باعث کسل کننده شدن میشه
مخصوصا برای بازی مثل gta که دوست داری توش هر ماشینی رو بدزدی یا هر کسی رو بکشی و آشوب تو شهر راه بندازی
اگه قرار باشه همه گیم ها محدودیت های دنیای واقعی رو داشته باشن که دیگه گیم نیستن میشن همون دنیای کسل کننده ای که توش زندگی میکنیم
به احتمال زیاد سیستم شرافت که نه ولی یچیزی مثل اون باشه که داخل شبکه های اجتماعی با توجه به کارایی که میکنی محبوب یا منفور شی
قشنگ بود
همینطوریش تو رددد آدم عذاب وجدان میگرفت و سعی میکردی شرافتت رو بالا نگه داری ، اگه تو gta باشه ، لذت بازی از دست میره
من تا یه جایی … یه کابوی بی رحم بودم و از یه جایی به بعد دیگه شرافتمند شدم و یواش یواش راه سعادت و رستگاری رو در پیش گرفتم 🥹
و منی که تا اخر بازی هیچ ادمی بی گناهی رو به عمد نفله نکردم
بگذارید برادر از شلوارش آر پی جی در آورد 🔥
اگر باشه عملا ۹۹ درصد مواقع پایین ترین شرافت ممکن رو خواهیم دید
تو GTA شرافت جواب نمیده ، شرارت جواب میده!
عجب حرفی چقدر حق بود 👍
اصلا اون سیستم honor که توی رددد بود یه جورایی مرتبط با داستان بازی بود. وجودش توی gta بی معنیه اصلا
اخه تو رد ددم بدون شرور بازی حال نمیداد
میداد
چطوری؟
کافیه یک بار بازیو تموم کنی. اندینگو ببینی متوجه میشی آرتور برای شرارت کردن نیست کاراکترش. اوایل بازی آدم شروریه ولی کم کم redemption arc پیدا میکنه. بار دوم که بازیو شروع میکنی خودت ناخودآگاه از شرارت دوری میکنی. و انقدرم چیزای جذاب دیگه وجود داره تو بازیش که احتیاجی نیست دست به دامن شرارت بشی.
نه این ویژگی بیشتر به به فضا و داستان رد دد میخورد ، ولی تو gta کی به شرافت اهمیت میده؟
باید با ازادی عمل کامل بزنی بکشی
میتونن سیستم رسپکت که تو نسخه های اول بود رو بزارن… فقط کارکردش برعکسه یعنی هرچقدر گنگستر و شرور تر باشی رسپکتت کنار بقیه گنگ ها بالاست (یه همچین چیزی)
مثل استریت کارد سایبرپانک
ولی خب اینی که شما میگی تو سن اندریاسم بود
اره بودش ولی تاثیری که میزاشت اصلا به چشم نمیومد ، تو نسخه های اول تاثیر بیشتری داشت ، مثلا اگه ریسپکت کمتری داشتی نمیتونستی یکسری از ماموریت هارو قبول کنی و یسری از محله ها بری