گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا

گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد

نوید رزاقی
۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا

یوتیوبر، Nate the Hate، در جدیدترین ویدیوی خود به همراه جان لینمن (John Linneman) از رسانه معتبر دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، درباره اینکه طرفداران چه انتظاری می‌توانند از کنسول آینده نینتندو داشته باشند، به مباحثه پرداختند.

Nate the Hate معتقد است که سال پیش رو برای عرضه عناوین نینتندو سوییچ کندتر از سال‌های گذشته خواهد بود؛ چرا که نینتندو خود را برای کنسول بعدی و بازی‌های زمان عرضه‌اش آماده می‌کند. با این وجود، همچنان از طریق رویدادهای نینتندو دایرکت (Nintendo Direct) یا طرق مشابه آن، اطلاعیه‌هایی از عناوین در دست ساخت برای کنسول فعلی نینتندو وجود خواهد داشت.

Nate the Hate همچنین یک بازه بین‌نسلی را برای نینتندو در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده و ادعا می‌کند که Luigi’s Mansion 2 HD یا Paper Mario TTYD Remake پایانی بر عرضه بازی‌ها برای سوییچ محسوب نخواهند شد. در ادامه، او انتظار دارد که اولین رویداد نینتندو دایرکت امسال یک Partner Direct محسوب شود و نینتندو، محتوای ترد پارتی را بر عناوین فرست‌ پارتی ترجیح دهد. در همین حال، جان لینمن برای سوییچ ۲ یک تیزر ویدیویی غافلگیرکننده و شبیه به رونمایی اولیه از نینتندو سوییچ را پیش‌بینی می‌کند.

پیش از این، Nate the Hate به رخ دادن اتفاقاتی در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) اشاره کرده بود و اکنون با استناد به جلسات نینتندو با توسعه دهندگان GDC، معرفی سوییچ ۲ را در این ماه محتمل می‌داند. او معتقد است که سوییچ ۲ طی مراسم نینتندو دایرکت ژوئن امسال (خرداد ۱۴۰۳) حاضر خواهد بود و همچنین پیش‌نمایش‌هایی از آن توسط رسانه‌های خبری منتشر خواهد شد؛ همچنین احتمالاً فناوری‌ها و تکنولوژی به کار رفته در ساخت کنسول جدید نینتندو، در رویدادهای آینده، نظیر TGS، به نمایش در خواهند آمد.

جان لینمن پیش‌بینی می‌کند در صورتی که سوییچ ۲ در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) عرضه شود، از نوامبر تا مارس سال آینده (آبان تا اسفند ۱۴۰۳) این کنسول فروش قابل توجه‌ای را تجربه خواهد کرد. جان با اشاره به شایعات پیرامون سوییچ پرو، معتقد است که سر و صدای زیاد و بی‌اساسی در رابطه با آن وجود دارد؛ اما به نظر او قطعاً نینتندو برای اطمینان از عرضه‌ای موفقیت‌آمیز، رویه‌ی خود را تغییر خواهد داد. او اطمینان می‌دهد که اگر سوییچ ۲ عملکرد مناسبی داشته باشد، بی‌شک موفقیت نسخه قبلی خود را تکرار خواهد نمود.

گزارش جزئیات جدیدی از کنسول جدید نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد

جان پیش‌بینی می‌کند که سوییچ ۲ بزرگ‌تر از سوییچ اورجینال خواهد بود، مسئله‌ای که با شایعات مربوط به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر این کنسول که حاکی از تراشه‌ای بزرگ‌تر است، همخوانی دارد. عمر باتری یکی از نگرانی‌های جان بوده که بیشتر به انتقال درست تکنولوژی به کار گرفته شده در ورژن دموی کنسول مربوط می‌شود. Nate the Hate اذعان دارد که ممکن است سوییچ ۲ فاقد کنترلرهای جداشونده باشد و احتمالا ساختار آن مشابه کنسول دستی ROG Ally خواهد بود. جان لینمن نیز با اشاره به موفقیت نسبتاً محدود و مشکلات این کنترلرها، با اتخاذ چنین تصمیمی از سوی نینتندو موافق است.

هم Nate the Hate و هم جان لینمن انتظار قابلیت Backward Compatibility را در کنسول آینده نینتندو دارند؛ اما نگرانی خود را در مورد وضعیت eShop و بازسازی احتمالی آن ابراز می‌کنند. آن‌ها نسبت به بهبود عملکرد قابل توجه بازی‌های Backward Compatible مشکوک هستند و در بهترین حالت، پیشرفت‌هایی جزئی را پیش‌بینی می‌کنند. در نهایت، Nate the Hate انتظار دارد که توسعه‌دهندگان به جای ارائه پچ‌ برای بازی‌هایشان روی کنسول جدید نینتندو، بازی‌ها را از نو و به عنوان یک بروزرسانی برای نسل جدید عرضه کنند.


نظر شما در این باره چیست؟

بهنامA0seyed0Aیه گیمر سادهNOCT FOR GAMEFAگیمرِ روان شناسv-alkalinemarioDanielمحمدامین حیدریHbk291A.OffPop_Star

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگه ایکس باکس از رقابت کنار بکشه ، باید نینتندو خودش رو جدی تر بگیره وگرنه اگه پلی استیشن تنهایی بمونه ، بدون رقیب ، ضعیف میشه

    NimaMr abdA.Offامیر پورحسینیMahdi SamTomMadcapKevToxic life
    • با موفقیت بزرگی که سوییچ به دست آورد در اصل سونیه که باید خودشو جدی تر بگیره.
      موفقیت Wii باعث شد ناشرای ترد پارتی یه سری بازیاشونو برای Wii U پورت کنن. کاری که قبلا خیلی کمتر انجام میدادن.
      تو نسل اخیر اینقدر سوییچ خوب عمل کرد که همون وسط نسل حتی امثال ویچر و دووم واسه سوییچ پورت شدن. نسل بعدی نینتندو حمایت حداکثری ناشرای ترد پارتی رو با خودش داره. حتی امثال کالاف براش میان!
      بازیای فرست پارتیشونم که همه می دونیم چه خبره. با این اوصاف به نظرم پلی استیشن رقیب خیلی بزرگتر و قدرتمندتری پیدا می کنه نسبت به قبل.

      Toxic lifeA0seyed0AmarioMahdi SamA.Offیه گیمر ساده
    • Mahdi Sam گفت:

      نینتندو دقیقا چجوری باید خودش رو جدی تر بگیره؟ نسل ۷ که با اختلاف برد، نسل ۸ اگه جزو نسل حسابش کنیم برنده نسل بوده، اگه جزو نسل حسابش نکنیم هم باز یکی از پرفروش‌ترین کنسول های تاریخ بوده

      A0seyed0AmarioNightwolfA.Off
      • سیاستی که نینتندو با سوئیچ گرفته کلا با سونی و مایکروسافت فرق داره ولی با کنار رفتن ایکس باکس ، پلی استیشن بی رقیب میمونه که این به رقابت آسیب میزنه و انتخاب ها هم محدود میشه ولی اگه نینتندو سیاستشو عوض کنه ، رقابت جذابتر میشه هرچند بعید میدونم

        Toxic lifeامیر پورحسینی
    • Perfect گفت:

      نینتندو دو نسل قبل رو برنده شده

  • A.Off گفت:

    “ممکن است سوییچ ۲ فاقد کنترلرهای جداشونده باشد”

    کاشکی اینطوری نباشه بنظرم یکی از جذابیت ها سوییچ به همین دسته هاش بود و جوی کان ها سوییچ خلاقانه و کاربردی بودن و هنوز پتانسیل داشتن و با یکم تغییر می تونستن بهتر بشن

    Toxic lifeMatin BarkatLove GameMahdi Samیه گیمر سادهMonkey D. TripProfessor genkiNOCT FOR GAMEFAامیر پورحسینیv-alkalinemore
    • 🔶 (A.Off): دقیقا همین جوی کان های جدا شونده بود که سوییچ رو منحصر به فرد میکرد منم امیدوارم تو سوییچ ۲ اینطور نباشه

      marioA.OffMonkey D. Trip
    • در مورد جوی کان منم چند بار از جاهای مختلف اینو شنیدم که ممکنه جدا شونده نباشن. اما همشون به تجربه شخصیشون رفرنس میدادن و میگفتن که چیز زیاد به درد بخوری نیست. در حالی که بازی های خیلی مهمی مثل سوییچ اسپورتس کلا به خاطر جوی کان جدا شونده ساخته شدن و بخش بزرگی از تجربه کوآپ بازیا هم به همین جدا شدن جوی کان ها وابستست. بماند که این جدا شدن جوی کان اصلا یه وجه تمایز بزرگیه بین سوییچ و بقیه. حالا سوال اینه که آیا نیتندو میاد همچین چیزی رو کنار بذاره؟ من که میگم عمرا.

      marioامیر پورحسینیMahdi SamA.OffProfessor genki
      • A.Off گفت:

        کاملا درست گفتی
        وقتی داریم راجب جذابیت های سوییچ حرف می زنیم جوی کان های سوییچ بخش جدا ناپذیری از تجربه استفاده از سوییچه
        خیلی از محبوبیت بازی های نینتندو بخاطر وجود جوی کان ها و نحوه استفاده از جوی کان ها بود مثلا الان ماریو کارت ۸ که این‌قدر فروخته جذابیتش اینکه برای بازی دونفره شما نیاز نیست دسته جدا بخرین یا همیشه همراهتون یه دسته اضافه داشته باشید هر جوی کان حکم یه دسته کامل رو داره و این دسته ها به بهترین شکل از کنترول حرکتی توی این بازی استفاده کردن. خودت هم گفتی که خیلی از بازی فقط بخاطر وجود جوی کان ها ساخته میشن مثل سوییچ اسپورت، ماریو های اسپورت، ماریو پارتی، Ring Fit Adventure و خیلی بازی های دیگه… کلی بازی انحصاری نینتندو و مولتی پلتفرم توی سوییچ از قابلیت کوآپ جوی کان ها استفاده میکنن و مثال های خیلی زیادی وجود داره که اینا همه بخش از تجربه استفاده از سوییچه و فقط یه تجربه سلیقه ای و شخصی نیست . جوی کان ها خیلی برای موفقیت سوییچ مهم بودن و همونطور که گفتی وجه تمایز سوییچ با بقیه کنسول ها هستن نینتندو نباید بیخیال برگ برندش بشه و اگه نینتندو قصد داشته باشه بکوارد برای کنسول بعدیش بزاره حتما باید جوی کان وجود داشته باشه

        جوی کان ها پر از پتانسیل هستن من بعید میدونم نینتندو بخیال جوی کان ها بشه

        امیر پورحسینی
  • Hbk291 گفت:

    ولی یکم عجیبه این پیشرفت کنسولای دستی
    ممکنه نسل بعدیه گیمینگ باشن

    marioMadcapKev
  • به نظر من استراتژی ریمسترسازی به جای قابلیت بکوارد این دفعه دیگه نباید جواب بده و مردم تحریم کنن ،
    والا ! تا یه بار درس عبرت بگیرن حالا اون Wii U شکست خورد شاهکارهاش رو ریمستر کردن که نمیشه خیلی به این کار ایراد گرفت و این نسل دیگه نه !

    امیر پورحسینیMahdi Samیه گیمر سادهmarioMeafana
    • A.Off گفت:

      ریمستر کردن بازی های wiiu خوب بود چون آدم های خیلی کمی بودن که بازی برای این کنسول بخرن چون wiiu کلا ۱۲ میلیون فروخت و با این حساب هیچ بازی روش نفروخت نینتندو هم هیچ ایرادی نداشت بازی های wiiu رو ریمستر کنه و بیاره روی سوییچ ولی همون طور که خودت گفتی این اتفاق نباید برای کنسول بعدی اتفاق بی افته باید بکوارد بزارن اگه هم خواستن بازی های سوییچ رو ریمستر کنن به کسای که نسخه سوییچ همون بازی رو دارن اجازه داده بشه بتونن با یه پول کمی نسخه اصلی بازیشون رو ارتقا بدن. همون کاری که سونی برای ریمستر لست ۲ انجام میده خود ریمستر رو جدا با قیمت کامل میفروشه اگه کسی هم نسخه عادی لست ۲ رو داره می تونه با ۱۰ دلار به نسخه ریمستر ارتقا پیدا کنه

      Mahdi SamToxic lifeمحمد نیک حالت جهرمی
    • Mahdi Sam گفت:

      سونی و کپکام همین الان دارن یه بار ریمستر می‌کنن یه بار ریمیک ملت تحریمشون نمی کنن، چی باعث شده فک کنی ملت ممکنه ریمسترای نینتیندو رو تحریم کنن؟

      Pop_StarNobody
  • Dastan گفت:

    نون تبلیغات و برند سازی رو فقط داری میخوری , مگرنه کنسول مفت نمی ارزه , تو آرشیو بازی ها و کاتلوگ نداری
    طرف کنسول دستی زده تمام بازی های پی سی از اول تاریخ تا الان اجرا میکنه ,

    The bossToxic lifeNimaامیر پورحسینی
  • Emmat گفت:

    اگر نینتندو سوییچ ، NES باشه ، دنباله سوییچ ، SNES هست یک از مواردی که خیلی تاکید داشتند مدیران نینتندو این بود که اطلاعات راحت منتقل می‌شوند و خریداران نگرانی در زمینه انتقال اطلاعات و کنسول ندارند ، به احتمال زیاد دنباله سوییچ کنسول قویتر شبیه به سوییچ و اینکه بازی های سوییچ رو هم می‌تونه اجرا کنه در نهایت دست بالا رو نینتندو داره ، ماریو سه بعد بعدی ، متروید پرایم بعدی و ….

    GrandWardenNobodyیه گیمر سادهMonkey D. TripNOCT FOR GAMEFAA.Offmarioᴘᴏʀɪ
    • A.Off گفت:

      یکم عجیبه ولی تو خبر نوشته شده که ” ممکن است سوییچ ۲ فاقد کنترلرهای جداشونده باشد” اگه جوی کان وجود نداشته باشه خیلی از بازی های سوییچ نمی تونن روی کنسول بعدی اجرا بشن و این منو نگران میکنه که کنسول بعدی بکوارد نداشته باشه :-/

      امیر پورحسینی
  • GrandWarden گفت:

    اگر اون شایعات قویتر بودن سخت افزار صحت داشته باشه و پورت های بیشتری از آثار تردپارتی صورت بگیره به نظرم خیلی به نفع نینتندو میشه و شاید فن بیس از چیزی که هست بزرگتر هم باشه.
    در مورد جوی کان ها هم همونطور که توی متن اشاره شده یکی از جنبه های کمتر دوست داشتنی کنسول بود و مشکل دریفت و ارگونومی بد رو داشت که جوی پدهای جایگزین مثل هوری و بینباک و نیکسی و … خوب تونستن از این کم کاری نینتندو درآمد کسب کنند. به امید خدا از نسل بعدی حرفه ای تر بازیهای نینتندو رو دنبال خواهم کرد.

    • A.Off گفت:

      جوی کان ها یکی از جذابیت های سوییچ بودن و کلی بازی محبوب فقط بخاطر جوی کان ها ساخته شده بودن و وجه تمایز نینتندو با باقی کنسول ها بود
      جوی کان ها ایده عالی دارن و کلی بازی براسون بهینه شده و کلی بازی از قابلیت کوآپ دسته ها استفاده میکنن
      جوی کان ها کلی پتانسیل دارن فقط لازمه کمی تغییرات داشته باشن مثلا مشکل دریفت کمتر بشه و دسته ها ارگونومیک تر بشن و نینتندو نباید اصلا بیخیال جویکان ها بشه

      امیر پورحسینیGrandWarden
گزارش: جزئیات جدیدی از کنسول بعدی نینتندو و برنامه‌های شرکت منتشر شد - گیمفا