تحلیل مشخصات پلی استیشن ۵ پرو و معنای آن برای آثاری مانند GTA 6
مشخصات فنی کنسول پلی استیشن ۵ پرو اخیراً به بیرون درز پیدا کرده و در این مطلب توضیح داده میشود که بهبودهای سختافزاری اعمال شده، چه تاثیری بر بازیهای بزرگ آینده میتوانند داشته باشند.
برای مدت طولانی، شاهد شایعههای مختلفی در خصوص پلی استیشن ۵ پرو بودهایم و اخیراً نیز مشخصات این کنسول از طریق اسناد داخلی لو رفته است. کنسول میاننسلی مورد بحث که با اسم رمز Trinity نیز شناخته میشود، در مقایسه با مدل پایه سختافزاری بسیار قویتری را شامل میشود. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است روی تعداد ترافلاپسهای پلی استیشن ۵ پرو تمرکز کنند، در این مقاله به مشخصات فاش شده کنسول و همچنین فناوری جدید PSSR میپردازیم و توضیح میدهیم که این قابلیت چه تاثیری روی بازیها خواهد گذاشت.
پردازنده مرکزی (CPU)
پلی استیشن ۵ پرو ظاهراً از همان پردازنده مبتنی بر Zen 2 و ۸ هستهای پلی استیشن ۵ فعلی استفاده میکند. با توجه به اسناد فاش شده، پلی استیشن ۵ پرو از طریق High CPU Frequency Mode بوست (Boost) کوچکی ارائه میدهد که تقریباً ۱۰ درصد بیشتر از فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز کنسول پایه خواهد بود. فرکانس ۳.۸۵ گیگاهرتزی با محدود کردن ۱ درصدی سرعت کلاک GPU به دست میآید. علیرغم این هزینه، در واقعیت بازیها همچنان در صورت محدود بودن CPU، عملکرد مشابهای با کنسول پایه خواهند داشت. به طور خلاصه، این ارتقا بیشتر شبیه یک بیانیه بازاریابی است که به Sony اجازه میدهد تا به داشتن سریعترین سرعت کلاک پردازنده کنسول ببالد.
پردازنده گرافیکی (GPU)
واحد پردازش گرافیک (GPU) جایی است که جادوی واقعی اتفاق میافتد. شرکت Sony همانند پلی استیشن ۴ پرو، بخش عمدهای از بودجه را صرف افزایش کیفیت گرافیکی، رزولوشن و عملکرد پلی استیشن ۵ پرو کرده است. تغییرات خاصی در معماری اعلام نشده، اما میتوانیم بر اساس دادههای لو رفته، در مورد آن حدس و گمان بزنیم. طبق اطلاعات فاش شده، پلی استیشن ۵ پرو احتمالاً ۶۰ واحد محاسباتی (CU) دارد که نسبت به ۳۶ واحد محاسباتی فعلی پلی استیشن ۵، ۲۴ واحد بیشتر است. این امر حداقل روی کاغذ جهشی کوچکتر از دو برابر شدن واحدهای محاسباتی پلی استیشن ۴ پرو نسبت به پلی استیشن ۴ پایه را نشان میدهد.
آنچه که از نظر تئوری به دست میآید، افزایش ۶۷ درصدی عملکرد گرافیکی در مقایسه با پلی استیشن ۵ پایه خواهد بود؛ اما موارد بیشتری نیز وجود دارد. GPU پلی استیشن ۵ پرو به طور قطع بر اساس آخرین معماری RDNA 3 کارتهای فعلی AMD Radeon 7000 ساخته شده و این نشاندهنده پیشرفت در معماری نسبت به GPU قدیمی پلی استیشن ۵ مبتنی بر RDNA 2 است. اسناد فاش شده همچنین اشاره میکنند که کنسول جدید Sony دارای ۳۳.۵ ترافلاپس در مقایسه با ۱۰.۲۵ ترافلاپس پلی استیشن ۵ خواهد بود. این موضوع تقریباً به دلیل عملکرد دوگانه FP32 (نقطه شناور) است که جدیدترین GPUها میتوانند پردازش کنند.
حافظه
Sony در بخش حافظه، رم ۱۴ گیگابایتی پلی استیشن ۵ را در مدل پرو به ۱۸ گیگابایت افزایش داده است. این افزایش، پهنای باند، سیستم را تا ۲۸ درصد از ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه به ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه افزایش میدهد و آن را بالاتر از کنسول ایکس باکس سری ایکس و بسیاری از پردازندههای گرافیکی رایانههای شخصی قرار خواهد داد. اگرچه این موضوع تایید نشده، اما برخی منابع اشاره کردهاند که تقریباً ۱ گیگابایت به کل رم مورد استفاده برای بازیها اضافه شده و به طور کلی ۱۳.۵ گیگابایت از رم را در دسترس بازیها قرار میدهد. این برای بزرگترین تقویتها و ویژگیهای جدیدی که پلی استیشن ۵ پرو با پیشرفتهای ردیابی پرتوی خود ارائه میدهد و همچنین رقابت Sony با فناوریهای FSR3 و DLSS حیاتی خواهد بود. فناوری PlayStation Spectral Super Resolution یا به اختصار PSSR، قابلیتی برای ارتقای رزولوشن است و یک سختافزار یادگیری ماشینی محسوب میشود.
فناوری PSSR
به طور خلاصه، پلی استیشن ۵ پرو تقریباً همان عملکرد CPU را در هشت هسته و ۱۶ رشته پردازشی مشابه مدل پایه ارائه میدهد که با حافظه سریعتر همراه شده است تا یک پردازنده گرافیکی ۶۷ درصد قویتر را تغذیه کند. اعداد Sony حاکی از افزایش تقریبی ۴۵ درصدی عملکرد شطرنجی خام (تبدیل اشیای سهبعدی به پیکسل روی صفحه) در مقایسه با مدل استاندارد است.
به زبان ساده، یک بازی با رزولوشون فعلی 1080P تا رزولوشن 4K ارتقا پیدا میکند؛ یا عنوانی که نرخ فریم آن به ۴۲ فریم بر ثانیه محدود شده است، اکنون میتواند به نرخ ۶۰ فریم دست یابد. بزرگترین نقطه قوت پلی استیشن ۵ پرو در فناوری PSSR و سختافزار یادگیری ماشین اختصاصی است که میتواند وضوح تصویر را دو یا سه برابر کند. دقیقاً مانند هستههای Tensor در پردازندههای گرافیکی Nvidia که در آن سیلیکون اختصاصی خروجی رزولوشن پایینتری دارد و آن را از طریق بازسازی یادگیری ماشینی به خروجی 4K ارتقا میدهد. همچنین تمام این پروسهها تنها با هزینه چند میلیثانیه در زمان رندرینگ انجام میشوند.
سیستم یادگیری ماشین مورد بحث نه تنها کیفیت تصویر تمام بازیها را افزایش میدهد و رزولوشن 4K را ممکن میسازد، بلکه مشکل پهنای باند و عملکرد GPU را نیز برطرف خواهد نمود. تمام اینها بدان معنی است که پلی استیشن ۵ پرو خروجی با کیفیتی بهتر از 4K را با عملکرد و هزینه بسیار کمتر به صفحه نمایش شما ارائه خواهد داد. بخش دیگر قسمت گرافیکی به ری تریسینگ اختصاص دارد. بر اساس ثبت اختراع و اسناد داخلی Sony، پردازنده گرافیکی جدید پلی استیشن ۵ پرو عملکرد ری تریسینگ را از طریق سختافزار بهبود یافته تا ۲ برابر و در شرایط خاص حتی میتواند تا ۴ برابر افزایش دهد.
تأثیر پلی استیشن ۵ پرو روی بازیها
با توجه به مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو، این موضوع برای بازیها چه معنایی دارد؟ در واقع بخش اعظم این موضوع به نحوه استفاده توسعهدهندگان از سختافزار و ویژگیهای جدید پلی استیشن ۵ پرو مربوط میشود.
رزولوشن پویا و نرخ فریم آزاد
رزولوشن پویا و نرخ فریم آزاد به صورت رایگان با بهرهگیری از افزایش عملکرد و آخرین SDK که احتمالاً با بهروزرسانی نرمافزار پلی استیشن ۵ قبل از عرضه مدل پرو در دسترس قرار میگیرد، ممکن خواهد شد. این مزیت میتواند در بازیهای فعلی که با نرخ فریم ناهموار اجرا میشوند و از مقیاسبندی وضوح پویا (DRS) برای اجرای سریعتر و روانتر خود در کنسول جدید Sony استفاده میکنند، تاثیرگذار باشد.
بازیهایی مانند Alan Wake 2 که به ترتیب در حالتهای کیفیت و عملکرد برای رسیدن به نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه به چالش کشیده میشوند، اکنون میتوانند بدون اینکه برنامهنویس یک خط کد جدید بنویسد، روی نرخ ثابت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند. حالت VRR بازی Spider-Man 2 که نرخ فریم را در حدود ۷۰ ایجاد میکند، اکنون میتواند به ۱۰۰ فریم بر ثانیه افزایش یابد. این موارد بهبودهایی هستند که بازیکنان میتوانند انتظارشان را داشته باشند.
پچهای بهروزرسانی توسعه
از طریق پچهای بهروزرسانی توسعه، استودیوها میتوانند به بازیهای قدیمیتر (حتی عناوین پلی استیشن ۴) برگردند و برای افزایش کیفیت بصری از طریق PSSR یا حتی با استفاده از افزایش عملکرد سختافزار، بازیها را اصلاح نمایند. اگر از هر دو استفاده کنند، میتواند به این معنی باشد که یک بازی قدیمی را میتوان با کیفیت 4K و نرخ فریم ۶۰ یا حتی بالاتر در صورتی که فضای کافی در دسترس باشد، اجرا کرد. بازیهایی مانند Red Dead Redemption 2 را میتوان به راحتی با یک بهروزرسانی به 4K/60FPS آپدیت نمود و تکیه بازی به فناوری PSSR کیفیت تصویر را بهبود خواهد داد. از سوی دیگر، فضای کافی برای افزایش کیفیت بصری و مطابقت با بالاترین سطوح موجود در نسخه رایانههای شخصی باقی خواهد ماند.
کنسول PSVR 2 نیز با PSSR، افزایش قابلیتهای ری تریسینگ و ارائه عملکرد بهتر از کیفیت فعلی پلی استیشن ۵ در این هدست واقعیت مجازی، میتواند از مزایای فوقالذکر بهرهمند شود. تیم توسعه میتوانند کیفیت و عملکرد تصویر را تا ۱۲۰ فریم و بیش از کیفیت 4K افزایش دهد تا حس غوطهور شدن در یکی از بهترین بازیهای این پلتفرم، یعنی Gran Turismo 7، بهبود یابد.
بازیهای جدید
بهترین نکته در مورد سختافزار تازه، بازیهای جدید است و با پلی استیشن ۵ پرو میتوان شاهد افزایش قابل توجه کیفیت بازیهایی بود که میزان نرخ فریم و یا ری ترسینگ بیشتری را هدف قرار میدهند. این ممکن است همان دلیلی باشد که باعث شده امسال عناوین فرست پارتی جدیدی را نبینیم؛ زیرا پلی استیشن ۵ پرو احتمالاً دستگاهی خواهد بود که از لحاظ بصری بهترین کیفیت آنها را نشان خواهد داد.
همچنین ممکن است عناوین جدیدی را ببینیم که هم روی PC و هم بر روی کنسول با یک حالت گرافیکی عرضه میشوند که یک تصویر 4K بازسازی شده توسط PSSR و جلوههای ردیابی پرتویی را ارائه میدهد که در پلی استیشن ۵ پایه امکانپذیر نیست. یا اینکه جلوههای بصری و پرفورمنس در مجموع افزایش مییابند تا به نسخه PC نزدیکتر شوند. اخیراً اعلام شده که بازیهای Black Myth: Wukong و Star Wars: Outlaws از بهبود RTX بر روی PC پشتیبانی میکنند. برخی یا تعدادی از این بازیها ممکن است روی پلی استیشن ۵ پرو نیز عرضه شوند و همراستایی نزدیکتری با نسخه PC ارائه دهند و دری را برای توسعهدهندگان باز کنند تا در بازیها ری تریسینگ قدرتمندتری اعمال شود. حتی میتوانیم عناوین قدیمیتری مانند Doom ،Quake یا Tomb Raider را به صورت بهبود یافته در پلی استیشن ۵ پرو ببینیم.
تازهسازی میاننسلی در راه است
پلی استیشن ۵ پرو ممکن است هنوز از نظر بازار چندان منطقی نباشد و موفقیت آن حتمی نیست، اما اطلاعات فاش شده نشان میدهند که با راهحلهای سختافزاری و نرمافزاری، سونی میتواند یک کنسول تحولآفرین را برای بازیهای فعلی و آینده عرضه کند. قیمت این کنسول احتمالاً حدود ۵۰۰ دلار خواهد بود و احتمالاً بدون درایو دیسک نوری عرضه خواهد شد. طراحی نهایی و قیمت پلی استیشن ۵ پرو هر چه که باشد میتواند هیجان جدیدی را در بازار بازیهای کنسولی و همچنین جلوههای بصری بهبود یافته ایجاد کند.
اما عرضه پلی استیشن ۵ پرو برای GTA 6 چه معنایی دارد؟ احتمالاً انتظار دنیایی با ری ترسینگ جذاب در حالت 4K را خواهید داشت که حتی بهتر از تریلر رونمایی بازی به نظر میرسد. با این حال، متاسفانه به دلیل محدودیت CPU، بازی مورد انتظار Rockstar Games احتمالاً در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود خواهد شد. درست مثل پلی استیشن ۴ پرو، توسعهدهندگان هنوز هم میتوانند یک SKU را روی مدلهای پایه و پرو پلی استیشن ۵ ارسال کنند و تنها به سختافزار تقویت شده اجازه دهند هرگونه مشکل عملکرد را بهبود ببخشد. گفته میشود پلی استیشن ۵ پرو تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
منبع: IGN
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
شک نکن بیاد ایران ۵۰،۶۰ تومنی آب میخوره
چرا همین کنسول اول نسل نمیدن؟
من نمیدونم الان موضوع صنعت گیم ps5 pro هست؟؟؟ یا گیم هایی
که قرار بیان؟؟؟ یا نسل ۹؟؟؟
چرت ترین و بی هایپ ترین موضوع ها برا من به شخصه همین نسخه های میان نسلی کنسول هاست،حالا اون میخواد XB باشه یا ps🤦♂️🤦♂️🤦♂️
این هم مثل همین کنسول های الانه ولی با ارتقای بیشتر همین!
ببخشید از این به بعد ما کنسولم نمیخریم گیم هارو رو هوا با تنظیمات بهتر اجرا میکنیم
شاید اون آپشنشو داره xD
بابا اینا تمرکزشون رو کلوده. نمیدونستید؟ اینا اینترنت 10G دارند. سخت افزار مال ما بدبخت بیچاره هاست که اینترنت قدرتمندی نداریم
بیچاره روزگار برو فیبر بگیر اگر هم ندارید نهایت تا یک سال بهتون میدن 😂
بعد اومده هیت میده
برو تو کوچتون بازی کن بچه😂
دیگه فیلم هندیش نکن
هنوز 6G نیومده
اگه منظورت سرعت دانلوده شریع ترین سرعت دانلود در ثانیه به ۱۰ گیگ نرسیده حتی تو ژاپن!
داشتم مسخره میکردم😐😐😑مرسی که آگاهم کردی
😂😂😂😂😂😂😂😂
شت من فکر کردم جدی میگی🤦
اره اتفاقا ps5 هم همون ps4عه فقط با ارتفاع بیشتر همین
پول مفت خب
پونصد دلار باشه تو ایران نهایت سی و پنج میشه، من خودم از دبی لوازم خونگی میارم انقدر رقابت زیاده یه نفر بالا بده جنسش رو دستش باد می کنه. فقط اولین و دومین بار لنج گرون میدن چون تازه اومده مخصوص مایه دارهاست، پشتش لنج به لنج وارد میشه قیمت میاد پایین
من یکی که درباره اخبار Ps5 pro و شایعاتی که درباره این کنسول و GTAVI به هم ارتباط میدن خسته شدم.
پلیاستیشن پرو قشنگ شده یه بازاریابی واسه gta جدید فقط موندم قیمتش ممکنه چقد با نسخه پایه متفاوت باشه
یه لیکر گفته که نسخه دیجیتالی ps5 پرو ۵۰۰ دلاره
پفف برو بابا بااون سیستم فقط فققققققط ۵۰۰ دلار غیر ممکنه!
عزیز من نسخه دیجیتالی ps5 عادی ۴۰۰ هست. ۱۰۰ دلار بیشتر منطقیه . نسخه دیسک خور ps5 پرو هم ۶۰۰ دلاره ، همونطور که انتظار میرفت
منم همچین احتمالی میدم.قیمت دیجیتالی چیزی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار
“اما عرضه پلی استیشن ۵ پرو برای GTA 6 چه معنایی دارد؟ احتمالاً انتظار دنیایی با ری ترسینگ جذاب در حالت ۴K را خواهید داشت که حتی بهتر از تریلر رونمایی بازی به نظر میرسد. با این حال، متاسفانه به دلیل محدودیت CPU، بازی مورد انتظار Rockstar Games احتمالاً در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود خواهد شد”.
افشا شده که روی PS5 معمولی شصت فریمه،وای به حال پرو!
کو پول 💸
حداقل راکستار همیشه استانداردهای نسل ها رو رعایت کرده و احتمالا مود ۶۰ فریم اقلا سریز ایکس و پلی استیشن ۵ معمولی هم محتمله حتی به عنوان یه آپشن با رزولوشن ۱۰۸۰ !
اگر اونا ۶۰ نباشن سری اس چی میشه XDD
فرض کن PS5 وSX سی فریم بدن پس سری اس هم باید ۱۵ باشه XDDDD
اونا حتما دارن نگران نباش
جفتشون ( سریز اس و ایکس ) سی فریمه با این تفاوت که مثلا ایکس توکی باشه اس ۱۰۸۰ میشه . گفتم مثلا . هیچی معلوم نیست . تنها چیزی که معلومه اگه قرار بود برا اس زیر سی فریم باشه اصلا براش پورت نمیکردن گیمو
احتمالاً حدود ۵۰۰ دلار خواهد بود و احتمالاً بدون درایو دیسک نوری عرضه خواهد شد
500 دلار که جوک ساله XDD
حتما هم دیسک داره ولی مثل اسلیم دو نسخه هستش ( با دیسک و بدون دیسک) و باز هم مثل اسلیم دیسک با قیمت بیشتر میدن به مردم
ولی اصلا صرفه ی اقتصادی نداره چرا سونی اخر نسل افتاده به تب و تاب نمیدونم
یه مسعله دیگه هم به وجود میاد
قدرت خود کنسول
و PSSR
اگر خود کنسول قدرت داشت PSSR لازم نبود
اگر PSSR قوی بود کنسول جدید نیاز نبود
احتمال اینکه هردو متوسط باشن صفره
پس یجای کار نمی لنگه؟
تحلیل گر نیستم ولی اطلاعات موجود بر ضد هم هستن
واقعا دارم به فکر این میوفتم که این پرو نیست نسل بعده
PSSR هم یک چیزی هست که نسل ۹ و ۱۰ رو متمایز کنه و جنبه استفاده داره ولی بیشتر تبلیغات
مثل quick resume ایکس باکس که مفید بود ولی هم به کنسول فشار میاورد (بلند مدت) هم کسی انچنان لازمش نبود
عین اینکه بگی همه ی بازی ها 4K و ۱۲۰ اجرا میشن (اول نسل اینجوری تبلیغ کردن)
باز این نظر منه
الان اخر نسله؟ خوبی؟ بچه ها خوبن؟ سلام برسون
بله اخر نسله
Ps5 اواسط ۲۰۲۵ میاد هم زمان gta از اون تاخیر بخوره کنشول هم میتونه تاخیر بخوره (البته احتماله)
نسل ایکس باکس هم ۲۰۲۶ تمومه و همزمان با نسل بعد الدر اسکرولز هست
سونی هم یک سال بعدش میاد ۲۰۲۷ شاید هم زودتر بیاد چون عقب بمونه میبازه(همزمان ایکس باکس)
حالا شما خوبی؟😂😂 به خانواده سلام برسون😂
نه به احتمال همون طور که گفتم واسه تبلیغه gta هست
بنظرم کنسول میان نسلی نقطه قوت نسل فعلی و نقطه معضل نسل بعد هست . مثلا xbox one x خیلی نسل ۸ رو بهتر کرد ولی باعث کم فروغی کنسول نسل بعد خودش شد و قابلیت معرفی 4k از کنسول های نسل بعد گرفته شد ولی در این نسل فعلا معضلی برای نسل بعد خودش ایجاد نمی کنه چون این نسل نیاز به تغییر و ارتقا داره و باعث هیجان انگیز تر شدن نسل ۹ میشه
خدایی کل صنعت گیم ول کردید فقط اخبار شده ps5 پرو چجوری gta6 اجرا میکنه
جی تی ایه دیگه توجهارو میاره سمت خودش و همه ازش استفاده میکنند به نفع خودشون کنن حتی برند راکستارم به لطف همین قضیه برند جی تی ای میتونه ۸سال هیچ گیمی نده و درامدشو داشته باشه
بازی با رزولوشون فعلی ۱۰۸۰P تا رزولوشن ۴K ارتقا پیدا میکند؛ یا عنوانی که نرخ فریم آن به ۴۲ فریم بر ثانیه محدود شده است، اکنون میتواند به نرخ ۶۰ فریم دست یابد. بزرگترین نقطه قوت پلی استیشن ۵ پرو در فناوری PSSR و سختافزار یادگیری ماشین اختصاصی است که میتواند وضوح تصویر را دو یا سه برابر کند
👌👌👌👌👌👌👌
نسخه پرو پلیستیشن هیچ منطقی برای وجود نداره برای عرضه جز اینکه سونی میخواد کامل کسانی که پلیستیشن خریدن رو دوباره تحریک کنه پلیستیشن دوباره بخرن این رفتار کثافت گونه فقط از شرکتی مثل سونی بر میاد یعنی تیغ زدن تمام معنای فن های بی عقلش بذار از کارهای زیبای سونی اسم ببرم برای تیغ زدن
.
عرضه پلیستیشن پرو چیزی که سازندگان هم هیچ منطقی پشت عرضه اون نمی بینن
عرضه بی پایان ریمیسترها و ریمیک های مختلف از بازی های ۲ سال قبل تا بازی های نهایت ده سال قبل چیزی که هیچ شرکتی غیر سونی انجام نداده و نمیده
وادار کردن فن ها به خرید پلاس برای انتقال سیو بازی ها که این کثیف ترین نمونه رفتارهای ضد مشتری سونی
قیمت بالای بازی هاش به عنوان نمونه بازی هایی که بین ۵ تا ۸ ساعت و حتی بیشتر رو با قیمت احمقانه ۷۰ دلار عرضه میکنه در حالیکه قیمت بازی ها به نسبت محتوا باید سنجیده بشه
عرضه بی کیفیت لوازم جانبی و دسته های اون سونی برای اینکه فن ها رو وادار به خرید بیشتر لوازم جانبی کنه اون لوازم رو با قیمت بالا و کیفیت پایین عرضه میکنه
اما چیزی که هیچ وقت رخ نخواهد داد اینه که سونی هیچ وقت جز بزرگان نخواهد بود زمانی که مایکروسافت سناتورهای آمریکایی رو زیر نفوذ خودش داره سونی عرضه هیچ چیزی رو نداره صبر کنید و ببینید چطوری مایکروسافت با فشار دولت آمریکا بزرگترین ناشران ژاپنی رو خواهد خرید سونی هیچ وقت حریف مایکروسافت نخواهد شد
اینقدر تفت دادی حتی ریپلای نمیزنن فقط دیسلایک
به نظرم حافظه کمی داره و باید دوباره براش حافظه جانبی خرید الان با این وضع بازی که هرکدوم تقریبا بالایه ۱۰۰ گیگن کلا مگه چندتا بازی میشه ریخت. پول خود کنسولم بماند
اگه واقعی باشه این ارتقای گرافیک فوق العاده است
ولی از cpu انتظار بیشتری داشتم
ولی اگر با فناوری PSSR زیاد تفاوتی با کنسول پایه نداشته باشه پس قطعا خرج کردن سر این کنسول هدر دادن پوله
حتما هم میان دو نسخه دیسکی دیجیتالی میفروشن چند صد دلارم میارن رو قیمت هر دو
که با همون پول میتونی پی سی قوی تر بخری
هر چند فک نکنم این اطلاعات واقعی باشه
چون هر روز یه اطلاعات متفاوت از این کنسول بیرون میاد
اونبارم گفتم برنامه ریزی سونی برای PS6 هست و PS5 pro پیش درآمدی واسه PS6
امیدوارم Bloodborne 2 با PS6 عرضه بشه
سخت افزار باید پیشرفت کنه بعد کنسول ساخته بشه .این همه هزینه کنه و کسی کنسول نخره میشه عاقبت سگا
Gta5 با سیستم خفن مقایسه کن با ps4 pro شهر از دور دیده نمیشه فقط یه هاله پیداست ولی روی pc تمام مشخصات کامل هست .این وعده ۸k و چیزهای دیگه با ۶۰ میلیون تومن فقط خیاله هر کسی هم که میگه نه اول بره روی یه سیستم خفن مقایسه کنه
سلام بی شک کنسول ها بازی آخرش با شکست تلخی موآجه میشوند …. شاید به ظاهر دیده نشه ولی عمیقا شکست میخورند ….گیمر ها رو از دست میدند…. اگر گیمری نباشد کنسولی در کار نیست خصوصا ایران با قیمت نجومی …..مگر اینکه یک جرقه واقعی به بآزی ها بدند و درست و حسابی.. خط دآستانی بآقی نمونده…. دآستان نبآشه بازی جدید نیست ….بآزی نبآشه گیمری نیست ….همه رجوع میکنند به بآزی هآ انلآین و فضآیه ابری ….
به نطر من که بیشتر از ۶۵۰ دلار نمیشه.به احتمالم کل هدف بیشتر بازاریابی gta جدید باشه.اگه هم فکروشو بکنید منطقیه فقط تریلر gta تو چند ساعت یوتیوب رو کلا ترکوند.(منتظر فشار خوردن دختر گیمر تو کامنت ها)
کنجکاوم عملکرد pssr رو درعمل ببینم