بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی

پست گیمفا
۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

بهترین مانیتور های گیمینگ ویژگی های لازم برای یک بازی هیجان انگیز را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین اگر گیمر حرفه ای هستید و می خواهید به صورت حرفه ای بازی کنید، صرفه نظر از اینکه با چه سیستمی بازی می کنید باید به فکر تهیه یک مانیتور با زمان پاسخگویی سریع باشید. اما باتوجه به اینکه هر ساله مدل های جدیدی از مانیتورهای گیمینگ وارد بازار می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ در پیش روی شما قرار می گیرد که ممکن است شما را دچار سردرگمی کند.

یک مانیتور ۴k رده بالا قابلیت پشتیبانی از جدیدترین کنسول بازی و کارت گرافیک های مدرن را دارد که می تواند برای گیمینگ حرفه ای انتخابی ایدئال باشد اما آیا همه کاربران بودجه کافی دارند؟ پس اگر به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ هستید باید قبل از خرید، بودجه و همچنین یک سری موارد مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید تا خرید به صرفه ای داشته باشید.

اندازه مناسب صفحه نمایش مانیتور گیمینگ

اندازه صفحه نمایش اولین موردی است که در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید در نظر داشته باشید. اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر به معنای داشتن فضای قابل استفاده بیشتر روی نمایشگر و در نتیجه تجربه بازی همه جانبه تر است. اما باید در نظر داشته باشید که با بالا رفتن اندازه صفحه نمایش، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند و همچنین باید به اندازه میزکار و فضای خود نیز توجه کنید که با در نظر گرفتن تمامی موارد می توان گفت مانیتور ۲۴ تا ۲۷ اینچ و یا ۳۲ اینچ اندازه ایدئالی است.

بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

چه رزولوشنی برای مانیتور گیمینگ انتخاب کنیم؟

انتخاب رزولوشن به مدل GPU و همچنین بودجه شما بستگی دارد. ۱۰۸۰p رایج ترین رزولوشن در میان گیمرها است و هر چقدر این عدد بیشتر باشد تصویر واضح تر و بهتری خواهید داشت که البته با انتشار بازی های جدید و فناوی های پیشرفته انتظار می رود رزولوشن ۱۴۴۰p و یا ۴K استاندارد واقعی برای گیمرها در نظر گرفته شود.

مانیتور ۱۴۴۰p بالاتر از ۱۰۸۰p است و از ۴K نیز ارزان تر است که با در نظر گرفتن بودجه و همچنین کیفیت تصویر می تواند انتخاب ایدئال برای بهترین مانیتور گیمینگ ارزان باشد. اگر به دنبال یک مانیتور منحنی با رزلوشن ۱۴۴۰ هستید پیشنهاد ما به شما مانیتور شیائومی ۳۴ اینچ منحنی ۱۴۴Hz WQHDمدل Mi 34 است که قیمت مناسبی نیز دارد.

نرخ نوسازی مانیتور گیمینگ

مورد دیگری که در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید در نظر گرفته شود نرخ نوسازی یا Refresh Rate است. نرخ رفرش بر حسب Hz اندازه گیری می شود و هر چقدر عدد آن بیشتر باشد یعنی تصویری صاف تر و بهتر را خواهید داشت. نرخ استاندارد برای مانیتورهای گیمینگ با بازی های معمولی ۶۰ هرتز است اما اگر می خواهید تجربه روان تر و بهتری در بازی ها داشته باشید، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز انتخاب بهترین است.

امروزه مانیتورهایی با نرخ رفرش بالاتر از ۱۴۴ هرتز نیز تولید می شوند که نمایش فوق العاده روانی را ارائه می دهند. اگر بودجه کافی دارید و می خواهید بهترین مانیتور گیمینگ را داشته باشید بهتر است مدلی با نرخ رفرش ۲۴۰ و یا بالاتر را انتخاب کنید که مخصوص گیمرهای حرفه ای است.

بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

زمان پاسخگویی مانیتور گیمینگ باید چقدر باشد؟

Response Time یا زمان پاسخگویی مدت زمانی است که طول می کشد تا یک پیکسل از رنگی به رنگ دیگر تغییر کند. Response Time نیز در نمایش تصویر تاثیرگذار است و اگر زمان پاسخ‌گویی آهسته باشد باعث اختلال در نمایش می شود و تصویر واضحی نخواهید داشت. به طور کلی برد مناسب برای بهترین مانیتور های گیمینگ بین ۱ تا ۴ میلی ثانیه است که ۱ میلی ثانیه ایدئال برای بازی های رقابتی و ۴ میلی ثانیه نیز برای اکثر بازی ها مناسب است.

اما ۸ میلی ثانیه برای بازی های غیر رقابتی و معمولی مناسب است و اگر یک گیمر معمولی هستید و برای سرگرمی بازی می کنید، مانیتوری با زمان پاسخگویی تا ۸ میلی ثانیه نیز می تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

نوع پنل بهترین مانیتور گیمینگ

نوع پنل نیز از دیگر مواردی است که در هنگام انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ باید به آن توجه شود. پنل های IPS, VA و TN رایج ترین نوع پنل هستند و امروزه اکثر مانیتورهای گیمینگ با پنل IPS عرضه می شوند. همچنین بیشتر لپ تاپ های جدید نیز با پنل IPS و مدل های رده بالا با پنل OLED عرضه می شوند که اولد گران تر است و برای خرید لپ تاپ اپن باکس OLED باید بودجه بیشتری نسبت به IPS بپردازید.

اما در مورد مانیتورهای گیمینگ علاوه بر IPS، دو پنل دیگر یعنی VA و TN نیز می تواند انتخابی مناسب برای گیمرها باشد. در اینجا هر سه نوع پنل را بررسی می کنیم و مزایا و معایب آنها را به شما خواهیم گفت تا با توجه به آنها و نوع استفاده خود پنل مناسب را انتخاب کنید.

  • پنل TN : رایج ترین و ارزان ترین نوع پنل برای مانیتور گیمینگ است که زمان پاسخگویی سریعی دارد اما دارای زاویه دید محدود و دقت رنگ پایین است.
  • پنل IPS : این نوع پنل ها با وجود داشتن رنگ مشکی ضعیف‌تر، بهترین کنتراست و رنگ را ارائه می دهند. زمان پاسخگویی پنل های IPS بالا است و برای گیمینگ حرفه ای مناسب هستند اما قیمت بالایی نیز دارند.
  • پنل VA زاویه دید خوبی ارائه می دهد و کنتراست بهتری نسبت به پنل IPS دارد اما زمان پاسخگویی آن متوسط بوده و به عنوان حد میانی بین TN و IPS است.
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

فناوری‌های جانبی در بهترین مانیتور گیمینگ

اگر بخواهید بهترین مانیتور گیمینگ جهان را داشته باشید علاوه بر موارد مذکور باید قابلیت پشتیبانی از جدیدترین فناوری ها را نیز داشته باشد. این یعنی بهترین مانیتور های گیمینگ برای ps5 و مناسب کارت گرافیک های جدید باید از فناوری هایی همچون V-Sync، فناوری همگام سازی فریم انویدیا G-Sync و فناوری همگام سازی فریم AMD یعنی FreeSync پشتیبانی کند. در ادامه چند تا از فناوری های کاربردی برای مانیتورهای گیمینگ را معرفی می کنیم و کاربرد هرکدام را توضیح خواهیم داد.

  • V-Sync : نرخ فریم بازی را با نرخ به‌روزرسانی مانیتور شما همگام‌سازی می‌کند تا به واسطه همگام‌ سازی نرخ فریم GPU شما با حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر، از پارگی صفحه جلوگیری کند.
  • G-Sync : فناوری همگام سازی فریم انویدیا است که با پردازنده های گرافیکی انویدیا کار می کند. فناوری G-Sync به مانیتور اجازه می دهد تا با GPU همگام شود که این کار را با نشان دادن یک فریم جدید به محض اینکه GPU یک فریم را آماده کند، انجام می دهد.
  • FreeSync نیز فناوری همگام‌سازی نرخ تازه‌سازی تصویر با کارت‌های گرافیک AMD است که از تکنیک های مشابه با G-Sync استفاده می کند. تفاوت FreeSync با فناوری همگام سازی انویدیا در این است که FreeSync از همگام سازی تطبیقی DisplayPort استفاده می کند که برای تولید کنندگان مانیتور هزینه ای ندارد.
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

نوع اتصالات در بهترین مانیتور گیمینگ

در بررسی مانیتور گیمینگ نوع اتصالات نیز باید در نظر گرفته شود. معمولا مانیتورهای گیمینگ دارای یک سری پورت های وردی و خروجی هستند که به شما امکان می دهند دیوایس های مختلفی را به آن وصل کنید. برای مثال HDMI رایج ترین نوع اتصال برای خروجی تصویر است و DisplayPort نیز ایدئال برای اتصال به کارت گرافیک های جدید است. USB نیز برای اتصال لوازم جانبی استفاده می شود و معمولا مانیتورهای گیمینگ دارای حداقل یک پورت USB هستند و همچنین برخی مانیتورها نیز با یک Audio port عرضه می شوند.

قیمت بهترین مانیتور گیمینگ

مانیتورهای گیمینگ در انواع مدل در بازار موجود هستند و این یعنی در رنج قیمت های مختلفی می توانید یک مدل مناسب را تهیه کنید. به طور کلی قیمت مانیتورهای گیمنگ از حدود ۸ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان و حتی بالاتر نیز متغیر است که شما می توانید با توجه به بوجه خود مدل مناسب برای خود را تهیه کنید. برندهای مختلفی مانیتور گیمنیگ تولید می کنند از جمله شیائومی که گزینه های مقرون به صرفه ای دارد و برای کسانی که به دنبال بهترین مانیتور های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون هستند انتخابی ایدئال است.

نکات مهم در انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ

در اینجا توضیح دادیم که بهترین مانیتورهای گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشند و همچنین موارد مهمی که در هنگام خرید مانیتور باید در نظر داشته باشید به شما گفتیم. شما می توانید با در نظر گرفتن موارد مذکور بهترین مانیتور گیمینگ ارزان را برای خود تهیه کنید اما قبل از آن لازم است چند نکته را به شما بگوییم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • قبل از خرید، نیازها و سلیقه خود را به طور دقیق مشخص کنید.
  • بودجه خود را تعیین کرده و با توجه به آن مدل مناسب را انتخاب کنید.
  • نظرات کاربران و کارشناسان در مورد مانیتورهای مختلف را در اینترنت مطالعه کنید.
  • به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید.

خرید بهترین مانیتور گیمینگ با قیمت مناسب از آترین کالا

انتخاب مانیتور مناسب گیمینگ با توجه به اینکه تنوع مدل زیادی دارد می تواند چالش بر انگیز باشد. به همین دلیل در این مقاله راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ را ارائه دادیم که به بررسی مهم ترین نکات در هنگام خرید مانیتور گیمینگ پرداخته ایم و شما می توانید با توجه به آنها بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. اگر به دنبال ارزان ترین مانیتور های گیمینگ هستید می توانید با مقایسه مدل های مختلف مانیتور موجود در فروشگاه آترین کالا، بهترین مدل را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب و با کمترین قیمت، تضمین اصالت و سلامت و همچنین گارانتی ۱۸ ماهه از این فروشگاه تهیه کنید.

جاویدمOld fashion GAMER🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉kamyar _Authentic IranianBombsam

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا
بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین مانیتور های گیمینگ برای عاشقان بازی - گیمفا