نقد و بررسی بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake
در این مقالهی نقد و بررسی به بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake پرداخته و خواهیم دید که چطور این اثر جذاب توانسته است پوستهی مدرن خود را در بر بگیرد.
عنوان Brothers: A Tale of Two Sons در سال ۲۰۱۳ پا به پلتفرمهای مختلف گیمینگ گذاشت و توانست به سرعت یک جامعهی گسترده از گیمرها را به خود جذب کرده و آنها را در طی روایت زیبایش با خود همراه کند و از آن پس تقریبا هر کسی که این اثر را تجربه کرده است با خاطرات بسیار خوبی از آن یاد میکند. حال پس از گذشت بیش از یک دهه از عرضهی نسخهی اورجینال شاهد نوسازی این اثر در قالب یک ریمیک هستیم که نه تنها کلیت تجربهی سابق این اثر را به خوبی در خود حفظ میکند بلکه بهبودهای مختلفی نیز در ابعاد مختلفش بوجود آورده است.
دو برادر و یک ماجراجویی پر فراز و نشیب
قبل از هر چیزی باید اشاره کنم که ما با یک Reimagining روبهرو نیستیم که البته مسئلهی بسیار خوبی است چرا که حقیقتا شخصا اعتقاد دارم این اثر به طور کلی نیازی به یک ریمیک نداشت اما حالا که تصمیم به نوسازی این اثر گرفته شده است بسیار خوب است که سازندگان رویکردی همچون بازسازی عنوان Dead Space Remake در قبال این اثر اتخاذ کردند و صرفا به بازسازی فنی، ظاهری و بهبودهای مختلف در قالب Quality of Life به این بازی اکتفا کردند و لزوما تغییرات خاصی در مبحث روایی آن ایجاد نکردهاند از همینرو ما با همان روند روایی کلی اثر اورجینال روبهرو هستیم.
همانطور که از نام بازی مشخص است داستان این بازی حول محور دو برادر میگردد که مادرشان را از دست دادهاند و حالا پدرشان نیز درگیر یک بیماری شدید شده است. بازی از جایی شروع میشود که این دو برادر باید پدرشان را به پزشک برسانند و زمانی که به آن جا میرسند این پزشک به آنها میگوید تنها راه نجات پدرشان یافتن مایعی به نام “Water of Life” یا آب زندگی است، از همین رو این دو برادر در راستای یافتن این مایع پا به مسیری پر فراز و نشیب میگذارند. در طی این مسیر شما در نقش این دو برادر با انسانها و موجودات مختلفی روبهرو خواهید شد که در حالی که اکثر آنها لزوما حضور گسترده یا مهمی در داستان بازی ندارند اما ملاقات با آنها به شدت به پویایی هر چه بیشتر دنیایی که این بازی سعی بر به تصویر کشیدنش دارد کمک میکند.
گاها ممکن است در طول مسیر خود چشمتان به انسانها و یا حتی حیواناتی بخورد که با مسئلهای درگیر و یا نیازمند کمک هستند و بازی در این موقعیتها این اجازه را به شما میدهد که آیا میخواهید خودتان را درگیر این کاراکترها بکنید یا خیر. به عنوان مثال در طی مسیر مردی را خواهید دید که قصد دارد خودش را دار بزند، در اینجا شما میتوانید با بیاعتنایی از او عبور کرده و به راه خود ادامه دهید یا میتوانید به سرعت از مرگ او جلوگیری کنید که البته اگر تصمیم به این کار بگیرید میتوانید برخی فعالیتهای مربوط جزئی اما جالب مربوط به این موقعیت را نیز انجام دهید و حتی یک تروفی نیز بابت آن بدست خواهید آورد.
این بازی همچنین تاکید بسیار زیادی بر داستانسرایی محیط محور دارد و این مسئله در تکتک لحظات و مراحل بازی مشخص است مثلا در همین مثال قبلی پس از نجات دادن مرد با جستوجوی محیط اطراف او جسدی را مشاهده خواهید کرد که احتمالا یکی از عزیزان این مرد بوده و از همین رو میتوانید تا حدود متوجه دلیل این عمل از سوی او شوید. چنین تعاملهایی که شاید در نگاه اول جزئی به نظر برسند شخصا برای من به لطف روایت محیط محور هنرمندانه، موسیقی و بار عاطفی کلی داستان بازی به شدت تاثیرگذار بود و به راستی حس یک روند پویا و چند بعدی را به ماجراجویی این دو برادر تزریق کرده و دائما مرا بیشتر محو خودش میکرد.
حال در نسخهی ریمیک نه تنها ما شاهد وجود تمامی موارد و تعاملهای فرعی و بعضا پنهان بازی هستیم بلکه سازندگان در کنار این موارد برخی محتوای پنهان تازه نیز به بازی افزودهاند که پلیرها میتوانند آنها را یافته بیش از پیش خود را غرق در روند این بازی بیابند. علاوه بر این مسئله این نوسازی در حالی که روند کلی داستان را به همان شکل اثر اورجینال روایت میکند اما ما شاهد بازسازی کاتسینها و بعضا تغییر کلی زاویهی دوربین در آنها هستیم که بیش از پیش چهرهی کاراکترها و احساسات آنها را به تصویر میکشد.
به طور کلی باید گفت این سازندگان این اثر وظیفهشان را در قبال داستان و روایت کلی بازی اورجینال به درستی انجام داده و به جای ایجاد تغییرات بیهوده در یک روایت عالی سعی کردهاند با بهرهگیری از تکنولوژی جدید سختافزارهای تازه با ایجاد تغییرات هدفمند به تاثیرگذاری و بهبود هر چه بیشتر این اثر و داستانسرایی آن کمک کنند.
پازلی به نام برادری
همانطور که احتمالا میدانید عنوان Brothers: A Tale of Two Sons یک تجربهی پازل محور است که در نسخهی اورجینال خود به صورت Coop تکنفره ارائه میشد بدین صورت که شما با یک کنترلر به طور همزمان هر دو برادر را کنترل میکردید و به حل پازلها میپرداختید.
این رویکرد نسبت به بخش تکنفره همچنان پا برجاست و ما همچنان شاهد همان قالب سابق گیمپلی بازی هستیم. شما به عنوان پلیر به صورت همزمان هر دو برادر را کنترل میکنید؛ هر یک از این کاراکترها خصوصیات اختصاصی خود را دارند که به طور مستقیم در تجربهی لحظه به لحظهی این اثر جلوه میکند.
به عنوان مثال برادر بزرگتر قدرتمندتر است و از همین رو میتواند کارهای سنگینتری انجام دهد در حالی که برادر کوچکتر از لحاظ جسمی ضعیفتر است اما به دلیل جثهی کوچکش میتواند از برخی مکانهایی عبور کند که برادرش نمیتواند. همچنین برادر کوچکتر در راستای مسائل داستانی ترس بسیار زیادی از آب و شنا کردن دارد و در این زمینه نیز به طور کلی به برادر بزرگترش تکیه میکند که به نظر من به نحوی بسیار زیبا در گیمپلی بازی به تصویر کشیده شده است.
این تنها بخشی از روند تکیهی این دو برادر بر یکدیگر در طی گیمپلی بازی است چرا که هر یک از پازلهای بازی به شکل خلاقانهای از این مسئله بهره میگیرد.
در نسخهی ریمیک درحالی که همچنان ساختار سابق گیمپلی بازی پابرجاست اما با بهبود قابل توجهی در انیمیشنها و روانتر شدن و یا حتی تغییر کامل آنها روبهرو هستیم چرا که سازندگان برخی از انیمیشنهای کاراکترها را به کلی از نو بازسازی کردهاند تا همخوانی بهتری با کنترلهای مدرن و میزان بازدهی آنها داشته باشند. در همین راستا در حالت تکنفره کنترلهای بازی بازخورد بسیار بهتری نسبت به دستورهای ورودی نشان میدهند که بهبود بسیار مناسبی به شمار میآید.
بهبود نسبی دیگری که در این بخش شاهدش هستیم در زمینهی هوش مصنوعی باسهای بازی است که در حالی که لزوما بازی را «بسیار چالشبرانگیز» نمیکند اما روند این درگیریها را تا حد زیادی پویاتر میکند.
اما یکی از بزرگترین محتوایی که این ریمیک به بازی اورجینال تعمیم میدهد یک مود اختصاصی Coop برای تمامی پلتفرمها است! Brothers در سال ۲۰۱۳ با مود Coop عرضه نشد و از همان روز اول بسیاری از مخاطبان از این مسئله شاکی بودند که چرا چنین اثر فوقالعادهای که حتی در حالت تکنفره هم تاکید بسیاری بر همکاری دارد فاقد این مود است از همین رو در پورت Nintendo Switch این اثر این مود به بازی اضافه شد و اینطور که به نظر میرسد بازخورد مثبتی از این مود دریافت شده است و حالا در نسخهی ریمیک شاهد یک مود Coop هستیم.
لازم به ذکر است که این مود Local یا محلی محسوب میشود و امکان تجربهی آنلاین وجود ندارد اما این مسئله برای اثری همچون Brothers کاملا قابل قبول است چرا که این بازی تجربهای را ارائه میدهد که به راستی نیازمند آن است شما و عزیزانتان در کنار یکدیگر آن را تجربه کرده و غرق آن شوید.
اما در حالی که این اثر در مبحث گیمپلی به طور کلی یک تجربهی بسیار منسجم را ارائه میدهد اما شخصا در طی تجربهام به چندین باگ برخوردم که یکی از آنها پس از شکست دادن یک باس اتفاق افتاد و مرا مجبور کرد به کلی Checkpoint پیشین خودم را ریلود کنم که از قضا مرا به پیش از رویارویی با باس بازمیگرداند و تا حد زیادی آزار دهنده بود. علاوه بر این مسئله با وجود آن که از این مسئله خوشحالم که روایت کلی بازی پایبند به اثر اورجینال است اما در مبحث گیمپلی این بازسازی قطعا پتانسیل زیادی برای گسترش پازلهای خود داشت و بد نبود اگر در این بخش شاهد گسترشهای بیشتر، افزودن چند پازل چالشبرانگیز و بهرهگیری کامل از این پتانسیل بودیم.
نگاه به دنیایی عظیم از لنزی کوچک
این اثر درست همچون هر نوسازی این چنینی دیگری بیشترین تحولات را در بعد ظاهری و گرافیک خود تجربه کرده است؛ مدل کاراکترهای بازی به کلی بازسازی شده است و در همین راستا شاهد بازسازی چهرههای آنها هستیم که البته مشهودترین تغییرات همانطور که انتظار میرود در چهرهی دو شخصیت اصلی بازی به چشم میخورد. گرافیک بصری بازی به کلی دستخوش تغییرات گسترده شده است و در همین راستا شاهد طراحی محیط بسیار پر جزئیاتتر و عمیقتر هستیم که پویایی بسیار بالایی را به نمایش میگذارند.
نورپردازی بازی نیز بهبودهای زیادی دریافت کرده است و حالا آرت استایل کلی این اثر در عین فانتزی بودن تا حدی المانهای واقعگرایانهای نیز به خود جذب کرده که البته در این ریمیک دستخوش تغییرات زیادی شده و تا حدی رویکرد هنری کاملا متفاوتی را پیش گرفته است و این مسئله تا حدی آن حس تمایز و به اصطلاح Charm نسخهی اورجینال را کم رنگ کرده است.
اما با این وجود حالا با کاراکترهایی بسیار زندهتر روبهرو هستیم که به لطف انیمیشنهای نوسازی شده بیش از پیش میتوانند احساسات خود را بروز دهند و همین مسئله به طور مستقیم بر تاثیرگذاری کلی تجربهی این اثر کمک شایانی میکند.
از مسائل ظاهری که گذر کنیم به مبحث موسیقی متن و ساندترک این اثر میرسیم که از همان ابتدا مکمل اصلی روند روایی بازی محسوب میشد و حالا در این ریمیک به کلی از نو و به صورت زنده ضبط شده است و حتی برای این کار سازندگان از یک گروه نوازنده کامل بهره گرفتهاند و از همین رو ساندترک این اثر بهتر از همیشه در این بازسازی مو بر تنتان سیخ میکند! به لطف این اجرای این ساندترک توسط یک گروه موسیقی به صورت زنده میزان تاثیرگذاری آن نیز چندین برابر شده است و به خوبی در نقاطی از بازی حس و حالی حماسی را به پلیر القا میکند.
Brothers: A Tale of Two Sons Remake
Brothers: A Tale of Two Sons Remake یک پروسهی نوسازی مناسب را در قالب اورجینال این اثر پیادهسازی میکند و بهبودهای گرافیکی و فنی گسترده در کنار اضافه شدن مود Local Coop به این بازی و همچنین ضبط مجدد ساندترک این اثر به صورت زنده با بهرهگیری از یک گروه موسیقی همگی باعث میشوند اثری که حتی تا همین امروز در همان قالب اورجینال خود یک تجربهی پازل محور فوقالعاده را ارائه میداد حالا بتواند با بهرهگیری از سختافزارهای امروزی مجددا آن ماجراجویی فراموش نشدنی خودش را با رنگ و لعابی تازه روایت کند. با این وجود نمیتوان منکر آن شد که پتانسیل زیادی برای گسترش در زمینهی پازلها وجود داشت اما در نهایت میتوان گفت این بازسازی فرصتی کاملا تازه را برای این بازی بوجود میآورد تا بتواند با جامعهای کاملا تازه از گیمرها ارتباط برقرار کرده و آنها را در خود غرق کند و این در حالی است که طرفداران سابق همچنان میتوانند اثری را که سالیان سال پیش در آن غوطهور شدند را با حس و حال تازهای تجربه کنند.
نکات مثبت:
- داستانسرایی عالی و بهبودهای مختلف در آن به لطف پیشرفتهای فنی
- بهبود میزان بازدهی کنترلها در حالت تکنفره
- بازسازی مدل و انیمیشنهای کاراکترها
- نورپردازی بسیار خوب
- بازسازی محیطهای بازی و پویایی و عمق بیشتر آنها
- ساندترک گوشنواز
- اضافه شدن بخش Local Coop
- افزوده شدن موقعیتهای تعاملی مخفی تازه در کنار موارد اورجینال
نکات منفی:
- باگهای آزار دهندهای که بعضا ممکن است به کلی تجربهی بازی را مختل کنند
- این ریمیک از پتانسیل خود در راستای گسترش پازلها چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ میزان چالش بهره کافی نمیبرد
- تغییر رویکرد هنری این اثر میتواند برای برخی از طرفداران سابق ناخوشآیند باشد
۸.۹
این بازی روی پلتفرم PS5 و بر اساس کد ارسالی ناشر (505Games) تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
من ریمیکشو بازی نکردم اما خودشو بازی کردم
گیم پلی خلاقانه داره داستانش در عین ساده بودن واقعا شاهکاره موسیقیش هم بینظیر هست
ممنون
چرا ممنون؟
فک کنم چون از بازی مورد علاقه ش تعریف کرد
بخاطر تعریف از بازی .
گیم پلیش تنها عنوانه این سبکیه
بایونتا اوریجینز
💙💚دوستان یازی کنید تا من تیک آبی بگیرم🙏🏻💚💚💚
خوبه نمره خوبی گرفته
(اما یکی از بزرگترین محتوایی که این ریمیک به بازی اورجینال تعمیم میدهد یک مود اختصاصی Coop برای تمامی پلتفرمها است)
ارزش خرید مقدار زیادی افزایش یافت :)
🔶 یادش بخیر Brothers: A Tale of Two Sons اولین بازی جوزف فارس بود موسیقیش فوق العاده بود حتما آلبومش رو دانلود کنید تنها اشکال بزرگش همین نداشتن مود Coop بود که به نظر میاد تو نسخه ریمیکش اضافه شده به هرحال هرکسی نسخه اورجینالش رو تجربه نکرده میتونه نسخه ریمیکش رو تجربه کنه، A Way Out و It Takes Two هم که اثرای بعدی جوزف فارس هستن که واجب التجربه هستن
داداش ی سوال: اندینگ بازی چقد رو اثر داشت؟
من صادقانه میگم، اگه صحنه ای تو ی بازی خیلی دیگه احساسی باشه یکی دو قطره اشک میریزه از چشام و ناراحت میشم.
ولی اندینگ ۳ تا بازی بودن ک اونقدر روم تاثیر گذاشتن، ک نتونستم خودمو کنترل کنم و واقعا گریه کردم، شاید مسخره بنظر بیاد ولی سر و صورتم سر اندینگ این ۳ تا بازی خیس اشک شد:
اندینگ همین بازی
اندینگ متال گیر سالید ۳
اندینگ متال گیر سالید ۴
این پایانارو هیچوقت، هیچوقت فراموش نمیکنم….
دمدم گرم
🔶 (𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝): هشدار اسپویل 🔴
🔸 والا ابولفضل جان من بیش از اندازه آدم احساسی هستم یعنی با کوچکترین صحنه ای که غمگین باشه و منو تحت تاثیر قرار بده اشک میریزم دیگه خودت حسابش رو بکن که اندینگ این بازی چقدر روم تاثیر گذاشت، نه مسخره به نظر نمیاد اتفاقا این ثابت میکنه دلت از سنگ نیست و درکو احساساتت بالاست
🔸 والا راجع به اندینگ بازی های دیگه سر The Last of Us 2، A Way Out، I Am Alive، The Walking Dead Season 1، Resident Evil Village، Shadow of the Colossus، Deadlight و… اشک ریختم فعلا همینا رو حضور ذهن داشتم خیلی بازی ها هستن که فقط اندینگ یا استارتشون گریه آدم رو در نمیاره بلکه بخش های داخل خود بازی هم اینکارو میکنه مثل همینا که نام بردم و چندتای دیگه
منم آخرِ A way out واقعا به گریه افتاده بودم دست خودمم نبود
عه، نمیدونستم آدم احساسی ای هستی😄 خداحفظت کنه🙏
اندینگ لست ۲ و شدو آف د کلوسوس واقعا ناراحتم کردن تا ی مدت نمیتونستم بازی ای تجربه کنم…
اسپویل: وقتی هم ک آگرو از بالا افتاد پایین واقعا حس غم عجیبی داشتم، وفادار ترین حیوونی بود ک تو ویدیو گیم دیدم.
و همچتین وقتی آخر بازی دیدم زندش انگار دنیارو بهم دادن. خیلی خوشحال شدم.
🔶 (𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝): زنده باشی همچنین ❤️
🔸دقیقا یک سری بازی ها انقدر سنگینن حالا چه اتمسفرشون و چه داستانشون وقتی تمومشون میکنی تا یک مدت دستو دلت به هیچ بازیه دیگه ای نمیره و کامل ذهنتو درگیر کرده یعنی بازی های دیگه برات شوخی محسوب میشن مثلا زمانی که من لست دو رو تموم کردم شاید باور نکنی قشنگ حساب کردم تا یک ماه هیچ بازیه دیگه ای نمیتونستم برم یعنی پنج دقیقه بازی میکردم خارج میشدم یعنی اون گیم پلی اون داستان اون موسیقی اون گرافیک کاری با من کرده بود که هر بازی ای پلی میدادم با اون مقایسه میکردم و میگفتم اینا در مقابل لست شوخین
🔸اصلا کلافه شده بودم انگار مریضیه روحیه گرفته بودم گفتم بزار یک مدت سمت کنسول نرم تا بگذره تاثیرش تو ذهنم کمتر بشه که واقعا هم شد شاید خیلیا بگن دارم اغراق میکنم یا شاید چون بازی مال سونیه دارم بی خودی تعریف میکنم ولی حقیقتا اینطوری نیست من چون خیلی غرق بازی میشم و به تک تک جزییاتش اهمیت میدم واسه همین میزان تاثیری که بازی روم میزاره بیشتر از یک آدمیه که مثلا یک بازی رو فقط محض سرگرمی انجام میده
🔸در مورد شدو آف د کلوسوس هم دقیقا من که شوک شدم اول فکرنمیکردم همچین اتفاقی بیوفته بعد که دیدم سالمه انگار دنیا رو بهم دادن D:
من بیشتر داستان بازی روم تاثیر میذارهو تا ی مدت از ذهنم بیرون نمیره واس همین دیگه نمیتونم بازی ای رو تجربه کنم.
مثلا همین بازی. وقتی تمومش کردم تا دو هفته نمیتونستم از ذهنم بیرونش کنم. چون هم واقعا ناراحت شدم هم یکی از سخت ترین کارایی ک تو ویدیو گیم انجام داده بودم رو تو این بازی انجام دادم یعنی(اسپویل) خاک کردن نایا. واقعا سخت بود.
من کلا خیلی گریه نمیکنم (دلیل نمیشه ادم بی احساسی باشم) ولی سر The Walking Dead Season 1 واقعا گریم گرفت
اگه دوتا شرکت باشن که دلم برای قدیماشون تنگ میشه یکی valve و یکی هم همین telltale عه
برا من فصل اول walking dead telltale بود حتی با اینکه از قبل کل گیمو میدونستم
واقا متال گیرو تا اخر تموم کردی؟
آره، بعضی نسخه هاشو چندین بار بازی کردم، مث نسخه ۳ ک ۹ بار بازیش کردم. واس چی مگه؟
بگم پشمام یا چه جلب؟من نتونستم ده درصد بازیو برم همش شبیه همه مراحلش تغریبا و یه جاهایی نمیدونم ماموریت چیه هی میچرخم دور خوردم.البته زبانت خوب باشه بازی رو رون اجرا میکنی.مثلا الان والهالا نمیدونن چطچری ردش کنم یه جایی گیر کردم نوشته نیو هوم نه علامتی نه ماموریتی هذچی میچرخم هیچی
با اینکه بیشترین بغزی که برای یه بازی داشتم همین بود ولی بیشترین ناراحتی آخر مکس پین ۲ بود
واقعا حیف که مونا نیست تا این حرف هامو بشنوه
عالی شده👌
دوستان pacific drive ارزش خرید داره یا نه؟ ای کاش نقدش کنید عزیزان گیمفایی
کرکه دیگه بگیر بازیش قشنگه
رفیق جان کنسول دارم و متاسفانه سیستم ندارم
نسخه اورجینال پلی دادم خیلی قشنگ بعضی جاهاش منو احساسی میکنه 😔
اینو حتما باید دونفره یا کواپ بازی کنی یا نه؟
ن ی نفره هم میتونی بازی کنی ولی خودت باید دو تا برادر رو کنترل کنی
پس اوکیه فکر کردم عین A way out باید دونفری پلی کنی.
کلا یکنفرست یا دونفره هم میشه پلی کرد؟
هر دوتاش میشه
خسته نباشید 🌷
بازی فوقالعاده دلچسبی مخصوصا برای بازی با خانواده خیلی حال میده
شک داشتم ریمیکش خوب بشه اما الان عالی شده ، حتما برای عید میخرمش .
سلام
یه نکته در مورد اخراج کارکنان بعضی از شرکتا تو صنعت گیم میخوام بگم چون جدیدا اخراجیا زیاد شده آخریشم که سونی بود
قطعا یه اتفاق مهمی تو راهه که همشون داره اینکار انجام میدن یه اتفاق جهانی یا حداقل اتفاقی که این صنعت هدف قرار داده
اخراج کردن واسشون شده آب خوردن
بعدا هممون اون اتفاق میبینیم
قطعا ماها هم تاثیرش میبینیم
عالی
یکی از بهترین بازیای عمرمه. پایانش سوپر احساسی بود
ولی بنظرم ریمیکش غیرضروری بود
بازی جالبیه ارزش تجربه کردن رو داره.
پلتفرم بازیش چیه؟
🔶 (مهبد بزرگی): PS5/Xbox Series X & S/PC
نمی دونم مثل نسخه ی اریجینال باشه یا نه، اگه اونطور باشه آدم خیلی کیف می کنه و اشک هم می ریزه!
بعد از مدت ها یه بازی کو آپ
امیدوارم بتونه موفقیت کسب کنه
بازی فوق العاده خوب. اگه منظورتون از Local Coop اینه که روی یه سیستم دو نفر بتونن بازی کنن که همون نسخه اوریجینالش هم داشت و چیزی اضافه نشده.
کاش بیشتر از این بازیا بسازن
کی ریمیکش اومد ؟
واقعا بازی بی نظیر یعنی واقعا بدون صحبت کردن یک عالمه معنا و حرف رو منتقل می کردن
اسپویل
آخرش که برادرش مرد کم مونده بود گریه کنم واقعا جالب و متفاوت بود ضمن اینکه نسخه ی پی سی ش رو با دسته نمی شد دونفره رفت من و یه نفر دیگه با کیبورد دو نفره رفتیم واقعا به یاد موندنی بود