راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا

راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب

پست گیمفا
۰۲:۰۸ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا

یوتیوب، غول دنیای ویدئو، با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال، به بستری جذاب برای کسب درآمد تبدیل شده است. خلاقان و کارآفرینان از سراسر جهان با تولید محتوای جذاب، از این پلتفرم به‌عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند.

یوتیوب امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای سرگرمی و یادگیری تبدیل شده است. از همین رو بسیاری از افراد، یوتیوب را یکی از راه‌های کسب درآمد آن هم به‌صورت دلاری انتخاب می‌کنند. اما چگونه می‌توان از طریق یوتیوب به درآمد رسید؟

کسب درآمد از یوتیوب در ایران نیز امکان‌پذیر است؛ اما به‌دلیل تحریم‌های مختلف علیه ایران، مشکلاتی در زمینه نقد کردن درآمد یوتیوب وجود دارد. ولی خبر خوب این است که یوتیوبرهای ایرانی می‌توانند با استفاده از روش‌ها و واسطه‌هایی که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم، نسبت به نقد کردن درآمدشان اقدام کنند.

اما قبل از اقدام به کسب درآمد از طریق یوتیوب، باید شرایط لازم را داشته باشید و سپس به نقد کردن درآمد خود از این شبکه اجتماعی بپردازید.

مراحل نقد کردن درآمد یوتیوب

یکی از شروط کسب درآمد از طریق یوتیوب این است که بتوانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید. درواقع می‌توانید به یوتیوب به‌عنوان یک شغل نگاه کنید. با تولید محتواهای باکیفیت که پاسخ‌گوی نیازهای افراد در سراسر جهان باشد، می‌توانید با مردم سراسر دنیا ارتباط گرفته و درآمد قابل توجهی داشته باشید. اما به‌طور کلی، نقد کردن درآمد از یوتیوب مراحلی دارد که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

ایجاد شرایط لازم برای کسب درآمد

برای اینکه بتوانید از یوتیوب درآمد کسب کنید، باید شرایط آن را داشته باشید. کانال یوتیوب شما باید در کمترین حالت، ۱۰۰۰ سابسکرایبر، ۴۰۰۰ ساعت در دوره زمانی ۱۲ ساعته بازدید و یا در طول ۹۰ روز از ویدئوهای کوتاه ۱۰ میلیون بازدید داشته باشد. این مورد، یکی از اصلی‌ترین مراحل برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی است.

به دست آوردن مجوز

یکی دیگر از مراحل کسب درآمد از یوتیوب این است که کانال یوتیوب خود را به حساب google AdSense یا MCN متصل کنید تا درآمدزایی شما فعال شود.

قبول قوانین یوتیوب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای محتوای شما موثر باشد تا به کسب درآمد برسید، قبول و رعایت قوانینی است که یوتیوب برای محتوای شما درنظر گرفته است.

چه راه هایی برای نقد کردن درآمد یوتیوب وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران موجب شده تا یوتیوبرهای ایرانی با نقد کردن درآمدشان از طریق یوتیوب دچار مشکل شوند. اما در این مورد هم قوانینی درنظر گرفته شده است. در این میان شرکت‌های MCN که مورد تایید یوتیوب هستند، وظیفه نقد کردن درآمد از یوتیوب را دارند که البته این مورد، فقط یکی از وظایف این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

شرکت های MCN

جالب است بدانید شرکت‌های واسطه‌ای وجود دارد که مسئولیت نقد کردن درآمد از این شبکه اجتماعی را عهده‌دار هستند. با عنوان MCN واسطه‌هایی میان یوتیوب و تولیدکنندگان محتوا مانند یوتیوبرها هستند.

این شرکت‌ها همواره مورد اعتماد یوتیوب بوده و دقیقاً تمامی خدمات یوتیوب را به کاربران فعال این شبکه اجتماعی ارائه می‌دهند. از خدمات این شرکت‌ها می‌توان به امکان نقد کردن درآمد یوتیوب، حمایت از کپی رایتینگ، مدیریت کانال یوتیوب، مشاوره اختصاصی یوتیوب اشاره کرد.

از وظایف این شرکت می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که با ارائه خدمات متفاوت به یوتیوبرها، محتوای آنها را بهبود می‌دهند تا این افراد بتوانند از کانال‌های خود درآمد بیشتری به‌دست بیاورند.

از دیگر وظایف شرکت MCN این است که به کاربران این اطمینان را می‌دهند تا دیگر افراد امکان استفاده از محتوای اختصاصی آنها را نداشته باشند. به‌عبارتی اگر شرکتی نتواند چنین مزیتی را برای کاربران ایجاد کند، در واقع جزو شرکت‌های MCN محسوب نمی‌شود.

یاراتیوب یکی از شرکت‌های MCN است که تمامی خدمات گفته شده را به کاربران ارائه می‌دهد. یوتیوبرها می‌توانند برای نقد کردن درآمد یوتیوب با این شرکت همکاری کنند. همچنین یاراتیوب می‌تواند در زمینه‌های دیگر ازجمله دریافت کانتنت آیدی، دانلودر ویدیوی یوتیوب و مشاوره اختصاصی یوتیوب به کاربران فعال یوتیوب کمک کند.

کدام یک از شرکت های MCN معتبر هستند؟

راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا

اما اینکه چگونه به یک شرکتMCN اعتماد کنیم، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. شاید شما نام شرکت‌های مختلفی را شنیده باشید، اما در این میان آنهایی که در حساب یوتیوب کاربران خود یک پنل Network Relationship ایجاد کرده، امنیت کاربران را تامین می‌کنند و موجب می‌شوند تا یوتیوبرها مورد حمایت واقع شوند، در لیست شرکت‌های معتبر قرار می‌گیرند.

اما در این میان موضوعات دیگری نیز وجود دارد که باتوجه به آنها می‌توانید معتبر بودن یک شرکت MCN را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این موضوعات را بازگو می‌کنیم.

خدمات شرکت های MCN

شاید تصور کنید که شرکتی مورد اعتماد است که بتواند بالاترین خدمات را به کاربران ارائه دهد، اما کیفیت کار و میزان سطح رضایت مشتریان است که باید مورد توجه قرار بگیرد. البته که ممکن است در میان کاربران، تعدادی نیز از خدمات دریافتی نارضایتی داشته باشند، اما مهم دلیل نارضایتی آنها است.

سابقه کاری شرکت های MCN

MCNهایی که سابقه همکاری با تعداد زیادی یوتیوبر موفق را دارند، نشان می‌دهند که به تعهدات خود در قبال یوتیوبرها پایبند هستند و برای موفقیت آنها تلاش می‌کنند. از طرفی سابقه کاری شرکت گویای تجربه و تخصص آنها در زمینه یوتیوب و کار با یوتیوبرها است.

داشتن دفتر کار به صورت فیزیکی

برای انتخاب شرکت، باید آنهایی که دفاتر فیزیکی دارند را انتخاب کنید. چون این احتمال وجود دارد که بخواهید برای بستن قرارداد در دفتر شرکت حضور داشته باشید.

چطور کانال خود را در یوتیوب راه اندازی کنیم؟

قبل از اقدام به تولید محتوا در یوتیوب باید برای خود یک کانال راه‌اندازی کنید. اما قبل از آن باید یک حساب جیمیل داشته باشید. اگر حساب جیمیل داشته باشید، به‌طور اتوماتیک، حساب یوتیوب نیز برای شما فعال می‌شود.

اما برای اینکه بخواهید در یوتیوب، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و افزایش بازدید یوتیوب داشته باشید، باید کانال خود را ایجاد کنید. به این منظور باید وارد حساب YouTube خود شده و دکمه ایجاد کانال را بزنید.

در مرحله بعد باید برای اکانت خود یک حساب تجاری انتخاب کنید. در واقع این نامی است که دیگران آن را خواهند دید. بعد از ساخت کانال خود، باید یک پروفایل جذاب انتخاب کنید. حال می‌توانید ویدئوهای خود را منتشر کنید.

قانون کپی رایتینگ یوتیوب

یوتیوب به جهت حفاظت از حقوق مالکان و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، قوانین سرسختانه‌ای را درنظر گرفته است. درواقع قانون کپی رایتینگ در یوتیوب یکی از مهم‌ترین قوانینی است که در جهت حمایت از تولیدکنندگان محتوا آن را پیاده‌سازی می‌کند.

کپی رایتینگ به این معناست که اگر یوتیوب با تجزیه و تحلیل محتوای شما، پی به این موضوع ببرد که محتوای تولیدی توسط شما، با دیگر محتواها شباهت دارد، به منزله نقض قوانین کپی رایت است.

TiMYHELLO.BROTHERSShark GamerBahadorBerlin_ARدکتره گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا
راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب - گیمفا