شایعه: در GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت
جدیدترین شایعات و گمانهزنیهای مربوط به GTA 6، سیستم مدیریت اسلحه بازی را هدف قرار دادهاند.
طبق شایعات منتشر شده و در نظر گرفتن افشاگریهای قدیمی، در Grand Theft Auto 6 مانند Red Dead Redemption 2 شاهد محدودیت اسلحه خواهیم بود. این بدان معناست که دیگر نمیتوان اسلحههای زیادی را حمل کرد و جهت حمل تعداد زیادی اسلحه، نیاز به یک وسیله نقلیه یا یک کیف میباشد.
طبق آخرین اعلام رسمی، عنوان بسیار مورد انتظار Grand Theft Auto 6 در سال آینده میلادی برای کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. از طریق این لینک میتوانید به آخرین اخبار و مقالات مربوط به این بازی دسترسی داشته باشید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خداییش مسخرس دیگه
وسط خیابون یهو از تو جیبت مسلسل در میاری
یا اصلا بعضی وقتا اینقدر آیتم با خودت داری حمل میکنی
پیدا کردن اونی ک میخای سخت میشه
خو لامصب این همه وسیله رو چطوری کجات جا دادی
جیتیای اصلا نباید واقع گرایانه باشه
اصلا
به شخصه با محدودیت حمل سلاح تو رد دد ردمپشن ۲ حال میکردم. ولی جیتیای؟ محدودیت حمل سلاح؟
شما از خودتون در خیالات خودتون همچیزو پیچیده میکنین😂😂 کی میگه واقع گرایی تو گیم پلی بازی رو بد میکنه؟ اتفاقا در مواردی مثل رد دد و gta واقع گرایی سطح بازی رو ده برابر بهتر میکنه و برای افرادی مثل خودم لذت بخش تر میکنه! منطقیش هم همینه! تک تک تصاویر و آبجکت هایی که تو gta میبینیم مسلما بنیانش واقع گرایی هست! وگرنه چه فرقی با نگهبانان کهکشان یا اساسین والهالا داشت؟ شما با غول میجنگی از جادو استفاده کن، یا مثل ابر قهرمانا با یک کارکتر ده تا دیگرو همزمان بکش! اتفاقا رد دد از واقعگرایی کم رنج میبرد! مگه فیلم هندیه با یه کارکتر ده ها نفرو بزنی؟ اگر کارکتر های دشمن یا انمی ها با ۳ تیر میمیرن ، همین مورد باید برای کارکتر ما باشه تا چالش برانگیزی حفظ بشه و حس ریسک تو دنیای واقعی رو بده! اینکه خلاف و جنگ حرفه ای تر بشه بشدت برای بازی های اینچنینی که اساس همچیزش واقعیت گراییه بهتره. جدای از اینا اون هزینه ی عظیمی که واسه موشن کپچر و انیمیشن های رد دد هستو خبر داری؟ اون خرج عظیم برای فیزیک فوق العاده چطور؟ نکنه میخوای همه بازیا مثل الدن رینگ زپرتی و با بودجه کم ساخته شن؟ تو گیم پلی که صدا گذاریا طوریه که انگار داری به کاه ضربه میزنی، فیزیک کارکترا از بازیای اندروید داغون تره، انیمیشن نداره انگار یه تیکه چوب خشک داره میجنگه، کارکتر با دسته هماهنگ نیست و مضحک ترین چیز دستو پا گیر وجود stamina و هزار تا محدودیت دیگست اونم واسه یه بازی تخیلی که نباید محدودیت واقع گرایی داشته باشه
بار ها گفتم و میگم، واقعی بودن gta باعث میشه تو دنیای گیم غوطه ور بشم و سال ها پس از تموم کردن استوری، حین گیم پلی سناریو های مختلف انجام، بدم، هرچی واقعی تر شاهکار تر و ساختشم پر زحمت تر. کی میخواید ازین خواب غفلت بیدار شید که فاصله گرفتن gta از فیلم هندی بزرگترین نقطه قوت این سری بازی هاست؟ نباید همچی آبکی باشه بزنی همرو با خمپاره بترکونی، بازی منطق میخواد، چالش میخواد، همه اینا ارزش گیم پلی رو بالا میبره، درک شما از گیم های gta بشدت سطحیه، گویا از بچگی تا رفتی سمت gta آرپیجی ورداشتی به این ور اونور شلیک کردی خوشتون اومده😂😂
من بقدری گیم پلی این سری برام شیرین بود ، اتفاقات دنیای واقعی رو به میل خودم توش پیاده سازی میکردم، یبار راننده اتوبوس، یبار پلیس، یبار توریست ، گاهی کاراگاه و گاهی گنگستر
کسی که طرفدار سولزه از انیمیشن، فیزیک و موشن کپچر رد دد ۲ که یه شاهکار بین رقیب ها بود حرف نزنه😂 به ایراد تراشی باشه میشه به پیشرانه های بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هم ایراد تراشید
اکثریت به اشتباه از جی تی ای توقع هندی بازی و جان ویک دارن ولی این خیالات مسخره باید بیرون ریخته بشه، اصل gta واقعگراییه و باید بهش برگرده. درست کردن گیم آرکید بچگونه ، خیلی ساده تر از ساخت گیمی با فیزیک فوق العاده، هوش مصنوعی باهوش تر، منطق بیشتر و تاثیر اتفاقات بیشتر در گیم پلی هست. کسی که از gta ارکید بخواد ینی هیچ درکی از پتانسیل انقلابی این بازی نداشته و رسما مانع پیشرفتشه. بهر حال راکستار به حرف این جبهه ها گوش نمیده و کاری که بهتر باشه رو انجام میده، شاید تو بازی دو مود جداگونه واسه سلایق بزاره چون جمعیت طرفداراش کم نیست و باید راضی نگهداره حدودا.
گیمی با واقعگرایی که اجازه بده بتونی با المان هاش خودتو ۱۰ ها ساعت تو دنیاش غرق کنی خیلی فراتر از سرگرمی و اون بازی های بچگانه و سطحی هست که شما تو فکرته.. شاید شما لذت بردن از واقعگرایی رو بلد نیستی و ذهنتون تو کودکی و جنگیدن یه شوالیه با غول های مرداب مونده
خیلی زجه میزنی داداش 🤣
من خودم فن راکستارم
واقع گرایی تو رد دد ۲ واسه خیلیا خسته کننده بوده! (واسه خودمم بعضی مواقع خسته کننده میشد، مثال بخوام بزنم انیمیشن های بازی! بشدت کُند و حوصله سر بر ولی بودن. منکر روون بودن این انیمیشن ها که با موشن کپچر و هزارتا زحمت ضبط شدن، نیستم! اما بار اول و دوم این انیمیشن ها واسه مخاطب جذابه، ولی دفعات بعدی واقعا آدم خسته میشه. تو رد دد آنلاین هم اگه دقت کردی باشید میبینید انیمیشن هارو خلاصه تر و سریع تر کردن که پلیر حوصلهش سر نره) اونوقت شما میگی واقع گرایی بازی کم بوده؟
چرا باید کرکتر اصلی با ۳ تا تیر خوردن بمیره؟ مگه سوروایوِره بازی؟
اصلا تو کتم نمیره بخوام GTA با گیم پلی واقع گرایانه پلی بدم!
باید بالانس برقرار شه!
واقع گرایی اونقدر زیاد نباشه که زجر آور باشه واسه کژوال گیمر جماعت؛
همینطور اونقدرام نیازی به آرکید بودن گیم نیست که گیمر، اصلا غوطه ور نشه تو دنیای گیم!
در ضمن بازی های سولز بشدت خوبن
حالا چون فیزیک خوبی واسه چیزای متفرقه ندارن، به این معنی نیست که گیم بده!
اون وقت و بودجه که راکستار میذاره رو موشن کپچر و جزئیات انیمیشن فیزیک بازی هاش، فرام سافتور ور میداره خرج گیمپلی میکنه و یه فرمول جدید رو پیاده میکنه!
پست های گیمفا رو خونده باشی حتما اطلاع داری راکستار کلا از یه فرمول برای طراحی مراحلش استفاده کرده! ریسک نکرده!
آرکید/هاردکور/ و… = از بین رفتن غوطه وری
واقعیت گرایی و شبیه سازی(چه گرافیک چه گیم پلی چه داستان) = غوطه وری و لذت خالص
بازیای سولز با این حساب نه گرافیک دارن، نه گیم پلی، نه داستان. هیچیشون منطقی نیست. Gta VI منتشر میشه و میفهمید چقدر سوسکید، خیلی عجله نکن عزیز
اصلا ببینم شما سولز فنا نبودید که قبل این ناله میکردید سولز اتفاقا خیلیم واقعیه و حتی سخت تر از دنیای واقعیه؟😂 اونهمه سختی برای چه پاداشی؟🤣 چه تاریخی؟😂چه منطقی؟ چیش قابل درکه؟! باز تو جیتی ای بانک میزنی یا چنتارو میکشی بازی اونقدر قدرت مند عمل کرده که حتی به فیک هم کلی دوپامین لذت بخش برات داره بعد اینکارا.
بنظرم تو خواستی جی تی ای بزنی مود بزن پلیسارو حذف کن بعد خلاف کن😂😂🤣 حذف کن دیگه… ببینم چس مثقال میتونی لذت ببری؟ مغزت دست کریمیه طبق روال، برو بیشتر خودت فکر کن. جی تی ای های قدیمی طوریه که یک دهم حواستم بزاری میتونی کل پلیسارو بکشی. بیدار شو این ضعفه. واقعیت گرایی لازمه
آقا یه طراحی مرحلهی منسوخ شده معذرت.
واقعیته. نمیخوای ببینیش مشکل خودته.
داداش با بیشتر حرفات موافق نیستم ولی واقع گرایی بیشتر تو جی تی آیو هستم.اصن وختی چیت میزدم مثلا اسلحه و خمپاره بینهایت یا مادای عجیب غریب مثه پرواز ماشینا یا طوفان و رعد و برق و مزخرفات دیگه چند دفه اول هال میداد ولی بعدش دیگه خیلی مسخره میشد
یاد GTA san andreas بخیر، موقعی که میخواستم یه منطقه ای رو بگیرم گروهی بهم حمله میکردن هزارتا صلاح تو جیب کوچیکم داشتم،انواع صلاح هارو روشون امتحان میکردم، نامذهب CJ تمام این صلاح هارو تو جیب کوچیکش داشت.🤣🤣🤣😂😂😂
Gta sa بازم یه محدودیتی داشت، مثلا نمی تونستی هم M4 برداری هم Ak_47، ولی gta v تمام اسلحه های داخل بازی، تو جیبش جا میشد :d
چنین مسائلی بسیار در طراحی مرحله بحثبرانگیز و پیچیدهاس.
در مرحلۀ اول کارگردان بازی تعیین میکنه چه نوع بازیای میخواد بسازه. یک بازی آرکید یا واقعگرایانه. سری GTA همیشه در ساختار گیمپلی به آرکید و در بحث بصری به واقعگرایی گرایش داشته. یعنی شما در ساختار و بنایی آرکید و غیرواقعی قرار دارید (مثل حمل ده ها اسلحه یا عدم گرایش مکانیکها به سمت مواردی مثل تمیز کردن سلاح و امثالهم) اما چیزهایی که میبینید و حس میکنید (فیزیک و …) سعی بر واقعی بودن و القای واقع گرایی دارن.
این که از فرم آرکید خروجی واقع گرایانه داشته باشید منطقی نیست. مگر این که سری GTA با نسخۀ ششم به سمت واقع گرایی حرکت کنه که بعید نیست. به عبارتی، الهامی جدی از RDR 2 بگیره و محدودیت برای دستیابی به واقع گرایی اعمال بشه. (این که حرف از مسخره بودن برخی المان های GTA به میان میاد چندان معنای خاصی نداره، مشخصاً با بازی طرف هستیم و بازیها باید در مرحله اول سرگرمکننده باشن و برای زمانی که عرضه شدند یا تا جایی که راکستار به مبحث پیچیده «واقع گرایی» اشراف (تجربه) داشت، سعی کرد سرگرمی ارائه بده)
هر کدام از این روشها به صورت سیستماتیک نقاط قوت و ضعفی دارن که عدهای رو خوشحال و عدهای رو ناراحت میکنه:
۱- در صورت اتخاذ فرم «آرکید»، محدودیتها برداشته میشن و همه چیز در دسترس قرار میگیره. بازی به یک تجربۀ آزادتر تبدیل میشه. نقطه ضعف اینه که غوطه وری اثر رو تحت تاثیر منفی قرار میده و پلیر رو از بطن بازی به بیرون پرتاب میکنه گاهی اوقات.
2- در صورت اتخاذ فرم «واقعگرایانه»، سیستمهایی معرفی و محدودیتهایی هم اعمال میشن، شاید جالب توجه باشه که این محدودیتها یک سری فرصت در طراحی مرحله به وجود میارن. به عنوان مثال، این که شما برای سرقت یا انجام ماموریت محدودیت حمل سلاح داشته باشید، فرصت استراتژی چینی و سناریوی «انتخاب تجهیزات» رو به همراه میاره، در صورتی که در سناریوی «آرکید» وقتی همه سلاح ها همراه شما هست، هیچ فرصتی پدید نمیاد برای تقدیم کردن نوعی تجربۀ استراتژی چینی به پلیر. این که طراحی مرحله ایمرسیو باشه هم خودش یک واقع گرایی ذاتی و عمیقترین نوع از واقع گرایی هست که میتونه آزادی عمل به پلیر بده؛ به عنوان مثال بتونید ماموریتهای بازی رو به چندین روش انجام بدید. این بزرگترین جاهطلبی و جهش برای راکستار میتونه باشه که تمام این مدت رو صرفاً روی گرافیک و جلوه های بصری یا جزئیات کار نکرده باشه بلکه بالاخره دستی روی طراحی مرحله منسوخ خودش بکشه و یک بازی شبه-ایمرسیو ارائه بده (کاری که فقط از چنین شرکتی بر میاد و بودجه و منابعش رو داره). اینها فرصتهای جدید برای ارائۀ گیمپلی پویا میتونن باشن. نقطۀ ضعف «واقع گرایی در گیمپلی» اینه که اتخاذ رویکرد واقعگرایانه مثل یک دومینو میمونه که ناچاراً المانهایی طاقتفرسا به بازی اضافه میکنه. اثری که در مبانی مهم واقع گرا هست، نمیتونه گزینشی عمل کنه و در مبانی مهم بین آرکید و واقع گرایی انعطاف داشته باشه. یه بازی نمیتونه مثل اثری آرکید کنترل بشه و کنترل سنگینRDR 2 رو نداشته باشه ولی در موارد دیگه واقع گرایی رو انتخاب کنه. کارگردان هر روشی (آرکید یا واقع گرایی) رو انتخاب کرد، مجبوره در هسته به اون پایبند باشه. اگرچه میتونه در معرفی سیستم های دست و پاگیر زیاده روی نکنه.
چه واقع گرایانه (واقع گراییای که توصیف کردم مبنی بر ایمرسیو بودن) چه آرکید، GTA 6 حتی اگر فوتوریلیستیک باشه و پرجزئیات ترین اثر تا تاریخ عرضۀ خودش محسوب بشه، اما ساختار ماموریتها و پیشروی هیچ تحول و تکاملی به خودش نبینه، نمیتونم تصور کنم چطور ژانر خودش رو پیش میبره. اگر یک بازی واقعگرایانه اس، باید از واقع گرایی فرصت بسازه و عمیقاً و در جزء به جزء گیمپلی تحت تاثیر این واقع گرایی باشه. این واقع گرایی در پیش برد ماموریت ها نمود پیدا کنه. این محدودیت سلاحها، صرفاً محض یک محدودیت برای جلوه واقعگرایانه نباشه، بلکه استراتژی چینی برای ۱- انتخاب تجهیزات و ۲- پیش برد یک سرقت رو به ارمغان بیاره. اولین چیزی که به ذهن میرسه وقتی میگن بازی محدودیت حمل سلاح داره، این نیست که چه خوب حالا rpg از جیبش در نمیاره، بلکه این سوال پیش میاد، این محدودیت چه فرصتی برای طراحی ماموریت ها به وجود میاره؟ راکستار نمیتونه آزادی عمل من در انتخاب سلاح در هر لحظه رو بگیره و مجبورم کنه مدام به اتومبیل برای انتخاب سلاح سر بزنم و در مقابل فقط یک واقع گرایی ظاهری بهم بده.
جدا از مبحثی ک در موردش صحبت کردین و واقعا هم جای هیچ بحثی نداره
بنظرم مشکل اصلی بازیای راکستار (همون آزاد نبودن در پیشبرد مراحل توسط بازیباز هستش)
با تغییر سبک بنظرم بهتر میتونه این محدودیت خطی بودن مراحل بازیاش رو برداره!
یجورایی احساس میکنم با رفتن به سمت واقعگرایانه میتونن ضعف آزاد نبودن در پیش بردن مراحل رو بپوشونن و درستش کنن
هر چقدر هم دنیای بازیهای GTA V و RDR2 بزرگ و پویا و زنده بودن؛ اون مراحل اصلیشون از خطی هم خطیتر بودن متاسفانه ! به طوری ک گهگاهی ادم احساس میکنه داره تو دل GTA V مکس پین ۳ با ماد رو تجربه میکنه :دی
«باید و باید و باید تو این نسخه از GTA شاهد این تغییر مهم باشیم»
مدیریت اجرای آزادان تو مراحل خیلی سخت هست و با توجه به حجم ، وسعت و جزئیات بازی های راکستار شرایط برای سازنده خیلی سخت تر می شه
مراحل خطی باعث می شه کارگردانی بهتری داشته باشن ، داستان رو مدیریت کنن و صحنات حساس و سینماتیک بهتری خلق کنن ،
وقتی بازی شمارو مجبور می کنه از فلان در وارد بشید و دقیق در پشت اون در یک صحنه از پیش تعیین شده کارگردانی می شه باعث می شه بازی بدون پارگی و متصل به نمایش گذاشته بشه که حس یکپارچگی بهتری رو ارائه می ده
مثلا تو بعضی از بازی ها داری در قسمت شرق مبارزه می کنی بعد از مبارزه یا انجام کار کات سینشماره رو در قسمت غرب به تصویر می کشه
کلا هر کارگردان ، شرکت شیوه خاصی رو برای مدیریت بازیش در نظر می گیره و برای سویچ به روش دیگه با ساختی بیشتری مواجه می شه
بنظرم این نسخه بیشتر به سمت رد دد ۲ و واقع گرایانه بودن رفته تا اینکه بخواد شبیه نسخه های قبلی سری باشه که بنظرم تنوع خوبی برای gta هستش .
من خودم از چیزایی مثل محدودیت سلاح خوشم میاد ، ادم رو بیشتر درون بازی فرو میبره و میتونه بازی رو چالش برانگیز تر که ، شما فکن میری از یه بانک سرقت میکنی و یه کلت و ak بیشتر نداری ، خب این خیلی میتونه بازی رو حساس تر و چالشی تر کنه و بهتر اون حس سرقت از بانک رو به گیمر بده تا اینکه شما انواع سلاح های کمری ، دور برد ، انفجاری رو با خودت حمل کنی ، طرف دوره خب اسنایپر داریم ، هلیکوپتر پلیس اومده خب ار پی جی داریم ، هرچی که بخوایم تو جیب شلوارمون داریم پس سختی کار کجاس ؟
بنظرم این مدل واقع گرایی میتونه چیز خوبی برای این بازی باشه و البته همینطور که شما گفتین گیمر بتونه در انجام مراحل ازادی عمل داشته باشه و بتونه با استراتژی و سناریو توی ذهنش اسلحه های خودش رو انتخاب بکنه و در پیش بردن اون مرحله واقعا تاثیر داشته باشه نه اینکه صرفا ظاهری باشه
شما از خودتون در خیالات خودتون همچیزو پیچیده میکنین😂😂 کی میگه واقع گرایی تو گیم پلی بازی رو بد میکنه؟ اتفاقا در مواردی مثل رد دد و gta واقع گرایی سطح بازی رو ده برابر بهتر میکنه و برای افرادی مثل خودم لذت بخش تر میکنه! منطقیش هم همینه! تک تک تصاویر و آبجکت هایی که تو gta میبینیم مسلما بنیانش واقع گرایی هست! وگرنه چه فرقی با نگهبانان کهکشان یا اساسین والهالا داشت؟ شما با غول میجنگی از جادو استفاده کن، یا مثل ابر قهرمانا با یک کارکتر ده تا دیگرو همزمان بکش! اتفاقا رد دد از واقعگرایی کم رنج میبرد! مگه فیلم هندیه با یه کارکتر ده ها نفرو بزنی؟ اگر کارکتر های دشمن یا انمی ها با ۳ تیر میمیرن ، همین مورد باید برای کارکتر ما باشه تا چالش برانگیزی حفظ بشه و حس ریسک تو دنیای واقعی رو بده! اینکه خلاف و جنگ حرفه ای تر بشه بشدت برای بازی های اینچنینی که اساس همچیزش واقعیت گراییه بهتره. جدای از اینا اون هزینه ی عظیمی که واسه موشن کپچر و انیمیشن های رد دد هستو خبر داری؟ اون خرج عظیم برای فیزیک فوق العاده چطور؟ نکنه میخوای همه بازیا مثل الدن رینگ زپرتی و با بودجه کم ساخته شن؟ تو گیم پلی که صدا گذاریا طوریه که انگار داری به کاه ضربه میزنی، فیزیک کارکترا از بازیای اندروید داغون تره، انیمیشن نداره انگار یه تیکه چوب خشک داره میجنگه، کارکتر با دسته هماهنگ نیست و مضحک ترین چیز دستو پا گیر وجود stamina و هزار تا محدودیت دیگست اونم واسه یه بازی تخیلی که نباید محدودیت واقع گرایی داشته باشه
بار ها گفتم و میگم، واقعی بودن gta باعث میشه تو دنیای گیم غوطه ور بشم و سال ها پس از تموم کردن استوری، حین گیم پلی سناریو های مختلف انجام، بدم، هرچی واقعی تر شاهکار تر و ساختشم پر زحمت تر. کی میخواید ازین خواب غفلت بیدار شید که فاصله گرفتن gta از فیلم هندی بزرگترین نقطه قوت این سری بازی هاست؟ نباید همچی آبکی باشه بزنی همرو با خمپاره بترکونی، بازی منطق میخواد، چالش میخواد، همه اینا ارزش گیم پلی رو بالا میبره، درک شما از گیم های gta بشدت سطحیه، گویا از بچگی تا رفتی سمت gta آرپیجی ورداشتی به این ور اونور شلیک کردی خوشتون اومده😂😂
من بقدری گیم پلی این سری برام شیرین بود ، اتفاقات دنیای واقعی رو به میل خودم توش پیاده سازی میکردم، یبار راننده اتوبوس، یبار پلیس، یبار توریست ، گاهی کاراگاه و گاهی گنگستر
کسی که طرفدار سولزه از انیمیشن، فیزیک و موشن کپچر رد دد ۲ که یه شاهکار بین رقیب ها بود حرف نزنه😂 به ایراد تراشی باشه میشه به پیشرانه های بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هم ایراد تراشید
اکثریت به اشتباه از جی تی ای توقع هندی بازی و جان ویک دارن ولی این خیالات مسخره باید بیرون ریخته بشه، اصل gta واقعگراییه و باید بهش برگرده. درست کردن گیم آرکید بچگونه ، خیلی ساده تر از ساخت گیمی با فیزیک فوق العاده، هوش مصنوعی باهوش تر، منطق بیشتر و تاثیر اتفاقات بیشتر در گیم پلی هست. کسی که از gta ارکید بخواد ینی هیچ درکی از پتانسیل انقلابی این بازی نداشته و رسما مانع پیشرفتشه. بهر حال راکستار به حرف این جبهه ها گوش نمیده و کاری که بهتر باشه رو انجام میده، شاید تو بازی دو مود جداگونه واسه سلایق بزاره چون جمعیت طرفداراش کم نیست و باید راضی نگهداره حدودا.
گیمی با واقعگرایی که اجازه بده بتونی با المان هاش خودتو ۱۰ ها ساعت تو دنیاش غرق کنی خیلی فراتر از سرگرمی و اون بازی های بچگانه و سطحی هست که شما تو فکرته.. شاید شما لذت بردن از واقعگرایی رو بلد نیستی و ذهنتون تو کودکی و جنگیدن یه شوالیه با غول های مرداب مونده
بله مسخرس و به واقعیت نمی خوره ولی
باید بدونیم هدف اصلی بازی سرگرمی هست و خب این ایراد گفته شده مزایا خودش رو هم داره
مثلا یه دفع وسط شهر یه کلاش تو دستت و چندتا ماشین می یاد دوست داری همون لحظه یه آرپیجی از اسمونم که شده بیاد تو دستت و منفجرشون کنی ، یه بین چندین اسلحه استراتژی مبارزت عوض کنی
گرچه باز محدودیت باعث می شه با همون امکانات کم خلاقیت بیشتری به خرج بدی و با برنامه ریزی و منظم تر مبارزه کنی
مسخره اینه که گیمی مثل جی تی ای ، بیاد فرمول تخیلی و هندی بازی پیاده کنه.مغز فندقی دلقک، همینکه واقعیت گرا تر بشه خودش یه سرگرمی خالصه، خود هنره اگر اینکارو کنن. نزار بقیت بجات فکر کنن، مثل طوطی راه افتاتید حرفای کریمی رو تکرار میکنید بی اختیار ها.
تا بوده و ما دیدیم هدف گیم شبیه سازی واقعیته، و تمام سرگرمیش اینه که ریسک مرگ کارکتر میتونه برای ما لذت بخش باشه… هرچی سخت تر بمیره گیم نابرابر تر، مسخره تر، و هرتی پرتی تره. هرچی مرگ راحت تر باشه ، حس میکنی ان پیسی های بازی هم چیزی از تو کم مدارن و باید نبوغت رو برای خلاف کردن یا هرکاری بیشتر کنی و اون ترس راحت مردنه کیاد کنار اینا و سرگرمی و لذت خالص رو تجربه میکنی… ماشین ها هم بنزینی بشن دیگه چه بهتر
الحمداله شما از چیزی به نام ادب محروم هستید – نظر هر کس محترم چرا توهین می کنید
شما یه نظر دارید سایر عزیزان هم نظرات خودشون دارن – اتفاقا بنده در بیشتر مواقع با اقای محمد حسین کریمی اختلاف نظر داشته و بحث هم کردیم بخصوص زیر پست های ردد۲ – لایک و دیسلاکم هم رو هست و مشخص هست
بعضی جاها هم نظرمون یکیه دلیل می شه یکی بیاد بگه دارید تقلید می کنید
چون نظر بقیه مخالف شماست شما بقیه می شن مغز فندقی و شما هم لابد عقل کل و مغز بزرگ گیمفا هستید
فکر کنم میذاره تو شورتش 🗿
اون که کار سی جی بود.
یادمه وقتی جی تی ای سن آندرس بازی می کردم اولین بار به خودم گفتم که چرا کاراکتر شورتش زده از شلوارش بیرون!؟
داش طرف سیاه پوسته
خوب ربطی نداره
بیگ اسموک و رایدر هم بودند اونها سفید پوست بودند!؟
عجب.💀📿🗿
خب اینچیزا تو بازی ها اجتناب ناپذیره،بلاخره بازی باید یه فرقی با دنیای واقعی داشته باشه دیگه
مثل این میمونه تو بازی با خوردن یه گلوله بمیری(مثل واقعیت)
خب اعصابت خرد نمیشه؟؟اصلا میتونی بازی رو تا آخر بری؟!
سولز لایک که از دنیای عادی هم سخت تره:با من؟(مثل اون میمه)
دقیقا
اگر با یک گلوله بمیری که در و دیوار بازی به ف ح ش می کشی این باز هیچی مثلا از ارتفاع بیفتی یک ماه دستت تو گچ باشه یا با پات بشکنه عصای موسی راه بری
Gta کلا هجوه نه درحد saint row ولی خب به نسبت خودش باید این مکانیزمارو داشته باشه تا آرکید تر و فان تر بشه
تو وقتی gta میخری دنبال واقع گرایی رد دد نیستی تو میخوای فان باشه همچی میخوای کلی آدم و بی دلیل بکشی همه جارو منفجر کنی و همه اینا با کلی تنوع سلاحه ک پیش میره
با اینکه خیلی بعید میدونم همچین چیزی تو بازی وجود داشته باشه ولی اگر راکستار یه آپشن بزاره برای اینکه بازی واقع گرایانه باشه یا نه همون به سبک قدیم باشه عالی میشه
در شکمم.
واقع گرایانه تره خب.
خیلی کاره خوبی کردن . واقعا خیلی بعد میشد که با همچین گرافیک واقع گرانه ای از شکمت تفنگ دربیاری . بنظرم قراره که سیستم عوض کردن تفنگ ها همانند اسب ردد ۲ باشه یعنی اگر بخوای کلتت رو عوض کنی از صندوق عقب ماشین عوض کنی . واقعا هیچ و هیچ تصوری از اکشن و هندلینگ ماشین و مخفی کاری بازی ندارم چون تو اون ویدئو های لو رفته قابلیت خزیدن بود که معلومه حسابی میخوان بخش مخفی کاری رو خیلی خیلی بهتر از ردد ۲ بکنن . فقط امیدوارم که راک استار حتی یه بخش کوچیک بازی هم فدای بخش آنلاین نکنه و مثل ردد ۲ تمرکزش بیشتر تو بخش آفلاین باشه و حالا یه بخش آنلاین کوچیکی هم کنارش باشه که بعد ها بشه انداره gta v online و بخاطره بخش آنلاین بخش داستانی رو خراب نکنن . اگه همه چی رو درست حسابی بزارن کنار هم و با برنامه دقیقی برن جلو شک ندارم که تبدیل به بهترین ساخته راک استار خواهد شد
البته همچینم شایعه و گمانه زنی نیست از همون ویدیوهای لیک شده مشخص شد ، تو ویدیوها جیسون یه کیف داشت که میتونست اسلحه داخلش بزاره ، قابلیت دراپ کردن اسلحه هم به بازی اضاف شده که میتونید هر وقت خواستید اسلحه هارو بندازین زمین
آره این Gta جدید برگرفته از خود زندگی واقعی یه جور میتونم بگم simulation کلن. البته همش نه.
خیلی بد میشه که
خب بزارن کرایم سیمولیتر
مث رد دد باشه خوبه مثلا هرچی خواستی از خونت یا یه جایی مثلا برداری بزاری صندوق عقب ماشینت هر وقت خواستی برش داری
آره گل گفتی.👍👍👍
صندوق عقبو از ذهنت بیرون کن ما دم به دیقه تو بازی ماشین میدزدیم … بعد میگی صندوق عقب!؟ من میگم اصلا همچین چیزی تو بازی نیست… چون بی معنیه.. وقتی ما هر چند دیقه یه بار ماشینو به فنا میدیم میریم سراغ یه ماشین دیگه.. حتی محدودیت سلاح هم در آخر رو مخ همه میره.. قطع به یقین… شاید به درد مراحل خطی بخوره ولی وقتی مراحل. کامل تمام کردی… محدودیت حمل سلاح دیگه مسخرس… چون الان دیگه وقت ترکوندنه…
شاید بازی دیگه اینطوری نباشه که هر چند دیقه ماشین بدزدی ، ممکنه ماشین ها تو نسخه جدید مثل اسب ها تو رد دد باشن ، دیگه تو رد دد کسی هر چندیقه اسب عوض نمیکرد ، ولی خب اینا همش احتماله ما که چیز زیادی از بازی ندیدیم ، منم اصلا نمیگم اگه اینطوری بشه بده یا خوبه
از صندوق ماشین اصلا ایده خوبی نیست چون تو جی تی ای ترکوندن ماشین نورم بازیه جی تی ای بازی میشه که با ماشین دیوانه وار تو شهر ویراژ بدیم و از سکوهای مختلف بپریم و تعقیب و گریز با پلیس داشته باشیم پس عملا از دست دادن ماشین بخش مهمی از یه جی تی ایه اگه سلاح توی صندوق عقب ماشین باشه باعث میشه که پلیر نتونه دیگه اون کارارو انجام بده از ترس از دست دادن سلاحاش عملا ۷۰درصد تجربه جی تی ایو خراب میکنه مگر اینکه بعد اینکه ماشین دیگه خراب بشه تلپورت بشه به ماشین بعدی که خب هیچ فرقی نداره بازم اینکه هرسلاحی بتونی بذاری تو جیبت منطقی تر از اینه تو خونه بودن خیلی بهتره ولی به شرطی که راکستار بتونه مکانیزماشو جوری طراحی کنه که به تجربه فان بازی ضربه نزنه که بشخصه هیچ ایده ای ندارم که میتونن چیکار کنن البته که من گیم دیزاینر نیستم و کار منم نیست ولی بشخصه بهش دید منفی دارم دیگه باید منتظر بمونثم ببینیم چطوری هندلش میکنند
کاشکی صحت داشته باشه . البته توی ویدیو های لیک شده نشون داده بودن که دیگه مثل جی تی ای های قبلی نیست که از شورتت rpg در بیاری و پشت کمرش هم یه کیف داشت که فکر کنم توش میشه اسلحه گذاشت
اگه مثل rdr2 بشه که خوب میشه. مثلا اسلحه هاتو تو صندوق ماشین بزاری و چند تاش رو بتونی حمل کنی
🫤
این نسخه از GTA دیگه نیاز ب تغییرات بزرگ و بنیادینی داره
واسه دور شدن از کلیشه ها و تنوع بخشیدن به فرانچایز
امیدوارم این نکته یعنی ریلاستیک شدن هرچه بیشتر بازی پاشنه آشیل بازی نشه !
چون بحث این بازی با رد دد کلا متفاوته در دیدگاه عموم !!
از همین الان میشه شایعه رو تایید کرد. عمرا رامستار بزاره از تو جیبت آرپیجی و مسلسل در بیاری
اگه قابلیتایی که تو نسخه های قبلی وجود داشت مثل همین قابلیت حمل چندین اسلحه رو در قالب چیت تو بازی نگه دارن جالب میشه! واقع گرایی برای کلیت بازی و چیت هم برای سرگرمی!
کاملا موافقم
من با این قضیه مشکل دارم جی تی ای و ردد باهم فرق دارن جی تی ای کلن یه بازی آزادانس که میتونی هرکاری کنی(اصن فرمول همینه) و هیچ محدودیتی توش وجود نداره اما ردد اینطور نیست درسته اونم اوپن ورلد هستش ولی بیشتر از GTA محدودیت داره تو وقتی یه شهری رو به رگبار میبندی دیگه نمیتونی بهش برگردی چون اونجا قیافت رو یادشونه و بیشتر بازی واقعی گرایانس اما جی تی ای کلن باید آزادی عمل داشته باشه نه اینکه مثل ردد چنین محدودیتی داشته باشه شاید دلیل اینکه بعضیا جی تی ای رو به ردد ترجیح بدن همین فرمول آزادی گرایانش باشه که همچین کاری از جی تی ای دوره
gta هم مثل همسنای من الان سن و سال داره و باید یه سری تغییرات اساسی داخلش اتفاق بیفته تا بزرگسالانه و سیستماتیکتر به نظر بیاد یکیش همین مورد حمل سلاح هستش که قبلنا فروشگاه اسلحه داخل جیبهاشون بود و یکیش دزدیدن راحت ماشین بود و یکیشم قتلعام مردم عادی با زیر گرفتن یا به هر شکلی که حتما اصلاح شده و هرکار عجیب غریبی کنی تبعات خاص خودشو داره
راکستار کاملا به شکل متمرکز داره روی جزییات و واقعگرایی بازی کار میکنه.
از گیم پلی های لیک شده هم تقریبا همچین چیزی رو میشد فهمید
بنظرم من که خوبه تو سری قبلی ۱۲ نوع سلاح و انواع کلاهک های هسته ای تو جیب شخصیت بود 😅
بدترین خبری که از این بازی شنیدم این به تنهایی نشون میده تو مسیر درستی نیست بازی خب مرد حسابی جی تی ایی کی به اینا اهمیت میده هایپم اومد پایین امیدوارم تکذیب بشه چون اگه این درست باشه پس کلا سعی کردند گیمو از ریشه های آزادی عمل داخل جهان باز و فان بودنش دورش کنند و مطمئن باشید این کوچک ترین تغییر خواهد بود
بنظرم دیگه واقعی گرایی بیش از حدم خوب نیس، مخصوصا ک سری GTA ماهیتش آرکیده بیشتر. فیزیک و اینا واقعی گرایانه باشه خوبه ولی چیزای مث حمل سلاح و اینا، مزشون ب همون آرکید بودنشونه، اگ بخواد محدود بشه ک دیگه هیچ.
بجای این چیزا بنظرم راکستار باید رو طراحی مراحلش کار کنه. چند روزپیشم تو گروه گیمرز بحثش شد
طراحی مراحل بازیاش افت کرده و باید حل بشه. ما نیازی ب واقعی گرایی فک برانداز نداریم. چون واقعی گرایی بیش از حد نتیجش چیزی نیس جز خسته کننده شدن، بازی باید در عین واقعی گرایانه بودن برخی چیزاش، حالت آرکیدم داشته باشه وگرنه میشه عین زندگی واقعی، ک خب خیلی از کارایی ک میکنیم
عه، چرا نصف کامنتم جدا اومده بعد دوباره کاملشم جدا😐سایت از بعد عید خیلی باگ داره🤦♂️
بنظرم دیگه واقعی گرایی بیش از حدم خوب نیس، مخصوصا ک سری GTA ماهیتش آرکیده بیشتر. فیزیک و اینا واقعی گرایانه باشه خوبه ولی چیزای مث حمل سلاح و اینا، مزشون ب همون آرکید بودنشونه، اگ بخواد محدود بشه ک دیگه هیچ.
بجای این چیزا بنظرم راکستار باید رو طراحی مراحلش کار کنه. چند روزپیشم تو گروه گیمرز بحثش شد
طراحی مراحل بازیاش افت کرده و باید حل بشه. ما نیازی ب واقعی گرایی فک برانداز نداریم. چون واقعی گرایی بیش از حد نتیجش چیزی نیس جز خسته کننده شدن، بازی باید در عین واقعی گرایانه بودن برخی چیزاش، حالت آرکیدم داشته باشه وگرنه میشه عین زندگی واقعی، ک خب خیلی از کارایی ک ما طی روز انجام میدیم، اگ بخواد ب همون واقعی گرایی تو گیم باشه نتیجش ی چیز کاملا خسته کننده میشه.
از نظر من باید مث GTA IV عمل کنن(البته ک بعید میدونم، راکستار احتمالا داره مث رد دد ۲ عمل میکنه) یعنی فیزیک بازی واقعی گرایانه باشه، در عین حال تو بخشای دیگه هم حالت آرکید گونه حفظ بشه، یعنی ی بالانس باشه، ن خیلی واقعی گرایانه و خسته کننده و ن خیلی آرکید.
من خودم حقیقتا رد دد ۲ رو بخاطر واقعی گرایی بیش از حدش بازی نکردم چون خوشم نمیاد بازی بیش از حد واقعی گرایانه باشه
درود به کوروش بزرگ: امیدوارم برپایه حق بازیش بیاد برپایه نسل ها قدیم حداقل برایه نسل هشت بیاد Xbox one x حیف این دستگاه قدرتش بسوزه ….و امید وارم برا نسل هفت هم بیاد PS3 و ۳۶۰
به نظرم خیلی خوبه این تغییر چون قطعا با این سطح از جزئیات و گرافیک سطح آزادی حمل سلاح دیگه مثل قبل جالب نمیشه این سری هم بالاخره باید یه تغییر در خودش داشته باشه و این تغییر باعث میشه شما هر وسیله نقلیه ای ک دارید بیشتر باهاش تعامل داشته باشید نه اینکه مثل نسخه های قبل براتون اون وسیله مهم نباشه و بگیم این نشد یکی دیگه می دزدیم و این باعث میشع عمق باورپذیری بازی بشدت بالا بره و این تغییر واقعا نیاز مثال همون حسی ک آرتور به اسبش داشت و این حس به گیمر منتقل می شد.
اینکه خیلی منطقیه راکستار🗿
خدایی در این حد نه ولی خب یه کاری کنن که یه دفعه مسلسل رو از جیب در نیاره👍✌
تو جی تی ای ۴ نیکو ار پی جیو از جیب کتش درمیاورد🤣ولی مثل اینکه راکستار قراره با بازیای بعد جی تی ای۶ هم اینکارو کنه و محدودیت حمل سلاح رو توی اونا بوجود بیاره
دلیلش منطقیه ولی دیگه زیادی واقع گرایانه میشه بالاخره یک دیوار چهارمی هم هست
این یعنی خارج شدن از مرز یک بازی فان و جالب و همچنین دور انداختن یکی از نماد های سری جی تی ای
بنظرم بازی باید از لحاظ گرافیک و فیزیک و دیتیل واقع گرایانه باشه ولی از بحث حمل سلاح و تمام نشدن بنزین باید روند نسخه های قبلی رو طی کنه به هرحال میخوایم بازی کنیم نه اینکه کلا تو بازی هم با محدودیت مواجه شیم 🫠
اگه اشتباه نکنم تو لیک های project americas (که یکی از اولین درز اطلاعات از این بازی بود) به این مورد اشاره شده بود
این که قبل ماموریت میری از صندوق عقب ماشین اسلحه های مد نظرتو انتخاب میکنی
تازه به جز این مورد به وجود شخصیت اصلی زن و جریان داستان در شهر وایس سیتی هم اشاره شده بود
تو بازی قبلی اندازه ۲ گروهان نظامی سلاح حمل میکرد 😂