نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار

محسن رضوی فر
۱۵:۴۱ ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار

شرکت راکستار (Rockstar) از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۹۸ تا به حال بازی‌های مختلفی را منتشر کرده است که بسیاری از آن‌ها مورد تحسین قرار گرفته‌اند؛ اما این توسعه‌دهنده مشهور چندین پروژه‌ لغو شده را نیز در کارنامه‌ خود دارد.

از زمانی که Rockstar Games به عنوان زیرمجموعه Take-Two Interactive در دسامبر ۱۹۹۸ (آذر ۱۳۷۷) تاسیس شد، این شرکت عناوین تحسین‌شده‌ای را منتشر کرده که مهم‌ترین آن‌ها سری GTA و Red Dead Redemption هستند. با وجود این، سازنده مذکور روی عناوین گوناگونی کار کرده است که یا به طور رسمی لغو شده یا هرگز تکمیل نشده‌اند.

تا سال ۲۰۱۳ بازی‌های متنوعی در میان محصولات Rockstar Games دیده می‌شد و این شرکت بازی‌هایی از مجموعه‌های مختلف مانند Bully ،GTA ،Table Tennis ،Manhunt ،L.A Noire ،Red Dead ،Midnight Club و Max Payne را منتشر کرده بود. با این حال، توسعه‌دهنده مذکور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها روی سری GTA و Red Dead کار کرده و به دیگر IPهای خود توجه‌ای نداشته است. در حالی که استودیوی Remedy روی ساخت بازسازی Max Payne 1 و ۲ کار می‌کند، Rockstar Games تنها بر روی GTA 6 متمرکز خواهد بود. در این مقاله به بررسی آثاری از شرکت Rockstar Games می‌پردازیم که لغو شده‌اند.

Bully 2

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

در طول سال‌های گذشته، توسعه‌دهندگان سابق Rockstar Games از طریق مصاحبه و اشاره در رزومه‌های خود تایید کردند که بازی Bully 2 مقطعی در دست ساخت بوده است. نسخه‌ اول این مجموعه چندین ویژگی جدید را معرفی نمود که موجب می‌شد بازیکنان برای Bully 2 هیجان‌زده باشند. طبق گزارشی که توسط Game Informer منتشر شد، نسخه‌ دوم بازی شامل مکانیزم‌هایی مانند سیستم افتخار بود که نهایتاً در Red Dead Redemption 2 پیاده‌سازی شد و NPC‌ها اقدامات قهرمان داستان، جیمی هاپکینز (Jimmy Hopkins)، را مدت‌ها پس از آن به یاد می‌آورند. همچنین این بازی دارای دنیایی بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌ اول برای کاوش بود.

طبق اطلاعات فاش شده، طرح بازی این‌گونه بود که هر ساختمانی قابل دسترسی باشد و قابلیت‌هایی برای بازی‌های بچه‌گانه مانند کار با تیر و کمان تعبیه شود. متاسفانه کار ساخت Bully 2 بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ متوقف شد. در گزارش‌هایی اشاره شده که توسعه‌دهندگان از این عنوان کنار گذاشته شدند تا بر روی Red Dead Redemption و Max Payne 3 کار کنند. همچنین چندین نفر دیگر در همان زمان اخراج شده یا کنار رفتند.

Agent

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

Agent یک بازی اکشن مخفی‌کاری در دوران جنگ سرد بود که توسط استودیوی Rockstar North مستقر در اسکاتلند ساخته می‌شد. تصاویر مفهومی این اثر نشان دادند که شخصیت قابل بازی در یک محیط برفی و در کنار یک ماشین خراب شده ایستاده است؛ اما به غیر از این مورد و به جز مدت زمانی بخش داستانی، اطلاعات اندکی درباره محصول مود بحث فاش شده است. خلاصه داستان بیان می‌کند که این اثر بازیکنان را به یک ماجراجویی در دنیای ضد جاسوسی و ترورهای سیاسی می‌برد.

بازی Agent در رویداد E3 2009 به عنوان یک اثر انحصاری کنسول PS3 معرفی شد. با این حال، در سال ۲۰۱۸ اعلام گشت که این عنوان لغو شده و از وبسایت Rockstar Games نیز حذف گردید. طبق گزارش IGN، مدیر فنی سابق Rockstar Games در وبلاگی که اکنون حذف شده است، اظهار داشت توسعه‌ Agent آن‌طور که Rockstar Games امیدوار بود، پیشرفت نمی‌کرد. در نهایت این بازی لغو شد تا Rockstar Games تمرکز خود را روی بازی بعدی سری GTA بگذارد. استودیوی Rockstar North تلاش می‌کرد بخش‌هایی از بازی را حذف نماید تا محصول آماده انتشار شود، اما قبل از اینکه به یکی دیگر از تیم‌های Rockstar Games واگذار گردد، یک عامل «حواس‌پرتی» در نظر گرفته شد و توسعه آن متوقف گشت.

بازی دیگری به نام Agent سال‌ها قبل در سال ۲۰۰۳ برای پلی‌ استیشن ۲ و ایکس‌ باکس در حال توسعه بود و Rockstar San Diego روی ساخت آن کار می‌کرد. اطلاعات کمتری در مورد این نسخه در دسترس است؛ زیرا هرگز به طور رسمی توسط Rockstar Games معرفی نشد و تنها چند تصویر و ویدیو از نمونه اولیه بازی موجود است که وجود آن را تایید می‌کند.

Z

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

مدیر فنی سابق Rockstar Games در همان مطلبی که لغو شدن Agent را توضیح می‌داد، درباره یک بازی بقا محور با زامبی‌ها به نام Z در اوایل دهه ۲۰۰۰ صحبت کرد. ظاهراً پس از ساخت GTA: Vice City، استودیوی Rockstar North قصد داشت بازی متفاوتی بسازد که در دنیای GTA نباشد و ایده ساخت یک عنوان زامبی محور را دنبال کرد. این استودیو قصد داشت از کدهای GTA: Vice City استفاده کند تا یک بازی در جزیره‌ای مه‌آلود در اسکاتلند را بسازد.

بازی Z می‌توانست ایده‌های بسیاری را به کار ببرد که در بازی‌های بعدی زامبی‌ محور دیده شده‌اند؛ مانند بازیکنانی که دائماً مورد حمله زامبی‌ها قرار می‌گیرند و به دنبال سوخت برای وسایل نقلیه خود می‌گردند؛ این مکانیک‌ها در بازی‌هایی مانند DayZ و Days Gone وجود داشتند. به گفته مدیر فنی Rockstar Games، پروژه Z کنار گذاشته شد؛ زیرا این ایده بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسید. در نهایت تیم سازنده روی ساخت بازی تحسین شده‌ GTA: San Andreas تمرکز کردند. Rockstar Games بعدها در ژانر ژامبی بسته گسترش‌دهنده Undead Nightmare از بازی Red Dead Redemption را منتشر نمود.

We Are The Mods

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

استودیوی Rockstar Toronto در سال ۲۰۰۵ تصمیمی غافل‌گیرکننده گرفت و یک بازی در سبک Beat’em Up برگرفته از فیلم The Warriors در سال ۱۹۷۹ را منتشر کرد. این عنوان پس از انتشار به دلیل گیم‌پلی جذاب و اقتباسی وفادار از فیلم مورد تحسین قرار گرفت. پس از انتشار بازی، استودیو ساخت دنباله‌ای معنوی به نام We Are The Mods را برنامه‌ریزی کرد که داستان آن در انگلستان دهه ۱۹۶۰ جریان داشت و بر درگیری‌های بین Modها و Rockerها در آن زمان تمرکز می‌کرد و ظاهراً از فیلم‌هایی مانند Quadrophenia الهام گرفته بود.

در گزارشی که توسط مجله CVG منتشر شد، مت کازان (Matt Kazan)، طراح سابق محیط در Rockstar Games، قبلاً در یک پست حذف شده درباره توسعه بازی We Are The Mods صحبت کرده بود. به گفته‌ وی، Rockstar New York از تیم خواسته بود تا بازی را از نسل ششم به نسل هفتم در چرخه توسعه خود منتقل نمایند و Xbox 360 به جای PS2 به عنوان پلتفرم اصلی توسعه تغییر کند. او در این باره گفت:

هیچ دلیل واضحی برای لغو بازی We Are The Mods ارائه نشده است؛ اما کار Rockstar Toronto روی Manhunt 2 ،Bully: Scholarship Edition و Red Dead Redemption ( که Red Dead Revolver 2 نیز نامیده می‌شد)، در آن زمان ممکن بود یکی از عوامل لغو باشد.

Spec Ops

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

استودیوی Rockstar Vancouver در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ روی ساخت عنوانی به نام Spec Ops برای PS2 کار می‌کرد. در گزارش مالی سال ۲۰۰۲ کمپانی Take-Two Interactive مشخص شد که این بازی اثری در سبک شوتر سوم‌شخص به شمار می‌رفت و قرار بود توسط بازی‌های قبلی سری Spec Ops توسط این کمپانی منتشر شود.

جاش هوم، خواننده گروه Queens of the Stone Age، قبلاً در مصاحبه‌ای با MTV تایید کرد که در کنار آلن یوهانس، نوازنده بیس، روی موسیقی متن این بازی کار می‌کند. متاسفانه این محصول به دلایل نامعلومی لغو شد و استودیوی Rockstar Vancouver به جای آن به توسعه Bully روی آورد. بازی بعدی Spec Ops تحت عنوان Spec Ops: The Line که استودیوی آلمانی Yager Development وظیفه توسعه‌ آن را برعهده داشت، تقریبا یک دهه بعد در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

Tony Hawk Skateboarding

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

در همان زمان که استودیوی Neversoft در حال مذاکره با تونی هاوک برای توسعه سری بازی‌های Tony Hawk’s Pro Skater بود، چند شرکت دیگر از جمله Rockstar Games به ساخت این بازی در سبک اسکیت‌بورد ابراز علاقه کردند. طبق گزارش Time Extension، کار یکی از پنج بنیان‌گذار اصلی Rockstar Games به نام جیمی کینگ (Jamie King) این بود که لایسنس‌های بازی‌های ویدیویی مختلف را بر اساس پیشنهادات سم هاوسر (Sam Houser) دریافت کند. این امر منجر به دریافت امتیاز بازی The Warriors شد.

متاسفانه علی‌رغم ملاقات‌های Rockstar Games با تونی هاوک در خصوص ایده‌های اولیه، این مذاکرات سرانجامی در پی نداشت و استودیوی Neversoft توانست امتیاز ساخت بازی را کسب کند. Rockstar Games سپس با شرکت‌های Thrasher و Z-Axis همکاری کرد تا بازی اسکیت خود را بسازد و سرانجام بازی Thrasher Presents Skate and Destroy در سال ۱۹۹۹ برای کنسول PS1 منتشر شد. این عنوان با داشتن فیزیک Ragdoll و پتانسیل شکستن استخوان‌ها بسته به سرعت و نوع برخورد، رویکرد شبیه‌سازی بهتری داشت؛ اما در نهایت پس از عناوین Neversoft به فراموشی سپرده شد.

LA Noire: Bunko And Burglary

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

برندن مک‌نامارا (Brendan McNamara)، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Team Bondi که در سال ۲۰۱۱ تعطیل شد، در مصاحبه‌ای با مجله PSM3 فاش کرد ۱۱ پرونده وجود داشت که از بازی L.A Noire حذف شدند. این پرونده‌ها می‌توانستند کلاهبرداری و دزدی را مورد بررسی قرار دهند و تیم سازنده قبل از حذف شدن آن‌ها به مرحله نوشتن و طراحی نزدیک شده بودند. دیالوگ‌های داخل بازی نیز همچنین به این بخش‌های رها شده از حرفه‌ کول فلپس، شخصیت اصلی، اشاره می‌کنند. استودیوی Team Bondi و شرکت Rockstar Games در نهایت تصمیم گرفتند تا این محتوا را به دلیل محدودیت‌های قرار دادن آن‌ها بر روی دیسک Blu-Ray کنسول PS3 کنار بگذارند. در حالی که بازی L.A Noire در قالب سه DVD برای Xbox 360 عرضه گردید، این عنوان تنها روی یک دیسک Blu-Ray برای PS3 منتشر شد.

بسته‌الحاقی داستانی و تک‌نفره GTA 5

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت rockstar

برای بازی GTA 4 دو بسته‌الحاقی داستانی منتشر شد؛ اما GTA 5 فاقد چنین موردی بود و Rockstar Games در نهایت ترجیح داد به جای آن بر روی انتشار آپدیت‌ها و محتوای GTA Online تمرکز کند. DLC داستانی برای GTA 5 ابتدا در پست حذف شده Rockstar Newswire در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۱۳۹۲) ظاهر شد و قرار بود در سال ۲۰۱۴ همراه با آپدیت Heists برای GTA Online منتشر شود.

عمران سرور (Imran Sarwar)، مدیر طراحی Rockstar Games، طی مصاحبه‌ای با Game Informer در سال ۲۰۱۷ فاش کرد دور شدن از ساخت DLC داستانی برای GTA 5 یک تصمیم آگاهانه نبود. وی در ادامه اظهار داشت که آپدیت‌های GTA Online به بازیکنان این شانس را می‌دهند تا با شخصیت‌های خط داستانی اصلی مانند Lowriders ،Bikers و Heists تعامل برقرار کنند. این عنوان محبوب آنلاین در سال‌های پس از این مصاحبه محتوای داستان محور بیشتری دریافت کرد که در برخی از آن‌ها، شخصیت‌های اصلی GTA 5 مانند مایکل و فرانکلین بازگشته بودند.

عمران سرور مجدداً تایید کرد که Rockstar Games همچنان به داستان‌های تک‌نفره علاقه‌مند است و دوست دارد در آینده محتوای تک‌نفره بیشتری برای بازی‌ها ارائه دهد. در حالی که ممکن است بازیکنان GTA 5 از کمبود این نوع محتوا ناامید شده باشند، اما امیدواریم این نوید خوبی برای GTA 6 باشد. طبق شایعات منتشر شده، ظاهراً این بازی مورد انتظار قرار است محتوای اپیزودیک پس از عرضه دریافت کند.

Metagames人Acker益man人فامیل کوروش کبیر77mohammad73@Ali_pxجاویدم𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥M.MTnimaهالک ایرانی❤GOD OF WAR❤AnimalsDARKSIRENmohamad481HesamAIYohanaboy gamerاقای گربه (از منتظران GTA VI)Arcix™ツ`more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار
نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به پروژه‌های لغو شده شرکت راکستار