مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

محسن رضوی فر
۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

وبسایت Exputer اخیراً مصاحبه‌ای را با سازنده‌ی بازی Phantom Blade Zero ترتیب داده و درباره جزئیات جدید این عنوان صحبت کرده است.

بازی Phantom Blade Zero یکی از غافلگیرکننده‌ترین رونمایی‌های سال ۲۰۲۳ بود که با نمایش مبارزات و گرافیک هنری زیبا، طرفداران عناوین سولزلایک را به وجد آورد. اگرچه این بازی هنوز فاصله‌ی زیادی تا انتشار دارد، اما استودیوی چینی S-Game وعده داده است که یک دموی ۳۰ دقیقه‌ای را در سال جاری منتشر کند. این استودیو همچنین به تازگی یک تریلر داستانی را منتشر کرده که نبرد انیمه‌ای بین دو شخصیت اصلی دنیای Phantom Blade را نشان می‌دهد. در همین راستا، به‌تازگی مصاحبه‌ای با مدیرعامل S-Games در خصوص این بازی انجام شده است.

Phantom Blade Zero در اصل یک بازسازی از Rainblood اما در مقیاسی بسیار بزرگتر است. لطفاً توضیح دهید که چه چیزهای جدیدی می‌توانیم از خط داستانی این بازی انتظار داشته باشیم؟

ما از زمان انتشار Rainblood در سال ۲۰۰۸، آن را به یک دنیای فانتزی بزرگ با هزاران داستان و شخصیت‌های جدید و همچنین بسیاری از داستان‌های نو در ۱۵ سال آینده گسترش داده‌ایم. Phantom Blade Zero یک ریبوت معنوی است، نه یک بازسازی مستقیم مانند ریمیک Final Fantasy 7 یا Resident Evil 4. جهان و شخصیت‌های اصلی یکسان می‌مانند، اما داستان کاملاً جدید و طولانی‌تر است. از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۴ میلیون بار Rainblood قدیمی در چین دانلود شده است، اما هیچ کس نمی‌داند داستان جدید چگونه پیش خواهد رفت.

دیدن انیمه Year of Dragon به همراه تصاویر جدیدی از Phantom Blade Zero که به تازگی منتشر شده‌اند، هیجان‌انگیز است. می‌توانید در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟

این بازی اساساً یک فلش بک از Rainblood در سال ۲۰۰۸ است. میلیون‌ها بازیکن در چین وجود دارند که با آن آشنا هستند و ما همچنین آن را در سال ۲۰۱۰ با تمام متون ترجمه و اصلاح شده توسط طرفداران در بازار جهانی منتشر کردیم. بنابراین این یک هدیه برای همه‌ی طرفداران قدیمی است.

برای اکثر مخاطبان، این یک انیمه‌ی مستقل است که حس و حال داستان سری Phantom Blade را دارد. دو شخصیت Soul و Zuo Shang با یکدیگر بزرگ شدند، کونگ فو را با هم تمرین کردند و در کنار هم جنگیدند تا اینکه یک تراژدی بزرگ اتفاق افتاد و پس از آن به دشمنان همیشگی یکدیگر تبدیل شدند. این داستان مانند شخصیت‌های Guts و Griffith یا Dante و Vergil کلاسیک محسوب می‌شود، اما در عین حال داستان جدیدی است که در پس‌زمینه چینی Wuxia، و روایت قوی و تکان دهنده آن مشخص خواهد بود. در Phantom Blade Zero، سول با دوست قدیمی‌اش روبه‌رو می‌شود و سایه‌هایی از گذشته دائماً در ادامه‌ی بازی آشکار خواهند شد.

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

یعنی داستان Phantom Blade Zero درست بعد از دوئل در انیمه اتفاق می افتد؟

بله، پس از دوئل در انیمه، دو شخصیت اصلی در مسیرهای متفاوتی قدم می‌گذارند و داستان PBZ آغاز می‌شود. اما دانستن این پیشینه برای شروع بازی PBZ ضروری نیست. بازی داستان کاملی از جمله اتفاقات گذشته را روایت خواهد کرد.

آیا قسمت انیمه فقط برای این ویدیو است یا می‌خواهید انیمیشن دو بعدی بیشتری را در بازی واقعی پیاده‌سازی کنید؟

ایده جالبی است. می‌دانید استودیوهای آسیایی در ساخت انیمیشن های دو بعدی بسیار خوب هستند. بسیاری از کارهای دوستان ما دارای گرافیک عالی در سبک انیمه هستند، اگرچه ما می‌خواهیم قسمت اصلی بازی را واقعی، تاریک و عمیق کنیم، همانطور که در سال گذشته و ویدیوهای امسال مشاهده کردید.

اما ممکن است امکان استفاده از انیمیشن دوبعدی برای نشان دادن صحنه‌های خاص مانند دنیای حافظه، توهمات فانتوم یا سایر صحنه‌های متفاوت از واقعیت وجود داشته باشد. ما هنوز در حال بررسی آن هستیم.

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

در پایان ویدیو اشاره کردید که امسال یک دموی قابل بازی وجود خواهد داشت. ممکن است در این مورد بیشتر به ما توضیح دهید؟

بله یک دموی قابل بازی وجود دارد، اما هنوز زمان انتشار آن مشخص نشده است. ما در حال آماده‌سازی یک دموی ۳۰ دقیقه‌ای برای گروه خاصی از افراد دعوت شده از رسانه‌های اجتماعی خود هستیم. این تست برای جمع‌آوری بازخورد و ایجاد جامعه‌ای از بازیکنان اصلی بسیار مهم است.

به طور معمول، ارائه‌ی بازی برای دموی عمومی این موضوع را نشان می‌دهد که آن اثر در شرف انتشار است. آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازی در فاصله‌ی یک سال پس از این دمو منتشر شود؟

ممکن است این امر برای بسیاری از بازی‌ها صدق کند، اما برای بازی ما اینگونه نیست. این تست در کنار کل روند توسعه بازی ما قرار می‌گیرد. این بخشی از روند توسعه است، نه یک رویداد بازاریابی. ما از دموها برای افزایش پیش‌خرید استفاده نمی‌کنیم، بلکه از نمایش بازی در یک محیط واقعی بهره می‌بریم.
این مورد یکی از چندین موردی است که ما از تجربه توسعه بازی‌های موبایلی قرض می‌گیریم. تست‌های آلفا، بتا و قبل از راه‌اندازی وجود دارند. نمی‌گویم که ما هم این کار را انجام می‌دهیم، اما دوست داریم که بازیکنان نسخه‌ی اولیه بازی را در اختیار داشته باشند و ما بازی را تا آزمون بعدی بررسی می‌کنیم و سپس بازیکنان می‌توانند پیشرفت را ببینند.

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

بازی Phantom Blade Zero به جز Rainblood از چه چیزهای دیگری الهام گرفته است؟

چیزهای زیادی وجود دارند. به عنوان مثال می‌توان به فیلم‌های کونگ‌فویی هنگ‌کنگی دهه‌ی ۸۰ تا ۹۰، انیمه/مانگا ژاپنی مانند Berserk و Claymore، فیلم‌های ترسناک، H.P.Lovecraft ،Stephen King و … اشاره کرد.

Phantom Blade Zero یک فانتزی عمیق و تاریک با سبکی بالغانه و مرموز آمیخته با عناصر فرهنگی چینی است. ما آن را کونگ فو پانک می‌نامیم.

آیا سلاح اصلی Soul فقط از شمشیر و تیغه‌های دوگانه تشکیل می‌شود؟

چندین نوع سلاح اصلی و بیش از ۳۰ سلاح ثانویه وجود دارد. آن‌ها دو سیستم متفاوت هستند که نمی‌توانند جایگزین یکدیگر شوند.

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

چند پایان را در این بازی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

این بازی چند پایان مختلف بستگی به انتخاب‌های شما و راه‌های اتمام بازی دارد.

ایده اولیه Phantom Blade Zero در سال ۲۰۱۷ با تنها چند عضو آغاز شد. نسخه فعلی چقدر شبیه به کانسپت اولیه است؟

تا حدودی شبیه به کانسپت اولیه است. بخش اصلی تغییر چندانی نمی‌کند و ما فقط آن را پولیش و بهتر می‌کنیم، اما بسیاری از شاخه‌ها با توجه به تجربیات واقعی تغییر خواهند کرد.

مطمئناً پیشنهادات زیادی از سوی هواداران برای بازی وجود داشته است. من کنجکاو هستم که بدانم آیا تیم سازنده آن‌ها را در نظر گرفته است یا خیر.

برای بررسی واقعی، ما پیشنهادات را به دو بخش تقسیم می‌کنیم. ما برای بخش «سرویس»، مانند UI، آموزش، دسترسی‌ها و … بیشتر به پیشنهادات بازیکنان واکنش نشان می‌دهیم. برای بخش «خلق»، مانند سبک اصلی، گیم‌پلی، طراحی نقشه، داستان و … ترجیح می‌دهیم به چیزی که خلق کرده‌ایم بپردازیم.

قبلاً اشاره کرده‌اید که باس‌‌فایت‌ها برجسته‌ترین ویژگی این بازی محسوب می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها باس‌های مخفی در سیاه‌چال‌ها هستند. آیا می‌توانید به صورت حدودی بگویید که در این بازی با چه تعداد از این باس‌فایت‌ها مبارزه خواهیم کرد؟

تعداد زیادی از این باس‌فایت‌ها در بازی وجود دارد، اما هنوز نمی‌توانم تعداد آن را به شما بگویم. ما سعی می‌کنیم مبارزات با باس‌ها را به گونه‌ای بسازیم که فراموش‌ نشدنی باشند.

آیا برنامه‌ای برای عرضه‌ی DLC یا ساخت دنباله وجود دارد؟

ابتدا امیدواریم مطمئن شویم که محتوای اصلی بازی بسیار غنی است تا نیازی به DLC برای ارائه مکمل‌های اضافی نباشد.
با این حال، ما داستان‌ها و شخصیت‌های زیادی داریم که نمی‌توان همه آن‌ها را در بازی گنجاند و می‌توان هم DLC و هم دنباله‌های آن را انتظار داشت. اما بیایید ابتدا یک بازی اصلی غنی از محتوا را ارائه دهیم.

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

آیا تا به حال خواسته‌اید یک بازی بسازید که بر سنت‌های چینی تمرکز نداشته باشد و بیشتر دارای المان‌های غربی باشد؟

در واقع ما یک آیپی اوریجینال دیگر با موضوع اکتشاف جهان و نبرد در فضا داریم. اما در حال حاضر روی Phantom Blade تمرکز کرده‌ایم.

آیا مطلب دیگری وجود دارد که بخواهید با مخاطبان به اشتراک بگذارید؟

از زمانی که اولین تریلر بازی را در PlayStation Showcase ماه مه ۲۰۲۳ منتشر کردیم، تشویق‌ها، بازخوردهای زیاد و همچنین گمانه‌زنی‌ها و سوء ظن‌ها وجود داشت، اما ما در مورد همه این موارد سکوت کرده‌ایم.
ما محتوای جدید زیادی بسیار فراتر از آنچه قبلاً نشان داده‌ایم تولید کرده‌ایم، اما تا زمانی که احساس کنیم به صورت ۱۰۰% پولیش نشده و فراتر از انتظارات همه ما نیست، چیزی را به نمایش نمی‌گذاریم. می‌توانم بگویم یک چیز واقعاً عالی برای سال ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت. پس منتظر باشید!

بازی Phantom Blade Zero توسط استودیوی S-Game در دست توسعه است و در تاریخی نامشخص برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

DARKSIRENrondaCambyses The ThirdBrainiac(خداحافظ)🤘Mohsenj74𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥محمدامین حیدریMohsen bakhtiarimrPARASITE EVE 2Oldman1973Amscگیمرِ روان شناسWalleR MaNbroken from the insideBatman Arkham knightMehdi1984AliMax22Arthur Morganmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر
مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با خالق Phantom Blade Zero در مورد داستان، دمو، DLC، دنباله احتمالی و موارد دیگر