نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth

آرمان زرمهر
۱۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

طی این مقاله به بررسی قسمت هشتم فرنچایز یاکوزا یعنی عنوان Like A Dragon: Infinite Wealth خواهیم پرداخت تا ببینیم اژدهای صنعت گیمینگ چه تجربه‌ی جدیدی برای ارائه دارد.

فرنچایز یاکوزا مجموعه‌ای است که شخصا به شدت از آن لذت می‌برم و با هر نسخه‌ی جدید علاقه‌ام به آن بیش از پیش می‌شود. از همان اولین تیزر قسمت هشتم، این مجموعه که اژدهای دوجیما را در کنار Kasuga Ichiban به تصویر کشید، مطمئن بودم این قسمت قرار است یکی از بهترین تجربه‌هایی شود که این مجموعه تا به امروز ارائه داده و حالا می‌توانم با خوشحالی اعلام کنم که به راستی همین‌گونه است. Like A Dragon: Infinite Wealth تجربه‌ای فوق‌العاده غنی با روایتی پر فراز و نشیب و کاراکترهای قدیمی و جدید است که شما را به خود جذب می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق این اثر پرداخته و ابعاد مختلف آن را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

برای سفری پر فراز و نشیب آماده‌ شوید

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

عنوان Like A Dragon یا همان قسمت هفتم این مجموعه اثری بود که تغییرات گسترده‌ای در ابعاد مختلف خود از جمله داستانش دریافت کرده و در واقع می‌توان گفت ساز و کار فرنچایز یاکوزا را درست همچون اسمش تا حد زیادی تغییر داد و به سمتی کاملا تازه برد که البته در نهایت به یک خروجی عالی ختم شد. حالا قسمت هشتم نیز رد پای همان نسخه را دنبال می‌کند با این تفاوت که حداقل در مبحث روایی، بسیار گسترده‌تر و تا حدی دیوانه‌وارتر است.

داستان این بازی حدودا چهار سال پس از پایان قسمت هفتم روایت می‌شود، Kasuga Ichiban توانسته به زندگی خود سر و سامان بدهد و در شرکت Hello Work مشغول به کار است. در همین راستا، دوستان دیگر او از جمله Nanba و Adachi نیز در حال کار و تلاش برای پیشرفت هستند. از آن جایی که طی اتفاقات قسمت هفتم و رخ دادن The Great Dissolution دو گروه عظیم Tojo Clan و Omi Alliance به کلی از بین رفتند، تمامی افرادی که زیر پرچم این دو گروه یاکوزایی در حال فعالیت بودند حال در حال تزریق شدن به جامعه‌ای هستند که مدت‌ها پیش آن‌ها را از خود رانده بود.

در بین این افراد کسانی وجود دارند که سعی دارند گذشته‌ی خود را پشت سر گذاشته و یک زندگی شرافت‌مندانه برای خود بسازند و در همین راستا Kasuga با استفاده از جایگاهی که در شرکت Hello Work دارد سعی می‌کند به این افراد کمک کرده و آن‌ها را به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف معرفی کند تا بتوانند دوباره به جامعه بازگردند. در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، روزی به صورت کاملا ناگهانی Kasuga از محل کار خود اخراج شده و متوجه می‌شود که وی‌توبر معروف و بزرگی به نام Tatara در کانال خود او را به همکاری با یاکوزاهای سابق متهم کرده است.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

در همین حین که سعی دارد با از دست دادن کار خود دست و پنجه نرم کند، متوجه می‌شود که Sawashiro، کاپیتان خانواده‌ی Arakawa که در زندان به سر می‌برد، آزاد شده و حالا در حال همکاری با Seiryu Clan است که ظاهرا سعی دارد یاکوزاهای بازنشسته را جمع‌آوری کرده و برای آن‌ها به دور از دنیای تبهکاری کارآفرینی کند، دقیقا همان کاری که Kasuga سعی بر انجامش داشت.

پس از ملاقات با Sawashiro، او از Kasuga درخواست می‌کند که برای ملاقات با مادرش Akane که ظاهرا همچنان زنده است، به هاوایی سفر کند اما لحظه‌ای که Kasuga پایش را در هاوایی می‌گذارد متوجه می‌شود که این سفر قرار نیست آن طور که تصور می‌کرد ساده و لذت‌بخش باشد و حالا باید با مشکلات کاملا تازه‌ای دست پنجه نرم کند و در این مسیر با دوستان و دشمنان قدیمی و جدیدی روبه‌رو می‌شود.

لازم به ذکر است همانطور که احتمالا با توجه به تبلیغات گسترده‌ی بازی متوجه شده‌اید، Kiryu Kazuma نیز نقش گسترده‌ای در داستان این نسخه دارد اما شخصا از پرداختن به او خودداری می‌کنم تا شما طرفداران خودتان بتوانید از روند داستانی پرده برداشته و از آن لذت ببرید. اگر تا به امروز هر یک از نسخه‌های این فرنچایز را تجربه کرده باشید، می‌دانید که داستان‌سرایی و کاراکترها یکی از ابعاد بسیار اساسی آن به شمار می‌آیند و تا حد زیادی روح این مجموعه هستند و تجربه‌ی آن‌ها همیشه مملو از احساسات مختلف، پیچش‌ها و لحظات جذاب است.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

از آن جایی که Kasuga از شخصیت‌پردازی بسیار خاصی برخوردار است، قرار گرفتن او در کنار Kiryu و مشاهده‌ی تعامل آن‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این داستان محسوب می‌شود. همچنین هنوز شاهد آن روند همیشگی صعودی روایی در این نسخه هستیم با این تفاوت که Infinite Wealth بیش از هر نسخه‌ی دیگری از این مجموعه، عناصر، عوامل و پیچش‌های مختلف را به داستان و روند روایت خود تزریق کرده و وجود طیف گسترده‌ای از دوستان و دشمنان و مهم‌تر از همه حضور شانه به شانه‌ی Kiryu و Kasuga در این عنوان باعث می‌شود حتی یک ثانیه در طول تجربه‌ی این بازی خسته‌کننده و یا کند جلوه نکند.

شخصیت‌پردازی‌ها فوق‌العاده است و به خوبی بر رسم و رسوم این فرنچایز پایبند است و به لطف حضور Kasuga و دوستانش همیشه لحظاتی طنز نیز در بین هیاهوی داستان این بازی نیز یافت می‌شود که به خوبی لحن کلی بازی را متعادل کرده و به آن روح و هویت می‌بخشد.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

در کنار داستان اصلی، همچنان مراحل فرعی نمادین مجموعه نیز در این نسخه به بهترین شکل حضور دارند و شما در طول سفر خود به هاوایی با افراد تازه‌ای روبه‌رو شده و درگیر داستان‌های خنده‌دار، ناراحت کننده و بعضا عجیب آن‌ها خواهید شد که باز هم اگر مخاطب قدیمی این مجموعه باشید می‌دانید که مراحل فرعی همیشه غافل‌گیرکننده و جالب هستند و گاهی حتی می‌توانند به مسیرهای عجیب و غیر منتظره‌ای ختم شوند که در نهایت باعث می‌شود با یک تجربه‌ی بسیار غنی و مملو از داستان‌های کوچک و بزرگ روبه‌رو باشیم.

شخصا زمانی که به پای نسخه‌ای تازه از فرنچایز یاکوزا می‌نشینم، خروج از بازی یکی از سخت‌ترین کارها برایم به شمار می‌آید چرا که آنقدر به داستان و کاراکترهای آن وابسته می‌شوم که دائما می‌خواهم زمان بیشتری را با آن‌ها سپری کنم و Infinite Wealth نیز توانسته است مثل همیشه من را پای خود میخکوب کرده و به یک ماجراجویی پر فراز و نشیب مملو از پیچش‌ها و اتفاقات مختلف ببرد.

گردشگری و مبارزه به سبک هاوایی

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

همانطور که احتمالا می‌دانید عنوان Like A Dragon: Infinite Wealth درست همچون نسخه‌ی پیشین خود یک اثر JRPG محسوب می‌شود که در سیستم مبارزات آن بر پایه‌ی مبارزات نوبتی، کلاس‌بندی‌های متفاوت و شخصی‌سازی‌های گسترده می‌گردد و در حالی که این تغییر برای این مجموعه در نسخه‌ی هفتم تا حد زیادی در ابتدا بیگانه جلوه می‌کرد اما در نهایت توانست به خوبی بین طرفداران به محبوبیت برسد و حالا قسمت هشتم توانسته است آن را تا حد مناسبی گسترش داده و تنوع بیشتری در این سیستم بوجود بیاورد.

ما شاهد کلاس‌های کاملا تازه و متنوعی در این عنوان هستیم که همچنان با افزایش خصوصیات مختلف شخصیتی Kasuga و همچنین میزان همبستگی او با دوستانش قابل دسترس هستند. هر یک از این کلاس‌ها با طراحی، قابلیت‌ها و خصوصیات اختصاصی خود در دسترس شما قرار می‌گیرند و انعطاف‌پذیری بسیاری را در پشت سر گذاشتن مبارزات در دسترس شما قرار می‌دهند. لازم به ذکر است تمامی این کلاس‌ها به صورت اختصاصی قابل ارتقا هستند و با ارتقای هر چه بیشتر یک کلاس می‌توانید به قابلیت‌ها و حرکات کاملا تازه‌ای دست یابید.

در بین تمامی کاراکترها، Kiryu تنها شخصیتی است که علاوه بر قابلیت‌های ویژه که از MP استفاده می‌کنند، در کلاس پیش‌فرض خود از هر سه استایل مبارزه‌ای بهره‌مند است و شما می‌توانید در هر نوبت با توجه به شرایط مبارزه استایل رزمی او را تغییر داده و از آن‌ها بهره ببرید. این سه استایل رزمی عبارتند از Beast ،Rush و Brawler که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند و با توجه به شرایط مبارزه، به عنوان پلیر می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

البته این تمام موارد مربوط به سیستم مبارزات نیست چرا که شما با پیش‌روی در بازی دائما شاهد اضافه شدن مکانیزم‌های تازه و گسترش هر چه بیشتر این سیستم هستید که گاها حتی می‌تواند به شدت غافل‌گیرتان کند و به لطف سیستم ارتقای بازی، شما با هر مبارزه و پیروزی بیش از پیش احساس می‌کنید که قدرتمند شده‌اید. مکانیزم‌های تازه‌ای از جمله Hype Master و Tag Team Attacks نیز به بازی افزوده شده‌اند که به Kasuga اجازه می‌دهند با پر شدن میزان Hype هر یک از کاراکترها به صورت انفرادی، با آن‌ها و یا به صورت دست جمعی یک حمله تهاجمی قدرتمند را اجرا کند.

همچنین حالا شما امکان حرکت دادن کاراکتر تحت کنترل خود را در هنگام مبارزات دارید که در نسخه‌ی پیشین وجود نداشت. این قابلیت اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی مبارزات داشته باشید و حتی با موقعیت‌گیری درست، حملات مشترک با دوستانتان انجام دهید. امتحان کلاس‌های مختلف برای هر کاراکتر و در نهایت یافتن کلاسی که به راستی با رویکرد مبارزاتی شما هم راستا است باعث تنوع دائمی روند مبارزات می‌شود و در نهایت زمانی که کلاس مورد علاقه‌ی خود را یافتید، تازه وارد مسیر ارتقا و یافتن پتانسیل کامل آن کلاس خواهید شد!

برای جلوگیری از اسپویل بازی، نمی‌توانم از تمامی مکانیزم‌هایی که در طول تجربه به این سیستم معرفی می‌شوند صحبت کنم، اما به طور کلی می‌توانم بگویم در این نسخه شاهد انعطاف‌پذیری و حق انتخاب بسیاری بیشتری از سوی پلیر در مبارزات نوبتی هستیم و به دلیل تنوع بالای این سیستم مبارزات و همچنین گسترش دائمی آن، در هیچ نقطه از بازی روند مبارزات برایتان تکراری و یا خسته کننده نمی‌شوند.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

شخصا گاهی اوقات در برخی مبارزات و یا رویارویی با باس‌ها مجبور به تغییر رویه، کلاس و یا فلسفه‌ی مبارزاتم شدم که به نظرم یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های این بازی است، زیرا شما را تشویق می‌کند تا از تمامی ظرفیت‌هایی که گیم‌پلی در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده و حتی پاسخ‌های خلاقانه و کاملا تازه‌ای برای چالش‌های پیش‌رویتان پیدا کنید و همین مسئله باعث می‌شوند تا حد زیادی نقش شانس طی مبارزات نوبتی کاهش یافته و به طور هم‌زمان تاثیرگذاری برنامه‌ریزی و استراتژی‌های بهینه و خلاقانه بیشتر شود.

اما علاوه بر مسائل مکانیکال گیم‌پلی، ما شاهد تنوع بسیار زیادی در اسلحه‌های هر کلاس هستیم که به دو صورت قابل دست‌یابی هستند؛ برخی از این اسلحه‌ها با یافتن آیتم‌های مورد نیاز و در نهایت بهره بردن از آن‌ها در مکان‌های اختصاصی از جمله Julie’s Gearworks برای ساخت اسلحه به دست می‌آیند که در واقع همان سیستم Crafting این عنوان است. برخی دیگر با گشت و گذار در دنیای بازی و یافتن کیف‌های مختلف در آن بدست می‌آیند که پاداش‌هایی عالی برای افرادی محسوب می‌شوند که علاقه به جست‌وجوی محیط دارند.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

شما امکان ارتقای اسلحه‌های هر یک از کاراکترها و کلاس‌هایشان را در همان مکان‌های اختصاصی و منوی مربوط به Craft دارید و همچین با ساخت بیشتر اسلحه‌های متعدد در این مکان‌ها و افزایش سطحشان می‌توانید به اسلحه‌های کاملا تازه و قدرتمندتر دست یابید. در نهایت، دسته‌ای دیگر از اسلحه‌ها وجود دارند که از طریق فروشگاه‌ها قابل خریداری هستند.

اما این تنها اسلحه‌های شما نیستند که می‌توانند کاراکتر شما را قدرتمندتر کنند، بلکه لباس‌ها نیز نقش گسترده‌ای در افزایش بازدهی شما در مبارزات دارند. هر یک از کاراکترهای بازی یک منوی اختصاصی دارند که علاوه بر اسلحه، کلاه و کفش را شامل می‌شوند. هر یک از این لباس‌ها دارای Stat اختصاصی خود هستند و شما می‌توانید کاراکترهای خود را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنید؛ هر چند، لازم به ذکر است که این موارد جنبه‌ی ظاهری ندارند و تنها روی توانایی‌های کلی کاراکتر شما تاثیر می‌گذارند.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

علاوه بر این موارد، شما امکان انتخاب دو آیتم متفرقه را نیز برای هر کاراکتر دارید که می‌توانند قدرت‌ها و یا ارتقاهای متفاوتی را در اختیار کاراکترتان قرار دهند. اما تا به اینجای کار ما تنها درباره‌ی بخش‌های مرتبط با مبارزات صحبت کرده‌‌ایم و حالا بد نیست به سراغ برخی دیگر از ابعاد گیم‌پلی برویم.

گیم‌پلی این بازی درست همچون بسیاری از عناوین قبل از خود دائما رشد کرده و ابعاد تازه‌ای را در مقیاس‌‎های مختلف به پلیر معرفی می‌کند به عنوان مثال در طول این بازی Kasuga طی اتفاقاتی به جزیره‌ای اطراف هاوایی به نام Dondoko راه پیدا می‌کند که در واقع یک مکان تفریحی است و به دلیل تجمع آشغال در آن توسط گروهی از دزدان دریایی، تمامی مراجعان خود را از دست داده است.

حال شما در نقش Kasuga می‌توانید به مدیریت، شخصی‌سازی و گسترش این جزیره مشغول شوید که رسما تا حدی حس و حال Sims را به شما می‌دهد. در این جزیره امکان ماهی‌گیری، یافتن حشرات مختلف و حتی مبارزه با دزدان دریایی فراهم است که از قضا استایلی Beat’em Up داشته و از روند نوبتی کلی بازی پیروی نمی‌کند. همچنین شما در این جزیره می‌توانید با استفاده از ابزار ساخت و ساز، وسایل و سازه‌های کاملا تازه ساخته و جزیره را با استفاده از این سازه‌ها و وسایل تزئین کنید تا بتوانید امتیاز آن را به یک جزیره تفریحی پنج ستاره برسانید. لازم به ذکر است که در این جزیره خانه‌ای اختصاصی به شما تعلق می‌گیر که به طور کامل قابل شخصی‌سازی بوده و شما می‌توانید با ساخت وسایل تازه آن را از لحاظ رفاه زندگی ارتقا داده و یا حتی به طور کلی نوسازی کنید!

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

عناوین یاکوزا همیشه نوعی بخش مدیریت کسب و کار را ارائه می‌دادند اما می‌توان با قاطعیت گفت جزیره Dondoko بزرگ‌ترین نمونه‌ی آن‌ها به حساب می‌آید و بسیار فراتر از یک مینی‌گیم رفته و خود یک بازی جدا در دل تجربه‌ی کلی Infinite Wealth است! علاوه بر این جزیره، ما شاهد گسترش بسیار زیاد مینی گیم Sujimon از نسخه‌ی هفتم هستیم به طوری که رسما حالا ما در دل این اثر یک تجربه‌ی اقتباسی از فرنچایز Pokemon به سبک یاکوزا داریم!

شما می‌توانید با جمع‌آوری Sujimonها و تعلیم آن‌ها، تعلیم‌دهندگان دیگر را به چالش کشیده و پیشرفت کنید. تنوع بسیار زیادی در ابعاد ظاهری و عملکردی Sujimonها وجود داشته و شما قادر به یافتن و گرفتن آن‌ها در محیط بازی هستید. همچنین شما می‌توانید طی گشت‌وگذار در هاوایی، دیگر مربیان را یافته و آن‌ها را به چالش بکشید! این بخش نیز از عمق بسیار زیادی برخوردار بوده و به همین دلیل است که دائما تاکید دارم امکان ندارد در طول این بازی محتوا برای سرگرم شدن شما کم بیاید.

اما این‌ها تنها ابعاد برجسته‌ی بازی نیستند که ساختار گیم‌پلی را به چالش کشیده و بعضا حتی به کلی تغییر می‌دهند؛ به شما قول می‌دهم که Infinite Wealth همچنان سورپرایزهای متعددی را در دل خود جای داده است که اگر جویای آن‌ها شوید، می‌توانید دائما شاهد گسترش راه‌های مختلف تجربه‌ی این بازی باشید!

در طول این تجربه راه‌های مختلفی وجود دارد که شما در نقش Kasuga می‌توانید ارتباطتان را با دوستان و همراهانتان قدرتمندتر و محکم‌تر کرده و آن‌ها را نیز در تجربه‌ی خود شریک کنید. به طور کلی Like A Dragon: Infinite Wealth در مبحث گیم‌پلی، راه‌های بسیاری برای سرگرم شدن را به پلیر ارائه داده و امکان ندارد در طول تجربه‌ی این بازی لحظه‌ای احساس کنید که بازی حس یکنواخت یا تکراری به خود گرفته است. این بخش‌های متعدد جدید نه تنها گیم‌پلی بازی را در ابعاد مختلف گسترش داده و تنوع می‌بخشند، بلکه همین راستا یک تجربه‌ی بسیار غنی را از لحاظ محتوا ارائه می‌دهند.

بهشت اقیانوس در کف دستان شما!

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

Like A Dragon: Infinite Wealth همانطور که تا به اینجای کار قدرتمند ظاهر شده است، در ادامه و در دپارتمان گرافیک و طراحی محیط نیز قرار است به این عملکرد خود ادامه دهد. انتخاب هاوایی به عنوان محیط اصلی، یک انتخاب هوشمندانه از سوی استودیوی Ryu Ga Gotoku بود، چرا که پس از مدت‌ها این فرنچایز نیاز به یک تغییر اساسی در طراحی محیط و ظاهر کلی خود نیاز داشت و به قول معروف نیاز بود تا از فضای امن خود خارج شده و ایده‌های تازه را امتحان کند.

حالا در این نسخه ما شاهد یک محیطی کاملا تازه و بسیار متفاوت با Kamurocho، Sotenbori، Ijincho و هر مکان دیگری هستیم که تا به امروز در این فرنچایز شاهدش بودیم. هاوایی شهری بسیار زنده است که شما حتی با قدم زدن در آن نیز با افراد تازه آشنا شده و حتی با آن‌ها دوست می‌شوید و همین مسئله پویایی بسیار بیشتری به این شهر نسبت به تمامی مکان‌های دیگر این فرنچایز می‌بخشد.

البته بد نیست اشاره کنم که هاوایی تنها شهری نیست که شما در این بازی به آن قدم خواهید گذاشت و همانطور که در اولین تیزر این عنوان دیدیم، همچنان شهر نمادین این فرنچایز یعنی Kamurocho نیز در این بازی حضور دارد و همچنین بخشی دیگر از بازی در Ijincho روایت می‌شود؛ بنابراین، می‌توان گفت با تنوع بسیار مناسبی در این زمینه روبه‌رو هستیم و همچنین مکان‌هایی همچون جزیره‌ی Dondoko نیز به این تنوع محیطی می‌افزاید.

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

طراحی محیط هاوایی و جزئیات آن نیز بسیار مطلوب است و همانطور که در بخش گیم‌پلی اشاره کردم، شاهد کلاس‌هایی اختصاصی با تم هاوایی هستیم که هر کدام از طراحی‌های خاص خود برخوردار هستند. شخصا از آن جایی که تمام عناوین یاکوزا را با صداگذاری ژاپنی تجربه می‌کنم و صحبت‌هایم در ارتباط با صداگذاری شخصیت‌ها نیز بر پایه‌ی دوبله ژاپنی بازی است، باید بگویم مثل همیشه شاهد صداگذاری‌هایی عالی و مملو از احساس هستیم، هرچند بد نیست اشاره کنم با توجه به نمایش‌های مختلف از دوبله انگلیسی، به نظر می‌رسد صداگذاران انگلیسی نیز به خوبی از پس به دوش کشیدن بار احساسی این شخصیت‌ها بر آمده‌اند اما اگر از من می‌پرسید یک تجربه‌ی یاکوزا با صداگذاری ژاپنی وزن بسیار بیشتری دارد.

موسیقی‌ها نیز رسم همیشگی مجموعه را دنبال کرده و ما شاهد برخی موسیقی‌های سابق و همچنین تعداد زیادی از ترک‌های تازه در بین ساندترک این عنوان هستیم که عملکردی عالی را در این بخش به نمایش می‌گذارند. همچنان موسیقی‌هایی که در حین مبارزات پخش می‌شوند به خوبی بر این لحظات منطبق‌اند و از طرف دیگر موسیقی‌هایی که در روایت داستان بخش می‌شوند نیز مکملی عالی برای وزن احساسی آن هستند.


Like A Dragon: Infinite Wealth

عنوان Like A Dragon: Infinite Wealth اثری فوق‌العاده جذاب و یک تجربه‌ تمام عیار از فرنچایز یاکوزا محسوب می‌شود که در کنار نوآوری‌هایش، تمامی خصوصیات و رسوم حیاتی فرنچایز را حفظ کرده و به راستی تجربه‌ای مملوء از احساسات مختلف را ارائه می‌دهد. Infinite Wealth داستانی مملو از پیچش‌های مختلف را در خود جای داده و در نهایت شما را به یک ماجراجویی می‌برد که طی آن عصبانی می‌شوید، می‌خندید و گاها به لطف اصول شخصیت‌پردازی‌ دوست‌داشتنی این فرنچایز، احساساتی شده و اشک می‌ریزید. گیم‌پلی این اثر نیز یک گسترش و بهبود مستقیم نسبت به قسمت هفتم به شمار می‌آید که دائما چه در بُعد مبارزات و چه در روند کلی خود، فراتر از بازی‌های قبلی رفته و دائما مکانیزم‌ها و راه‌های تازه‌ای برای لذت بردن هر چه بیشتر پلیر معرفی می‌کند. در نهایت باید گفت سفر فرنچایز یاکوزا به هاوایی از آن ماجراجویی‌هایی است که طرفدارانش هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.


نکات مثبت:

  • داستان‌سرایی و روایت به شدت گیرا و سرگرم کننده
  • شخصیت‌پردازی‌های بسیار عالی که به سرعت با شما ارتباط برقرار می‌کنند
  • صداگذاری‌های عالی
  • سیستم مبارزات نوبتی بسیار انعطاف‌پذیر، نوآورانه و بهبود یافته نسبت به قسمت هفتم
  • طیف گسترده کلاس‌های متنوع برای شخصی‌سازی کاراکترهای بازی
  • روند مبارزات متکی به استراتژی و روند لذت‌بخش آزمون و خطا در راستای پیروزی
  • تجربه‌ای غنی از لحاظ محتوایی و وجود طیف گسترده و متنوعی از محتوای قابل بازی
  • مینی‌گیم‌های متنوع و بسیار عمیق که در دل این تجربه قرار گرفته‌اند
  • طراحی بسیار خوب هاوایی و حال و هوای آن
  • مراحل فرعی فوق‌العاده سرگرم کننده
  • موسیقی و ساندترک عالی

نکات منفی:

۱۰

این بازی روی پلتفرم PS5 و بر اساس کد ارسالی ناشر (Publisher) تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

AmirAbbas Kabyryپرنده ی بی پرboy gamerToxic lifeLeroxDARKSIRENبهزاد سالمیMR147بیباکA SlashIliyaBig Bossجاویدم💚 VEGAN گیمرگیاهخوارHesamAIBlack SwordsmanFidoDota2v-alkalineNiko_Blademore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا
نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی Like A Dragon: Infinite Wealth - گیمفا