آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Fallout تا The Sympathizer

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer

این آخر هفته قرار است به معرفی سریال Fallout و چندین فیلم و سریال دیگر بپردازیم.

در سال‌های اخیر بسیاری از استودیوها و سرویس‌های آنلاین به سراغ ساخت اقتباس‌های لایو اکشن بر اساس بازی‌های ویدیویی رفتند و با وجود اینکه شکست‌های متعددی در این زمینه وجود داشت، سرانجام اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی توانستند به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کنند و حالا نیز اقتباس دیگری ساخته شده است. سریال Fallout جدیدترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی است که توسط آمازون ساخته شده و در ادامه این مطلب بیشتر از آن خواهیم گفت.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» همچنین به سراغ معرفی جدیدترین فیلم سیدنی سوئینی یعنی فیلم Immaculate می‌رویم. علاوه بر این، از فیلم جدید ساموئل ال جکسون یعنی فیلم Damaged و سریالی تازه با بازی رابرت داونی جونیور یعنی سریال The Sympathizer خواهیم گفت.

سریال Fallout

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
سریال Fallout

عوامل سازنده: سریال «فال‌اوت» اثری درام و پسا آخرالزمانی است که توسط گراهام واگنر و جنوا رابرتسون دورت برای پخش از سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو ساخته شده است. این سریال بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی‌ به همین نام ساخته تیم کین و لئونارد بویارسکی است. جاناتان نولان و لیسا جوی از تهیه‌کنندگان این سریال به شمار می‌روند.

داستان و بازیگران: الا پورنل، آرون موتن،‌کایل مک‌لاکلین، مویزس آریاس و والتون گاگینز از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «فال‌اوت» نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال پیامدهای جنگ بزرگ سال ۲۰۷۷ میلادی را نشان می‌دهد، یک جنگ هسته‌ای و آخرالزمانی که چهره زمین را تغییر داد. بسیاری از افراد در پناهگاه‌های فال‌اوت پناه گرفتند، مکان‌هایی که به نام Vaults شهرت دارند. اتفاقات سریال حدود ۲۱۹ سال پس از این جنگ اتمی و در سال ۲۲۹۶ میلادی جریان دارد و داستان زن جوانی به نام لوسی مک‌لین را دنبال می‌کند که خانه‌اش در Vault 33 را ترک می‌کند تا به سرزمین‌های بایر و پسا آخرالزمانی برود به این امید که بتواند پدرش را پیدا کند. در طول مسیر نیز او با عضوی از انجمن Brotherhood of Steel و همچنین یک شکارچی جایزه‌بگیر و غول برخورد می‌کنند، کسانی که هر کدام گذشته مرموز و همچنین هدف خاص خودشان را دارند.

آیا سریال «فال‌اوت» ارزش دیدن دارد؟ سریال «فال‌اوت» اقتباسی از مجموعه بازی‌هایی به همین نام است که توانسته به‌خوبی دنیای بازی‌ها را گسترش بدهد و اثری پسا آخرالزمانی جذاب و جالب چه برای طرفداران این مجموعه و چه برای بیننده‌های ناآشنا با بازی‌ها است. این فصل هشت قسمتی دنیایی سرزنده و فریبنده را به نمایش می‌گذارد که برای گیمرها بسیار آشنا خواهد بود؛ هر چند برای لذت بردن از این دنیای دیستوپیایی و تلخ نیازی به دانش از این فرنچایز نیست و بیننده‌های ناآشنا نیز می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

کاراکترهای اصلی این سریال توانستند به‌خوبی مخاطبان را به خودشان جلب کنند و این در حالی است که قسمت به قسمت رمز و راز بیشتری از این دنیا آشکار شده و باعث می‌شود که بیننده‌ها با این کاراکترها همراه شوند و رشد شخصیتی آن‌ها را شاهد باشند. این سریال ارجاعات جالبی نیز به بازی‌ها دارد که مطمئناً گیمرها از آن‌ها لذت خواهند برد.

فیلم Immaculate

فیلم immaculate
فیلم Immaculate

عوامل سازنده: فیلم «معصوم» اثری سینمایی در ژانر وحشت و روان‌شناختی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را مایکل موهان در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز اندرو لوبل قلم زده است.

داستان و بازیگران: در فیلم «معصوم» سیدنی سوئینی نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند و در کنار او نیز بازیگران دیگری حضور دارند که شامل آلوارو مورته، بندتا پورکارولی، دورا رومانو، جیورجیو کولانجلی و سیمونا تاباسکو است. این فیلم داستان زن جوان و با ایمانی را روایت می‌کند که دعوت می‌شود تا در صومعه ایتالیایی بسیار زیبایی اقامت کند اما پس از اینکه در این صومعه سکونت می‌کند، آرام آرام متوجه اسرار وحشتناکی می‌شود که در اینجا پنهان است.

آیا فیلم «صومعه» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «صومعه» از نقش‌آفرینی بسیار خوب و جالب سیدنی سوئینی در نقش اصلی بهره می‌برد و به‌خاطر همین نیز توانسته از تبدیل شدن به یک اثر فاجعه نجات پیدا کند. مدت زمانی طول می‌کشد که این اثر سینمایی بتواند جریان خودش را پیدا کند و همین موضوع ممکن است برای برخی از بیننده‌ها ناامیدکننده باشد. با این حال، این فقط در پایان این اثر سینمایی است که برخی از جنبه‌های جالب خط داستانی آن در کانون توجه قرار می‌گیرند. با این حال، فیلم «صومعه» به‌عنوان اثری ترسناک نتوانسته جایگاه خودش را در میان آثار بسیار زیاد این ژانر و در بین مخاطبان بی‌شمار آن به دست بیاورد و به فیلمی ماندگار و جذاب تبدیل شود.

فیلم Damaged

فیلم damaged
فیلم Damaged

عوامل سازنده: فیلم «آسیب دیده» اثری در ژانر اکشن و مهیج به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را تری مک‌دونا برعهده دارد.

داستان و بازیگران: این اثر سینمایی از حضور بازیگران برجسته و سرشناسی همچون ساموئل ال جکسون، وینست کسل و جیانی کاپالدی بهره می‌برد. داستان فیلم نیز کارآگاهی اهل شیکاگو به نام دن لاوسون با بازی ساموئل ال جکسون را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره مجموعه‌ای از قتل‌های صورت گرفته توسط قاتلی سریالی در اسکاتلند به همراه کارآگاه دیگری به نام والتر براوو با بازی وینسنت کسل است. همان‌طور که آن‌ها بیشتر در این پرونده عمیق می‌شوند، لاوسون متوجه الگویی می‌شود که مشابه پرونده‌ای است که او پنج سال قبل روی آن کار کرده است.

آیا فیلم «آسیب دیده» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «آسیب دیده» خودش را به‌عنوان اثری اکشن، جنایی و مهیج معرفی کرده و بازیگران برجسته و سرشناسی را برای نقش‌آفرینی در نقش‌های اصلی خودش به خدمت گرفته است. با این حال، با وجود حضور چنین استعدادهایی این اثر سینمایی نتوانسته آن طور که باید به اثری جذاب و تماشایی تبدیل شود.

داستان فیلم «آسیب دیده» منحصربه‌فرد نیست و نمونه‌های مشابه بسیار زیادی از آن را می‌توان در این ژانر پیدا کرد. از همین رو، این فیلم فقط روی قدرت بازی بازیگران خودش تکیه کرده است. این فیلم برای طرفداران این بازیگران ممکن است جالب توجه باشد اما باید گفت که فیلم‌های بسیار بهتری در ژانر جنایی و مهیج برای دیدن وجود دارند.

سریال The Sympathizer

سریال the sympathizer
The Sympathizer

عوامل سازنده: سریال «هم‌درد» مینی سریالی در ژانر کمدی تلخ، درام و تاریخی است که بر اساس رمان برنده جایه پولیتزری به همین نام نوشته ویت تان ‌نگوین و محصول سال ۲۰۱۵ میلادی ساخته شده است. پارک چان ووک و دان مک‌کلار این سریال را خلق کردند و مدیر اجرایی آن هستند. خود پارک چان ووک نیز کارگردانی قسمت‌های این مینی سریال را برای شبکه اچ‌بی‌او در دست داشته است.

داستان و بازیگران: سریال «هم‌درد» بر اساس داستان یک جاسوس ویتنام شمالی در ارتش ویتنام جنوبی به نام کاپیتان ساخته شده است. او در اواخر جنگ ویتنام مجبور می‌شود به همراه ژنرال خودش به ایالات متحده فرار کند. در حالی که او در جامعه‌ای از پناهندگان ویتنام جنوبی زندگی می‌کند، به طور مخفیانه از جامعه جاسوسی می‌کند و به ویت کنگ گزارش می‌دهد و بین وفاداری‌های اولیه و زندگی جدید خودش دست و پنجه نرم می‌کند. هوآ ژوانده، رابرت داونی جونیور، توآن لی، فرد نگوین خان و تعدادی دیگر نیز از جمله بازیگران حاضر در این مینی سریال هستند.

آیا سریال «هم‌درد» ارزش دیدن دارد؟ سریال «هم‌درد» توانسته به‌خوبی مطالب رمان منبع جاه‌طلبانه خودش را اقتباس کند و در انجام این کار نیز به شکلی رضایت‌بخش عمل کرده است. این سریال توانسته موضوعات اصلی این رمان را به روی صفحه نمایش بیاورد و به مخاطبان انتقال بدهد، حتی با وجود اینکه گهگاه با ساختار داستانی خودش به مشکل می‌خورد.


منبع: گیمفا

killer of trollsBADMANCambyses The ThirdArmanShark Gamer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ Fallout تا The Sympathizer