گزارش: Final Fantasy 7 Rebirth در بازهای مشابه نصف قسمت اول فروخته است
بر اساس توییت جدید دنیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیلگر Niko Partners، بازی Final Fantasy 7 Rebirth فروشی پایینتر از انتظار داشته و این موضوع نگرانی بزرگی به همراه دارد.
در حالی که آمار و ارقام دقیقی منتشر نشده و اسکوئر انیکس (Square Enix) اصولاً در این مورد سکوت اختیار میکند، این تحلیلگر میگوید که بازی اکشن نقشآفرینی Final Fantasy 7 Rebirth در مدت زمان مشابه پس از عرضه، نصف قسمت اول یا Final Fantasy 7 Remake فروخته است و در بلند مدت نیز احتمالاً فروش آن سرعت کمتری نسبت به پارت اول داشته باشد.
Final Fantasy 7 Rebirth دومین بازی پرفروش آمریکا در ماه فوریه بود (با این که در آخرین روزهای این ماه عرضه شد). البته، در ژاپن شاهد استقبال همیشگی نبودیم و بازی در زمان عرضه ۲۶۲,۰۰۰ نسخه فروخت که نسبت به بازیهای قبلی سری چندان تحسینبرانگیز نیست. به عنوان مثال، Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Remake در زمان عرضه به ترتیب ۳۳۶,۰۰۰ و ۷۰۲,۰۰۰ نسخه فروخته بودند.
بازی Final Fantasy 7 Rebirth هماکنون برای دارندگان PS5 در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
چرا واقن😑من خودم هنوز وقت نکردم بازیش کنم ولی چرا
باید خلاقیت بیشتری به کار میبردن مثلاً میتونستن صلاح های جور باجور و همچنین لباس ها یا حتی لباس های زرهی مختلف اظافه کنن.و بازی فقط بکش بکش نباشه اگه کارهای فرعی جذاب بکار میبردن تو فروش تأثیر گذار بود. کلن باید بیشتر مایه میذاشتن که نذاشتن.
😐😐
این همه ماموریت فرعی و مینی گیم های مختلف گذاشتن که اخر یکی اینو بگه😐
اتفاقا بازی مینی گیم های جذابی داره
چون نسل جدید گیمرها و فیلم بازها بی سوادی بیش نیستند
باید دید که در بلند مدت چه فروشی میکنه، اونه که مهمه
این بازی فن بیس بزرگی داره. اگه تو شروع منفجر نکنن، در ادامه هم تغییر چندانی ایجاد نمیشه.
به نظرم در حقیقت فلسفه ساخت این بازی کش دادن و استفاده از محبوبیتش بود. تو نسخه اصلی PS1 اتفاقات مهم زیادی بعد خروج از میدگار نداشت که لازم بشه این بازی ساخته باشه. میتونست اتفاقات مهم این بازی با نسخه بعدی جمع بشه و کلا بازی رو تو ۲پارت عرضه کنن.
چیزی که تو دوماه اول نفروشن تو یه سال اولم نمیتونن بفروشن
واقعا عجیبه حالا درسته تعداد ps5 نصف نسل قبلیه ولی انتظار میرفت چون نسخه سیکوئل هستش خیلی بیشتر بفروشه. جالبه حتی تو ایران هم طرفدار خاصی نداره. بعد از سکیرو نسخه ریمیک بهترین بازی بوده که تا حالا بازی کردم و این نسخه رو هم بزودی تجربه میکنم.
خب فروش ps5 هم تا الان نصف ps4 تو سال ۲۰۲۰ بوده
ولی این قسمتش واقعا کم فروخت
همون نسخه قبلی هم کم فروخته بود این نسخه هم بدتر شده. برام جالبه چرا این معادله برای بازی های دیگه صادق نیست و با همین تعداد ps5 فروش های خیلی خوبی دارن.
فاینال ۷ ریمیک تو ۳ روز اول ۳.۵ میلیون فروخت
این یکی رو حتی اعلام نکردن
بازیای دیگه همه پسند تر از فاینالن ولی وقعا توقعم از این خیلی بیشتر بود
فروش PS5 زمان عرضه فاینال ۱۶ هم از الان کمتر بود ولی اون بازی بیشتر فروخت
دلیلش اینه هر چی زمان میگذره کاربرای پلی استیشن دیگه بازی نمیخرن هر روز سرویس های اشتراکی در حال همه گیر شدن هست و علاقه گیمر ها به پرداخت ۷۰ دلار به یک بازی تک نفره یکبار مصرف در حال کمتر شدنه
فاینال ۱۶ هک اند اسلش بود
طبیعیه فروشش بیشتر از یه اکشن ارپیجی ژاپنی پسند بشه
اون حتی فروشش از فاینال ۷ ریمیک هم بیشتر بود
چیزی که گفتی کاملا بی ربطه
من ۳ ماه پیش دقیقا گفتم این بازی عامه پسند نیست و ژاپنی پسند هستند دقیقا خودت امدی مسخره کردی و چقدر هم دیسلاک گرفتم الان میگی ژاپنی پسند؟
من خودم همیشه دارم میگم این ژاپنی پسنده
فاینال ۱۶ عامه پسندتره
دلیل اولش اینه که زمان انتشار نسخه قبلی حدود ۱۱۰ میلیون ps4 فروش رفته بود ولی الان ۵۰ میلیون ps5 بیشتر فروخته نشده.
دلیل دومش هم قیمت گرونتر و ۷۰ دلاری بازیه.
سبک بازی هم با فاینال فانتزی ۱۶ متفاوته و نباید با فروش اون مقایسه اش کرد. حجم بازی هم زیاده هم فضای زیادی از اس اس دی اشغال میکنه هم دانلودش سخت و هزینه بره.
خود من دوس دارم بخرمش ولی نه ps5 دارم، نه ۷۰ دلار بابت یه بازی ، نه اینترنتی که اون حجمو دانلود کنه، و نه اس اس دی اضافه برای پوشش حجم بازیهای بزرگ.
بنابراین تنها چاره اینه که صبر کنم ps5 با ظرفیت بالاتر و قیمت پایینتر بیاد بازار و بازی هم یه تخفیف شصت هفتاد درصدی بخوره اون وقت بخرمش.
پانوشت
تیک آبی رو برگردونید بی زحمت. یه صفحه تایپ میکنی بعد چند روز که تاپیک رفت پایین تایید میشه و دیده نمیشه. انگیزه فعالیت نمیمونه برا آدم.
تشکر بابت برگشت تیک آبی
چرا فکر می کنی به خاطر این شرایطی که شما تو ایران دارید فروش نرفته؟ قیمت نت و دانلود و ده دلار بیشتر و… واسه ما مساله ست نه بازارهای اصلی و تعیین کننده
چون باهاشون زندگی کردم و اولویتهاشونو میدونم. نه که نداشته باشن، بیشتر به این برمیگرده که طرف ترجیح میده هفتاد دلارو بره آخر هفته تو کافه خرج کنه تا اینکه بابت یه بازی که خیلی هم براش ارجحیت نداره و قبلا قیمت کمتری داشته خرج کنه. در ضمن شما چرا فروش بازی در یه کشور هشتاد میلیونی با جامعه گیمر میلیونی رو بی تاثیر میدونی؟
من دور و اطراف خودمو میبینم یه میانگین از کل کشور دستم میاد. همین الان میتونی ببینی چقد بازار فروش بازی پلمپ و کارکرده و ظرفیت دوم تو این مملکت داغه.
با اونا زندگی کردی؟ والا شیش ماه موسکو بودم که داغونه اروپایی ها حساب میشه و اکثر کارها رو کرک می کنند و فیلم هارو کپی، خیلی راحت می رفتن فروشگاه سبد رو می چرخوندن میگفتن کدوماش جدیده، چهارتا پنج تا می نداختن تو سبد می رفتن. تازه واقعا در مقایسه با بازار غرب و ژاپن و کره داغون حساب میشن. همین دلار تا زمان قیمت هزار تومنیش واسه خودمونم چیزی نبود می رفتیم توپخونه بازهای پلمپ پی اس تری رو می ریختنرو میز چندتا انتخاب می کردیم. حقوق یه کارگر ماهی چهارصد پونصد بود هر بازی پنجاه هزار تومن. قشنگ یادمه حقوق می گرفتم می رفتم توپخونه ۴ تا بازی می خریدم بقیه پولمم لباس می خریدم دیتهای مختلف می رفتم خلاصه عشق و حال کامل قشنگ پولمون به همه چی می رسید
دلیل بزرگش استفاده از سبک منسوخ مبارزات نوبتی هست چرا این ژاپنی های درک نمی کنند که سبک مبارزه نوبتی دیگه جذاب نیست
خدایی قبل اینکه بهم دیسلایک بدید منصفانه قضاوت کنید اگه همین بازی سبک مبارزات real time داشت فروشش همینقدر می بود؟
نوبتی چیه
برو بشین یکم ویدئو یوتوب ببین حداقل بفهمی سبکش چیه
۹۰ درصد سکانس مبارزشون اینه که یه صفحه بازه دکمه میزنی تا فن بزنه
منظورم از real time یه چیزی مثل فاینال ۱۶ هست
چون بازی اهسته میشه که ایتم بزنی یا از قدرتات استفاده کنی یعنی بازی نوبتیه؟
شاید اشتباه از من بوده و اسمش نوبتی نباشه یه اسم دیگه داشته باشه
اما اصل حرف من اینه که گیم پلیش عامه پسند نیست فروشش هم همین رو ثابت میکنه اگه گیم پلی فاینال ۱۶ رو داشت و سبکش رو کامل real time درست میکردن فروشش بیشتر بود اینو قبول نداری؟!
اینو صد در صد قبول دارم
منصفانه؟ اگه از انصاف باشه حداقل یکم گیمپلیش رو میدیدی بعد میگفتی سبک بازی نوبتیه، حتی زحمت یه گیمپلی دیدن و به خودت نمی خری و فتوا صادر می کنی توقع هم داری همه به دیدگاهت مثبت هم بدن. ما هیچ وقت یاد نمی گیریم زود قضاوت نکنیم و با یکم اطلاعاتی که داریم سریع نظر و فتوا ندیم
بالا هم گفتم شاید اشتباه از من بوده و نوبتی نباشه اما هر چی که هست مثل فاینال ۱۶ کامل real time نیست و همین سبک گیم پلی خاص پسندش باعث شده فروشش پایین بیاد و مثلا کسی مثل من که فاینال ۱۶ رو بازی کرد و ازش لذت برد نتونه با نسخه جدید کنار بیاد
بنظرم سه قسمت کردن این بازی از سر طمع بود و همین باعث این مشکل شد وگرنه من الان دارم بازی کنم چندوقتیه و رسیدم به چپتر ۱۰ و تقریبا میتونم بگم بی نقصه ولی دوس داشتم نهایتا تو دو قسمت سرو تهش هم میومد ولی خوب خیلی طولانی و یجاهایی حس میکنی دارن زیادی کش میدن داستان و همین حس خوبی نمیده بنظرم. ولی در کل من خیلی با Final fantasy 16 حال کردم و واسم حال و هوای game of thrones و میداد و شخصیت Clyde و واقعا دوس داشتم و داستان و فضا سازی و شخصیت هاش خیلی جذاب و قشنگ بود. یکی از بهترین های این نسل بود اون بازی.
این وقفه چن ساله بین هر گیم هایپو میکشه من خودم ترجیح میدم چن سال بیشتر صبر کنم ولی گیمو کامل و درجا تجربه کنم
به نظرم اسکوئر انیکس باید رو فرنچایزهای دیگش هم کار کنه،ملت خسته میشن همش پشت به پشت بازیهای دارای یه آرت استایل و طراحی میبینن،اگه میخوای فروش بازیات برن بالا یه چند مدت به فاینال و امثال اون استراحت بده برو دنبال آثاری مثل Nier،Parasite Eve،حتی Just Cause که فن بیش مشتاقی هم دارن،بنده خدا ها دارن میگن Nier جدید بساز اینا فاینال جدید میدن بعد انتظار فروش بالا هم دارن
یادم میاد یه فستیوالی بود که یوکو تارو رو هم دعوت کرده بودن و محتوای Nier هم داخلش داشت،مجری یه سوال از آقای تارو پرسید و اونم به صورت مبهم پاسخ داد ولی مردم برداشت کردن یعنی داره میسازه و با تشویق سالن رو ترکوندن.داخل شبکههای اجتماعی اگه فن بیس بازی رو ببینی احساس ناراحتی بهتون دست میده چون ناامید از عنوانی جدیدن،بعد اسکوئر این پتانسیل بالا رو ندید میگیره میره فاینال میده انتظار فروش بالا داره
ای بابا من که نمیتونم بازیش کنم
بازی که عالیه.
دلیلش بازاریابی ضعیفه.
بخاطر تشابه اسمی خیلیا متوجه نشدن این با قبلی فرق داره.
حداقل شماره میزاشتین اپیزود ۱ و ۲ و… مثلا