چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

چرا خواهان بازگشت بازی های ۱۰ الی ۱۲ ساعته هستیم؟

محسن رضوی فر
۱۷:۱۱ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

انسان‌ها معمولاً در بین دوران کودکی تا جوانی انرژی و وقت آزاد بیشتری دارند و پس از آن با بالا رفتن سن، سطح انرژی و میزان اوقات فراغت نیز شروع به کاهش می‌کند. به طور کلی تجربه‌ی بازی‌ها می تواند یک سرگرمی بسیار سخت باشد. این شامل مقدار هزینه‌ای که باید برای بازی ها پرداخت کنید و زمانی خواهد بود که باید برای بازی کردن آن‌ها اختصاص دهید و حتی انرژی ذهنی صرف انجام بازی در اوقات فراغت را نیز شامل می‌شود.

به نظر می‌رسد بازی‌های مدرن AAA امروزه وسواس عجیبی در مورد مدت زمان گیم‌پلی خود دارند. در حالی که انتقال اطلاعات به مصرف‌کنندگان برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر آن‌ها در مورد خرید یک بازی مورد مهمی است، اما درک این نکته نیز ضروری است که بزرگ‌تر شدن یک بازی همیشه لزوماً به بهتر شدن آن منجر نمی‌شود. اکثر ناشران شناخته شده وسواس زیادی نسبت به نمایش زمان‌های زیاد در تریلر بازی‌های خود و قرار دادن نکات مهم در توضیحات صفحه‌ی استیم آن‌ها دارند، به گونه‌ای که انگار این یک نشانه درخشان از استانداردهای بالای کیفیت آن‌ها است.

چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

ساخت بازی‌هایی با مدت زمان طولانی ایده‌ی بدی نیست، اما توسعه‌دهندگان اغلب به انواع ترفندها متوسل می‌شوند تا به طور مصنوعی بازی‌ها را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهند. به عنوان مثال، تجربه‌ی عنوان Dying Light 2: Stay Human ممکن است ۵۰۰ ساعت طول بکشد، اما این تنها در صورتی است که همه‌ی بخش‌های بازی را که بسیاری از آن‌ها خسته‌کننده و تکراری هستند، تکمیل کنید. بسیاری از بازی‌های جهان باز مدرن ممکن است یک گیم‌پلی فراتر از ۱۰۰ ساعت را ارائه دهند، اما سوال اینجاست که چقدر از این مدت زمان آن داستان را پیش می‌برد و محتوای جانبی را برای دسترسی به محتوای سطح‌بندی حذف نمی‌کند؟ بازی Starfield ممکن است بیش از ۱۰۰۰ سیاره برای اکتشاف داشته باشد، اما چه تعداد از این سیاره‌ها واقعاً چیز ارزشمندی برای کاوش دارند؟

می‌توان این مثال‌ها را با استدلال اختیاری بودن محتوای جانبی یا حتی لزوماً بد بودن طراحی جهان باز بودن این شیوه‌ها توجیه کرد، اما این مشکل بزرگ‌تر شده و به محتوای داستانی بازی‌های تک‌نفره مدرن سرایت کرده است. بازی‌ای مانند Just Cause 4 دارای یک بخش داستانی است که اتمام آن بین ۲۰ تا ۲۵ ساعت به طول می‌انجامد، اما ماموریت‌های مهم که داستان را به جلو می‌برند، حداکثر نیمی از تجربه را تشکیل می‌دهند و سایر فعالیت‌های جانبی تنها حول جهان باز این اثر می‌چرخند. البته برای توسعه‌دهندگان نیز به همان اندازه مهم است که بدانند آیا بازی‌ها و مکانیزم‌های موجود در آن‌ها قادر به پشتیبانی برای مدت زمان طولانی هستند یا خیر و در عین حال، به زمانی که مصرف‌کنندگان برای آن تجربیات صرف می‌کنند، احترام بگذارند.

چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

عنوانی مانند Hellblade: Senua’s Sacrifice را در نظر بگیرید که از یک سیستم مبارزه‌ای بسیار ساده برخوردار است. سیستم مبارزه‌ای این اثر شامل تاب دادن شمشیر به سمت دشمنان به شکلی دیوانه‌وار است و بخش داستانی آن مشکلات روانی و اضطراب را نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها به علت کوتاه بودن بازی به خوبی در کنار یکدیگر عمل می‌کنند. همچنین این امر اجازه نمی‌دهد که بازیکن از مجموعه‌ای مکانیک‌ها خسته شود و از داستان آن بهره می‌برد تا شما را وادار کند که تا انتها بازی را ادامه دهید. به همین دلیل عنوانی مانند Max Payne 3 تا به امروز بسیار مورد احترام است، زیرا به طور کامل مکانیک‌های گیم‌پلی موجود را بدون استفاده بیش از حد از آن‌ها ارائه می‌دهد تا بازیکنان از آن مکانیک‌ها خسته نشوند.

درک این موضوع مهم است که ماهیت هر بازی خوب در این می‌باشد هنگامی که آن را به اتمام می‌رسانید، احساس می‌کنید چیز بیشتری از آن می‌خواهید. این همان احساسی است که بسیاری از بازی‌های مدرن که به داشتن جهان‌های باز بزرگ‌تر و عظیم یا مدت زمان طولانی تاکید دارند، نمی‌توانند ایجاد کنند. به عنوان مثال، شاید برخی از گیمرها هنگامی که به مرحله پایانی یک بازی جهان باز می‌رسند، این موضوع را بیشتر احساس کنند.

چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

در طی سال‌های اخیر بازی‌های AA جذابی منتشر شده‌اند که تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای گیمرها فراهم کرده‌اند. از آنجایی که بسیاری از این بازی‌ها با بودجه‌های متوسط ساخته شده‌اند، می‌توانند هزینه‌های توسعه را با فروش خوب جبران کنند و این برای مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان معامله بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. اینجا در مورد عناوینی مانند Ghostrunner، Viewfinder و حتی برخی از بازی‌های AAA شایسته مانند Alan Wake 2 و Psychonauts 2 صحبت می‌کنیم. این‌ عناوین بازی‌هایی هستند که جزییات مکانیک خود را می‌دانند و از مدت زمان گیم‌پلی کوتاه‌تر خود برای ارائه طراحی مراحل شگفت‌انگیز و سکانس‌های به یاد ماندنی استفاده می‌کنند.

راه‌های هوشمندانه‌ای وجود دارد که می‌توانید بدون اینکه داستانی با بخش‌های غیر جالب یا تلاش‌های جانبی تکراری را به‌طور مصنوعی ارائه دهید، بازیکنان را ساعت‌ها درگیر یک بازی نگه دارید. بازی Hitman 2 مرجع خوبی برای بیان این نکته است، زیرا توسعه‌دهندگان آن از انعطاف پذیری یک اثر سندباکس باز استفاده می‌کنند تا بازیکن را به مجموعه‌ای از مراحل هزارتویی بازگردانند و دانش جدید به دست آمده از بازی‌های قبل را برای تکمیل اهداف خود به روشی متفاوت استفاده کنند. عناوین روگ‌لایک از طرح‌های نقشه رویه‌ای استفاده می‌کنند تا دوره‌های کوتاه خود را برای تجربه‌‌های چندباره قابل بازی کنند که این مورد به شما اجازه می‌دهد بهترین چیزهایی را که آن بازی ارائه می‌کند، برای مدت طولانی‌تر و با چشم‌اندازی جدید تجربه کنید.

ذکر موارد فوق به این معنی نیست که با عناوین جهان باز مخالف هستیم. در تعدادی از بازی‌های برجسته جهان باز مانند The Witcher 3 و Red Dead Redemption 2 ماموریت‌های اصلی و فرعی جذابی وجود دارند که بازیکنان از تجربه آن‌ها لذت می‌برند و تکمیل آن‌ها احساس خستگی ایجاد نمی‌کند. در مجموع باید گفت کیفیت ساعت‌هایی را که برای تجربه‌ی یک بازی صرف می‌کنید، بسیار مهم‌تر از کمیت آن است و توسعه‌دهندگان باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند.

●𝑴𝒓.𝑵𝒐𝒃𝒐𝒅𝒚●人Acker益man人Cyrus94⃤‎ PARTiSANMH117Daniel Wayne𝗔𝗿𝗶𝗮.xdAMOGUSnobodyموز خندان(خدانگهدار👋👋)ParsaMohsen bakhtiariarminعموی Jack Marstono0ashil0ofanboy hunterDARKSIRENunknownگیمرِ روان شناسskylordmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟
چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا خواهان بازگشت بازی های 10 الی 12 هستیم؟